Eudoros Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Road to Perdition Väldigt bra gangsterrulle med Tom Hanks i huvudrollen. Hanks befäster sin roll som min favoritskådespelare för varje ny/äldre film jag ser med honom, han är grym! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Justice - a cross the Universe Sett denna två gånger i rad, handlar om Justice's USA-tour. Sköna jävla störda fransmän! Helt otroligt att de spelade på emmabodafestivalen några månader efter detta. [youtube-old]bTvKLPytJy4[/youtube-old] Så den är ute alltså? Var kan man få tag på den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 http://www.google.com/search?ie=UTF-8&...niverse+torrent Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Okej jag måste googlat galet fick bara upp denna. Tweak PMade mig en fin länk också. Thx. Senaste film jag såg var JCVD. Tror de flesta här skulle uppskatta den! Sjukt imponerande av Van Damme. http://www.imdb.com/title/tt1130988/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Senaste film jag såg var JCVD. Tror de flesta här skulle uppskatta den! Sjukt imponerande av Van Damme. Va? Seriöst, har Van Damme gjort en bra film? Värt att fixa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Okej jag måste googlat galet fick bara upp denna. Tweak PMade mig en fin länk också. Thx. Senaste film jag såg var JCVD. Tror de flesta här skulle uppskatta den! Sjukt imponerande av Van Damme. http://www.imdb.com/title/tt1130988/ Den verkar så sjukt bra! Missade den tyvärr på filmfestivalen, men får försöka se den någon annanstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Van Damme. Allt jag tänker på är den där jädra dansscenen från "Kickboxer" eller va filmen heter där han stylar och gör spagatdans och sedan börjar spöa massa asiater... Men om Dude säger det så, ingeting är väl omöjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Justice - a cross the Universe Sett denna två gånger i rad, handlar om Justice's USA-tour. Sköna jävla störda fransmän! Helt otroligt att de spelade på emmabodafestivalen några månader efter detta. [youtube-old]bTvKLPytJy4[/youtube-old] Åh, måste lätt se! Grymt skön trailer. Och vem har kysst den stilige skäggmannen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 Åh, måste lätt se! Grymt skön trailer. Jag har sett den och jag tycker den var riktigt bra. sesesesesese! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2008 The Hours (2002) [youtube-old]UzzdkjRJXik[/youtube-old] (kolla trailern, den är helt otrolig) I England 1923 börjar Virginia Woolf skriva sin nu berömda bok "Mrs. Dalloway" inlåst i sitt hus på doktorns order. I Los Angeles, 1951 planerar en gravid hemmafru sin mans födelsedagsfest men kan inte sluta läsa Woolfs bok. 2001 i New York håller en lesbisk bokförläggare på att att planera en middag för att fira sin vän, en berömd författare döende av AIDS. Under en dag får vi följa dessa historier och se dom vävas samman genom den nämda novellen. En skriver den, en läser den och en lever den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 12 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2008 (redigerad) Enemy At The Gates Film som utspelas under andra världskriget (slaget om Stalingrad) där Jude Law spelar Vasily Zaytsev, en sovjetisk sniper. Hans erfarenhet med geväret leder till att han dödar ett flertal tyska officerare och blir använd till propagandakriget samtidigt som han blir en hjälte och ikon för dem sovjetiska soldaterna. Som svar skickar tyskarna Major Erwin König, även han en erfaren sniper som får i uppdrag att döda Vasily. Den enda negativa åsikt jag har att säga om filmen är att det är otroligt fult att se en historia om ryska och tyska soldater och höra dem tala engelska. skulle dem få språkkurser och lära sig sina repliker på ryska samt tyska skulle höja filmen så mer. 4.5/5 Trailer [youtube-old]5xz3-h6SbJY[/youtube-old] Redigerad 12 december, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2008 Justice - a cross the Universe Sett denna två gånger i rad, handlar om Justice's USA-tour. Sköna jävla störda fransmän! Helt otroligt att de spelade på emmabodafestivalen några månader efter detta. [youtube-old]bTvKLPytJy4[/youtube-old] Okej, hahaha, nu har jag sett den.. Jag satt hela filmen och undrade om jag verkligen fått hem rätt film. Helt sjukt konstig redigering hade filmen. Men den var verkligen underhållande, och ja, sköna jävla stöda fransmän. Älskar slutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 13 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2008 (redigerad) Rambo 4 Har hängt på stängslet sen den kom ut för att alla har berättat hur mycket den suger så måste jag säga att jag tyckte den var vettig. Första Rambo va grym och är en av mina favoritfilmen ever men tyckte 2:an och 3:an inte höll samma mått. Jag känner likadant för Rambo 4, men då säger jag inte att den var dålig heller, den var en helt okej actionrulle. Redigerad 15 december, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2008 Igår såg jag två filmer, den första var Breach (2007). Filmen är baserad på verkliga händelser och handlar om den före detta FBI-agenten Robert Hanssen som förrått sitt land genom att sälja statshemligheter till Sovjetunionen och sedan Ryssland. Filmen börjar med ett klipp från en (riktig) presskonferens där man säger att Hanssen blivit gripen för landsförräderi. Filmen blickar sedan tillbaka på de sista händelserna som ledde till hans gripande, utredningens slutskede kan man väl säga. Bra skådespeleri, bra story, mycket sevärd. 7/10 Den andra filmen var The Contract (2006) med Morgan Freeman och John Cusack. Hur fan gick dessa två stora namn med på att medverka i denna skitfilm? Cusacks karaktär var fånig, Freemans likaså - dock lite mindre än Cusacks. De andra karaktärerna och skådespelerna var pinsamt dåliga. Storyns grundtanke kanske hade fungerat om filmen skrivits av någon som kan skriva filmer. Fånig, löjlig, dum, orealistisk. 2/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Justice - a cross the Universe Sett denna två gånger i rad, handlar om Justice's USA-tour. Sköna jävla störda fransmän! Helt otroligt att de spelade på emmabodafestivalen några månader efter detta. [youtube-old]bTvKLPytJy4[/youtube-old] Fail på er alla.. Den såg jag tillsammans med Xavier och, hm, Gaspard ? Typ, nästan. De satt väl backstage och drack öl. 22 oktober iaf. Den var grymt bra iaf ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Fail på er alla.. Den såg jag tillsammans med Xavier och, hm, Gaspard ? Typ, nästan. De satt väl backstage och drack öl. 22 oktober iaf. Den var grymt bra iaf ! Ja så därför failar alla andra. Logik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 15 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2008 Jag såg på 2 filmer igår. Ong Bak Vem bryr sig om att ha en bra story, när man kan ha badass thaiboxning i film-form (vilket gör det ÄNNU mer badass.) är ungefär vad filmen handlar om. Den har egentligen en handling, men jag tittade utan textning, så jag fattade ingenting. Har något med en staty att göra, ha. Eternal Sunshine of the Spotless Mind En film jag aldrig sett förut innan igår - och bara hört bra saker om den. And my god, en film som är så djup och kreativ som ändå innehåller Jim Carrey. Carrey visar absolut att han kan spela väldigt seriöst roller också, och han gör det med klass av ingen annan. Jag tror jag aldrig sett en film där personen i fråga är så.. Lik sin karaktär. Carrey har ju ett väldigt "uttrycksfullt" ansikte, och han höll det så det passade exakt. Älskade det. Filmen i sig, en väldigt bra som har blivit rankad väldigt högt i min lista nu. Rekommenderas, absolut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 Oj oj oj, en till film jag rekommenderar till er GTAsajtare, helt på andra filmsidan om JCVD som jag tipsade om senast, är Frost/Nixon. En sorts dramabiografi om ex-president Richard Nixon och tv-personligheten David Frost och deras intervjusessioner de hade tillsammans efter Nixon avgått. Jag har tack vare Hunter Thompson länge varit väldigt intresserad av Nixon och hans fuffensaffärer men aldrig orkat sätta mig in ordentligt, men så kommer denna film som sammanfattar det jag undrat över; varför han var så hatat och det politiska klimatet på den tiden. Den intressanta storyn kombinerat med fantastiskt skådespeleri, kamerarbete med mera gör denna till en riktig kanonrulle. Se den med era föräldrar vettja, som säkert också är intresserade av ämnet! Fem af fem i betyg! IMDb-länk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 (redigerad) Oj oj oj, en till film jag rekommenderar till er GTAsajtare, helt på andra filmsidan om JCVD som jag tipsade om senast, är Frost/Nixon. En sorts dramabiografi om ex-president Richard Nixon och tv-personligheten David Frost och deras intervjusessioner de hade tillsammans efter Nixon avgått. Jag har tack vare Hunter Thompson länge varit väldigt intresserad av Nixon och hans fuffensaffärer men aldrig orkat sätta mig in ordentligt, men så kommer denna film som sammanfattar det jag undrat över; varför han var så hatat och det politiska klimatet på den tiden. Den intressanta storyn kombinerat med fantastiskt skådespeleri, kamerarbete med mera gör denna till en riktig kanonrulle. Se den med era föräldrar vettja, som säkert också är intresserade av ämnet! Fem af fem i betyg! IMDb-länk Har den kommit ut nu? Najs! Trailern är ju helt underbar [youtube-old]Ibxs_2nDXUc[/youtube-old] Redigerad 19 december, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2008 Disaster Movie. ...Disaster Movie. 0/100, skräp. För fem, sex år sedan så skulle jag säkert tyckt denna film var rolig, eller så är det bara hela paroditräsket som gått ner sig på senare år. Fann verkligen inte en enda rolig scen i hela filmen, en riktig jävla smörja allt ihop, och vadfan! Carmen Electra, gå tillbaka till porr eller något, helvete. Hon har förstört varenda film hon medverkat i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts