Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Kan man få filmtips i denna tråden?

Isåfall skulle jag vilja ha lite tips på animerade filmer i stil med Animatrix (The Second Renaissance) och Dead Space Downfall. Med andra ord såna där filmer där allt bara går utför för mänskligheten.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den såg jag också häromdagen, fast på Zita-bion. Om du menar kortfilmen i lera. Den var rolig ju, och sjuk!

Yep, just den. Alltså visst var den rolig men fortfarande.. jag hade ingen aning om vad som väntade. :o

Underbar skånska hade dom i alla fall! :)

- Kan du göra samma sak fast .. på pungen?

- Ja, vad nu det ska vara bra för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg nästan den nya svenska vampyrfilmen "Låt den rätte komma in" igår!

Kommer ni ihåg Frostbiten? Släpp de tankarna, för det här är något helt annat. 8.4 i betyg på IMDB, nästan 600 röster och filmen har inte biopremiär för än om två veckor! Filmen är hyllad och har tagit hem priser på filmefestivaler världen över. Igår gick den på filmfestivalen här i stan. Jag har ett uppdrag av dem, så jag kan se alla filmer gratis. Men det var proppfullt med folk som ville se filmen och jag ville inte första upplevelsen genom att sitta ute på kanten.

Jag ser fram emot den 24:e då den har premiär på vanliga biografer istället.

Låt den rätte komma in är baserad på boken med samma namn. Regisserad av Killinggängets Tomas Alfredson(Spermaharen, Fyra nyanser av brunt).

Haha! Frostbiten. Jag såg på begäran den med en polare för jag trodde man skulle kunna skratta åt allt, men filmen var mest dryg (Mikael Tornving var väl det roliga)... Jag betalade polarns biljett efteråt sedan eftersom jag dragit med honom på skiten. :)

Men tycker Låt den rätte komma in verkar intressant, det man hört om den. Bra regissör och Per Ragnar brukar göra intressanta roller...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Death Race

Bra film. Gillar man Fast and Furious tetralogin så kommer man nog gilla filmen.

Babylon A.D.

Helt okej film, inte den bästa men inte den sämsta heller.

Step Brothers

Rolig film om man ser den med flera.

Perfume The Story of a Murderer

Bra film! Älskar den. Gillar iden med att skapa den perfekta parfymen!.

Nyckeln till Friheten

Även en bra film! Rekommenderas stort!

Disturbia

Också bra... komedi, spänning, skräck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du utveckla lite? Hörde att den skulle va lite pretensiös nästan.

Hela filmen kändes 90-tals action, med jakter till fots över hustak, biljakter, båtjakter, flygplansjakter och massa feta explosioner och utdragna slagsmål. Snabba klippningar och handhållen kamera och för stora förflyttningar i handlingen. Och allt detta på en timme och 45 minuter. Världens hittills kortaste bondfilm.

Det var aldeles för lite "gentlemannabondfiness" och för mycket.. ..Rambo :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela filmen kändes 90-tals action, med jakter till fots över hustak, biljakter, båtjakter, flygplansjakter och massa feta explosioner och utdragna slagsmål. Snabba klippningar och handhållen kamera och för stora förflyttningar i handlingen. Och allt detta på en timme och 45 minuter. Världens hittills kortaste bondfilm.

Det var aldeles för lite "gentlemannabondfiness" och för mycket.. ..Rambo :(

[youtube-old]TMoJRLStD9c[/youtube-old]

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor