Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

24: Redemption

Riktigt bra. Jag var lite orolig att den bara skulle kännas som 2 hopslagna avsnitt men den var bättre än så.

Visst, en hel del lösa trådar som kommer lösas upp i säsong 7 (iallafall så hoppas jag det) så om en som inte ser 24 så skulle den säkert retat sig på vissa saker men annars så tycker jag klart att man kan se den även om man inte följer serien då den har, till största delen, sin egen story.

En sak jag fann roande var att en del av musiken (speciellt main themen) var hämtat från TV-spelet 24. Musiken var riktigt bra så det är inte förvånande.

7,5/10

The Crater Lake Monster

Riktig dålig monsterfilm från slutet av 70-talet med, redan då, gammla specialeffekter.

Hade varit mycket bättre utan all löjlig komik alá Helan & Halvan.

4/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

D-Tox

Stjärnspäckad slasher-thriller om en Polis som blir alkoholist och beger sig till ett D-Tox center för poliser mitt ute i ingenstanns. När pasienterna börjar dö en efter en så inser han att något är fel.

Mycket spännande och bra. Intro-delen är riktigt bra då den visar hans liv innan han blir alkoholist.

Med bla. Sylvester Stallone, Kris Kristofferson, Robert Patrick, Charles S. Dutton, Jeffrey Wright, Sean Patrick Flanery, Dina Meyer och Tom Berenger.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, vilken film. Jag rös igenom den, och slutet fick det att brista. Inte ofta jag brukar kunna få tårar i ögonen av en film men denna var otrolig. Kvalar in rätt högt på listan över favoritfilmer genom tiderna faktiskt, rekommenderas starkt!

Oh, då ska jag se den imorgon kväll! Den har legat på hårddisken några dagar, så det är dags.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[●REC]

Bra Zombie skräckis. Gillar upplägget och det hela funkar bra. Kul att de lyckades få in lite av bakgrunden också. Troligen därför det var journalister i huvudrollen. Ingen annan skulle bry sig om sanningen i ett sådant tillfälle.

Tyvärr så blev jag spoilad pga trailer till den amerikanska remaken som börjar med att

berätta att ingen överlevde och visa slutscenen när tjejen blir ivägdragen.

:(

Verkade vara bra skådespelarinsatser (lite svårt att veta när man inte fattar vad de säger).

Ska bli kul att se om [●REC] 2 lyckas bygga på det här och göra det bättre eller om det blir som med Blair Witch, en 2:a som bara blir skit.

Ett plus är ju också att tjejen som var huvudrollen var väldigt söt. :D

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[●REC]

Bra Zombie skräckis. Gillar upplägget och det hela funkar bra. Kul att de lyckades få in lite av bakgrunden också. Troligen därför det var journalister i huvudrollen. Ingen annan skulle bry sig om sanningen i ett sådant tillfälle.

Tyvärr så blev jag spoilad pga trailer till den amerikanska remaken som börjar med att

berätta att ingen överlevde och visa slutscenen när tjejen blir ivägdragen.

:(

Verkade vara bra skådespelarinsatser (lite svårt att veta när man inte fattar vad de säger).

Ska bli kul att se om [●REC] 2 lyckas bygga på det här och göra det bättre eller om det blir som med Blair Witch, en 2:a som bara blir skit.

Ett plus är ju också att tjejen som var huvudrollen var väldigt söt. :D

7/10

7 av 10? .rec är ju en av historiens bästa skräckfilmer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor