FerkurZ Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Breathing Room Hon kastas naken in i ett rum med 13 främlingar, där hon till sin fasa upptäcker att hon är deltagare i ett spel på liv och död... Helt okej film, dock tyckte jag slutet var ganska dåligt. [youtube-old]U7xj63YTR8M[/youtube-old] Känns som man sett det där dilemmat förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2008 Awake Clay Beresford har allt man kan drömma om: pengar, en vacker fru och en fantastisk karriär. Men inte det han behöver allra mest; ett nytt hjärta för transplantation. Så finner läkarna äntligen en donator och operationen kan genomföras. Men det som skulle göra Clays liv komplett förvandlas snart till en värre mardröm än han någonsin kunnat föreställa sig. Under operationen blir han lämnad vaken och vid medvetande, men helt paralyserad. Helt okej film. Kunde gott varit lite mer spännande men ändå helt okej. [youtube-old]WGfLipEVbeU[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Mirrors Handling: I ett sista försök att få ordning på sitt liv tar Ben Carson jobbet som nattvakt på Mayflower. New York-varuhuset, som brann ner till grunden fem år tidigare, är en mörk och skrämmande plats men så mycket värre kan det ändå inte bli för ex-polisen Ben. De senaste månaderna har han fått kicken från sitt jobb efter en dödsskjutning och blivit lämnad av fru och barn. Han må knapra tabletter och slagga på lillsyrrans soffa, men han har nu i alla fall ett jobb att gå till. Trots att hans företrädare tog livet av sig på ett ytterst brutalt sätt, och trots den egendomliga varningen från dagvakten att inte stirra in i speglarna… Betyg: Absolut den bästa skräckfilm jag har sett på väldigt länge. Betyg 4.5/5 Länkar: imdb MovieZine Trailer: [youtube-old]O92QxxgeCO8[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Mirrors Bäst för dig att den är bra nu!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 Bäst för dig att den är bra nu!! Du kommer inte våga kolla in i speglar efter filmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 3 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2008 (redigerad) Usch å blä, den va tråkig å dålig.. Jack Bauer borde inte spela rädd. Redigerad 4 oktober, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 (redigerad) Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull Jadu vet inte riktigt vad jag ska säga, knepig film och inte direkt min stil av komedi, om det nu ens ska vara en komedi?. Ska man se den får man helt klart ta mängder av scener i filmen med en nypa salt för att inte gå under helt. Funkade med lite natthumor för mig iallafall . Med tanke på att "serien" är så pass gammal så godkänner jag ändå de töntiga scenerna för jag antar att det är just det som är Indiana Jones, bara för att det är en ny film ska den inte skilja sig allt för mycket från de tidigare, så ett plus där. Varning för spoiler. En "rolig" scen som passade rätt bra in på nattens natthumor var helt klart när vår kära Jones skyddar sig i ett kylskåp mitt i en smäll av en kärnvapenbomb, . Blir 2 halos av 5. En larvigare version av National Treasure. Redigerad 4 oktober, 2008 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull Jadu vet inte riktigt vad jag ska säga, knepig film och inte direkt min stil av komedi, om det nu ens ska vara en komedi?. Ska man se den får man helt klart ta mängder av scener i filmen med en nypa salt för att inte gå under helt. Funkade med lite natthumor för mig iallafall . Med tanke på att "serien" är så pass gammal så godkänner jag ändå de töntiga scenerna för jag antar att det är just det som är Indiana Jones, bara för att det är en ny film ska den inte skilja sig allt för mycket från de tidigare, så ett plus där. Varning för spoiler. En "rolig" scen som passade rätt bra in på nattens natthumor var helt klart när vår kära Jones skyddar sig i ett kylskåp mitt i en smäll av en kärnvapenbomb, . Blir 2 halos av 5. En larvigare version av National Treasure. Tyvärr så såg jag den på kvällen innan natthumorn slog till, så den scenen var en av de fulaste någonsin! Ett rejälv övertramp... Kylskåp vs A-bomb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Stephen King's - Lida (Misery) En fantastisk film som har allt, en av de bästa jag någonsin sett. Riktigt ruskig, se den grabbar! Snacka om instängdhet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Tyvärr så såg jag den på kvällen innan natthumorn slog till, så den scenen var en av de fulaste någonsin! Ett rejälv övertramp... Kylskåp vs A-bomb Haha det är sant, egentligen gillar jag den inte heller men jag var så oerhört trött så att det blev helt enkelt riktigt kul, började direkt tänka på alla Chuck Norris-historier, den här slår ju nästan alla, fel snubbe dock . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 4 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2008 Tyvärr så såg jag den på kvällen innan natthumorn slog till, så den scenen var en av de fulaste någonsin! Ett rejälv övertramp... Kylskåp vs A-bomb Faktiskt inte. På den tiden var kylskåpen gjorda av bly. På 50-60 talet när rädslan för atomkrig var stor så gick det ut medelanden om råd. Ett av råden var att gömma sig i ett kylskåp om man inte hade en bunker eller hade tid att ta sig dit. I AM LEGEND Director's Cut Redan då jag tyckte att bioversionen var bra så är den här alternativa versionen mycket bättre. Jag kan inte fatta att WB tvingade dem att göra om slutet till det där hjärndöda ologiska slutet som bioversionen fick. Det här alternativa slutet (som igentligen är orginal slutet) är mycket mer logiskt och passar bättre och stämmer mer med bokens budskap. Istället för bio-slutet, där Robert Neville självmordsbombar sin källare och blir legendarisk för att han hittade botemedlet , så i det alternativa slutet så förstår Robert Neville tillsist att de monstrena är inte de djuriska intiligenslösa monster som han trodde utan individer och att orsaken de jagat honom var för att han tillfångatagit en av deras och jagade dem och gjorde expriment på dem. Han förstår att alla "monster" han dödat är igentligen individer som han mördat, där av I am Legend. Inte som människornas räddare utan som "monsternas" banneman. Ett mycket mer logiskt slut. För jag blev rätt sur på det ologiska bioslutet som lämnade alldeles förmycket ouppklarat. Ska ni se filmen så rekomenderar jag att ni ser Alternativa Versionen FÖRST! Jag tycker föresten det är rätt komiskt att filmen fått en massa negativ kritik för dåliga CGI monster då sanningen är att monsterna är skådespelare förutom de mer avanserade scenerna. 9,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Midnight meat train Började riktigt bra, sen blev den skit.. Samma studio som gjort saw filmerna, och det märks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 (redigerad) Disturbia Skitbra film om en kille(Shia LaBeouf) som strular till det och får sitta i husarrest några månader. I brist på saker att göra hela dagarna börjar han spionera på sina grannar, mest som en kul grej. I huset brevid flyttar det in en het babe som är extra trevlig att spionera på. En natt upptäcker han att grannen tvärs över gatan beter sig lite skumt. Egentligen ingen skräckfilm, men ändå den mest skrämmande film jag sett på länge. Jag satt som på nålar stora delar av filmen, men den var ganska avslappnad och komisk emellanåt också. Inspirerad av Alfred Hitchcock klassiker "Rear Window". Redigerad 5 oktober, 2008 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 5 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2008 Fear and Loathing in Las Vegas. Ja, ni vet ju redan. Om inte så bör ni se den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2008 (redigerad) WALL•E Efter åratal av ohejdad konsumtion är Jorden täckt av skräp. För att göras beboelig igen flyr människorna Jorden och placerar ut miljontals små robotar för att städa upp. Efter hundratals år finns bara roboten WALL-E kvar; allt han vet om människor har han lärt sig av våra kvarlämningar. Han känner sig ensam, men en dag möter han roboten EVE, och ett stort äventyr kan ta sin början.. Riktigt söt film. Den absolut bästa Disneyfilm jag sett! Se den... [youtube-old]ZisWjdjs-gM&feature=related&resnum=1[/youtube-old] Redigerad 6 oktober, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 8 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2008 V for Vendetta Handling: Filmen utspelar sig några år in i framtiden i England. Landet styrs av en väldigt hård diktator som dödar alla som som har en annan politiskåsikt. I filmen så får man se hur V (spelad av Hugo Weaving) kämpar emot diktaturen. Betyg: Absolut en av de bästa filmer jag har sett. 5/5 Länkar: IMDb Moviezine Trailer: [youtube-old]6rRn8kM4-ds[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2008 V for Vendetta Ah, den är riktigt fin den filmen. --------------------- Definiately, mabye. Inte min typ av film, men ändå ganska rolig ibland, kan bli lite väl mycket kärleki den men det är väl lite det filmen går ut på. Helt okej film, varken dålig eller bra. En random helt enkelt . 2/5 halos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 9 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2008 Sin City Handling: Hmm hur ska man beskriva den. En film som utspelar sig i den våldsamma staden Sin City. Baserad på ett seriealbum av Frank Miller. Betyg: Ganska svår film att sätta betyg på enligt mig det var vissa saker jag gillade och vissa jag inte gillade specielt mycket men den får 3/5 på grund av en stark skådespelar insats. Länkar: MovieZine IMDb Trailer: [youtube-old]r0PDOQglpDQ[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2008 Ah, den är riktigt fin den filmen. --------------------- Definiately, mabye. Inte min typ av film, men ändå ganska rolig ibland, kan bli lite väl mycket kärleki den men det är väl lite det filmen går ut på. Helt okej film, varken dålig eller bra. En random helt enkelt . 2/5 halos. http://www.d-e-f-i-n-i-t-e-l-y.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2008 Wall-E är en solklar tiopoängare. Det är högst sällan jag ger något fullpoäng, så det visar ganska klart hur mycket jag gillar den. Har sett den två gånger och många fler ska det bli! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts