Kebab Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Väldigt bra recension måste jag säga, jag blev riktigt nyfiken. Den filmen ska ses snart. Kunde inte sagt det bättre själv, den här måste absolut kollas in! Senaste filmen jag såg var en gammal goding vid namn Cool Runnings. "Tre löpare från Jamaica misslyckas med att kvalificera sig till sommar-OS. Men de satsar i stället på vinter-OS och sporten bobsleigh. Träningen medför dock vissa problem - snö och is har de bara sett på tv." Haha, jag tycker den är asskön. Och vad snygga Adidasträningsdressar alla har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Väldigt bra "recension" måste jag säga, jag blev riktigt nyfiken. Den filmen ska ses snart. Hehe, kände precis likadant efter att ha läst recensionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 21 En smart grabb blir övertalad av sin mattelärare att börja räkna kort på blackjackborden i Las Vegas. Den var seriöst skitdålig. Se den inte ens om ni är intresserade av kortspel. Det var inget specifikt som var dåligt utan hela produktionen kändes bara platt, stel och tråkig. Synd att jag hade så höga förväntningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 21 En smart grabb blir övertalad av sin mattelärare att börja räkna kort på blackjackborden i Las Vegas. Den var seriöst skitdålig. Se den inte ens om ni är intresserade av kortspel. Det var inget specifikt som var dåligt utan hela produktionen kändes bara platt, stel och tråkig. Synd att jag hade så höga förväntningar. Exakt samma här, såg jättemycket fram emot den men sen var det bara dåligt alltihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Slumdog Millionaire Wow, väldigt gripande. Vet inte riktigt vad mer jag kan säga. Rekommenderas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 INDIANA JONES AND THE KINGDOM OF THE CRYSTAL SKULL Det är få filmer som får mig att störa mig på hur segt min DVD går igång, man är tvungen att lyssna på ljudet av spinnande av skivan, lite "tchk, tchk, tchk, tch-zweooooooom" och då blir man bemött av den klassiska Indiana Jones låten. Helt underbart. Till skillnad från många här så gillade jag filmen grymt mycket, då jag är en Indiana Jones-nöt. Filmen handlar om Indiana Jo- Jag kan nog skippa den här delen då den har blivit recenserad förut. Min reaktion till filmen var, det kändes som Indiana Jones, tills slutet. Slagsmålen, humorn, manuset, one-linersena, twisterna. Allt var Jonesey till 100%. Klockan är 2 och jag har skola, men jag ger den 8/10, då jag anser den högt sevärdig om man gillar Indiana Jones. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Wow, väldigt gripande. Vet inte riktigt vad mer jag kan säga. Rekommenderas. Mm, jag får vara tråkig och bara instämma här. Verkligen en sjukt bra film, alla borde se den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Max Payne Flygande demoner, Mila Kunis med automatvapen, tveksamt skådespelande och kass handling gör mig ledsen pojke. 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Demonerna var bara synvillor. Saw Konstigt. Vad jag vet så har jag aldrig sett den innan men jag kunde svära på att jag kände igen delar av filmen och undrar nu om jag faktiskt inte sett den men bara glömt det. Hur som helst, helt OK skräckfilm fast jag både väntade mig mer och samtidigt mindre. Typisk den här typen av film där mördaren vinner och de goda förlorar. Inget jag gillar precis men jag kan axeptera det eftersom det finns uppföljare som fortsätter storyn. 7/10 The Scorpion King Underhållande action äventyrsmatiné av det klassiska slaget som görs för sällan nuförtiden. Bra action, bra over the top skådespeleri, bra spänning och action. En underhållande film helt enkelt. 7,5/10 High Noon: Sheriffen 4 faldigt Oscars belönad (Bästa Manliga Huvudroll, Klippning, Filmmusik & sång) Western från 1952 med bla Gary Cooper och Grace Kelly. Gary Cooper är jättebra som Sheriffen Will Kane som förvandlat en liten håla till en fridfull och säker stad för familjer. Men på hans bröllopsdag, när han ska sluta som Sheriff, så får han veta att Frank Miller, stadens föredetta gängledare han satte bakom lås och bom för 5 år sedan, återvänder om en timme med 12 tåget för att hämnas. Will bestämmer sig för att stanna och beskydda staden han älskar och får genast problem med sin fru som är kväckare (som absolut vägrar våld och anser att det alltid finns andra lösningar). Men när han börjar leta Vice Sheriffer så vänder alla i staden honom ryggen och vägrar ställa upp och vissa tillochmed glömt hur det var när Frank Miller bode i stan och vill välkomna honom tillbaka med öppna armar. Plöstligt står Sheriffen ensam i staden han svurit att beskydda. Filmen går i real-tid och visar timmen innan duellen sekund för sekund. Mycket spännande och känslomässig. Man verkligen känner för Sheriffen. Gary Cooper spelar riktigt bra och man ser hur han blir deppigare och börjar bli rädd och något så ovanligt som en Sheriff som gråter. En annan bra scen är när hans fru tar upp en pistol och dödar en av skurkarna för att rädda sin man. En klassiker och jag förstår varför många anser den vara en av de bästa som gjorts. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Max Payne Flygande demoner, Mila Kunis med automatvapen, tveksamt skådespelande och kass handling gör mig ledsen pojke. 3/10 Ja, urk. Såg den precis. Ingen hitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Death Race Tycker filmen var bra men den förlorar tempot ibland och jag tycker att man får inte se mycket av själva racet då det mäst bara är skjutande och bilar som krachar och folk som dör. Dessutom rätt ologiskt att fängelsediriktören har alla deltagare dödade samtidigt som hon predikar om hur serien och återkommande ansikten drar tittare. Filmen lånar från manuset till orginalfilmen Death Race 2000 (1975) för att få in lite story men det var spelet Death Race från 1990 (remake av Death Race arcadespelet från 1976) som inspirerade till att den här filmen gjordes (Tombstone t ex är hämtat från orginalspelet). Så i grunden kan man säga att filmen är en filmatisering både av spelen och orginalfilmen. Orginalfilmens story skilljer rätt ordentligt då den är mycket politisk, sjuk och extremt overklig. En sak som jag reagerade på var att i slutet stod det att Cartoon Network ägde rättigheterna till Death Race. 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 En sak som jag reagerade på var att i slutet stod det att Cartoon Network ägde rättigheterna till Death Race. Figures. Den är lika subtil som ett världskrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Doomsday Inte alls vad jag väntade mig men samtidigt exakt vad jag väntade mig. Helgalen overklig over the top ologisk sjuk film men också riktigt underhållande att se. Ofta skakade man på huvudet (Britter är galna) och vid något tillfälle blev det lite förmycket. Och ibland hade filmen förbrottom. t ex riddar delen kunde ha varit så mycket mer. Och slutet var typiskt Engelskt. Men som sagt, en riktigt underhållande film som aldrig tråkar ut en. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Death Race Tycker filmen var bra men den förlorar tempot ibland och jag tycker att man får inte se mycket av själva racet då det mäst bara är skjutande och bilar som krachar och folk som dör. Dessutom rätt ologiskt att fängelsediriktören har alla deltagare dödade samtidigt som hon predikar om hur serien och återkommande ansikten drar tittare. Filmen lånar från manuset till orginalfilmen Death Race 2000 (1975) för att få in lite story men det var spelet Death Race från 1990 (remake av Death Race arcadespelet från 1976) som inspirerade till att den här filmen gjordes (Tombstone t ex är hämtat från orginalspelet). Så i grunden kan man säga att filmen är en filmatisering både av spelen och orginalfilmen. Orginalfilmens story skilljer rätt ordentligt då den är mycket politisk, sjuk och extremt overklig. En sak som jag reagerade på var att i slutet stod det att Cartoon Network ägde rättigheterna till Death Race. 7,5/10 Pui! Death Race är en film som är lååååångt ifrån värd 7,5. Skulle till och med accepterat betyget om det skulle varit fem, men 7,5 är sjukt. Men visst, filmsmaken är väldigt olika hos folk, så jag kan inte klandra dig för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 18 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2009 Pui! Death Race är en film som är lååååångt ifrån värd 7,5. Skulle till och med accepterat betyget om det skulle varit fem, men 7,5 är sjukt. Men visst, filmsmaken är väldigt olika hos folk, så jag kan inte klandra dig för det. Heh, brukar för höra sådana komentarer ofta. Jag är inte så kräsen så jag har förmågan att se det bra i de flesta filmer och inte hänga upp mig på småsaker som driver andra till vansinne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 (redigerad) Första filmen om ARN Vilken jävla dynga. seriöst jag skämdes över mig själv medans jag såg den. Redigerad 19 januari, 2009 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Be Kind Rewind Helgalen film. I början tyckte jag mäst den var fjantig och när Jerry var på elverket höll jag nöästan på att stänga av. men sedan lyfte filmen verkligen när de började filma och göra remakes. Och mot slutet blev den dessutom väldigt vacker och fin. Sedan fanns där en del galet rolig humor som camo-dräckten som passade perfekt mot stängslet och när Jerry stod mellan "Kepp" och "Out" skylltarna helatiden. Och när de gjorde sina filmer så skrattade jag ljudligt. En trevlig film som möjligt kunde ha tonats ned lite ibland (speciellt början). 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Benjamin Button Såg den på bio igår, och jääääääävlar vilken rulle. Rolig, underhållande, vacker och gripande. Trots sina 2 timmar och 45 minuter blev inte filmen tråkig en enda gång. Eftersom filmen var såppas lång fick man en större inblick vilket är bra, man skulle egentligen inte kunna göra den så mycket kortare. Brad Pitt spelar sjuuuuuukt bra, denna roll skiljer sig mycket från det han tidigare har gjort. Även Kate Blanchett är grym. Båda skådisarna är bra på att anta olika åldrar. Sen fick jag en känsla jag ALDRIG kännt någon gång tidigare när jag sett på en film : I slutet när Benjamin blir yngre och yngre, och man får se honom gå och hålla handen med Daisy, när hon lutar sig fram och han pussar henne, när han liksom bara är en liten bebis så hände nått jävligt konstig. Jag började andas tyngre, fick tårar i ögonen och började darra. Det var så jävla gripande. Aldrig varit med om något liknande. Denna filmen måste ALLA se! Dock får man ta filmen för vad det är, och inte vara stressad eller liknande när man ser den. Man ska njuta av varje minut. 9/10 En av dom bästa filmer jag någonsin sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2009 Såg Slumdog Millionaire idag. Den var okej. Eller nej, mer än okej, den var bra. Och jag är så himla glad att Anwa- förlåt, Dev Patel fick huvudrollen, han gör det så bra när han porträtterar Jamal Malik, den unga vuxna som plötsligt blir med i indiska versionen av 'Vem vill bli en miljonär', vilket fungerar som en ramberättelse för filmens egentliga plot - Jamals minst sagt tragiska och hårda livsöde från barnsben med bror Salim, som gradvis väljer en annan väg än Jamal, och Latika - tjejen med stort T, till den han är idag. Den var iallafall för det mesta gripande, och den var sjukt välgjord (man kanske inte kan vänta sig annat när regissören är Danny Boyle liksom), allt från klippning till scenografi till musik, men ändå så är den långt ifrån en perfekt film. Den blev stundtals nästan lite seg, och jag saknade den rappa komiken som fanns i t ex Trainspotting. Men det var ändå en bra film, skönt berättad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 20 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2009 (redigerad) Såg Slumdog Millionaire idag. Den var okej. Eller nej, mer än okej, den var bra. Och jag är så himla glad att Anwa- förlåt, Dev Patel fick huvudrollen, han gör det så bra när han porträtterar Jamal Malik, den unga vuxna som plötsligt blir med i indiska versionen av 'Vem vill bli en miljonär', vilket fungerar som en ramberättelse för filmens egentliga plot - Jamals minst sagt tragiska och hårda livsöde från barnsben med bror Salim, som gradvis väljer en annan väg än Jamal, och Latika - tjejen med stort T, till den han är idag. Den var iallafall för det mesta gripande, och den var sjukt välgjord (man kanske inte kan vänta sig annat när regissören är Danny Boyle liksom), allt från klippning till scenografi till musik, men ändå så är den långt ifrån en perfekt film. Den blev stundtals nästan lite seg, och jag saknade den rappa komiken som fanns i t ex Trainspotting. Men det var ändå en bra film, skönt berättad. Jag såg också den här om dagen. Jag håller inte riktigt med om att den var seg ibland, bara mindre gripande. För det var nästan som att man var helt insugen i filmen hela tiden. Väldigt gripande. Jag satt och vrålade i slutet när mobilen ringer. Jag tycker inte att slutet var det bästa. För att visa poängen tydligare borde han inte ha vunnit några pengar, men det hade man stört sig på skitmycket. Redigerad 20 januari, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts