Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

True Lies

Var längesedan jag såg den sista. Mycket bra spion action och lyckas bra med att skapa en amerikansk James Bond med amerikanska värderingar.

Kommer ihåg hur populär den var när den kom och hur sugna alla var på en uppföljare. Trots 2 uppföljare var på G från början (med skådespelare påskrivan och allt) så hamnade True Lies 2 i Limbo och har inte hittat därifrån än.

Precis som innan känner jag att den fejkade kidnappningen av hans fru tar upp förmycket plats i filmen och filmen har ett par stendumma actionsekvenser (som när hans fru tappar en Uzi ned för trappan som går av och skjuter ihjäl alla bovarna).

Men klart underhållande.

Och Jamie Lee Curtis är sexig som aldrig förr med den väldigt heta strippscenen.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D

Om jag förstått det rätt så är detta det sista för Futuramas del.

Bender's Big Score (2007)

The Beast With a Billion Backs (2008)

Bender's Game (2008)

Into the Wild Green Yonder (2009)

Dom kommer klippa ner alla fyra filmer och sända det som en säsong.. Jag som ville se meeer!!111 ^_^

Själv har jag inte sett dem än. jag väntar på en samlingsbox. :lol:

Har de avslutat serien bra i de här filmerna eller slutar det fortfarande tvärt som serien gjorde?

Boogeyman 2

Bra slasher men precis som ettan så var slutet en besvikelse. Hade det

bara varit uppföljning i 3:an så hade det varit en annan sak men nu var inte fallet så.

Dock var det kul att i efterhand få veta vad som hände huvudkaraktären från ettan. Ettan hade ju ett slut som kunde tolkas på 2 sätt:

1. Boogeyman fanns och 2. Huvudkaraktären var mördaren.

Boogeyman 2 går på det andra slutet.

Filmen följer första filmens andra variant av slut. En man besatt av rädsla för The Boogeyman blir själv en mördare som låtsas vara The Boogeyman. Den följer första filmens tradition

men det negativa är att det ger filmen lite överaskningar. Jag hade föredragit om

Skitso-Psykiatikern hade varit mördaren. Och att dessutom alla utom huvudtjejen dör gör det inte bättre.

Jag har alltid haft svårt för när

alla utom 1 person dör. Det är förutsägbart och inte så värst kul IMO. För mig ligger det intresantaste i hur de som överlever lyckas överleva.

Men en helt OK slasher, bara det att den kunde ha varit mer istället för att vara en blek kopia av filmer som "Jag vet vad du gjorde förra sommaren" och "Scream". Och dessutom onödigt blodig och splattrig (hur den fick PG-13 i USA kommer jag aldrig fatta). Och inte blev man ens nära skrämd en enda gång.

7/10

Boogeyman 3

Klart bättre än 2:an. Jag gillar att de tog filmen i en helt annan riktning än förra filmen och lyckas med att få det att kännas som att de hör ihop. Den här filmen börjar strax efter att 2:an slutade och går efter

första filmens första antagande att The Boogeyman existerar.

Många ser det säkert som att de mjölkar ur Boogeyman men jag tror snarare att det är så att de hade 2 olika idéer om riktningar att ta Boogeyman 2 och bestämde sig för att dela upp dem i 2 filmer med tanke på vilka totala motsatser Boogeyman 2 och 3 är.

Den här filmen ger en rätt bra full circle och avklaring på Boogeman trilogin. Jag var lite tveksam till upplösningen

då jag hade hoppats på en showdown mellan polisen och Boogeyman när de gav sig in på campus. Men grejen med att hjältinnan offrar sig själv genom att övertyga alla att hon var mördaren för att besegra Boogeyman var en logisk och bra idé. Synd bara att de var tvugna att sabba den med att, som vanligt, sedan ge filmen det typiska dåliga slutet som serien har haft från början.

Mycket mer av en blodig psykologisk skräck i den här. Jag gillade hur

hjältinnan ibland hamnade i ett alternativt universum alá Silent Hill med konstiga gångar, smutsiga och blodiga väggar, krypande lik osv.

Men tyvärr så håller de i grunden fortfarande fast vid den typiska slasher grejen där folk blir brutalt, och konstigt, dödade en efter en och är väldigt förutsägbar. Man vet exakt vem som ska dö och när den ska dö. Man känner genast igen en dödsscen när man ser den börja.

Kul att få lite uppklarning på 2:an

(med att alla fick veta att Henry var mördaren endå)

och att de förklarade

vad Boogeyman är och varför han anfaller de han gör. Även om förklaringen ibland känns för konstig.

Så, vad ska jag säga. En slasher som kunde ha varit mycket mer men har svårt att släppa sina rötter.

Och åter igen, hur fick även den här PG-13 i USA?

7,5/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag inte sett dem än. jag väntar på en samlingsbox. :D

Har de avslutat serien bra i de här filmerna eller slutar det fortfarande tvärt som serien gjorde?

Bra och bra, det har gått en liten röd tråd genom filmerna, men det har inte vart några problem att se dom som solofilmer. Tycker dom har gjort ett bra jobb, synd att dom inte började med serien istället dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Forbidden Kingdom

Väldigt episk Kinesisk fantasy saga av det klassiska slaget. Man fär typ allt det klassiska: En Monkey King, En Drunken Master, en hämndlysten kvinnlig fågel, en vresig munk, en elev som måste lära sig slåss, en ond warlord, en ond häxa med magiskt hår, Imortals... underbart. Bara en ren njutning att se för alla som gillar kinesiska magiska sagor. Och coola överdrivna magiska Kung-Fu strider.

Och att dessutom både Jacki Chan och Jet Li är med gör det bara bättre. Speciellt striden mellan dem var guld värd.

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Paths of Glory (1957)

douglas-in-paths-of-glory_1086758_0.jpg

Gammal svartvit Kubrick-rulle. Handlar om franska armén under andra världskriget där ett regemente blir beordrat att attackera en tysk position men vad de inte vet är att attacken från början var sedd som omöjlig och att alla som retierar kommer hamna inför krigsrätt och skjutas för att höja moralen bland resten av soldaterna. Jag gillade den som fan och slutet gav mig en liten tår i ögat. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis sett en film om aliens och vikingar! :confused:Outlander heter den. Den var inte fullt så B som jag hade förväntat mig.

James Caviezel (The Passion of the Christ) spelar utomjording som år 702 e.Kr. kraschlandar i Norge. Där blir han tillfångatagen av Wulfric som för honom till sin by där den gamle vikingen Rothgar är kung. Grannbyn, där Gunnar (Ron Perlman (Hellboy)) är ledare, har precis blivit utsatta för ett brutalt attentat. Gunnar tror att det är Rothgar som ligger bakom attentatet och de båda byarna hamnar i strid med varandra. Men vad de inte vet är att i mörkret gömmer sig något mycket farligare.

Det var väl inte den bästa filmen jag sett, men det är ju alltid kul med vikingar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis sett en film om aliens och vikingar! :confused:Outlander heter den. Den var inte fullt så B som jag hade förväntat mig.

James Caviezel (The Passion of the Christ) spelar utomjording som år 702 e.Kr. kraschlandar i Norge. Där blir han tillfångatagen av Wulfric som för honom till sin by där den gamle vikingen Rothgar är kung. Grannbyn, där Gunnar (Ron Perlman (Hellboy)) är ledare, har precis blivit utsatta för ett brutalt attentat. Gunnar tror att det är Rothgar som ligger bakom attentatet och de båda byarna hamnar i strid med varandra. Men vad de inte vet är att i mörkret gömmer sig något mycket farligare.

Det var väl inte den bästa filmen jag sett, men det är ju alltid kul med vikingar!

Hehe, den såg jag igår. :unsure:

Den hade potential för att bli otroligt bra, om det inte hade blandats in utomjordingar i filmen utan bara handlat om vikingar och deras strider mot varandra och så vidare så hade den nog varit bättre. För det var deras strid mot varandra som var det bästa i hela filmen. -_-

Lade du förresten märke till en sak? ...Uhm, jag drar en spoiler här, bara för säkerhets skull.

I början av filmen, efter att han har kraschat, så får han lära sig det norska språket av sin maskin. Eftersom han inte kan något jordiskt språk.

Sedan sätter han igång och pratar engelska utav bara fan, visst, det kan jag förstå, det skulle inte hålla om filmen var på norska. Men när man fick se återblicken från när han lämnade sin familj så pratades det engelska på planeten. Vilket han inte gjorde innan han fick lära sig jordspråket av sin maskin.

Dessutom så lät maskinens språk kusligt likt norskan, så det kändes som de gick från norska till engelska litegrann.

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, den såg jag igår. :unsure:

Den hade potential för att bli otroligt bra, om det inte hade blandats in utomjordingar i filmen utan bara handlat om vikingar och deras strider mot varandra och så vidare så hade den nog varit bättre. För det var deras strid mot varandra som var det bästa i hela filmen. -_-

Lade du förresten märke till en sak? ...Uhm, jag drar en spoiler här, bara för säkerhets skull.

I början av filmen, efter att han har kraschat, så får han lära sig det norska språket av sin maskin. Eftersom han inte kan något jordiskt språk.

Sedan sätter han igång och pratar engelska utav bara fan, visst, det kan jag förstå, det skulle inte hålla om filmen var på norska. Men när man fick se återblicken från när han lämnade sin familj så pratades det engelska på planeten. Vilket han inte gjorde innan han fick lära sig jordspråket av sin maskin.

Dessutom så lät maskinens språk kusligt likt norskan, så det kändes som de gick från norska till engelska litegrann.

^_^

Jo, jag tänkte på det(det första). De orkade väl inte lösa det på något annat sätt antar jag, slöa människor. Det andra tänkte jag inte på, det måste jag kolla upp! ;):confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Madagaskar 2, på engelska. Sjukt härlig, fånlog hela filmen igenom. Grymt bra karaktärer - King Julian (Hahaa, I like laughing, its such a great experience!) pingvinerna och Moto-Moto (Girl, you chunkeey) framförallt. Stör mig lite på att de rollsatte David Schwimmer som giraffen, men inte tillräckligt för att betyget skulle bli mindre än 4/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hitch

Will Smith spelar kärlekskonsult som lär losers hur de ska göra för att få sina drömtjejer. En trevlig kärlekskomedi som ligger på en skön nivå ända tills det lite väl puttinuttiga slutet. :rolleyes:

77/100

Madagaskar 2, på engelska. Sjukt härlig, fånlog hela filmen igenom. Grymt bra karaktärer - King Julian (Hahaa, I like laughing, its such a great experience!) pingvinerna och Moto-Moto (Girl, you chunkeey) framförallt. Stör mig lite på att de rollsatte David Schwimmer som giraffen, men inte tillräckligt för att betyget skulle bli mindre än 4/5.

Det låter som att du inte har sett ettan? Gör det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor