The Dude Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 (redigerad) Har just sett en otroligt stark och otroligt bra film vid namn Changeling. http://www.imdb.com/title/tt0824747/ Utspelar sig i 1920-talets L.A och berör ämnen som poliskorruption, psykvård, psykologi, maktmissbruk med mera. Handlar om en kvinna som spelas av Angelina Jolie vars son försvinner och mysteriet som följer av händelsen. Väldigt gripande som sagt. Edit: Kan lägga till att den är regisserad av Clint Eastwood, men det såg jag först på eftertexterna. Redigerad 1 februari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Har just sett en otroligt stark och otroligt bra film vid namn Changeling. http://www.imdb.com/title/tt0824747/ Utspelar sig i 1920-talets L.A och berör ämnen som poliskorruption, psykvård, psykologi, maktmissbruk med mera. Handlar om en kvinna som spelas av Angelina Jolie vars son försvinner och mysteriet som följer av händelsen. Väldigt gripande som sagt. Edit: Kan lägga till att den är regisserad av Clint Eastwood, men det såg jag först på eftertexterna. Låter väldigt bra, ska kolla upp den direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Har just sett en otroligt stark och otroligt bra film vid namn Changeling. http://www.imdb.com/title/tt0824747/ Utspelar sig i 1920-talets L.A och berör ämnen som poliskorruption, psykvård, psykologi, maktmissbruk med mera. Handlar om en kvinna som spelas av Angelina Jolie vars son försvinner och mysteriet som följer av händelsen. Väldigt gripande som sagt. Edit: Kan lägga till att den är regisserad av Clint Eastwood, men det såg jag först på eftertexterna. Hela den filmen föll för mig på grund av att jag har så fruktansvärt svårt att ta Angelina Jolie seriöst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 (redigerad) Jag håller på att kolla på Blindness, men jag klarar fan inte av hur vrickad människosyn de har. Ett virus som gör folk blinda har spridit sig och alla drabbade låses in i en karantän där självstyre sker, med massa blinda människor. Någon av de intagna (även han blind) har en pistol och har tagit kontroll över maten som han sen säljer först mot smycken och sen mot sex för från kvinnor på övriga avdelningar i anstalten. Vi pratar alltså om civiliserade människor som ställer upp på detta, en sak att HAN är ett psykfall men övriga personer i avdelningen som får ta del av kvinnorna är bara random människor i en rik storstad som alltså förväntat bete sig sådär bara av att ha varit utan sex i några veckor... Det är dessutom en kvinna som KAN se och hade kunnat övermanna de här personerna hur lätt som helst men hon väntar med att göra så tills majoriteten redan har hunnit blivit våldtagna och en ihjälslagen. Fullständigt osannolikt och upprörande och porträtterar en bild av människor som jag verkligen inte gillar. well, nu ska jag kolla klart... Redigerad 1 februari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 The Boy In The Striped Pyjamas IMDB Alltså...Shit. Jag finner inga ord för den här filmen, inte ett jävla ord. Man blir fångad av den redan efter dom första minuterna. Den utspelar sig under andra världskriget, och handlar om åtta årige Bruno som tvingas flytta ut till landet då hans pappa arbetar som SS soldat. Redan efter några dagar börjar det bli olidligt utan vänner och han får från sitt fönster syn på en "bondgård" några kilometer bort. Allt efter som att tiden går och tristessen blir större bestämmer han sig för att gå och hälsa på barnen på bondgården. När han kommer fram möts han av ett stort elstängsel och en pojke i hans egen ålder som sitter bakom det. Sakta men säkert startar dom en förbjuden vänskap. En riktigt gripande film, minst sagt. Det är inte mycket jag gråter av, men den här filmen fick mig att fälla en tår. Man känner stor empati för judarna och får en hemsk inblick i hur fruktansvärt dom faktiskt hade det. Tycker absolut att ni ska se den här filmen. Den är absolut en av dom bästa jag sett. Jag tvekar inte en sekund med att ge den toppbetyg - 10\10 Den mest omskakande filmen jag någonsin sett Fy f*n! Tack för tipset, underbar film. Älskade slutet, så träffande rättvist sorgligt! Underbart. ++++++ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Religulous Äntligen fanns den i bra kvalité. Sett fram emot att se den ett tag, och den var... bra. Lite besviken blev jag kanske ändå. Den kändes lite väl oseriös, jag visste att det skulle vara en rolig dokumentär men det blev för mycket åt komedihållet tyckte jag. Han tar upp intressanta (fast inte några revolutionerande) ämnen och träffar grymt intressanta personligheter. Killen som hade varit gay i sin ungdom och nu hade det jobbet... skrämmande men ändå underhållande. Störde mig lite på hur Bill Maher tyckte han var jätterolig hela tiden också. Nu lät det som att jag ogillade den nästan, men jag tyckte den var rolig och lite tankeväckande här och där. 7/10 The Curious Case of Benjamin Button Kom hem från bion ganska nyss. Jag och min mor satt knäpptysta i bilen på väg hem. Vilken film! Helt förtrollande var den, jag blev nästan kär. Hade höga förväntningar, riktigt höga. Menar... 13 Oscarsnomineringar, Brad Pitt & Cate Blanchett, själva grundstoryn = klockren, David Fincher. Infriades med råge. Älskade hur varje tidsperiod i hans liv kändes så egen, så speciell och så noggrann. Känslan var oslagbar helt enkelt. Blev aldrig tråkig trots att den nästan var tre timmar, var fängslande direkt. Knöts ihop jättebra också, fick en tår i ögat kan jag säga. Har inte sett någon av de andra Oscarsnominerade (Best Film alltså), har svårt att tro att någon kan slå denna. Ska se resten av dem i veckan, återkommer. Tackar The Dude för Changeling-tipset också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Har just sett en otroligt stark och otroligt bra film vid namn Changeling Jag säger bara Riktigt, riktigt bra film!. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Madagascar 2 Minst lika skön som ettan. Se den om du gillar animerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Fy f*n! Tack för tipset, underbar film. Älskade slutet, så träffande rättvist sorgligt! Underbart. ++++++ Eller hur, man sitter med munnen på vid gavel en halv minut in på eftertexterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 februari, 2009 Eller hur, man sitter med munnen på vid gavel en halv minut in på eftertexterna. Absolut. Jag trodde faktiskt inte det skulle sluta så, jag hoppades, men trodde det inte. Det var grymt. Dock lite synd att man inte fick se föräldrarnas beslut sedan, det fick man spekulera själv i. Nä, grymt gripande film, rekommenderas starkt av mig med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Såg precis Stockholm Boogie. Hela filmen var en enda "jahaaaaaaaaa"-upplevelse, nu har jag äntligen förstått var hela mitt kompisgäng(och därigenom även jag) har fått hälften av alla våra uttryck ifrån. Skrattade halvt ihjäl mig när bärgaren stod och höll låda. "Mysig kille du har" "Är det någon som har dött eller? Ja, förutom bilen då" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Såg precis Stockholm Boogie. Hela filmen var en enda "jahaaaaaaaaa"-upplevelse, nu har jag äntligen förstått var hela mitt kompisgäng(och därigenom även jag) har fått hälften av alla våra uttryck ifrån. Skrattade halvt ihjäl mig när bärgaren stod och höll låda. "Mysig kille du har" "Är det någon som har dött eller? Ja, förutom bilen då" Hihi, min polare är kusin med "Josef" i den där filmen (Den ena stunden blyga, andra stunden helt galna tjocka killen med flint). Dom är rätt lika, men vännen min är allt smalare och har hår på skallen. Brukar se "josef" på stan ibland, gullig kille! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Av de nominerade till en Oscar för bästa film har jag sett Benjamin Button, Slumdog Millionare och Milk. Milk såg jag igår och av de tre är den bäst, vilken film alltså. Jag tycker berättartekniken haltar lite i Slumdog Millionare - det hade gått att göra så mycket bättre och överhuvudtaget blev jag inte särskilt tagen av den. Men Sean Penn som homosexuell politisk aktivist i San Fransisco på 70-talet var helt superbt. Som vanligt med filmer baserade på verkliga händelser börjar tårarna rinna under eftertexterna, när man får se de riktiga personerna och höra vad som hände senare. Riktigt stark och gripande film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Hyrde I am Legend idag, blu-ray <3 Jävlig nice film imo (alternative version), imponerande att se New York övergivet'n stuff Och så klart Sam!..... <3<3<3<3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Hyrde I am Legend idag, blu-ray <3 Jävlig nice film imo (alternative version), imponerande att se New York övergivet'n stuff Och så klart Sam!..... <3<3<3<3 Älskar den filmen! Btw, blev du hemskt ledsen när byrackan dog? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 (redigerad) Älskar den filmen! Btw, blev du hemskt ledsen när byrackan dog? Håller med till 110%! Väldigt synd att hunden får kikhosta. Redigerad 2 februari, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Journey to the Center of the Earth Klart underhållande äventyrs-matiné. Var väldigt uppenbart att den var gjort i förstahand för 3D (men tyvärr hade jag inte rätt glasögon så jag fick se den vanliga versionen) så vissa scener hade inte alls samma effekt utan. Oväntat, men kul, att filmen var en uppföljare på boken. Det ända jag saknade var lite det där ögonblicket av första mötet med en dinosour där alla vara tittar gapandes (typ som i Jurasic Park). Väldigt rolig film, hysteriskt rolig ibland. Rätt toonig (ibland lite väl mycket) men helt klart ett kul äventyr att se när man är äventyrsugen. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 (redigerad) Håller med till 110%! Väldigt synd att hunden dog. Ska du verkligen spoila att HUNDEN FÅR KIKHOSTA? Redigerad 2 februari, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Ska du verkligen spoila att HUNDEN FÅR KIKHOSTA? Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 2 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2009 Såg lite tidigare ikväll Resident Evil: Degeneration Tyckte den var väldigt bra faktiskt, mot min förvåning. Tyckte den var rätt bra gjord också. 8/10 är den definitivt värd i min åsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts