Crusader Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 (redigerad) Saw III Inte alls lika bra som de första 2. Speciellt slutet rätt mycket förstörde filmen (känns lite som en tradition för Saw-filmerna med att förstöra filmen i slutet). Amanda var lite av en besvikelse. Fast det i förra filmen var ju bara skådespeleri från hennes sida. Slutet på Jigsaw sög mer än en tandlös gammal käring. Även om det var lite coolt att hans död blev en del av hans spel. Gillar bara inte att han vann. Och dog den halte polisen så sög det ännu mer. 6/10 Kunde svära att jag skrivit om Saw II. Iallafall, tycker hitils att den var bäst även om jag inte gillade twisten med Amanda. 7,5/10 Saw IV Bättre än 3:an men åter igen så är jag inte så värst galen i slutet på Saw-filmerna. Dels gillar jag aldrig när skurkarna/mördarna vinner och likaså gillar jag inte när de goda förlorar. Eric var den jag hoppades skulle bryta det hela med att vara den som kom undan och tillsist besegrade Jigsaw men så blev det inte. Hoppas att Saw VI lyckas ge serien en bra avslutning men nu börjar jag tvivla. Intresant att se Jigsaws bakgrund. Lite mer logisk än att bara vara pga cancer. Men jag finner inte hans offer logiska då han ofta verkar ta goda människor och tvinga dem göra onda hemska saker. Finner det lite underligt med att hela hans filosofi ska vara att göra det bästa av sitt liv samtidigt som han försöker få goda människor att skala bort det som är bra med dem. T ex Doktorn i 1:an som skulle ta en annans liv eftersom han bara visste hur det var att rädda liv. Och hela hans feteshist med att ge sig efter poliser, krossa dem och göra dem korrupta. Som sagt, finner ingen logik i hans beteende. 6,5/10 Redigerad 27 januari, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 (redigerad) Saw IV Bättre än 3:an men åter igen så är jag inte så värst galen i slutet på Saw-filmerna. Dels gillar jag aldrig när skurkarna/mördarna vinner och likaså gillar jag inte när de goda förlorar. Eric var den jag hoppades skulle bryta det hela med att vara den som kom undan och tillsist besegrade Jigsaw men så blev det inte. Hoppas att Saw VI lyckas ge serien en bra avslutning men nu börjar jag tvivla. Intresant att se Jigsaws bakgrund. Lite mer logisk än att bara vara pga cancer. Men jag finner inte hans offer logiska då han ofta verkar ta goda människor och tvinga dem göra onda hemska saker. Finner det lite underligt med att hela hans filosofi ska vara att göra det bästa av sitt liv samtidigt som han försöker få goda människor att skala bort det som är bra med dem. T ex Doktorn i 1:an som skulle ta en annans liv eftersom han bara visste hur det var att rädda liv. Och hela hans feteshist med att ge sig efter poliser, krossa dem och göra dem korrupta. Som sagt, finner ingen logik i hans beteende. 6,5/10 Du finner ingen logik i att en människa mördar, slaktar, lemlästar - och till råga på allt får stånd av det (!) - och faktiskt njuter av det? SAW-filmerna har ingen logik, bara splatter. Redigerad 27 januari, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 (redigerad) The Boy In The Striped Pyjamas IMDB Alltså...Shit. Jag finner inga ord för den här filmen, inte ett jävla ord. Man blir fångad av den redan efter dom första minuterna. Den utspelar sig under andra världskriget, och handlar om åtta årige Bruno som tvingas flytta ut till landet då hans pappa arbetar som SS soldat. Redan efter några dagar börjar det bli olidligt utan vänner och han får från sitt fönster syn på en "bondgård" några kilometer bort. Allt efter som att tiden går och tristessen blir större bestämmer han sig för att gå och hälsa på barnen på bondgården. När han kommer fram möts han av ett stort elstängsel och en pojke i hans egen ålder som sitter bakom det. Sakta men säkert startar dom en förbjuden vänskap. En riktigt gripande film, minst sagt. Det är inte mycket jag gråter av, men den här filmen fick mig att fälla en tår. Man känner stor empati för judarna och får en hemsk inblick i hur fruktansvärt dom faktiskt hade det. Tycker absolut att ni ska se den här filmen. Den är absolut en av dom bästa jag sett. Jag tvekar inte en sekund med att ge den toppbetyg - 10\10 Den mest omskakande filmen jag någonsin sett Redigerad 27 januari, 2009 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Bloody hell - det var länge sedan jag såg den sist, men när jag väl såg den nu insåg jag att det var alltför länge! Den är så komplett, har ett fantastiskt välskrivet manus som rent ut sagt flödar ur skådespelarna (alla, typ!) - allt är så äkta, allt är så dråpligt, allt är så härligt. Den väver ihop alla plots och gäng och personer sjukt mästerligt, och om ni inte har sett den, skäms på er! Fem av fem, eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 28 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2009 (redigerad) The Boy In The Striped Pyjamas IMDB Alltså...Shit. Jäkla många WW2-filmer nu. Jag så precis Defiance med Daniel Craig i huvudrollen. Filmen, som bygger på en sann historia, utspelar sig i Vitrysslands skogar där bröderna Bielski, tillsammans med en grupp polska judar, gömmer sig undan nazisterna. Hela tiden måste de slåss för sin överlevnad, både mot svält, sjukdomar och tyskar. Defians får bra betyg utav mig. Filmen verkar inte ha fått så mycket uppmärksamhet, men den är verkligen sevärd! IMDB Redigerad 28 januari, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2009 (redigerad) Pineapple Express Sjuk, rolig, fjantig film som är så dålig att den blir bra. Är inte så mycket för weedhumor men ibland var den riktigt rolig. 6,5/10 Gone Baby Gone Ben Affleck's första film som han både regiserat och skrivit manus till (Dock skrev han också manuset till Good Will Hunting) med sin bror Casey Affleck castad som huvudroll. Och det märks ärligt talat. Fast inte tvunget en dålig sak. Det känns lite som att det passade filmen att vara en debut. En väldigt rörig film. Svårt att veta vad jag gillar och inte gillar. I slutändan blir det ett OK drama med delar av deckare i sig. Fast deckardelen kommer inte ut så mycket. Speciellt inte i slutet. Casey Affleck spelar bra som en tuff deckare som tar sig an ett fall av en kaliber han vanligtvis inte tar sig an. Och man ser en stark utveckling av karaktären genom filmen Frågan som ställs i slutet är intresant. Vad är viktigast? Att ett barn får en lycklig uppväxt hos främlingar eller en OK framtid med sin riktiga mamma? En film jag är glad att jag sett men som jag troligen inte kommer bry mig om att se igen. 6,5/10 Redigerad 28 januari, 2009 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 Star Wars: The Clone Wars Jag tyckte faktiskt att filmen var bra. Mycket bättre än jag väntat (kanske för att jag hade så låga förväntningar efter vad jag hört om den) Förstår ärligt talat inte vad folk har mot den. Jag hade hört att Ahsoka Tano skulle vara den mäst irriterande karaktären någonsin men jag fann det inte alls så. Tvärtom så tycker jag att hon passar bra tillsamans med Anakin och att det finns bra grund för karaktärsutveckling. Efter vad jag förstått så ska hon vara baserad på Lucas dotter. Humorn funkar mycket bättre här i animerad form än den gör i Live-Action filmerna. Här skrattade jag åt robotarna istället för att himmla med ögonen. Så jag hade förstått så skulle filmen få alla vuxna Star Wars fans att må illa och bli förbannade men jag finner inga sådanna känslor för filmen. Faktum är att jag nog nästan anser den vara bättre än The Phantom Menace (som jag annars anser vara sämst av filmerna). 8,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 (redigerad) TEETH Handlar kortfattat om en tjej som har en penis-ätande muff. Den här galna skäggbiffen biter och har sig. Tjejen är ledsen för att hennes muff bitts, för det innebär att hon har svårt att få pojkvänner. (varför hon inte går till en tandläkare och ber honom dra ut tänderna på på muffen, är för mig en gåta. Det hade jag gjort om det var min muff det handlade om...) Låter säkert som en sju helsikes film, men den är faktiskt ganska kass. =/ [youtube-old]yH8yuld4DUE[/youtube-old] Redigerad 30 januari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 ^ Bästa recensionen hittills ^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 The Dark Knight IMDB TRAILER Så var det även min gång att se TDK. Kanske en överraskning för er att jag inte hunnit se den än? I alla fall så hoppar jag direkt på temat och nämner att om det är en genre som jag ogillar så är det superhjältefilmer. Batman är dock ett stort undantag. TDK är en film som jag verkligen gillade. Inte en av mina favoritfilmer, men en jäkla bra film var det. Skådespelarna, klippningen, fotot, sminket - allting detta var absolut över sju på en tiogradig skala. Jag behöver nog inte ens nämna Heath Ledgers insats, hans skådespeleri i TDK är ett av de bästa jag sett kanske någonsin, enormt bra. Christian Bale var dock lite mindre rapp än i ettan, men trots det väldigt bra. Handlingen var mycket bättre än i ettan och inledningen var verkligen smaskens. Hur dem sedan under filmen gång på gång lyckas trycka in satiriska moment utan att det blir tjatigt är för mig något av ett under. Väldigt innovativt och bra gjort. Handlingen har sina ner- och uppgångar, men faktum kvarstår att det faktiskt är en väldigt smart film och jag tror det krävs att man ser den mer än en gång. Actionscenerna är grymma och fotot är fantastiskt(!). Egentligen har allting redan sagts i tidigare recensioner, så jag låter mig själv göra något av en kortpost, men för er som likt jag fortfarande inte har sett den, se den! Jag lovar er att den är värd att bli sedd. 8.8 / 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 Jäkla många WW2-filmer nu. Jag så precis Defiance med Daniel Craig i huvudrollen. Filmen, som bygger på en sann historia, utspelar sig i Vitrysslands skogar där bröderna Bielski, tillsammans med en grupp polska judar, gömmer sig undan nazisterna. Hela tiden måste de slåss för sin överlevnad, både mot svält, sjukdomar och tyskar. Defians får bra betyg utav mig. Filmen verkar inte ha fått så mycket uppmärksamhet, men den är verkligen sevärd! IMDB Kollade på den filmen tidigare idag och jag fann den väldigt utdragen och seg. Hände inte speciellt mycket och jag pausade t.o.m två gånger i filmen för att ta en paus. 4/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 Såg också Mamma Mia, igår i skolan. Den var.. jag vet inte. Varm, och man blev glad av den. Men det var inte direkt min typ av film. Nu ska jag se Full Metal Jacket, som är precis min typ av film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 (redigerad) Detta inlägg innehåller spoilers om: Sex Drive http://www.imdb.com/title/tt1135985/ Ny FarceKnoxville TennesseeFriendshipFriendGayHigh SchoolGay BashingGay SlurVirginFamily RelationshipsCar TheftComputerEjaculationChicago IllinoisAmishBrother Brother RelationshipUnderwearDoughnut ShopMale FemaleRelationshipTeenage BoyInternetBarefootInternet SexStepmother Stepson RelationshipSexRoad TripRoad MovieHomosexualHomophobiaWet DreamPontiac Gto-film av Sean Anders starring bland annat Seth Green. Mycket gay i genre-keywordsen men vad det gick ut på var klassisk amerikan-kristen moral, som i slutänden mynnade ut i att den ärkestraighta brorsan i själva verket var han som var homosexuell. OH YEAH! Vilken grej! Filmen går ut på att en ung kille, oskuld, tar en roadtrip med sina två bästa vänner för att ha sex med en tjej som han träffat på Internet. Han är egentligen kär i tjejkompisen som följer med på resan men likväl desperat efter sex, som han inte kan få med henne eftersom de är BFF... Det slutar, efter mycket om och men med att de blir tillsammans ändå eftersom på den fartfyllda roadtrippen hittar sig själva och blir kära i varandra. 7.1/10 på IDMb och goda lovord på Torrent Bytes-kommentarerna... Den var vidrig. Är det såhär amerikansk ungdomskomedi ser ut nu för tiden? Fördomarna man har mot deras moral gällande sex och ungdomar är så extremt tydliga i filmen, även om de försöker skämta om det. Hela konceptet har man sett 10 gånger förut i amerikanska komedier och det här är knappast en av de bättre. Jag ger den nånstans mellan ett och två av fem poäng. Filmen var inte så illa att jag stängde av den, och jag skrattade faktiskt lite ett par gånger, men fortfarande jävligt mycket facepalm på det hela. Redigerad 30 januari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 30 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2009 (redigerad) Nu ska jag se Full Metal Jacket, som... ... var jävligt bra. För dem som inte vet, det är en krigsfilm som utspelar sig under Vietnamkriget. Man får följa en grupp soldater i deras träning och sedan se hur de strider i Vietnam. Ibland är filmen lite sorglig, ibland lite skrämmande och ibland till och med lite rolig. Den hade det mesta helt enkelt. Gillar inte att sätta betyg, men något nära 10 (av 10) iallafall. Redigerad 30 januari, 2009 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 31 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2009 The Ruins Jag tycker filmen var jättebra och spännande under första halvan men sedan förlorar den sig själv. Speciellt i slutet så känns det väldigt dåligt. Lite som att de kom på att de måste avsluta filmen och snabbt avrundade saker. De köttätande växterna var kusliga och en intresant smart idé. Mycket mystik över det. Jag gillar också filmningen och specialeffekterna som fick det att se mycket verkligt ut. Skådespelarna och deras insatser var oftast bra även om det var konstiga humörsvägningarn och dramatik. Bra regi också. Gillar när de går genom junglen och alla karaktärerna håller på med sitt, pratar om sitt osv. Det är lite ovanligt då oftast fokuseras det på bara 1-2 karaktärer i taget. Jag gillar också hur de hittar lösningar för att försätta tjejerna i farliga sivationer. Jag gillar också att filmen inte förskönar eller cencurerar. Och vågar visa öppen nakenhet för verklighetens skull. En bra skräckis som är kuslig i början men tyvärr förlitar sig förmycket på gore mot slutet och mindre på skräck. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 31 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2009 The Dark Knight IMDB TRAILER Så var det även min gång att se TDK. Kanske en överraskning för er att jag inte hunnit se den än? I alla fall så hoppar jag direkt på temat och nämner att om det är en genre som jag ogillar så är det superhjältefilmer. Batman är dock ett stort undantag. TDK är en film som jag verkligen gillade. Inte en av mina favoritfilmer, men en jäkla bra film var det. Skådespelarna, klippningen, fotot, sminket - allting detta var absolut över sju på en tiogradig skala. Jag behöver nog inte ens nämna Heath Ledgers insats, hans skådespeleri i TDK är ett av de bästa jag sett kanske någonsin, enormt bra. Christian Bale var dock lite mindre rapp än i ettan, men trots det väldigt bra. Handlingen var mycket bättre än i ettan och inledningen var verkligen smaskens. Hur dem sedan under filmen gång på gång lyckas trycka in satiriska moment utan att det blir tjatigt är för mig något av ett under. Väldigt innovativt och bra gjort. Handlingen har sina ner- och uppgångar, men faktum kvarstår att det faktiskt är en väldigt smart film och jag tror det krävs att man ser den mer än en gång. Actionscenerna är grymma och fotot är fantastiskt(!). Egentligen har allting redan sagts i tidigare recensioner, så jag låter mig själv göra något av en kortpost, men för er som likt jag fortfarande inte har sett den, se den! Jag lovar er att den är värd att bli sedd. 8.8 / 10 Heath Ledger är inte en bättre skådis nu när han är död mer än när han levde. seriöst folk vill verkligen utrycka hur jävla grymt han spelade the joker. Faktum är att alla nämner just det varje gång filmen kommer upp i ett samtal bevisar hur hjärntvättade folk är av filmers eftersnack och vad kritikerna säger.... The dark knight är inte bättre än ettan, den är lika kass! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 31 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2009 (redigerad) Heath Ledger är inte en bättre skådis nu när han är död mer än när han levde. seriöst folk vill verkligen utrycka hur jävla grymt han spelade the joker. Faktum är att alla nämner just det varje gång filmen kommer upp i ett samtal bevisar hur hjärntvättade folk är av filmers eftersnack och vad kritikerna säger.... The dark knight är inte bättre än ettan, den är lika kass! Jag tyckte att den var väldigt bra, och då har jag inte sett ettan eller brytt mig speciellt mycket om sedan innan Heath Ledger. Jag har inte läst speciellt mycket om filmen, förutom att Heath dog någon gång efter inspelningen 2008. Fast jag förstår vad du menar, och håller med på den punkten att folk är väldigt lättpåverkade. Redigerad 31 januari, 2009 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 31 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2009 Heath Ledger är inte en bättre skådis nu när han är död mer än när han levde. seriöst folk vill verkligen utrycka hur jävla grymt han spelade the joker. Faktum är att alla nämner just det varje gång filmen kommer upp i ett samtal bevisar hur hjärntvättade folk är av filmers eftersnack och vad kritikerna säger.... The dark knight är inte bättre än ettan, den är lika kass! Jag har bara sett HL i två filmer. Jag tyckte att HL spelade Jokern riktigt jäkla bra och själv tycker jag den rollen han gestaltar är värd en Oscar, oavsett om han är död eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 31 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2009 Jag har bara sett HL i två filmer. Jag tyckte att HL spelade Jokern riktigt jäkla bra och själv tycker jag den rollen han gestaltar är värd en Oscar, oavsett om han är död eller ej. Håller med. Visst har hans död bidragit enormt mycket till hypen, men faktum är att hans roll som The Joker är extremt beundransvärd och självklart värd en Oscar. --- Igår såg jag och några trötta vänner western-rullen Appaloosa. Regisserad av, delvis skriven av och delvis producerad av huvudrollsinnehavaren Ed Harris. Ingen jättebra film, men tyckte ändå den var klart sevärd ändå. Skönt samspel mellan Harris och Mortensen (läs: Aragorn) och det faktum att vi hade roligt när vi såg den hjälpte till på traven. Hade jag sett den själv vid datorn hade jag nog tröttnat. 6/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 31 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2009 Håller med. Visst har hans död bidragit enormt mycket till hypen, men faktum är att hans roll som The Joker är extremt beundransvärd och självklart värd en Oscar. --- Igår såg jag och några trötta vänner western-rullen Appaloosa. Regisserad av, delvis skriven av och delvis producerad av huvudrollsinnehavaren Ed Harris. Ingen jättebra film, men tyckte ändå den var klart sevärd ändå. Skönt samspel mellan Harris och Mortensen (läs: Aragorn) och det faktum att vi hade roligt när vi såg den hjälpte till på traven. Hade jag sett den själv vid datorn hade jag nog tröttnat. 6/10. Jag såg också den nyligen och jag tycker den var bra, nästan en sjua! Jag såg Bolt precis också, helt klart underhållande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts