Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Såg Meet Dave för någon dag sedan.

Den var helt okej, spårade ur lite mot slutet tyckte jag, annars var den helt okej. ^_^

Måste ta mig i kragen och se Wall-E någon kväll, har glömt bort den totalt. :)

Och Mordos, jag SKA se Fight Club. Snart. Någon kväll. Typ. Den ligger ju bara någon meter ifrån mig, men jag orkar aldrig se den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dead Space: Downfall (trailer)

Riktigt bra animerad monster-splatterskräckfilm och nagelbitande spännande. Snyggt animerad, bra röstskådespelare bla:

Nika Futterman (Star Wars: The Clone Wars), Bruce Boxleitner (Babylon 5), Keith Szarabajka (Angel), Kelly Hu (The Scorpion King)

Gillar man animerade vuxenfilmer och monsterskräck a'la Alien så ska man se den här.

Om man sedan gillar TV-spel också så kan man spela Dead Space-spelet (Hoppas verkligen att mitt exemplar kommer imorgon) som tar vid där filmen slutar (fast filmen har ett slut) och gillar man dessutom serietidningar så kan man läsa webserierna som utspelar sig före filmen.

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dead Space: Downfall (trailer)

Riktigt bra animerad monster-splatterskräckfilm och nagelbitande spännande. Snyggt animerad, bra röstskådespelare bla:

Nika Futterman (Star Wars: The Clone Wars), Bruce Boxleitner (Babylon 5), Keith Szarabajka (Angel), Kelly Hu (The Scorpion King)

Gillar man animerade vuxenfilmer och monsterskräck a'la Alien så ska man se den här.

Om man sedan gillar TV-spel också så kan man spela Dead Space-spelet (Hoppas verkligen att mitt exemplar kommer imorgon) som tar vid där filmen slutar (fast filmen har ett slut) och gillar man dessutom serietidningar så kan man läsa webserierna som utspelar sig före filmen.

9/10

Damn, jag trodde den skulle komma typ nästa år eller nått.

Edit: Kollade nyss klart, och den var bra. Bättre än vad jag trodde den skulle vara.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Le scaphandre et le papillon

("The Diving Bell and the Butterfly")

Rätt udda och psykadelisk film, men jag gillar den. Jean-Dominique Bauby driver framgångsrikt tidningen Elle och lever ett glassigt liv, allt ändras dock då han en dag åker på en stroke så allvarlig att han blir totalförlamad i hela sin kropp, ett öga undantaget. Så hans enda möjlighet till kommunikation med omvärlden är att blinka.

Visuellt snygg och bra rulle som baseras på en sann historia. Betyget skulle jag lagt någonstans runt 6-7/10.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju filmfestival i Stockholm nu, så jag såg Tokyo!, av Michel Gondry, Joon-Ho Bong och Leos Carax - den var uppdelad i tre småfilmer, alla utspelades i Tokyo. Umm - jag skippar att skriva en lång redogörelse med mina innersta tankar om varje scen, men jag kan säga att den var bra. Ungefär så långt ifrån filmer som Die Hard, Tropic Thunder och Wall-E man kan komma. Smal film, får man lov att säga, och faktiskt väldigt bra - det är en sån filmupplevelse som sitter kvar ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det någon som såg dokumentären "America's Most Hated Family" på Tv för några dagar sedan? Jag såg den och gillade den verkligen. Den handlar om Westboro Baptist Church, de som ligger bakom hemsidorna GodHatesSweden.com och GodHatesFags.com. De som brukar stå med plakat utanför begravningar och tackar gud för alla soldatar som dör i Irak.

Dokumentärskaparen Louis Theroux tillbringar tid med "familjen" under en period, följer med på demonstrationer och hänger med dem i deras hem. Han pratar med olika personer i kyrkan, men lite extra med en tjej som är i 20års åldern som har gett sitt liv till gud. Hon öppnar sig ganska mycket och han lyckas nästan knäcka henne. På ett sätt verkar de jättetrevliga allihopa samtidigt som de har en helt sjuk livsåskådning och är otroligt homofientliga. Allt känns väldigt tragiskt.

Finns på youtube för den late. Del 1

Ett gammalt klipp.

[youtube-old]6UMP3AK5jwo[/youtube-old]

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(forts. från vardagssnack)

Om man förbisåg det kristna shizzlet så tyckte jag den var riktigt bra. Kanske lite svårt att förbise, men om man tänker att det är mer symboliskt.

Missförstå mig inte - jag tyckte om filmens budskap. Jag tycker att hopp, livsbejakning och sånt rockar - och det verkade som filmen innerst inne ville förmedla samma sak, vilket jag gillade, det var därför jag blev intresserad av den till att börja med. Men när man klär in det i en film som denna, så tycker jag det får motsatt effekt. Den hade liksom inget schvung, ingen charm, finess, utan den spelade bara hela tiden på Luke Wilsons vinklade ögonbryn, sentimentala montagescener som blev ackompanjerade av krystad musik (vars texter det - vad jag uppfattade - i stort sett alltid innehöll 'hope', 'jesus', och liknande ord), och som sagt - förutsägbar utveckling från början till slut. Men hans granne var vacker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The X-Files - I Want To Believe: Director's Cut

Vad ska jag säga som inte ni andra som sett filmen sagt? Håller rätt mycket med om att filmen inte alls var vad man väntade sig eller igentligen ville ha utan var mer som ett vanligt, fast förlång, X-Files avsnitt av den mindre övernaturliga sorten.

Ett väldigt typiskt X-Files avsnitt men inte den typen man igentligen skulle vilja se som en film.

Lite förmycket drama och dötid, lite förlite action och spänning.

MEN, det är här klart bättre än inget alls. Det är härligt att kunna se något nytt X-Files så man står ut med besvikelserna och njuter av att äntligen få se ett nytt äventyr med Mulder och Scully.

Jag funderade mycket över vad de Rysska forskarna sa för det verkade som om de försökte förklara något självklart som visar vad de gör som OK. :)

Kul gag real på DVDn också. <_<

Amanda Peet: Come on, guys. This is a really importent moment for you. We're small enoth as it is.

Gillian Anderson: Alright, we're the ones facing the damn camera, Bitch.

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är jävligt rastlös egentligen men lyckades ändå ta mig igenom Alex Gibneys Gonzo; tyvärr så sög den mulatt åt bara helvete. Större delen av filmen är gamla klipp från Breakfast With Hunter/When I Die, Fear and Loathing in GonzoVision och F&L, medan det övriga materialet aldrig nådde upp till någon högre intressenivå. Gibney har inte lyckats tillföra något nytt varken objektivt eller subjektivt; som högst innehåller den en del pikar mot HST som svinen gladeligen utdelar då han inte kan försvara sig längre.

Den har ju dock vunnit en Oscar, och så kulturtrendig jag är får den 10/10. :o

Ärligt, avskaffa det där jävla priset! Animerade filmer som egen genre och vinnande ciné åt bara helvete.

Redigerad av Cinekadens
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår kväll kollade jag på The Boondock Saints (tror den hette så) och jag blev överraskad, positivt. Rekommenderas. :o

Åh shit, det var alldeles för länge sedan jag såg den!

Kan passa på att tipsa om The Good, The Bad and the Weird (org. titel: Joheunnom nabbeunnom isanghannom - säg det fem gånger snabbt!) jag såg på Stockholms filfestival häromveckan. Sydkoreansk nudelwestern, väldigt mycket 'lånat' från tGtBtU, men den försöker inte dölja det. Det är en kavalkad i välkoreograferade, riktigt snygga actionsekvenser, och den estetiska aspekten är i minsta detalj väl igenomtänkt. Fantastisk scenografi och kostym; ljud och musik likaså. När gevären går av låter det verkligen som gevär, gånger två. Mäktigt, om än ljudet i biosalongen var något högt. Det är en 'satsig' produktion, och det märks att den inte hymlar med det. Det enda som lämnar något åt slumpen är en lite djupare story - det finns en skattkarta som visar vägen till en stor skatt, alla är ute efter den, japanska armén dras in, alla lurar alla. Och vissa av karaktärerna ('The Good', framför allt) får aldrig riktigt chansen att visa vilka de är, utan man satsar väldigt mycket krut (både bokstavligt och bildligt talat) på 'The Weird' som visst, är en bra komisk relief, men halvintressant karaktär, och den stereotypiskt asiatiskt onda 'The Bad'. Men det är helt klart en sevärd film, och om ni vill ha ~2h underhållning, go for it!

[youtube-old]imgdpz_0m-8[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Batman - The Dark Knight, Slagskott 3, Righteous Kill och cirka en fjärdedel av Meet Dave sågs tur och retur på en buss mellan Ö-vik och Luleå.

Den första var läskig och jävligt lång, gillade storyn.

Slagskott 3 var hyfsad, inte så mycket ho´cket i den som jag hade förväntat mig.

Righteous Kill var en av de absolut bästa..action/thriller-filmerna jag sett. Storyn var magnifik och slutet var riktigt jävla bra!

Meet Dave var det roligaste jag sett på flera månader, jag skrattade som en tok, tills fittorna längst bak i bussen skrek åt vår målvakt att byta film för de tyckte att den var kass. Fy fan var förbannade jag blev, men jag ska se klart den någon dag, någonstans hoppas jag. :whistling:

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arn: Tempelriddaren: En av de bättre svenska filmerna jag sett faktist. Men som allt svenskt i princip så var det ganska dåligt ibland. Boken var såklart bättre.

Arn: Riket vid Vägens Slut: Kollade på båda under en följd, något bättre än den första, sevärda båda två, men inte mycket mer än så.

Morgan Pålsson: Världsreporter: Vilken film! Skrattade så jag grät, finns så många guldkorn som är så jävla klockrena, glömde dock att rara upp subs så jag missade dom arabiska(?) partierna.. Om det nu var subbat.

Blades of Glory: Haft filmen ett bra tag, inte kunnat kolla på den för det var en DVD9 på typ 7GB. Packade upp filmen för drygt två timmar sen, började kolla.. Ljudet var fucked up, bakgrundsljud hördes, men inga röster. Kollade igenom filmen med svensk text, känner mig våldtagen nu. Filmen var rolig, men ack så B aktig ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor