Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Fortsätter med min Kubrick-streak:

The Shining (1980)

En familj får i uppdrag att under vintern se efter ett hotell i bergen där ondska och andlig närvaro driver fadern till vansinne.

Alltså, jag har sett den förut .. men inte "sett den"-sett den. Sjukt grym på alla sätt i alla fall och som vanligt finns det så otroligt många sublima meddelanden från början till slut. icon12_714337_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag garvade bara åt kvinnan i badkaret. Såg sjukt retarded ut när hon började knarra :naughty:

Bra film förövrigt, bartendern som serverar Jack Nicholson ser otroligt läskig ut. Typ tomhet i blicken.. brrrr

Fast den scenen är ju ändå mysig, när han ranglar runt i korridorerna efter någon rikemansfest. Bra dialog med bartendern och Jack Nicholson spelar så jäävla bra med sina ansiktsuttryck.

[youtube-old]xbLB21If2YA[/youtube-old]

Edit: finns två scener i baren kom jag på, båda är bra!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

You Don't Mess With the Zohan

En genomtramsig, men stundvis störtskön Sandler-rulle. Adam Sandler spelar Israelisk elitsoldat som tröttnar på våldet och flyr till USA för att bli

frisör

. Uppskruvad och jättebarnslig, men man kan ju inte låta bli att skratta åt Adam Sandler.

Bonus: Emmanuelle Chriqui från Entourage.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nya Indiana Jones igår kväll på bio, med familj. Umm, den var bra, en pompös bioupplevelse, men å andra sidan kunde man inte förvänta sig något sämre. Jag menar, med Steven Spielberg som regissör och George Lucas som story-writer är det svårt att göra en dålig film, de kan liksom framgångsreceptet. Skådespelarna övertygade också; Harrison axlade den patenterade läderpiskan och hatten, och inte en dag för tidigt! Som om det inte gått tjugo år sedan senaste filmen gjordes. Shia LeBeouf spelade bra som Mutt, och Cate Blanchett var en kall och ond östukrainska, kan inte tänka mig att någon annan skulle passa bättre för rollen. Störde mig dock minutöst på hennes brytning, den kändes stundtals fejkad. Oj vilken tråkig recension det blev, så jag bryter här! Jag gillade iallafall den, men tyckte att vissa delar kändes lite krystade och osammanhängande. Se den om du vill ha några timmars bra biounderhållning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Wall-E i förrgår, och... Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men den var sjukt mysig! Pixar imponerar, som alltid, och höjer ribban för produktioner av detta slag. Grymt bra karaktärsdesign, satt och gnisslade tänder av avund när jag såg alla små tekniska finesser de blivit utrustade med. Eve såg ut att ha kommit direkt från Apple-fabriken, typ. Förvånansvärt lite dialog, men det gjorde inget. Känns elakt att ge den något annat än högsta betyg. Fem, eller så. Vad skalan nu ligger på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor