Crusader Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Är den verkligen så bra? Jag har hört många delade åsikter, men är den värd att se? Ja, om du gillar falska dokumentärer med handhållen kamera. Gillar du Blair Witch (alternativt Cloverfield) och Zombies så gillar du säkert den här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Värd att se, ja. En av historiens bästa skräckfilmer, Nej! Säg 5 som är bättre då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (redigerad) Säg 5 som är bättre då? Friday the 13th Part II, IV, VI och VII. Och förhoppningsvis den nya som släpps på bio imorgon. Förövrigt är det ej en remake av orginalet. Halloween 1, 2, 4, 5 och Rob Zombie's (2007) . Child's Play. Children of the Corn. The Texas Chainsaw Massacre (2003) & The Beginning. The Rise of Leslie Vernon. Dead Silence. The Strangers. Ett urval av skräckisar som jag tycker är bättre. Främst Slashers.. Redigerad 12 februari, 2009 av EET FUK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Hellboy: Extended Version Bra superhjältefilm. Kanske inte riktigt lika bra som jag hade för mig men ändå riktigt bra. Jag vet inte riktigt vad som klippts in för jag märkte ingen större skillnad. Fast nu var det ju några år sedan jag såg den senast. Coola karaktärer, bra skådespelare, coola monster och skurkar (Cthulhu-liknande grejen, Sammael och Kroenen). Och Abe är coolast. Synd bara att han inte var med mot slutet. Irriterad över att man aldrig fick veta hur det gick för Agent Clay och om han överlevde. Bara att han troligen inte skulle överleva. Inte mycket till extramatrial. De borttagna scenerna var bara skräp. Handlade om ett par sekunder bortklipta delar från ett par scener. 8,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 The Curious Case of Benjamin Button Bra The Reader Bra Slumdog Millionaire Sådär Changeling Sådär Doubt Dålig The Wrestler Bra Tropic Thunder Dålig The Dark Knight Helt okej Happy-Go-Lucky Dålig In Bruges Bra WALL-E Bra Kung fu Panda Nja Iron Man Bra Frost/Nixon, Milk, Rachel Getting Married, Revolutionay Road, The Visitor, Vicky Cristina Barcelona och Frozen River kvar att se innan galan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Hellboy II: The Golden Army Riktigt bra. Bättre än ettan. Intresanbt djupare inblick i Hellboys mytologiska värld med en massa magiska fantasy varelser. Gillar hela grejen med Elves (att skurken är en), ett krig mellan människor och fantasy varelser. Roligt att de lyckades få in Professor 'Broom' i filmen. Och jag gillade också att Abe fick en större del av storyn än i första filmen men jag gillade inte föräderiet i slutet eller att han och Liz bara stod och tittade på i slutstriden. Skulle vilja höra en bakgrundsstory för Abe och ett fall mer kopplat till honom. Johann Krauss var en kul ny karaktär att kasta in i serien. Konstigt nog väntade jag mig helatiden att han skulle visa sig vara ond men så var visst inte fallet. Kul att se Epilog serietidningen (eller snarare Prolog inför Hellboy III). Ska bli spännande att se Hellboy uppfylla sitt öde. Slutscenen med att de alla slutar var löjlig och ologisk. Gillade heller inte förklaringen varför John Myers inte var med. Jag vet att Rupert Evans inte hade tid att vara med men en bättre förklaring kunde de ha kommit på. Men i grund och botten, riktigt bra. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (redigerad) Bolt. Den var gullig. .. så som alla Disney-filmer. Redigerad 12 februari, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Såg The Onion Movie igår. Inte alls lika rolig som youtube-kanalen. Inte ens i närheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Reign Over Me Sett den förut men tycker fortfarande att den är riktigt grym. Handlar väl nästan om 2 personer egentligen. En kille som har förlorat hela sin familj i 9/11, och en kille som är hans gamla college polare som försöker hjälpa honom att starta ett nytt liv. Något som kräver mer tid än vad han kanske hade förväntat sig. Det är rätt svårt att förklara utana tt berätta för mycket, men helt klart en film jag rekommenderar . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tobbzone Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Bedtime stories med Adam Sandler. Bra film som är lagomt rolig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 (redigerad) Mamma Mia! Jag älskar musikaler så det är inte förvånande att jag gillade den här. De lyckades bra att få in Abba låtarna på rätt ställen under rätt tillfällen och förhöja scenerna. Ibland blir det lite väl löjligt och visst hör det till musikaler med fjantig löjlig humor men det blir lite väl ibland. Men visst skrattar man gott. 8,25/10 Lust, Caution Riktigt bra Erotisk Drama Thriller av kvaliteten som sällan görs nuförtiden. Jag gillar att de verkligen tog sin tid att berätta bakstoryn. Medans i andra filmer så brukar de snabbt gå igenom bakstoryn under de första 10-20 min. så går här halva filmen åt att berätta den. Filmen utspelar sig under World War II och handlar om en ung flicka med drömmar om att bli en stor skådespelare, som dras in i en patriotisk studentdramagrupp som naivt bestämmer sig för att mörda en regeringsman som jobbar med japanerna och ses som förädare i mångas ögon. Hennes uppgift är att förföra honom. Givetvis går saker inte som planerat men 3 år senare blir hon uppsökt av en motståndsrörelse som ber henne att avsluta det hon tidigare påbörjade för 3 år sedan. Vill VARNA för extrema sexscener. Speciellt i den oklippta versionen som jag såg (och som fick R-21 åldersgräns i USA) där det är rätt uppenbart att sexscenerna inte var helt simulerade. Iallafall, en mycket vacker film och sorglig. Och även rolig (men jag är osäker på om det var meningen att man skulle skratta vid de tillfällena. ) på sina ställen. Men slutet gillade jag inte alls. Rekomenderas till alla som gillar erotiska drama thrillers. 9/10 Redigerad 13 februari, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Igårkväll/natt såg jag Madagaskar 2. Jag visste hela tiden att jag skulle älska den. Jag satt såhär - - hela filmen. Så skön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Var och köpte De Omutbara/The Untouchables och MaffiaBröder/Goodfellas precis. Blir att se någon av dem ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 (redigerad) Var och köpte De Omutbara/The Untouchables och MaffiaBröder/Goodfellas precis. Blir att se någon av dem ikväll. Jag köpte Goodfellas, Scarface och Donnie Darko tillsammans för 99:- för nån dag sen.. Goodfellas är naaaajs, va liksom inge snack om saken när jag såg dem ligga där i lådan efter lite grävande bland skittitlar. Redigerad 13 februari, 2009 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Pulse. Fan vad trist att se Kristen Bell i en så värdelös film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Pulse. Fan vad trist att se Kristen Bell i en så värdelös film. Pulse 2 är ännu sämre :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Jag köpte Goodfellas, Scarface och Donnie Darko tillsammans för 99:- för nån dag sen.. Goodfellas är naaaajs, va liksom inge snack om saken när jag såg dem ligga där i lådan efter lite grävande bland skittitlar. Ruskigt bra mafia filmer. Har dock inte sett Donnie Darko än, den får bli till att se. OM någon har lite tips på andra bra mafia filmer (ej Gudfadern eller Carlitos Way) får ni gärna skriva det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Ruskigt bra mafia filmer. Har dock inte sett Donnie Darko än, den får bli till att se. OM någon har lite tips på andra bra mafia filmer (ej Gudfadern eller Carlitos Way) får ni gärna skriva det här. De Omutbara ska vara väldigt bra. Har dock inte sett den ännu. En polare kom över, så det får bli att kolla på den imorgon istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 (redigerad) Futurama: Into the Wild Green Yonder Redigerad 14 februari, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Futurama: Into the Wild Green Yonder Om jag förstått det rätt så är detta det sista för Futuramas del. Bender's Big Score (2007) The Beast With a Billion Backs (2008) Bender's Game (2008) Into the Wild Green Yonder (2009) Dom kommer klippa ner alla fyra filmer och sända det som en säsong.. Jag som ville se meeer!!111 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts