Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Wanted

Handling:

Wes Gibson är en vek, hypokondrisk 25-årig revisor vars liv är händelsefattigt och trist. Men snart upptäcker han att han bär på krafter han aldrig ens drömt om. Han rekryteras till Broderskapet, ett hemligt samfund med lönnmördare och utvecklar sina övermänskliga superkrafter. Med hjälp av skickliga lärare förvandlas Wes Gibson till en mördarmaskin som utplånar den ena skurken efter den andra.

Betyg:

Lite halvt häftig film med några fina effekter. Betyg 3.5/5

Länkar:

MovieZine

IMDb

Trailer:

[youtube-old]O7ftozVc3lI[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg nästan den nya svenska vampyrfilmen "Låt den rätte komma in" igår!

Kommer ni ihåg Frostbiten? Släpp de tankarna, för det här är något helt annat. 8.4 i betyg på IMDB, nästan 600 röster och filmen har inte biopremiär för än om två veckor! Filmen är hyllad och har tagit hem priser på filmefestivaler världen över. Igår gick den på filmfestivalen här i stan. Jag har ett uppdrag av dem, så jag kan se alla filmer gratis. Men det var proppfullt med folk som ville se filmen och jag ville inte första upplevelsen genom att sitta ute på kanten.

Jag ser fram emot den 24:e då den har premiär på vanliga biografer istället.

Låt den rätte komma in är baserad på boken med samma namn. Regisserad av Killinggängets Tomas Alfredson(Spermaharen, Fyra nyanser av brunt).

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lucky Number Slevin

Handling:

Simon Slevin råkar bli ihopblandad med sin kompis Nick och helt plötsligt är han mitt inne i en gansterfejd mellan stadens störs kriminela ledare. För att överleva så måste han lyda båda två vilket kommer bli ganska svårt plus att polisen också är efter honom.

Betyg:

Riktigt bra film, gillade den verkligen 4.5/5

Länkar:

IMDb

MovieZine

Trailer:

[youtube-old]eBeBWZD4VPc[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag kollat

J u o n

Väntade hela filmen på att nått skulle hända, när den tog slut kändes det som att det gått runt 30min av den, tråkig film rakt igenom.

Inte det minsta spännade.

4/10

Accepted

Sjukt kul film som handlar om några som inte kommer inte på College och därav gör ett eget college.

kul film med mång roliga scener.

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Taken

Ganska originell actionfilm/thriller med högt tempo och riktigt bra actionscener. Handlingen i filmen berör ett rätt seriöst ämne och är egentligen ganska hemsk, men så är det sån där Shoot 'em Up-humor också, fast lite mer subtil. Välgjorda och humoristiska fightingscener som sagt. Typisk manlig film.

taken.preview[1].jpg

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollat på Déjá Vu

Som är en rätt bra film enligt mig, tekniken i filmen blir lite för mycket för min smak dock, men den är riktigt spännande.

3/5 halos.

och The Journey To The Center of The Earth

Var väl sådär, varken bra eller dålig, en ok film som funkade denna natt men inget jag tänker lägga pengar på att köpa och det kommer dröja innan jag ser den igen :confused:.

2/5 halos

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Doomsday

Okej, var ska man börja? Den här filmen är obeskrivligt genomrutten. Inte nog med att karaktärerna har lika mycket personlighet som en burk oliver men hela jäkla storyn är ett stort hopkok av plagiat från andra filmer. Ska försöka sammanfatta:

Ett dödligt virus bryter ut i England (varenda jävla zombiefilm som helst de senaste 20 åren) och hela skottland spärras av av militären genom en gigantisk mur som sträcker sig runt hela landet (Resident Evil, 28 Days Later). 25 år senare bryter viruset ut igen och en het, enögd polisbrud i alldeles för tajta kläder (Resident Evil, Escape from LA) ska med ett team av soldater ta sig in i det avspärrade området för hitta ett botemedel. Väl där möts de av massa plottriga och extremt otrovärdiga anarkopunkare som skapat sitt eget barbariska samhälle (Escape from New York) i ruinerna av Glasgow och håller stora BBQ-fester där de äter och avrättar människor under skrik och galna musikshower (som i A.I. fast med människor). De lyckas fly och går in i en tunnel som tar dom till en skog. I skogen möts de av massa jävla riddare till häst (som taget ur En Riddares Historia) som tar dom till en riddarborg där alla verkar ha bestämt sig för att inte bara bete sig som på medeltiden utan också KLÄ SIG SOM OM DET! Och filmen ska utspela sig 2025? Vad fan? Tänk er att ett dödligt virus bryter ut .. och deras första reaktion var att klä sig i rustningar, gro skägg och använda svärd och stearinljus igen? Efter en halvtimmes lång gladiatorkamp lyckas de även fly därifrån, stjäl en porsche i ett underjordiskt garage som de på något sätt hittar och kör iväg på motovägen. Väl där kommer anarkopunkarna (som på något mystiskt vis antog att de hade hittat den där porschen och därför tagit med sig SINA bilar) och börjar jaga dom. Hela biljakten är som direkt tagen ur Mad Max 2. Varenda liten skitdetalj bara skriker Mad Max 2. Som om inte den här filmen vore tillräckligt dålig så utspelar sig den episka slutstriden inne i den lilla bilen där superskurken och hjältinnan försöker strypa varandra i en kvart. Åh, jag blir arg när jag tänker på att jag gav 1 timme och 50 minuter på den här ruttna soppan av klichéer och plagiat. Jag rekommenderar att den här filmen omedelbart ska sättas i karantän så att den inte förorenar någon mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske fel tråd att ta det i, men äsch.

Jag letar nu efter tips på riktigt bra skräckfilmer. Alla tips välkomnas och om den verkar intressant ska den naturligtvis ses.

Jag vill även ha tips på riktigt dramatiska filmer. Tragedier, typ. Något i klass med Requiem For A Dream. Tipsa på :ermm: Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev lite besviken på Kung Fu Panda. ^_^ Alltså, det var ju en kanonfilm egentligen, men jag hade nog målat upp lite för stora bilder på grund utav en person, som i vanliga fall avskyr animerade filmer whatsoever, sade åt mig att den är skitbra.

Ska ge den ett försök till lite senare, kanske "fastnar" lite bättre då. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade på två filmer ikväll. :o

Först ut: Be Kind Rewind med Jack Black. Lite småkul film som funkar om man inte har något bättre för sig.

Sedan tittade jag på Pineapple Express med Seth Rogen. Hysteriskt rolig ibland, speciellt actionscenerna i

ladan

. Ibland var det lite för mycket hysteri, men överlag jäkligt rolig. Kände inte alls igen James Franco från Spider-Man-filmerna!

pineapple-express-trailer_1055852_0.jpg

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Midnight Meat Train

En fotograf i New York jagar en seriemördare som hittar sina offer i tunnelbanan.

Ganska så klen B-skräckis. Har du inget annat och se så är den värd att se, men förvänta dig inget... =/

[youtube-old]8pifkqLq6c0[/youtube-old]

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Midnight Meat Train

En fotograf i New York jagar en seriemördare som hittar sina offer i tunnelbanan.

Ganska så klen B-skräckis. Har du inget annat och se så är den värd att se, men förvänta dig inget... =/

[youtube-old]8pifkqLq6c0[/youtube-old]

Älska slutet ;D

Tyckte du, som jag, att den var riktigt bra i början och verkade riktigt lovande? Sen rarade man upp cd2 och...tja..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor