Maimstream Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Wrongfully Accused. Allt jag har att säga är: jag hade glömt hur det var att skratta åt en film med Leslie Nielsen i! Den är absolut värd att se ifall man inte har gjort det tidigare. En utav de härligaste stunderna är faktiskt att spana in eftertexterna där det finns några klockrena gömda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Låt Den Rätte Komma In Trevlig barnfilm. Omylig kärlek mellan en mobbad pojke och en Vampyr tjej. Slutade inte riktigt som jag väntade mig. Bra och fin på något sätt. Och de förkönade inte vampyrer utan de dödar och dricker andras blod. Men ändå framstår de som goda på ett våldsamt och brutalt sätt och att de bara vill har rätt att existera. T ex så är det tydligt att Eli inte tycker om att döda folk. Jag undrade varför hon bröt nacken på killen hon drukit från men det blev tydligt när kvinnan blev vampyr. Eli ville inte att andra skulle behöva gå igenom vad hon gör som vampyr. 8/10 Är lite nyfiken på hur den Amerikanska remaken blir. Jag skulle tro att karaktärerna blir äldre, förhållandet mner sexuellt osv. Tror inte den blir bättre iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Jag såg också Låt Den Rätte Komma In igår, på bio! Kul att vi var och såg den i precis en sån 50-talsförort som filmen utspelar sig i, nästan lite läskigt att gå hem sen.. Men det är ju helt klart ingen barnfilm, trodde du det? Jag tycker den var riktigt bra. Elis karaktär (vampyrbarnet) är oerhört stark och bra spelad. Hela filmen är en fin avvägning av långsamma stämningsfulla scener och våldsam action/skräck. Plus till queer-elementet, som lätt kommer tas bort i en remake..., när de ligger i sängen tillsammans och han frågar chans på henne varpå hon svarar att hon inte är en flicka, han tänker efter en stund och säger ändå "men får jag chans på dig eller vad". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Jag såg också Låt Den Rätte Komma In igår, på bio! Kul att vi var och såg den i precis en sån 50-talsförort som filmen utspelar sig i, nästan lite läskigt att gå hem sen.. Men det är ju helt klart ingen barnfilm, trodde du det? Jag tycker den var riktigt bra. Elis karaktär (vampyrbarnet) är oerhört stark och bra spelad. Hela filmen är en fin avvägning av långsamma stämningsfulla scener och våldsam action/skräck. Plus till queer-elementet, som lätt kommer tas bort i en remake..., när de ligger i sängen tillsammans och han frågar chans på henne varpå hon svarar att hon inte är en flicka, han tänker efter en stund och säger ändå "men får jag chans på dig eller vad". Åh, den är så fin. Eller rättare sagt, Eli är fin, pojken skulle jag kunna klara mig utan. Såg nog One Hour Photo sist. Blir alltid helt andlös över hur grymt den är filmad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Åh, den är så fin. Eller rättare sagt, Eli är fin, pojken skulle jag kunna klara mig utan. Det är dock två saker i filmen som jag tycker var oklara: 1: kunde Eli vara i solljus? Hon mötte ju Oskar vid simhallen på dagen en gång. 2: Vad hade Eli och gubben som hon kallade för sin pappa för relation. Det kändes inte som att han var hennes riktiga far.. dessutom har ju hon säkert levt i flera hundra år och han var ju inte vampyr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Det är dock två saker i filmen som jag tycker var oklara: 1: kunde Eli vara i solljus? Hon mötte ju Oskar vid simhallen på dagen en gång. 2: Vad hade Eli och gubben som hon kallade för sin pappa för relation. Det kändes inte som att han var hennes riktiga far.. dessutom har ju hon säkert levt i flera hundra år och han var ju inte vampyr. Det där med simhallen kan jag inte svara på men i boken så lovar gubben hennes "föräldrar" att han ska ta hand om henne när han egentligen bara ger henne blod och våldtar 'na. Sen våldtar och köper han thaipojkar, slår ut deras tänder och låter dom suga av honom. Föreståeligt att det inte var med i filmen. Har för övrigt inte läst boken själv men andra har förklarat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Det där med simhallen kan jag inte svara på men i boken så lovar gubben hennes "föräldrar" att han ska ta hand om henne när han egentligen bara ger henne blod och våldtar 'na. Sen våldtar och köper han thaipojkar, slår ut deras tänder och låter dom suga av honom. Föreståeligt att det inte var med i filmen. Har för övrigt inte läst boken själv men andra har förklarat. Hm, kan det vara från våldtäkten i så fall som hon fick det konstiga ärret på sitt kön som de oprococerat zoomar in på en gång? Det var också en grej jag tyckte var konstig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Hm, kan det vara från våldtäkten i så fall som hon fick det konstiga ärret på sitt kön som de oprococerat zoomar in på en gång? Det var också en grej jag tyckte var konstig. Fy f*n den här filmen måste jag se! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Jag trodde remaken var lagd på is, tyckte jag läste det på någon filmsida. detta tack vare att den svenska filmen tog sig in på en topp 10 placering på USA biolista, men ack så fel jag hade, såg nu att det står klart att J.J. Abrams gör den amerikanska versionen, ska bli intressant att se den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Hm, kan det vara från våldtäkten i så fall som hon fick det konstiga ärret på sitt kön som de oprococerat zoomar in på en gång? Det var också en grej jag tyckte var konstig. WHAT?! Måste jag nog ha missat, thank god. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Hm, kan det vara från våldtäkten i så fall som hon fick det konstiga ärret på sitt kön som de oprococerat zoomar in på en gång? Det var också en grej jag tyckte var konstig. Läste lite på flashback och där stog det följande om det där :Våldtäktsmannen hade skurit av Elis penis, och sytt ihop ärret sådär. Eli är alltså inte en flicka, precis som han säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Läste lite på flashback och där stog det följande om det där : Våldtäktsmannen hade skurit av Elis penis, och sytt ihop ärret sådär. Eli är alltså inte en flicka, precis som han säger. AHAAAAA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Jag får nog också ta och se om filmen, för den releasen jag såg var så jääääääääävla mörk så jag såg knappt ett jota. Filmen var väldigt bra och annorlunda tycker jag. Älskade slutet när mobbarna bli mördade rätt så jävla grovt. Särskilt när man ser hans ben släpas mot vatten ytan och sen ett huvud. Så jävla....otäckt men coolt samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skarin Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Billy Madison. Efterbliven kille som måste gå 2 veckor i varje årskurs för att bevisa att han kan ta över sin fars företag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Hundtricket Riktigt kass film egentligen, men den har ju sina guldkorn som gör att man gillar den. "Alltså, jag MÅSTE fan dra nu.." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Läste lite på flashback och där stog det följande om det där :Våldtäktsmannen hade skurit av Elis penis, och sytt ihop ärret sådär. Eli är alltså inte en flicka, precis som han säger. Jepp Eli är/var en pojke. Men det är ganska värdelöst att de hade med den scenen. Man såg ett ärr, hur skulle man kunna tolka det som om han har haft en snopp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Billy Madison. Efterbliven kille som måste gå 2 veckor i varje årskurs för att bevisa att han kan ta över sin fars företag. Lätt Adam Sandlers bästa film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Hundtricket Riktigt kass film egentligen, men den har ju sina guldkorn som gör att man gillar den. "Alltså, jag MÅSTE fan dra nu.." Älskade den på mellanstadiet, såg om den för någon dag sen och det var bara en riktigt kass film, tråkigt nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 (redigerad) På tiden att man äntligen såg Jagad på Canal Plus idag. Filmen utspelar sig i Chicago 1993 med Harrison Ford som Richard Kimble i spätsen. En kväll efter en mingel fest tar sig Richard hem till sin fru Helen. Han hittar sin fru skjuten och dödad i sovrummet av en enarmad introttstjuv (enarmad bandit skämtåsido). Polisen undersöker huset och finner senare Richard skyldig till mordet. Han medverkar i rättsalen och döms till döden. Påväg till avrättningen kör bussen av vägen. Alla omkommer förutom Richard och en svårt skadad vakt. Richard tar tillfället i akt flyr iväg och blir offer för US Marshals med Tommy Lee Jones i täten. Jakten på mördaren kan börja. Hade väl inte allt för höga förhoppningar om filmen men visade sig vara en höjdare. I Jagad finns inte tid för en lugn stund utan det händer grejer iprincip filmen rakt igenom. Riktigt bra skådespeleri av främst Harrison Ford och Tommy Lee Jones. Del två kom 1998 under namnet US Marshals där Lee Jones och co istället jagar Wesley Snipes. Håller inte riktigt samma klass men rekommenderas att ses. Betyget till Jagad blir 9/10 Redigerad 19 februari, 2009 av EET FUK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 The Day the Earth Stood Still (2008) De tog sig rätt ordentligt med friheter med orginalet. OK drama men jag tycker att det lyfter aldrig riktigt. Och jag hängde inte riktigt med i vändningarna. Ungen var grymt irriterande under större delev av filmen. 7/10 3:10 to Yuma (2007) Bra western av en kvalitet som sällan syns på film nu förtiden. Överdrivet tuff men utan att vara brutal som det annars är populärt för dem att vara nu. Men tyvärr så spricker hela filmen i slutet med den urbotat dumma idén att Wade plötsligt hjälper Dan att föra honom till tåget och sedan hämnas Dans död. Det har blivit populärt med underliga obegripliga skit-slut på Western på sista tiden. Orginalet, där Wade räddar Dans liv i slutet pga att Dan räddade hans innan, var mycket bättre. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts