P-C Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Den i särklass sämsta, vidrigaste och mest värdelösa film jag sett som inte kan räknas in i kategorin B-actionrulle. FY FAN. Amen, brother! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Jag såg Hot Rod igår faktiskt. En skitfilm, med låga skämt och vissa roliga scener, som jag tror du skulle gilla. Haha, låter kanon! Hej, vi är olika! ALLA kopior borde brännas, alla som sett den borde erbjudas något som raderar minnet. Den i särklass sämsta, vidrigaste och mest värdelösa film jag sett som inte kan räknas in i kategorin B-actionrulle. FY FAN. Skoj, det är precis sådär jag känner om Napoleon Dynamite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 In Bruges Oj, shit. Jag letade igenom min ’download’ mapp igår kväll för lite ströunderhållning. Såg ’In Bruges’ ligga där mellan ”I used to wander these streets” och ”Iron and Wine – the Shepherds dog”. Började kolla, och blev föga imponerad. Seg början, Colin Farrell, liten, europeisk stad i Belgien – premisserna var inte de bästa, direkt. Men något hände; storyn tog fart, och filmen fick ett helt annat djup. Ungefär härifrån älskade jag filmen, och jag skulle kunna gardera detta med alla sköna, humorösa repliker, att Ralph Fiennes fortlätter leverera genialiskt spelade bad-guy roller eller att Brügge (som staden heter på svenska) faktiskt verkar vara en fin stad. Men när allt kommer till kritan är det i grund och botten en otroligt välberättad historia. Betyg? Ptja. Jag vet inte, fem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Coffee and Cigarettes Vad ska man säga om denna filmen? Det är egentligen ett gäng kortfilmer (elva stycken tror jag) som är sammansatta till en långfilm. Allt handlar om olika mer eller mindre kända personer som dricker kaffe och tar en cigg tillsammans. Den är filmad helt i svart/vitt, den är seg, stel och stundtals ganska obekväm... ...men också helt fantastisk, orginell, humoristisk och snygg på alla sätt. Kända skådespelare och musiker dyker upp konstant i filmen och de spelar för det mesta sig själva, bland annat: Roberto Benigni, Steve Buscemi, Iggy Pop, Tom Waits, Cate Blanchett, Jack och Meg White och Bill Murray. Men också många fler! Tänker inte sätta något betyg på filmen. Se den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Coffee and Cigarettes Vad ska man säga om denna filmen? Det är egentligen ett gäng kortfilmer (elva stycken tror jag) som är sammansatta till en långfilm. Allt handlar om olika mer eller mindre kända personer som dricker kaffe och tar en cigg tillsammans. Den är filmad helt i svart/vitt, den är seg, stel och stundtals ganska obekväm... ...men också helt fantastisk, orginell, humoristisk och snygg på alla sätt. Kända skådespelare och musiker dyker upp konstant i filmen och de spelar för det mesta sig själva, bland annat: Roberto Benigni, Steve Buscemi, Iggy Pop, Tom Waits, Cate Blanchett, Jack och Meg White och Bill Murray. Men också många fler! Tänker inte sätta något betyg på filmen. Se den! Det fick mig att bli intresserad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 Hot Rod Alltså, fyfan vad random film. Till en början hade jag svårt att gilla, sedan gick det som i vågor, och framåt slutet bara älskade jag den. Vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer.. Se den! "It's Ebenezer Scrooge!!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 Kom nyss hem från nyaste Arn-filmen. Den var riktigt bra faktiskt, mycket bättre än den första. Tyckte den var lite väl seg efter den första timmen, men det kompenserades med de sista 20 minuterna av filmen som faktiskt fick mig att bli lite tårögd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 Kollade på Troy här om dagen. Riktigt skön film, älskar Akilles! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 (redigerad) Jag såg Hitman ikväll, och den var ganska töntig. Bra action, men jag blev rubbad i skallen av att den brittiska polisen aldrig tände sin jäkla cigarett! Sen blev det för hypat i slutet när Agent 47 gick ut genom dörren och blixtar lyste upp himlen såpass mycket att man knappt såg honom. Annars var det en ganska bra film. Jag brukar inte gilla action så mycket, men jag blev så sugen på det ikväll och jag fick ju vad jag bad om. Redigerad 29 augusti, 2008 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 30 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2008 Ni som gillade hotrod å superbad borde se Anchorman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Ni som gillade hotrod å superbad borde se Anchorman Will do! Idag såg jag nya Arn-filmen. Skitbra, precis som den första. Det lustiga är att hade det varit en produktion från utlandet så skulle jag inte vara det minsta intresserad. Men jag diggar verkligen de svenska miljöerna i filmen och det gör att hela alltet blir mycket mer intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 31 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2008 Ni som gillade hotrod å superbad borde se Anchorman Älskar scenen där Will Ferrels rollfigur går runt och snackar om sina "kanoner". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 H. P. Lovecraft's The Dunwich Horror (1970) Handling: Wilbur Whateley's Morfars Far blev lynchad för många år sedan då folk hävdade att han var en trollkarl och höll på med mörka ritualer. Wilbur Whateley åker till Miskatonic University i Arkham för att låna den mytomspunna boken Necronomicon men blir vägrad att få låna den. En ung student faller hopplöst för honom och sjutsar honom hem till Dunwich men lyckats sedan inten ta sig därifrån igen då Wilbur helatifden ser till att hon måste stanna. Jag blev lite förvånad över hur bra filmen var eftersom jag hade hört det som att den våldtog sig på Lovecrafts verk och hade nästan inget gemensamt med orginalhistorien, vilket inte är sant. Filmen är som en längre version av berättelsen där de rätt mycket tagit hela orginal berättelsen och sedan lagt dit en massa annat. Då i orginal berättelsen Wilbur blir dödad innan han ens hinner planera sin ritual så lyckas han i filmen både få boken, kidnappa ett offer och starta ritualen. Då händelsen i boken var rätt antiklimatiskt så kan jag förstå att de ändrade på det. Det bästa är klart i slutet när man får se en glimt av Outer Guden Yog-Sothoth . Skådespelarna gör för det mästa bra insatser. Dean Stockwell är riktigt bra som Wilbur. Filmen är lite väl trippad ibland (och de scenerna kan bli lite jobbiga) men det är uppenbart att de som gjorde filmen var Lovecraft fans för den håller sig bra till Mythos. Gillar man Cthulhu Mythos och Lovecraft så ska man se den här filmen. Är man dock alergisk mot artistisk frihet och ändring av orginalstory så ska man nog hålla sig undan. 7,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Superbad/Supersugen Jahaaa, så det här är filmen som har med två skitroliga poliser, och som jag har sett nämnas den här tråden flera gånger. Jag hade nämligen ingen aning om vad filmen handlar om, jag bara kände att det var dags att se den (den har legat och skräpat på datorn ett tag). Fan vad vriden film. Fast jag gillade den jättemycket. Den var inte bara vrickat rolig och konstig, den var faktiskt BRA med. Och utan att bli Hollywood-I-love-you-sliskig! Helt underbar, alla borde se den! Fast det har ni säkert redan gjort också, jag är lite efter... Nästa stopp i min bortglömda och osedda filmer-mapp är Hot Rod. Något att ha? Superbad är faktiskt ruskigt rolig! Såg f.ö Hancock nyss, gillade filmen och Will Smith kändes så oerhört rätt. Ni som inte har sett den, kolla in den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) The Happening Skitfilm. 0,0000001/10. Redigerad 1 september, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 (redigerad) Aight. Såg precis Stephen King's The Mist. Gillade inte trailern och var lite skeptisk igenom hela filmen. Tyckte att vissa delar var otroligt bra och andra lite småfåniga. Önskade att dom gjort karaktärerna lite mer annorlunda då jag satt och typ "DO IT DO IT DO IT" helt panikslagen då dom anting agerade dumt, segt eller inte agerande alls. Ingen kommentar om hur den kristna kvinnan fick folket med sig heller, vart riktigt arg på henne :3 Hursomhelst, sedan kom slutet.. Jag satt typ tankar som "NU är den säkert slut", "Happ.." och "Men NU är den säkert slut".. Sedan hände det där festliga och underbara man aldrig nästan ser i ett film-slut och som jag VERKLIGEN inte trodde skulle hända med tanke på huvudkaraktärens personlighet - helt klockrent. Totalt min smak. Om inte det bästa, en av de bästa film-slut jag har sett. ..SEVÄRD, och även om ni inte tycker om skräck/sci-fi/thriller.. ..SE DEN ÄNDÅ , FÖR SLUTETS SKULL! [][ ][ ][] [] - Sikorka approves Redigerad 1 september, 2008 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2008 Hursomhelst, sedan kom slutet.. Jag satt typ tankar som "NU är den säkert slut", "Happ.." och "Men NU är den säkert slut".. Sedan hände det där festliga och underbara man aldrig nästan ser i ett film-slut och som jag VERKLIGEN inte trodde skulle hända med tanke på huvudkaraktärens personlighet - helt klockrent. Jag tänkte att det skulle hända, precis det som hände. Jag är cool och bra och kan film 3000. Jag tycker den filmen är bland det sämsta jag sett, vilket jag tror jag uttryckt tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 H. P. Lovecraft's Necronomicon Jag var faktiskt inte så imponerad över den här filmen som så många andra verkar vara. Dock är det alltid kul att se Cthulhu Mythos på film. Filmen består av 3 berättelser och en 4:e som håller dem samman: The Drowned (The Rats in the Walls): Extremt löst baserad på The Rats in the Walls. Faktum är att det enda den har gemensamt med orginalhistorien är efternamnet på familjen och huset. Berättelsen handlar om en man som ärver ett hus där hans Farbror en gång försökte återuppväcka sin döda familj. Mannen som nyss förlorat sin flickvän i en bilolycka bestämmer sig för att försöka återuppliva henne utan att veta att Cyaegha bor under huset. Orginal historien handlar om en man som blir driven galen då han hör råttor i väggarna och upptäcker att det finns en underjordisk stad under huset med människoätande monster. Rätt OK berättelse med cool avslutning. 6,5/10 The Cold (Cool Air): Även den löst baserad på Cool Air men betydligt mer än de andra berättelserna. Berättelsen handlar om en ung kvinna som hyr ett rum i ett gammalt hus och träffar där en Doktor som är betydligt äldre än han ser ut och måste leva i extrem kyla för att överleva och måste döda för att få ryggradsvätska. Orginal historien handlar om en man som hyr ett rum i ett hus och finner en Doktor som med kemi och kyla lyckats hålla sig vid liv 18 år efter sin död. Lite ologisk men för det mästa bra utom i slutet. 6/10 The Whisperer (The Whisperer in Darkness): Extremt löst baserad på The Whisperer in Darkness. Faktum är att varelserna är det ända den har gemensamt med orginalet och de varken ser ut, eller beter sig, som de ska. Berättelsen handlar om en poliskvinna som är rädd för att bli mamma och letar efter sin försvunna partner som blivit tillfångatagen och nedragen i källaren på en byggnad som visar sig vara ett urgammalt tempel där Mi-go håller till som bara bryr sig om mat och lust och använder människohjärnor för att föröka sig. Orginalberättelsen handlar om att Mi-go har en hemlig gruva utanför Townshend där de letar sällsynta minniraler och ägnar sig åt vetenskap och erbjuder de som vill, en chans att leva för evigt och resa med dem i rymden genom att deras hjärnor plaseras i en behållare. En lärare reser dit för att undersöka konstigheterna. Bra och spännande ibland men riktigt usel ibland. För att inte tala om att de, annars nästan fredliga ofarliga Mi-go, framstår som glupska små monster med vingar. 6/10 The Library: Storyn som håller samman filmen. H.P. Lovecraft bryter sig in i ett hemligt rum på ett kloster för att undersöka den berömde boken Necronomicon men blir inlåst med boken och han börjar läsa berättelser ur den samtidigt som en Star Vampire bor i vattnet under golvet och en portal till en Dhole börjar öppnas. Sammanlagt en OK film men inte mycket bättre än några av de sämre Twilight Zone avsnitten. 6,5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2008 Full Metal Jacket (1987) I två kapitel hänger vi på rekryten Joker och hans kamrater som fräscha marinkårssoldater i helvetet på jorden på Parris Islands militärbas, ledd av den tyranniske Sgt. Harman vars uppgift är att förgöra rekryternas identitet och transformera dom till utbildade mördarmaskiner. Under 80-talet fullkomligen rasade Vietnamfilmer över oss likt obekvämt hårmjäll men Stanley Kubricks Full Metal Jacket sticker verkligen ut. Med väskan full av svidande dialoger, starka scener och djupdykningar i det mänskliga psyket är nog denna film, i alla fall i mitt tycke, Kubricks bästa. Så sjukt många referenser och lager på lager av subtil symbolik så att jag smäller av! 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 3 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2008 Pingpong Kingen! Bara vetskapen om att en bred kille som pratar norrländska och spelar pingis är filmens huvudperson så har jag velat se filmen sen den kom ut på bio. Tragisk humor och jävligt oväntad vändning i filmens slut. Något att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts