MiRRe Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Quarantine . Amerikansk remake på Rec Handling: TV-reportern Angela Vidal och hennes kameraman ska göra ett reportage under ett nattskift på Los Angeles brandstation. Under en rutinutryckning till en liten lägenhet börjar dock märkliga saker att ske. Betyg:7/10, och för att "jämföra" så.. [Rec] Handling: Ett mindre tv-team ska dokumentera en vanlig natt hos brandkåren i Barcelona. Men när en till synes helt ordinär rutinutryckning tar en helt oväntad vändning, blir natten mer dramatisk än de någonsin kunnat ana. Samtidigt som de kämpar för sina liv mot något de inte ens kan förklara, känner de möjligheten till tidernas scoop och låter hela tiden kameran rulla… Betyg: 10/10, Lätt! Ska man bara se en av dom, se Rec! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Australia Hade ibland svårt att veta om den var bra eller dålig. Början var mäst löjlig och extremt överspelad av skådespelarna fast innehåller några riktigt roliga scener. Sedan blir det ett riktigt bra drama av det. Pojken är guld värd i alla sina scener och det är intresant att se om aboriginer och den bortglömda delen att "halvblodet" hade det värst. Nu är det ju dessutom mycket snack om det eftersom Australien officiellt bad om förlåtelse förra året då det innan dess var en gömd hemlighet som ingen låtsades av. World War II delen tyckte jag därimot var nästan lite onödig och jag kände att det var ologiskt att Japanerna skulle slösa resurser och bomber på en liten kyrka med barn. Visseligen vet jag att japanerna var brutala i sitt stridande men var de verkligen så brutala att de gav sig på barn? Iallafall, ett bra äventyrligt drama även fast jag skulle ha velat se mer av när de skulle ta hand om gården. Jag tycker att det hoppade mellan kriserna lite väl snabbt. 8,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Australia Hade ibland svårt att veta om den var bra eller dålig. Början var mäst löjlig och extremt överspelad av skådespelarna fast innehåller några riktigt roliga scener. Sedan blir det ett riktigt bra drama av det. Pojken är guld värd i alla sina scener och det är intresant att se om aboriginer och den bortglömda delen att "halvblodet" hade det värst. Nu är det ju dessutom mycket snack om det eftersom Australien officiellt bad om förlåtelse förra året då det innan dess var en gömd hemlighet som ingen låtsades av. World War II delen tyckte jag därimot var nästan lite onödig och jag kände att det var ologiskt att Japanerna skulle slösa resurser och bomber på en liten kyrka med barn. Visseligen vet jag att japanerna var brutala i sitt stridande men var de verkligen så brutala att de gav sig på barn? Iallafall, ett bra äventyrligt drama även fast jag skulle ha velat se mer av när de skulle ta hand om gården. Jag tycker att det hoppade mellan kriserna lite väl snabbt. 8,5/10 Jepp. Japanerna hade, precis som tyskarna, "mänskliga-experiment"-läger där dom experimenterade på bland annat civilbefolkning i länder som dom erövrat. Särskilt i Kina. Mer på Wikipedia. *klick* Barn var inget undantag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Jepp. Japanerna hade, precis som tyskarna, "mänskliga-experiment"-läger där dom experimenterade på bland annat civilbefolkning i länder som dom erövrat. Särskilt i Kina. Mer på Wikipedia. *klick* Barn var inget undantag. Sjukt. Fattar inte hur människor kan göra så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Yes Man. Riktigt skön film. Handling: Carl Allen är en man som oftast svarar nej på frågor och förslag. När han en dag utmanar sig själv att tillbringa ett helt år med att alltid svara ja, blir hans tillvaro plötsligt lite mer äventyrligt än tidigare. Betyg: 7.5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Quarantine . Amerikansk remake på Rec Handling: TV-reportern Angela Vidal och hennes kameraman ska göra ett reportage under ett nattskift på Los Angeles brandstation. Under en rutinutryckning till en liten lägenhet börjar dock märkliga saker att ske. Betyg:7/10, och för att "jämföra" så.. [Rec] Handling: Ett mindre tv-team ska dokumentera en vanlig natt hos brandkåren i Barcelona. Men när en till synes helt ordinär rutinutryckning tar en helt oväntad vändning, blir natten mer dramatisk än de någonsin kunnat ana. Samtidigt som de kämpar för sina liv mot något de inte ens kan förklara, känner de möjligheten till tidernas scoop och låter hela tiden kameran rulla… Betyg: 10/10, Lätt! Ska man bara se en av dom, se Rec! Såg Quarantine för några veckor sen, tycker det är värt att nämna stilen på den. Allt är filmat från kameramannens kamera, inget annat. Typ som Cloverfield, väldigt häftigt att kolla på Är Rec likadan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) Såg Quarantine för några veckor sen, tycker det är värt att nämna stilen på den. Allt är filmat från kameramannens kamera, inget annat. Typ som Cloverfield, väldigt häftigt att kolla på Är Rec likadan? Kan säga att Quarantine känns som en Exakt kopia (några undantag) med annat språk och andra skådisar ofc. Men Rec är betydligt mycket bättre, du borde se den Rec är också filmat på samma sätt Edit, Formulerar om, Rec känns mer "trovärdig", den amerikanska känns bara som en dålig kopia, fast den var klart också sevärd, men imo så är Rec så mycket bättre Redigerad 20 februari, 2009 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) S.W.A.T. Som namnet antyder så handlar den här två timmar långa filmen om ett SWAT-team. Ja, mer info behöver jag egentligen inte ge. Jag hade aldrig hört talas om den här filmen, så därför var jag beredd på en riktig kalkon. Och jag var ganska svårflörtad till en början; den klyschiga storyn och smådetaljer som att deras kroppar var helt stilla när de krängde bilen runt gatuhörn i hög fart fick mig att pausa efter 30 minuter och göra annat istället. Men sedan bestämde jag mig för att återuppta den, och jag ångrar mig faktiskt inte. Filmen är i själva verket en helt okej actionrulle, och den är ändå ganska bra gjord. Så värst lågbudget kan den inte ha varit. Det är därför jag är så förvånad över att jag inte har hört talas om den innan. :hmm: Betyg: 69/100, sevärd om man bara är ute efter helt okej action och inte orkar hänga med i en story. Redigerad 20 februari, 2009 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) Slumdog Millionaire Jamal Malik, en 18-årig föräldralös kille från Bombays slumområden, är bara en fråga ifrån att vinna 20 miljoner rupier i den indiska tv-versionen av "Vem vill bli miljonär?". Men när programmet tar paus arresteras han, misstänkt för fusk. Ingen tror att han, en pojke från slummen, ska veta de rätta svaren. Desperat försöker Jamal bevisa sin oskuld och går igenom fråga för fråga för att förklara hur han kunnat känna till alla svar. För varje fråga kommer det fram en fascinerande historia om hans liv på gatorna tillsammans med sin bror, om människorna som korsat hans väg och, inte minst, historien om Latika, flickan han älskat och förlorat. I varje del av hans berättelse finns nyckeln till svaret på frågan han besvarat. [youtube-old]AIzbwV7on6Q[/youtube-old] 8 av 10 Redigerad 20 februari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 Underdog: Superhunden Shoeshine är en föredetta polishund som tvingast sluta pga sitt dåliga luktsinne. Men en galen vetenskapsman Simon "Says" Barsinister's gentiska expriment gör honom till en talande superhund med superkrafter. Trots en vilja att bara vara en vanlig hund så måste han axeptera sina krafter och använda dem till nytta samtidigt som han försöker vinna hjärtat av skoljournalistens hund Polly. Jag har velat se den här filmen jättelänge! Fattar inte varför filmen har fått så mycket negativ kritik. jag tyckte den var helt underbar... eller nästan helt underbar. Tyvärr var där några dåliga saker i filmen men inte tillräkligt för att den skulle kallas en av de sämsta filmerna någonsin. Jag tror många bestämde sig för att den skulle vara dålig och letade fel. (På IMDb fick den jättelågt betyg innan den ens var släppt) En sak jag gillar är att filmen har en alvarlig sida och är inte en galen komedi som man kanske skulle vänta sig. Tyvärr så verkar inte en del fans av TV-serien gilla det då de tycker filmen är för seriös. Filmen, trots att den är live action, är väldigt trogen orginal TV-serien på många sätt och är en dröm som kommer i uppfyllese för mig som alltid velat se en Live Action superhund-film. Men tyvärr har filmen sina fläckar. Medans filmen och Underdog har förvandlats till lite mer seriös än TV-serien så är skurkarna, Simon "Says" Barsinister och hans medhjälpare Cad, väldigt trogna TV-serien och är väldigt tooniga. Speciellt Cad (Missuppfatta mig rätt. Jag gillar Patrick Warburton och detta är en typisk karaktär för honom). Det krockar med resten av filmen som blir lite av en seriös/toonig röra ibland. För mig förstörde Cad vissa scener för mig. Sedan var vissa scener lite dåligt regiserade då det ibland kändes som att det fattades något. Slutstriden t ex kände jag saknade lite. En av de största felen är att de jobbade för hårt på att göra den barnvänlig något som syntes på extramatrialet då de klippt bort scener somm de ansåg för mörka. En annan sak är att den är aldeles för kort. 1h 21min. Jag saknade saker mellan scener och det kändes som att de hade tagit ett 2 timmars manus och klippt sönder det. Inte minst på de plotholes som t ex att Shoeshine håller hemligt om sitt ursprung för hans husse Jack (labet, det galna vetenskapsmannen och hans expriment, att han varit polishund osv) men mot slutet av filmen så vet redan Jack om det. Och hur kom det sig att Shoeshine's polishundkollegor, som mobbade honom, sedan plötsligt jobbade för Barsinister? Hursomhelt, trots en del fel så är det IMO en underbar film för alla som gillar udda superhjältar och talande djur och har fantasi nog att axeptera det. Jag hade gärna sett en uppföljare men det kommer troligen aldrig hända. 8,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 21 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2009 The Texas Chainsaw Massacre (2003) Den bästa Texas chainsaw filmen. Handling: 1973 ägde ett av de värsta brotten i modern amerikansk historia rum, när fem tonåringar spårlöst försvann i Texas. Man har aldrig hört av dem sedan dess. Än i denna dag är brottet ouppklarat. THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE är historien om vad som verkligen hände i en liten stad i Texas för 30 år sedan. Betyg: 8/10. Vet inte varför, men tyckte denna var riktigt bra. Den bästa av dom Texas Chainsaw filmerna jag sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 RED Avery, en ensam gammal butiksägare, blir trakasserad av ett gäng bråkiga ungdomar. Handgemänget slutar brutalt med att de skjuter ihjäl hans hund, Red, vilket väcker smärtsamma minnen och blir startskottet på en lång och känslosam kamp för rättvisa. [youtube-old]tI6TZUBW7TA[/youtube-old] J*vligt bra film. Se den 8 av 10 Gran Torino En krigsveteran från kriget i Korea, bestämmer sig för att omvända grannpojken efter att denna försökt stjäla hans mest värdefulla egendom, en Gran Torino från 1972 [youtube-old]J9dy5yCUxOg[/youtube-old] JKlart sevärd! 6 av 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 Tropic Thunder En filminspelning som är på väg utför får regissören att ändra planen om hur filmen ska göras, han sänder ut ett gäng självupptagna skådespelare ensamma i den Sydasiatiska djungeln med kameror riggade i träden ska dom själva göra filmen till ett mästerverk. Jag tyckte filmen var klockren rakt igenom, Robert Downey Jr var helt lysande i filmen, till och med Tom Cruise som jag har fått lite svårt för på sistone var riktigt bra som filmbolagschef. 8/10 Max Payne Max Payne är New York polisen som hittat sin fru och sitt barn brutalt mördade, nu ska han ge sig på dom som gjorde det. Jag har inte mycket att säga om den här filmen, vad fan tänkte dom med? kass från början till slut, dom skulle kunna gjort den här filmen så mycket bättre än vad dom fick den till, skådespelarna känns oinspererande. 1/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 sitte roch lyssnar på eftertexterna av Yes man Riktigt bra film, bättre än jag trodde fick några fniss-ögnomblick. 9/10 easy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 sitte roch lyssnar på eftertexterna av Yes man Riktigt bra film, bättre än jag trodde fick några fniss-ögnomblick. 9/10 easy! En av Jim Carreys bästa imo, iaf av hans senaste. Sjukt skön film Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 sitte roch lyssnar på eftertexterna av Yes man Riktigt bra film, bättre än jag trodde fick några fniss-ögnomblick. 9/10 easy! Hmm tyckte inte den var nått vidare, men får kanske se den trotts allt. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hansen Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Sex Drive (Uncensored and uncuted) Bästa komedin som släpptes 08' Handling: En extremt töntig kille som inte vågar stöta på tjejer medans hans kompis sätter på allihopa drar iväg till Knoxville för att träffa en brud som killen snackar med på nätet. På vägen hänger hans bästavän (som är en tjej oxå) med och dem 3 åker på sjuka äventyr genom usa för att ta sig fram. En riktigt rolig film som är en blandning mellan American Pie och Road Trip! Ett måste för alla fans av dessa två filmerna! Betyg: 8/10. Filmen var skitrolig! men den var dock lite dryg ibland som gör så att betyget hålls nere. Men jag rekommenderar dock filmen till alla som har bra humor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Sex Drive (Uncensored and uncuted) Bästa komedin som släpptes 08' Handling: En extremt töntig kille som inte vågar stöta på tjejer medans hans kompis sätter på allihopa drar iväg till Knoxville för att träffa en brud som killen snackar med på nätet. På vägen hänger hans bästavän (som är en tjej oxå) med och dem 3 åker på sjuka äventyr genom usa för att ta sig fram. En riktigt rolig film som är en blandning mellan American Pie och Road Trip! Ett måste för alla fans av dessa två filmerna! Betyg: 8/10. Filmen var skitrolig! men den var dock lite dryg ibland som gör så att betyget hålls nere. Men jag rekommenderar dock filmen till alla som har bra humor! say w00t? AP/XTrip är inte bra humor. Det är tidig tonårshumor, min "lillebror" på 13 år skulle tycka den var kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Patrik 1,5 Handling; Göran och Sven har blivit godkända för adoption. Problemet är att det saknas givarländer som accepterar homosexuella föräldrar. En dag öppnar sig en möjlighet att få adoptera ett svenskt föräldralöst barn, "Patrik 1,5". Men när Patrik anländer visar han sig vara någon annan än den de trott. Ett kommatecken har hamnat fel i byråkratin och in kliver en femtonårig homofob med kriminellt förflutet. Inte alls så rolig som jag trodde att den skulle vara faktiskt, visst står den under "drama/komedi" men ändå, skratta väl lite då och då, rätt förutsägbar också, plus för Torkel Petersson dock, han är alltid rätt skön i sina roller "vadå inget givarland? finns det inget svenskt barn vi kan få då? jag menar svenska barn är ju också bra barn, jag menar det spelar ju ingen roll vart barnet kommer ifrån, Sverige, Danmark, eller kanske inte Danmark" 6/10 The Wackness Handling; New York City, sommaren 1994. Marijuanalangaren Luke Shapiro försöker komma på ett sätt att lösa sina föräldrars ekonomiska kris, minska sin depression och ha sex innan han börjar plugga på college. Han lyckas byta till sig terapitimmar mot marijuana hos psykiatrikern Squires, vars äktenskap befinner sig i kris, samtidigt som han blir huvudlöst kär i Squires styvdotter. Åhh vilken feelgood rulle, sköna karaktärer, dold och nästan omedveten humor i filmen, skön mix på musik, allt från tung hiphop till Neil Young. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Någon som har sett Lost Highway och/eller Blue Velvet av David Lynch och har lust att lämna ett litet omdöme? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts