StellHell Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Ett tillägg bara. MPC är väger lättast och klarar av det mesta, dock tycker många att spelaren ser lite tråkig ut (själv bryr jag mig inte om det). Vill du använda WMP tror jag att du bör installera Haali Media Splitter. Är inte helt säker, men har för mig att jag fick det tipset för längesen. Som sagts tidigare, CCCP har allt man alltid velat ha, finns dom jobbiga anti-folken som ska ge sig fan på att det är bättre att ladda hem ffdshow audio/video och Haali Media Splitter solo, vilket jag själv tycker är jävligt onödigt. Men anledningen till att jag inte kör MPC konstant är att det gillar att strula för mig, så jag kör med WMP till det mesta då det har en snyggare och enklare playlist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Njaee, inte så farligt. Har sett värre. Klarar du saw så klarar du denna. Jag tyckte den var rätt, hur ska man säga. Visst det var väl rätt våldsam men inte så man inte klarade se den, jag blev mer liksom, hur fan kan dom göra så typ. Om du förstår Ok, får kolla upp rullen, verkar ändå vara helt ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Som sagts tidigare, CCCP har allt man alltid velat ha, finns dom jobbiga anti-folken som ska ge sig fan på att det är bättre att ladda hem ffdshow audio/video och Haali Media Splitter solo, vilket jag själv tycker är jävligt onödigt. Men anledningen till att jag inte kör MPC konstant är att det gillar att strula för mig, så jag kör med WMP till det mesta då det har en snyggare och enklare playlist. Codec packs brukar dock innehålla en massa skit. Normalt ska de inte orsaka några problem, men jag vet flera tillfällen de gjort det (i alla fall en tid tillbaka). Kanske just därför vissa är lite anti, man litar inte helt och hållet på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Ok, får kolla upp rullen, verkar ändå vara helt ok. Borde du göra Tyckte själv att filmen var väldigt bra och klart sevärd. Och tack för svaret Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 (redigerad) 21 Grams Såg tyvärr den här lite halvengagerad, pausade flera gånger osv. Men den var riktigt bra, framför allt skådespelarinsatser. Tung film för övrigt, nästan lite A Reqiem For A Dream-vibbar. The Wrestler Är helt ointresserad av att kolla på wrestling och ser på det med lite rynkad panna (vad är det för hjärndöda människor som uppskattar sånt egentligen), men den hade fått bra betyg och det tycker jag verkligen den gjorde sig förtjänt av. Väldigt gripande. http://img5.allocine.fr/acmedia/medias/nmedia/18/66/65/97/18975393.jpg Redigerad 9 januari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Codec packs brukar dock innehålla en massa skit. Normalt ska de inte orsaka några problem, men jag vet flera tillfällen de gjort det (i alla fall en tid tillbaka). Kanske just därför vissa är lite anti, man litar inte helt och hållet på dem. Nu är inte CCCP som alla andra codecpacks, utan gjort från en början för att kunna kolla på alla format och ljud som animeserier visas i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Saw V Handlingen behöver jag väl knappast berätta? Den första och sista scenen kvalar väl in på listan över dom råaste scenerna i serien, men utöver det så var filmen väldigt seg, den sämsta av dom alla, trodde det skulle bli intressant att se hur dom byggde upp alla fällor osv, men så vart det inte. Betyg: om jag säger så här, det räcker med Saw-filmer nu. Men med tanke på hur den slutade så kommer det väl en till film i slutet av det här året också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2009 (redigerad) Sett halva RocknRolla, nya Guy Ritchie-filmen, han som gjorde Lock Stock a t s b och Snatch. Gillar man den här typen av brittisk gangsterfilm så visst, men särskilt intressant är det faktiskt inte. Den mesta av handlingen är förutsägbar och de lägger allt krut på coola scener och karaktärer och smarta repliker. Den är riktigt snygg och bra om man gillar sånt här men det är tyvärr inte min grej, jag kan ändå rekommenderar den för er som gillar tidigare nämnda filmer. Snatch var förvisso väldigt sevärd, mycket pga. skådespelarna. Redigerad 10 januari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2009 Sett halva RocknRolla, nya Guy Ritchie-filmen, han som gjorde Lock Stock a t s b och Snatch. Gillar man den här typen av brittisk gangsterfilm så visst, men särskilt intressant är det faktiskt inte. Den mesta av handlingen är förutsägbar och de lägger allt krut på coola scener och karaktärer och smarta repliker. Den är riktigt snygg och bra om man gillar sånt här men det är tyvärr inte min grej, jag kan ändå rekommenderar den för er som gillar tidigare nämnda filmer. Snatch var förvisso väldigt sevärd, mycket pga. skådespelarna. På tal om Guy Ritchie, är Revolver något att se? Gillar verkligen det jag har sett av honom hittills. En annan sak jag kom att tänka på nu när vi är inne på Guy är hans "favoritskådespelare", Jason Statham. Filmen Crank, där han har huvudrollen, är nog en av de bästa filmer jag sett. Tempot ligger konstant på topp. Lite barnslig jag kanske är men det här är good shit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 10 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2009 CCCP + WMP funkar till det mesta. Om det skulle strula så kör jag med MPC som klarar allt jag velat kolla på sedan jag fick nys om det. Okej tack för svaret. Själv så testade jag i förgår med CCCP + MPC fast det gick inte så bra, bilden hackade osv. Fast hörde att man skulle kunna testa med Core AVC så jag får väll ge det en chans ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2009 Australia Verkligen en omärkvärdig film på alla sätt och vis. Snyggt gjord, bra skådisar och bra filmat. Men storyn är platt rakt igenom, tar aldrig fart och nåt klimax kommer aldrig. Dessutom känns det som att filmen tar slut fyra gånger under de timmar som filmen varar. Alla lovord och höga betyg som givits är bara sjukt överdrivna. Fraser som sägs i början av en film och sedan repeteras i slutet/vid viktiga tillfällen i en film är en grej som jag gillar. Men här drog man på alldeles för mycket med den här varan och alla såna gånger kändes det extremt klyschigt fast de fraser och uttryck som användes aldrig hörts förr utom just tidigare i filmen. Bottennapp på så sätt. Vissa personer dog, vilka det var kändes uppenbart redan vid presentationen av karaktärerna. Vissa blev ihop, det var ännu mer uppenbart. Mot slutet kändes det som att man ville att nån av huvudpersonerna skulle dö, bara för att det skulle bli film av det. Jag hörde folk sitta och snyfta i biosalongen, men varför vet jag absolut inte. Soundtracket, filmningen, replikerna och skådisarna lyckades aldrig skrapa ihop ens en failad stämning, man satt oberörd från början till slut och jag fick aldrig ett uns av de biorysningar jag betalde 110 spänn för. Skippa. Betyg: 2/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2009 Låt den rätte komma in. Den var.. stark. Båda barnen spelade oerhört bra, speciellt tjejen. Att skifta så mellan en vanlig flicka och en vampyr , väldigt bra! Se den, ni ångrar er inte tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Sett halva RocknRolla, nya Guy Ritchie-filmen, han som gjorde Lock Stock a t s b och Snatch. Gillar man den här typen av brittisk gangsterfilm så visst, men särskilt intressant är det faktiskt inte. Den mesta av handlingen är förutsägbar och de lägger allt krut på coola scener och karaktärer och smarta repliker. Den är riktigt snygg och bra om man gillar sånt här men det är tyvärr inte min grej, jag kan ändå rekommenderar den för er som gillar tidigare nämnda filmer. Snatch var förvisso väldigt sevärd, mycket pga. skådespelarna. http://www.filmofilia.com/wp-content/uploa...la-poster_m.jpg Ah, Guy Ritchie är grym på film. Tack för påminnelsen, har länge vilja se RocknRolla. Tänkte faktiskt be om tips som liknar Ritchies stil av filmer, innan jag såg ditt inlägg. Så ös gärna med tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 (redigerad) Såg igår en riktigt, riktigt bra och spännande film som hette Daylight ifrån 1996 med the one and only Sylvester Stallone i huvudrollen. En enorm explosion i en tunnel mellan Manhattan och New Jersey orsakar att många människor blir instängda mellan två ras som är ogenomträngliga, och vattnet forsar in. Tiden är knapp, luften tar slut om tre timmar men vattnet dränker dem säkert innan det. En grymt stark film regisserad av Rob Cohen som är en av de bästa filmerna jag sett. [youtube-old]q0Mob1NmCQ4[/youtube-old] Redigerad 11 januari, 2009 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Som sagts tidigare, CCCP har allt man alltid velat ha, finns dom jobbiga anti-folken som ska ge sig fan på att det är bättre att ladda hem ffdshow audio/video och Haali Media Splitter solo, vilket jag själv tycker är jävligt onödigt. Men anledningen till att jag inte kör MPC konstant är att det gillar att strula för mig, så jag kör med WMP till det mesta då det har en snyggare och enklare playlist. K-lite codec pack > CCCP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 (redigerad) Ok, får kolla upp rullen, verkar ändå vara helt ok. Det är ju ingen splatterfilm direkt, men det är nog inte det de syftar på. Läs här: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2214&a=868523. Väldigt intressant faktiskt. "De brittiska tidningarna har uppmanat politikerna att se filmen för att den reflekterar verkliga samhällsproblem." Sett halva RocknRolla, nya Guy Ritchie-filmen, han som gjorde Lock Stock a t s b och Snatch. Gillar man den här typen av brittisk gangsterfilm så visst, men särskilt intressant är det faktiskt inte. Den mesta av handlingen är förutsägbar och de lägger allt krut på coola scener och karaktärer och smarta repliker. Den är riktigt snygg och bra om man gillar sånt här men det är tyvärr inte min grej, jag kan ändå rekommenderar den för er som gillar tidigare nämnda filmer. Snatch var förvisso väldigt sevärd, mycket pga. skådespelarna. Jag försökte se den igår, men jag höll på att somna efter 10 min. Ska nog ge den en ny chans en dag då jag är utvilad. Redigerad 13 januari, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Mean Creek IMDB TRAILER Sam är en kortväxt snäll kille som regelbundet blir mobbad och får stryk av George, en lång, överviktig kille med inlärningsproblem. Sams storebror Rocky beslutar sig för att lära George en läxa. Tillsammans med sina kompisar Marty och Clyde planerar han en gruvlig hämnd. Tillsammans med Sam och Millie, tjejen som Sam är förälskad i, bjuder de in George på en båtfärd under förespegling att Sam fyller år. När det närmar sig börjar Sam att tveka och ber dem att inte vara för elaka. Väl ombord börjar de se en ny sida av George, som en ensam grabb i desperat behov av vänskap och uppmärksamhet. Men såväl båten som planen har redan satts i rörelse, och ingen av de inblandade är förberedd på de händelser som kommer att inträffa. Wow! Det är verkligen sådana här filmer jag älskar. Jag sitter verkligen och njuter den sista halvtimman bara för att de unga skådespelarna i filmen är något utöver det vanliga. Men om vi tar det från början. Jag hade mina förhoppningar om Mean Creek redan från början, men trodde att det ännu en gång skulle bli en film som jag tröttnar på någonstans i mitten. Så blev inte fallet. Filmen i sig är realistiskt orealistisk. Visst kan det som sker hända, men att det händer på detta viset som det gör är jag tveksam till. Jag kände under början ett stort obehag just på grund av att man inte lärt känna karaktärerna tydligt nog. Det känns som man hoppar in i mitten av en film, något som sänker filmen i sin helhet enligt mig. Jag hade ännu inte börjat känna sympati för Sam när dom redan skulle dra ut George och ja, Men wow, när jag ser trailern igen får jag en sådan enorm lust att se den igen. De väldigt unga skådespelarna gör ett suveränt jobb och då menar jag top-notch kvalitet. De spelar så himla realistiskt och så sjukt bra så det är en fröjd för ögat att se. Fotot är för övrigt riktigt fint. Handlingen är inte helt förutsägbar och slutet är gripande och det var inte långt ifrån från att jag släppte någon enstaka tår. Mean Creek är egentligen ett ungdomsdrama i klass med OTH, OC, Skins och liknande tv-serier, bara i ett annat format och en ganska annorlunda handling. Musiken är riktigt bra utvald och det är band som Death Cab For Cutie, Spoon m.fl som spelas i filmen, mycket sådant som både jag och som jag vet, många av er gillar. Egentligen finns det tusentals fler ord man kan säga, men jag vill inte. Denna film ska bara ses och jag lovar er att ni inte kommer bli besvikna, för den är verkligen stark. Och se för guds skull inte trailern i förväg om ni ska se filmen då den innehåller en hel del spoilers mot slutet. Till sist vill jag bara tillägga att en sådan som Scott Mechlowicz borde synas mer på vita duken, verkligen! 8 / 10 ** The Singing Revolution IMDB TRAILER A Single Nation. A Million Voices. The Fall of an Empire. Ja, detta är då en dokumentärfilm om hur man lyckades med att sjunga ett land till självständighet. Handlar om de baltiska rikena och framför allt Estlands historia under andra världskriget och framåt. Innehåller många scener från andra världskriget och kommunismens brott mot mänskligheten. Det som jag kommer ihåg först och främst är en tråd av Jacker som jag har glömt titeln på, men det var en undersökning gjord i Sverige hur många som kände till vad kommunismen ställt till med för hemska saker och då var det en ytterst liten del av Sveriges studenter som hade vetskapen om det. Detta är verkligen en bra film om man har någorlunda intresse i det hela och den visar vilken brutal historia dessa baltiska länder har genomgått, men hur endast hoppet och sången gjorde så att man kunde kämpa sig till självständighet. Jag tror att detta är en film som flera av våra politiska nissar på forumet skulle gilla i större eller mindre grad. Det är verkligen en imponerande historia om Estlands kamp mot självständighet och jag vet att väldigt många utlänningar har sett denna film och alla instämmer i vad jag har sagt hittills. Det är på ett imponerande sätt man lyckats nå självständighet efter att varit ockuperade av Sovjetunionen i mer än fyrtio år. Eller vad sägs som när en miljon estländare (mer än 2/3 av landets population) tillsammans sjöng för frihet år 1988 på en plats i Tallin. Detta var heller inget jippo eller tillkallelese till folket att komma, utan folk kom på egen hand. Filmen är gjord av två amerikaner och det pratas engelska hela filmen igenom, det som inte pratas är textat, så det är inte en estnisk film, utan en amerikansk. Jag som halvest har sett denna tre gånger, men jag kan fortfarande inte se den utan att fälla en tår mot slutet då den är så oerhört kraftig. 7 / 10 ** Lilja 4-ever IMDB TRAILER 16-åriga Lilja bor i en sliten och fattig förort någonstans i det forna Sovjetunionen. Hennes enda vän är den unge pojken Volodja. Tillsammans drar de runt i området och fantiserar om hur man kunde göra livet lättare att leva. En dag tänds hoppet när Lilja blir förälskad i Andrej. Han ber henne följa med till Sverige och börja ett nytt liv. Lilja 4-ever är ännu en gång en obehaglig film, en väldigt stark film, precis som de två förstnämnda. Jag verkligen ä l s k a r tragedier och om detta inte är en tragedi så vet jag inte vad det är. Redan början är otroligt stark och tack vare den väldigt fina regisseringen och klippningen i filmen så höjer det kvaliten något enormt då jag vet att den är välgjord. Något som man lägger extra märke till så fort det är en svensk film det är tal om. Lukas Moodyson är väl något av en svensk favorit hos mig och han gör mig inte besviken med denna film heller. Tråkigt bara att jag inte sett den tidigare. Skådespeleriet mellan de två huvudkaraktärerna (Lilja & Volodja) är extremt bra och precis som i Mean Creek så handlar det om unga skådespelara som gör ett väldigt bra jobb. Trots att jag verkligen brinner för sådana här filmer så infinner en konstig känsla hos mig under filmen. Jag vet inte hur jag ska beskriva den, men den är som det låter, konstig. Jag sitter och tänker på om filmen kan vara byggd på en sann historia och jag tänker på hur det vore om jag var i en liknande situation och sådana tankar förföljer mig ett långt tag in i filmen. Någonstans i mitten blir det även aningen segt och tråkigt, det kör fast liksom, men sedan rivstartar filmen igen så fort Lilja träffar Andrei. Snäppet trappas även upp när Lilja till slut hamnar i Sverige. Trots att man själv vet vad som kommer hända så är det bara obehagligt att se. Man vill gå in i filmen och säga åt henne att fly eller göra vad som helst. Men det är även där charmen i filmen ligger. Det obehagliga gör detta till en bra film skulle jag vilja säga. Det är obehaget som tar tag i filmen och drar den framåt hela tiden och slutet är även det starkt och obehagligt. Sedan tror jag personer i allmänhet reagerar väldigt olika på denna film beroende på hur dom ser den. Några blir arga, några blir ledsna, några blir tagna, några blir charmade. Jag finner mig själv någonstans där emellan, men kan verkligen säga att detta är en bra svensk film som verkligen är sevärd. 7 / 10 ** Jag har under jullovet även sett Transporter 3, The Onion Movie och Space Chimps. Alla filmer var rent ut sagt kassa och jag vill inte ens skriva någon sorts recension av dessa. Jag kan säga att ni inte missar någonting om ni inte ser dem. Alla får samma betyg, nämligen 2/10. ge honom en läxa. Jag tyckte helt ärligt synd om killen och det kändes bara motbjudande. Som tur var så ändrade det sig ganska snabbt och filmen ändrade skepnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Slumdog Millionaire http://pici.se/pictures/QJwzWtcFC.jpg En film som fångade mitt intresse då den kammade hem många priser på årets Golden Globe-gala, däribland bästa film. Den handlar om unge Jamal Malik som under stora delar av sitt liv varit hemlös i Mumbai, en så kallad slumdog. Han får chansen att vara med i Indiens Vem vill bli miljonär och lyckas bra, faktiskt väldigt bra. När slutsignalen går är han en fråga ifrån att kamma hem storvinsten, 20 miljoner rupees. Men hur lyckas en slumdog så bra? Polisen tror att han har fuskat och plockar in honom för ett förhör. För att bevisa att han är oskyldig måste han berätta sin livshistoria för att en fråga i taget förklara hur han kunde svaret. Väldigt gripande, hemsk och underbar historia som under sina två timmar lyckas få med så mycket utan att kännas stressad eller överfull. Rekommenderas starkt, det bästa jag har sett på länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 (redigerad) Slumdog Millionaire En film som fångade mitt intresse då den kammade hem många priser på årets Golden Globe-gala, däribland bästa film. Den handlar om unge Jamal Malik som under stora delar av sitt liv varit hemlös i Mumbai, en så kallad slumdog. Han får chansen att vara med i Indiens Vem vill bli miljonär och lyckas bra, faktiskt väldigt bra. När slutsignalen går är han en fråga ifrån att kamma hem storvinsten, 20 miljoner rupees. Men hur lyckas en slumdog så bra? Polisen tror att han har fuskat och plockar in honom för ett förhör. För att bevisa att han är oskyldig måste han berätta sin livshistoria för att en fråga i taget förklara hur han kunde svaret. Väldigt gripande, hemsk och underbar historia som under sina två timmar lyckas få med så mycket utan att kännas stressad eller överfull. Rekommenderas starkt, det bästa jag har sett på länge. Väldigt bra "recension" måste jag säga, jag blev riktigt nyfiken. Den filmen ska ses snart. Redigerad 13 januari, 2009 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Verkligen, skaffar direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts