GiZmo Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Älskar den filmen! Btw, blev du hemskt ledsen när byrackan dog? Mjo, fick en tår i ögat när jag såg den på bio :/ Var dock lite förberedd, eftersom en idiot spoilade det för mig dagen innan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 Hot Fuzz IMDB Sgt. Angel är en av Londons bästa poliser. Han är faktist så bra att han ger dom andra poliserna dåligt rykte. Pga. detta så blir han förflyttad till en liten idyllisk by som verkar hur fridfull som helst. Det visar sig dock ligga en hund begraven i denna by. Folk är inte som dom verkar. Haha, ja jävlar. Shaun of the Dead gänget har gjort det igen. Jag gillade den skarpt, då humor och action går hand i hand. Man får lite Kopps vibbar, då det är lite överdrivet underbart övervåld and shit. Se den om ni gillar humor och action! Gillar ni ingetdera så se den ändå. Superb! StellHell beskrev den så bra, så jag drar en rövare och kopierar. Så jävla skruvad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 3 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2009 StellHell beskrev den så bra, så jag drar en rövare och kopierar. Så jävla skruvad. Haha, jag skrattade ännu mer när jag såg den andra gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2009 The Boy In The Striped Pyjamas Jag vet inte riktigt..... jag trodde inte jag var känslig när det gäller filmer alltså men den här. Filmen var givetvis jäkligt bra men det känns som fel ord på någotvis. Jag vill mer säga att det är ett måste att se den, känn efter själv när eftertexten kommer vad du känner då. Jag var helt tom iallafall. Man får verkligen fälla en tår till den här filmen utan att skämmas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 (redigerad) The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (Extended Version) Riktigt bra fantasy äventyr. Och den förlängda versionen är bättre än orginalversionen. De flesta saker jag retade mig lite på innan känns helt borta och kriget känns inte längra hastigt och plötsligt. Det ända är väl att Lucy och Susan fortfarande hade väldigt lite att göra i själva kriget. Jag skulle t ex ha velat se mer av Susans pilbåge än bara 1 skott. Men som sagt, riktigt bra fantasy äventyr. 9/10 The Chronicles of Narnia: Prince Caspian Narnia växer upp. Känns som väldigt stor skillnad mellan första och andra. Typ som mellan Bilbo och Lord of the Rings. Mycket brutalare också. Alltid kul att se barn döda en massa människor utan att vreagera på det. Önskar bara att de inte ändrade scenen när Lucy skulle skära halsen av en. Riktigt bra. Och även då den inte kändes lika episk som första filmen eller lika mycket saga så är den bättre. Mycket pga att den är vuxnare. Striderna var riktigt tuffa och coola. Jag gillade hur bra syskonen var på att slåss (fast de har ju haft en livstid att öva ). Jag gillade också starkt twisten med att den tillsynes snällare andra kungen var lika ond som den första. Jag ser fram mot nästa film även om jag kommer sakna mycket de ur orginal casten som inte återvänder. 9,5/10 Redigerad 5 februari, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Såg The Grudge 3, måste säga att det var inte mycket att se. Jag gillade 2:an ganska mycket, ettan var okej. Men trean känns inte så "grudgi" Den fick mig att hoppa till 1 gång, den var inte läskig och, men har man sett dom andra två så varför inte. Den handlar denna gång om att en japansk kvinna åker till Chicago för att hon vill få ett slut på förbannelsen. 6/10 kan den få ändå, men då är jag rätt snäll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 (redigerad) Jag gillade 2:an ganska mycket, ettan var okej. Men trean känns inte så "grudgi". Hihihi nya ord ftw! -Hur var filmen, var den bra? -Jo den var okej. Lite grudgi! =D Ska jag med köra med när jag sett den. Visste faktiskt inte ens att det fanns en tre. Tack för tipset. Redigerad 5 februari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 The International Clive Owen slåss mot onda bankirer, that's it. Vilken jävla smörja! Det är som att de bara tagit varenda actioncliché i världshistorien, lagt dit en tunn liten story om en polis som ska försöka avslöja en konspiration och sen bara låtit Clive Owen stirra allvarligt framför kameran i två timmar. Kan man fortfarande få de där två timmarna tillbaka? Och slutet! Det var det dummaste jag sett, det är som att de inte hade ork att komma på något riktigt slut så de lät produktionsbolagets praktikant skriva något på 5 minuter. Blev intervjuad när jag kom ut och sa exakt det där och om jag inte visste bättre tror jag reportern tog åt sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Jag vet inte riktigt..... jag trodde inte jag var känslig när det gäller filmer alltså men den här. Filmen var givetvis jäkligt bra men det känns som fel ord på någotvis. Jag vill mer säga att det är ett måste att se den, känn efter själv när eftertexten kommer vad du känner då. Jag var helt tom iallafall. Man får verkligen fälla en tår till den här filmen utan att skämmas. Det kändes så jäkla fel att det var brittiska skådespelare istället för tyska. Det sänkte filmen något enormt enligt mig. Bra story och bra tanke, men att de pratar engelska förstörde allt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Son of Rambow Underhållande roligt drama med gott om skruvade karaktärer. Kul och se alla farliga stunt som ungen gör (vilket mer än nog förklarar varför barn INTE ska se den här filmen. ) En hel del roliga scener som verkligen fick en att skratta. Bäst var nog när den Franska coola killen visade sig inte anses vara cool av de Franska. Och Carter var bara för cool. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Hihihi nya ord ftw! -Hur var filmen, var den bra? -Jo den var okej. Lite grudgi! =D Ska jag med köra med när jag sett den. Visste faktiskt inte ens att det fanns en tre. Tack för tipset. Haha jo men jag menade att den kändes inte som en Grugde film, mer som vilken killer film som helst, om du förstår Hihi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Terra Madre Terra Madre betyder ungefär jordens mor är ett nätverk för matcommunitys som är dedikerade till att föda jordens befolkning på ett näringsrikt och hållbart sätt. Det är också en konferans som äger rum varannat åt i Italien där 6500 människor från 150 länder samlas för att diskutera framtiden av gastronimi, globalisation och ekonomi. Riktigt jävla stark film av Italienska Ermanno Olmi som tillsammans med flera filmcrews gestaltar åt 2006 och år 2008s Terra Madre ihop med kortfilmer om människor från hela världen och hur de hjälper till att skapa en stabil framtid. Mycket intressanta berättelser och fakta och jag var bra nära att gråta ett par gånger. Jag rekommenderar den verkligen till alla men tragiskt nog kommer den nog aldrig nå ut till den breda publiken.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 (redigerad) Saw V Riktigt bra. Typ i samma liga som de första 2. Och äntligen fick man lite svar. Som t ex varför Jigsaw, som ska bara ge sig efter "dåliga" människor, ger sig efter poliser. Det var alltså den nya Jigsaw's privata nöje för att göra sig av med alla andra poliser som arbetade med Jigsaw morden så att han själv kunde bli hjälte och den som löste fallen. Men fortfarande är det oklart om han bara utnytjat Jigsaw för sitt eget spel med poliserna eller om han verkligen tror på det Jigsaw lär. Inte för att Jigsaws lärdom är något logisk. "Jag dödar aldrig" säger han men han sätter folk i dödsfällor trots att oftast det ända "brott" de gjort är att vara lata eller deppiga eller oförståliga saker som Doktorn i ettan som brydde sig förmycket om folk. Sedan skryter Jigsaw om att han botar folk och att folk får rättvisa chanser att överleva trots att bara 1 av hans offer hitils har överlevt en Jigsaw-fälla och det var Amanda. Dock var det uppfriskande att de 2 i slutet på Saw V verkade klara sig för hela grejen med att alla dör. (fast de lär väl dö i nästa avsnitt) Sedan är, som vanligt, slutet en svaghet. Jag gillar inte när de goda dör (och det rabblas om dem som om de var skurkar) och skurkarna vinner. Speciellt nu när någon faktiskt luskat ut hur allt gick till. Jag ser dock fram mot nästa film för att få svar på de kvarstående frågorna och se vad Jigsaw's tjej fick i lådan. 7,5/10 Redigerad 6 februari, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Saw V Kypar'n, den här soppan har inga spoilertaggar! Och det ligger en död kille i den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2009 Det kändes så jäkla fel att det var brittiska skådespelare istället för tyska. Det sänkte filmen något enormt enligt mig. Bra story och bra tanke, men att de pratar engelska förstörde allt.. Har faktiskt tänkt på det nu ett tag efteråt. Hade även gärna sett att Schmul (stavning?) inte kunnat varken tyska eller engelska, men att de på något sätt skapar vänskapen ändå. Men de hade nog tappat rejält med tittare om de hade valt att använda tyskt spårk i filmen tyvär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Kypar'n, den här soppan har inga spoilertaggar! Och det ligger en död kille i den! Haha asså Axel vad sysslar du med? Du bara spottar ur dig vitsar överallt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 30 Days of Night Mycket bra Vampyrfilm. Väldigt mycket Stephen King över den. Det ända jag igentligen tyckte var dåligt var att hoppandet gjorde att det inte alls kändes som 30 dagar utan mer som 3. Man fick aldrig känslan av att de gömt sig i många dagar och veckor. Sedan gillade jag inte utvecklingen med Billy. Vampyrerna var coolt spelade och såg verkligen omänskliga ut (och fula). Men jag har svårt att tro att de ser likadana ut i serietidningarna för där, av vad jag förstått, så gömmer de sig bland människorna. Intresant och oväntat slut. Slutscenen var verkligen stark. Klart en av de bättre Vampyrfilmerna där ute. 8,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2009 Haha asså Axel vad sysslar du med? Du bara spottar ur dig vitsar överallt Hah, jag vet inte riktigt vad jag ska svara, jag tror inte det är inte något medvetet skämt-sökande jag gör eller så, det bara kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Giz såg Bolt igår(förrgår?) med några furfags Fy fan, bästa filmen på länge, såg den i 3D också så det var ganska häftigt Kollade även på den innan ikväll, dock blev det dvd-screenern denna gången Bolt <3 <3 <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 8 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2009 Giz såg Bolt igår(förrgår?) med några furfags Fy fan, bästa filmen på länge, såg den i 3D också så det var ganska häftigt Kollade även på den innan ikväll, dock blev det dvd-screenern denna gången Bolt <3 <3 <3 Vad tycker du och dina furfags om http://www.imdb.com/title/tt1014775/ ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts