The Dude Skrivet 6 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2009 Bespara mig. Att dra ner en 1080p.BluRay.x264 -release slår fan bion, bara att poppa egna popcorn. Bespara Dig bandbredden, många påstår att 720p - med halva filstorleken på en mkv - ser lika bra ut på en HDTV vid normalt betraktningsavstånd. Jag tvekade en del på detta men efter ha undersökt det fram och tillbaka på mina föräldras fancy samsung full-hd så håller jag med. Man ser skillnad men det är knappt. Ang. Yes Man så har jag just kollar klart på den i rutten TS-kvalle men den faller mig inte riktigt i smaken. Fick mig att skratta ibland men jag har alltid haft svårt för Jim Carrey... lite för osannolik för att jag ska köpa konceptet. En riktigt härlig film däremot är Woody Allens nya Vicky Cristina Barcelona. Också ganska osannolik men typisk Woody Allen-feel good, dvs bra grejer. Man blir rent ut sagt kåt på både skådespelarna (Scarlett Johansson, Penélope Cruz, Javier Bardem (No Contry For Old Men (omg omg)) och den andra hetingen som Vickys karaktär) och miljöerna den utspelar sig i. Se den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Bespara mig. Att dra ner en 1080p.BluRay.x264 -release slår fan bion, bara att poppa egna popcorn. Men det är ju själva grejen! Biostolarna, doften av popcorn, den stora duken, det enorma ljudet. Det kommer alltid vara det bästa sättet att se en film på. Dock håller jag med om att se på blueray-filmer hemma kan vara jävligt gött om man är på det humöret. Särskilt om man har projektor tillgängligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 The express. en negro som spelar football på...förr i tiden. standard kämpa-för-det-du-tror på-sport-film, helt ok Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Pan's Labyrinth El Laberinto del fauno (2006) Jag har länge velat se denna film, men inte orkat pga. spanskt tal. Men nu när jag är sjuk och inte orkar göra något än att stirra så tittade jag på denna absolut fantastiskt vackra film och jag säger det, den här är absolut i top 10 på mina favorit filmer någonsin. Filmen handlar om en liten flicka vid namn Ofelia som börjar på att bli 'för gammal för sagor', men håller i fablernas värld med ett järngrepp. Ofelia och hennes mor skall åka till ett hus ute i de spanska skogarna, då Ofelias mor är ungefär 9 månaders gravid, och Ofelias mors make vill att hon ska föda hans barn vid honom. Filmen utspelar sig under Spanska inbördeskriget 1944, så det är en krigshistoria med en hel drös fairy dust på den. Det är dock en väldigt, väldigt våldsam film så Ofelias nya 'pappa' är en högt rankad officerare i den Spanska armén, och av anledning också. Då han i princip saknar empati och sätter inte gränser på sig själv när han 'ska ha information' så att säga. Filmen innehåller många bra twistar, "aha!"-moments och är sådär mysigt psykadelisk Filmen fick även ett pris för Bästa Manus i Nebula Awards 2008, så den är prisbelönt också. Jag vill även ge skådespelarna ett stort plus, då skådespelarna spelar fruktansvärt bra i filmen, vilket gör hela en upplevelse. Om jag ska ge den ett betyg ger jag den nästan en fullpott på 9.8/10, då slutet kunde vart bättre. Se den, nao plz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Pan's Labyrinth En av de bästa bioupplevelser jag haft äran att bevittna! Fantastisk film, varje del av den. Slutet också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 En av de bästa bioupplevelser jag haft äran att bevittna! Fantastisk film, varje del av den. Slutet också! Men slutade lite för direkt! Jag kunde gott och väl ha sett filmen i 5 minuter till, om de kunde utvecklat lite mer. :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Eden Lake En bra thriller om hur galna barn kan bli om de har för lite att göra. Väldigt spännande och svår att förutse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Bespara Dig bandbredden, många påstår att 720p - med halva filstorleken på en mkv - ser lika bra ut på en HDTV vid normalt betraktningsavstånd. Jag tvekade en del på detta men efter ha undersökt det fram och tillbaka på mina föräldras fancy samsung full-hd så håller jag med. Man ser skillnad men det är knappt. Jo, det är bara mitt utrymme som håller stram nu. Knappt 30GB kvar på alla diskar. Vad som hjälper något otroligt är att det börjar dyka upp BD5, vilket är BlueRay som bara tar max 5GB och ska få plats på en vanlig DVD-skiva, istället för att dra ner samma film som ligger på 10GB tar den lika mycket som en vanlig DVD-R som jag brukade kolla på. Sen må så vara. Allt jag sett hittills har varit vanliga dvdrullar på min gamla Telefunken FETTV(lol). Så jag skulle kunna klara mig på 720p, sen finns inte alla filmer i 1080p i vilket fall, så då får det bli 720p. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Jo, det är bara mitt utrymme som håller stram nu. Knappt 30GB kvar på alla diskar. Vad som hjälper något otroligt är att det börjar dyka upp BD5, vilket är BlueRay som bara tar max 5GB och ska få plats på en vanlig DVD-skiva, istället för att dra ner samma film som ligger på 10GB tar den lika mycket som en vanlig DVD-R som jag brukade kolla på. Sen må så vara. Allt jag sett hittills har varit vanliga dvdrullar på min gamla Telefunken FETTV(lol). Så jag skulle kunna klara mig på 720p, sen finns inte alla filmer i 1080p i vilket fall, så då får det bli 720p. Vilken uppspelningsprogram använder du när du spelar upp mkv-filer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Eden Lake En bra thriller om hur galna barn kan bli om de har för lite att göra. Väldigt spännande och svår att förutse. "Känsliga personer varnas" står det på affischen, är den så våldsam? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 "Känsliga personer varnas" står det på affischen, är den så våldsam? Njaee, inte så farligt. Har sett värre. Klarar du saw så klarar du denna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 "Känsliga personer varnas" står det på affischen, är den så våldsam? Jag tyckte den var rätt, hur ska man säga. Visst det var väl rätt våldsam men inte så man inte klarade se den, jag blev mer liksom, hur fan kan dom göra så typ. Om du förstår Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 Mmnaw! Såg precis Stardust, och känner mig alldeles lurvig och varm inombords. Jättebra film, fantastiskt härlig saga. Robert DeNiro gör en grym roll som gaypiratkapten, och det hedrar honom att han har så mycket självdistans. Michelle Pfeiffer är sådär ruskigt ond och passar väldigt bra som häxa. Båda huvudrollinnehavarna var okända, men gjorde även dem ett bra jobb. Bra musik, härliga karaktärer, och... Ja, en bra film helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Vilken uppspelningsprogram använder du när du spelar upp mkv-filer? CCCP + WMP funkar till det mesta. Om det skulle strula så kör jag med MPC som klarar allt jag velat kolla på sedan jag fick nys om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 CCCP + WMP funkar till det mesta. Om det skulle strula så kör jag med MPC som klarar allt jag velat kolla på sedan jag fick nys om det. Ett tillägg bara. MPC är väger lättast och klarar av det mesta, dock tycker många att spelaren ser lite tråkig ut (själv bryr jag mig inte om det). Vill du använda WMP tror jag att du bör installera Haali Media Splitter. Är inte helt säker, men har för mig att jag fick det tipset för längesen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Ett tillägg bara. MPC är väger lättast och klarar av det mesta, dock tycker många att spelaren ser lite tråkig ut (själv bryr jag mig inte om det). Vill du använda WMP tror jag att du bör installera Haali Media Splitter. Är inte helt säker, men har för mig att jag fick det tipset för längesen. Haali Media Splitter ingår i CCCP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Haali Media Splitter ingår i CCCP. Kan man med det tillägget se Blu-Ray filmer på datorn? Vet inte om jag fått detta rätt så sorry om det är en noob fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 (redigerad) Kan man med det tillägget se Blu-Ray filmer på datorn? Vet inte om jag fått detta rätt så sorry om det är en noob fråga. Det beror på om du menar Blu-Ray-rips (x264 förpackat i .mkv vanligtvis, ~4-10GB beroende på upplösning) eller fulla Blu-Ray-releaser (meningen att man ska bränna på BD och spela upp i Blu-Ray-spelare, 20-50GB). Förstnämnda är det i princip gjort för, sistnämnda har jag ingen aning om då jag aldrig laddat ned sådana. Redigerad 9 januari, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 YES MAN! Den nya Jim Carrey filmen, handlar om att han inte får säga Nej. RIKTIGT riktigt rolig och bitvis väldigt vacker också. Jag rekommenderar denna till alla, även till dom som kanske aldrig riktigt gillat Jim Carrey, för den får en att tänka efter lite. Iallfall mig, jag kände igen mig på många ställen. Livet är för kort för att säga "Nej" hela tiden. Sen tyckte jag att scenen där Jim Carrey sjunger låten "Jumper" för killen som tänkte ta självmord var riktigt jävla bra. Jag fick gåshud av denna scenen, speciellt när kameran gjorde en åkning och alla andra sjöng. Jävlar. 8/10 JIM CARREY är den bästa komikern, någonsin. Så är det bara. Håller med på allt. Jag har läst boken också, och kände igen mig igenom hela filmen. Saknade vissa delar, men så brukar det vara. Scenen du beskriver där var en favorit i filmen, så sjukt härlig! Såg den på bio, precis som du. Det var det värt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 (redigerad) Det var ett bra tag sen sist så Hälsoresan kändes som om jag aldrig sett den förr, riktigt rolig film! Storyn är jättebra och enkel, skådespelarna är av toppklass. Lasse Åberg FTW! Redigerad 9 januari, 2009 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts