Tackleberry Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 FREDAG : Iron Man Jag hade ingen arning om vad filmen handlade om eller liknande så jag var inte alls hypad eller hade höga förväntningar. Det visade sig dock vara en helt okej och spännande Actionrulle. Cool som fan på sina ställen, och på sina andra ställen väldigt intressant och spännande. Än väldigt bra film helt enkelt. 4/5 Den filmen var en stor besvikelse för mig, IMDB-betyget är helt åt helvete. Actionscenerna var ganska grymma, men inte överdrivet bra. Storyn var kass och oerhört förutsägbar. Nivån på teknologin i tiden som filmen utspelade sig i var bara löjlig. Nej, en riktigt dålig film tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 One Hour Photo Seymour 'SY' Parrish has been doing photo development for 20 years. He has a vast knowledge of modern photography and develops photos at a local department store for a living. But SY lives a sad and lonely life and begins spying on the Yorkin family, his biggest customers who seem to have everything in the world. SY begins to feel that he wants to be in the Yorkin's life, but when he discovers that the Yorkins are not as perfect as they seem, he becomes a man on a mission to expose the imperfections of the Yorkin family that could tear them apart. Trodde allvarligt talat att mitt hjärta skulle stanna vid flera tillfällen. En av de bästa thrillersen jag sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rob. Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 Den filmen var en stor besvikelse för mig, IMDB-betyget är helt åt helvete. Actionscenerna var ganska grymma, men inte överdrivet bra. Storyn var kass och oerhört förutsägbar. Nivån på teknologin i tiden som filmen utspelade sig i var bara löjlig. Nej, en riktigt dålig film tycker jag. Precis! Det var inte alls många "Wow!"-scener i filmen. När det då kom några riktigt spännande scener vara dom max i 3-5 minuter, vilken är rätt klent. Ibland blir den rätt långtråkig också. Detta blev då en ren Epic Fail, att göra en film till en känd serietidning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 The Orphanage / Barnhemmet (=svensk titel) "Laura tillbringade den lyckligaste delen av sin barndom på ett barnhem. De föräldralösa barnen såg varandra som bröder och systrar och de togs om hand av en kärleksfull personal. Nu, trettio år senare återvänder hon, tillsammans med sin make och deras 7-årige son Simón, driven av drömmen av restaurera den sedan länge övergivna byggnaden, och slå upp dess portar för handikappade barn. Det nya hemmet och dess mystiska omgivningar väcker liv i Simóns fantasi och pojken börjar spinna ett nät av otroliga sagor och inte helt oskyldiga lekar." The Orphanage är en spansk skräckfilm, och faktiskt en ganska bra sådan. Att dom pratar spanska är ingenting man stör sig på som man kanske kan tro till en början, utan känns naturligt. Kan dock bli lite småkomiskt under vissa situationer då spanjorerna i filmen pratar vääääldigt fort. Hursomhelst, då det är en skräckfilm bör den ju innehålla mycket skräm, vilket den gör. Oftast ganska bra hemskheter, och går inte efter den klyschiga "ett gäng ungdommar hamnar på X och sen dör alla en åt gången av något okänt." mallen. Istället händer mycket oväntade saker som man både förvånas och förfäras över, dock inget groundbreaking och överdrivet nyskapande. Men jag kan inte påstå att det skulle krävas heller, då filmen har såpass med atmosfär och förblir intressant i vilket fall som helst. Vad jag förstått är det möjligt att filmen också är en remake på en japansk skräckrulle, vilket absolut känns troligt. (Orkar dock inte kolla upp om det stämmer just nu.) Filmen innehåller mycket av vad som är typiskt för just japanska skräckfilmer, med onda barn och spöken och allt vad det heter. tl;dr: En bra spansk skräckfilm med många oväntade händelser, klart sevärd. 8/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 21 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2008 The Orphanage / Barnhemmet (=svensk titel) "Laura tillbringade den lyckligaste delen av sin barndom på ett barnhem. De föräldralösa barnen såg varandra som bröder och systrar och de togs om hand av en kärleksfull personal. Nu, trettio år senare återvänder hon, tillsammans med sin make och deras 7-årige son Simón, driven av drömmen av restaurera den sedan länge övergivna byggnaden, och slå upp dess portar för handikappade barn. Det nya hemmet och dess mystiska omgivningar väcker liv i Simóns fantasi och pojken börjar spinna ett nät av otroliga sagor och inte helt oskyldiga lekar." The Orphanage är en spansk skräckfilm, och faktiskt en ganska bra sådan. Att dom pratar spanska är ingenting man stör sig på som man kanske kan tro till en början, utan känns naturligt. Kan dock bli lite småkomiskt under vissa situationer då spanjorerna i filmen pratar vääääldigt fort. Hursomhelst, då det är en skräckfilm bör den ju innehålla mycket skräm, vilket den gör. Oftast ganska bra hemskheter, och går inte efter den klyschiga "ett gäng ungdommar hamnar på X och sen dör alla en åt gången av något okänt." mallen. Istället händer mycket oväntade saker som man både förvånas och förfäras över, dock inget groundbreaking och överdrivet nyskapande. Men jag kan inte påstå att det skulle krävas heller, då filmen har såpass med atmosfär och förblir intressant i vilket fall som helst. Vad jag förstått är det möjligt att filmen också är en remake på en japansk skräckrulle, vilket absolut känns troligt. (Orkar dock inte kolla upp om det stämmer just nu.) Filmen innehåller mycket av vad som är typiskt för just japanska skräckfilmer, med onda barn och spöken och allt vad det heter. tl;dr: En bra spansk skräckfilm med många oväntade händelser, klart sevärd. 8/10. Hmm, jag såg den också (igår iofs) men tänkte precis skriva om den, men du sammanfattar det jag tänkte skriva bra så jag håller med dig Undrar dock en sak hur dog mamman? hängde inte med där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 22 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2008 Undrar dock en sak hur dog mamman? hängde inte med där. Om man följde hela "gåtleken" så fick man en önskan. Barnen önskade att mamman skulle kunna vara med dom förevigt, och eftersom barnen redan var döda så dog mamman också för att kunna få deras önskan att gå i uppfyllelse. Var dock väldigt luddigt med alla tabletterna och proppade i sig och hur det verkade som att hon visade sig för pappan i filmen i slutet. Men jag uppfattade det iallafall som att hon dog på stört då det i princip var barnens önskan. Så uppfattade jag det iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2008 Om man följde hela "gåtleken" så fick man en önskan. Barnen önskade att mamman skulle kunna vara med dom förevigt, och eftersom barnen redan var döda så dog mamman också för att kunna få deras önskan att gå i uppfyllelse. Var dock väldigt luddigt med alla tabletterna och proppade i sig och hur det verkade som att hon visade sig för pappan i filmen i slutet. Men jag uppfattade det iallafall som att hon dog på stört då det i princip var barnens önskan. Så uppfattade jag det iallafall. JAAA såklart, ja det var väldigt luddigt, men nu när du säger det så får jag allt att hänga ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Fin spoiler på båda filmerna: Skoj att Tony Stark/Iron Man var med i sista scenen i Hulken. Undra vad det ska betyda. Har läst runt lite på forum och många hävdar att det ska komma en film om några år som heter "The Avengers" baserat på serien med samma namn. Alltså en grupp olika Marvel karaktärer (Hulken och Ironman bland annat) som är i en grupp och slåss tillsammans! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 One Hour PhotoDen är fookin' fantastisk. Shoot em up är den senaste filmen jag har sett. A man named Mr. Smith delivers a woman's baby during a shootout, and is then called upon to protect the newborn from the army of gunmen. Det är Clive Owen vs Paul Giamatti i den här actionrullen. Den är klart bättre än andra rullar, men den kunde ändå ha varit bättre. Sevärd. av fem möjliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Den är fookin' fantastisk. Shoot em up är den senaste filmen jag har sett. A man named Mr. Smith delivers a woman's baby during a shootout, and is then called upon to protect the newborn from the army of gunmen. Det är Clive Owen vs Paul Giamatti i den här actionrullen. Den är klart bättre än andra rullar, men den kunde ändå ha varit bättre. Sevärd. av fem möjliga. Jag har precis sett Children Of Men. Trots det kristna en väldigt bra film. Jag var helt tagen i scenen i vilket militären har upptäckt det nyfödda barnet och det har blivit eldupphör. När de vandrar ut ur byggnaden med barnet står alla militärer helt tysta, tagna och bara tittar på dem. Väldigt rörande, men just då, i den scenen slog det mig att det är han(Clive Owen) som kastar runt med ett lika nyfött barn i Shoot 'Em Up. Det förstörde allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Fin spoiler på båda filmerna: Skoj att Tony Stark/Iron Man var med i sista scenen i Hulken. Undra vad det ska betyda. Nick Fury (Samuel L Jackson) hade ju en 40 sekunder lång scen efter eftertexterna på Iron Man. Där snackade han om The Avengers. Sååååååå, ja. Det blir spännande. Iron Man är en mycket bra film förövrigt. Jag har inte läst serien så jag vet inte om karaktären förstördes dock, jag gillade den i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Jag har precis sett Children Of Men. Trots det kristna en väldigt bra film. Jag var helt tagen i scenen i vilket militären har upptäckt det nyfödda barnet och det har blivit eldupphör. När de vandrar ut ur byggnaden med barnet står alla militärer helt tysta, tagna och bara tittar på dem. Väldigt rörande, men just då, i den scenen slog det mig att det är han(Clive Owen) som kastar runt med ett lika nyfött barn i Shoot 'Em Up. Det förstörde allt. Haha, exakt samma sak här. Började råfnissa och då var det kört Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Haha, exakt samma sak här. Började råfnissa och då var det kört Såg filmerna i fel ordning helt klart. Shoot 'Em Up hade ju varit ännu roligare om man hade sett Children Of Men innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Såg Patrik 1.5 ikväll. Helt okej film. Tyckte Tom Ljungman var bra i rollen som adoptivsonen. Klart sevärd i alla fall. Kanske inte om man har bögfobi dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 (redigerad) Batman - The Dark Knight: kort och gott, den sög. Redigerad 26 september, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Batman - The Dark Knight: kort och gott, den sög. Din mamma också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Din mamma också. Haha, det sa din pappa med.. ..oh, dawg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 28 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 Såg nyss på Mirrors, med Kiefer Sutherland. Bortsett från vissa långsammare delar så var den grymt bra, och slutet älskar jag!! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 Kollade på Wall-E igår natt. Pixar gör det igen, den var helt klart sevärd. Gillar hur dom alltid lyckas få med något litet (i Wall-E är det kackelackan) som gör det mer sevärt. Man kan inte annat än småle när dom åker runt och "pratar med varandra". Eeeehvaah, Whaaleeh. Dock blir det lite väl orobotiskt ju längre in i filmen man kommer då dom nästan pratar som människor imo. Inget som barn kommer bry sig om men en överseriös filmkritiker som jag tyckte det inte var nödvändigt. 9/10 (För mycket fetton xD) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 (redigerad) Breathing Room Hon kastas naken in i ett rum med 13 främlingar, där hon till sin fasa upptäcker att hon är deltagare i ett spel på liv och död... Helt okej film, dock tyckte jag slutet var ganska dåligt. [youtube-old]U7xj63YTR8M[/youtube-old] Redigerad 29 september, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts