The Dude Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 (redigerad) Batman dör inte i The Dark Knight vilket är ganska självklart eftersom det kommer filmer som utspelar sig efteråt. Redigerad 7 augusti, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 ^Om man inte har koll på det då? Sluta spoilera för fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 Jag och min kompis tittade på Mr. Beans semester igår och den var ju rätt mysig. Jag tyckte inte alls att den var så dålig som folk har påstått att den är. Fast det är ju min åsikt och jag är ju knäpp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 (redigerad) Ping pong kingen Ja, udda film. Handlar om två bröder som bor i Luleå. En av dem är fet och en är smal. Och de spelar pinigis. Deras mamma är också abnormt fet. Och den feta killen mår lite dåligt för han blir lite mobbad och sådär. Sen hans brossa, den smala, är lite tuffare. Men de gillar varandra och stöttar varandra. Deras föräldrar är skilda och de gillar inte mammans nya gubbe och deras egen pappa har en del problem med alkohol. Så hela situationen är lite jobbig för dem. Ganska så händelselös film, men tänkvärd. Helt okej film. =) [youtube-old]h7GLoB2VyBA[/youtube-old] Wanted Handlar om en kille som jobbar på ett kontor. Har en dålig chef, tjejen är otrogen, kompisarna suger etc. En dag när han handlar så stöter han på en tjej som påstår att hans farsa, som han trodde var död, nygligen har dött och att han jobbade som lönnmördare. Och nu vill tjejen att killen själv skall bli en lönnmördare eftersom att pappans mördare nu är efter honom. Riktigt cool film men ganska orealistisk. Men gillar ni action så är detta en film för er. [youtube-old]O7ftozVc3lI[/youtube-old] Redigerad 11 augusti, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 Jag och min kompis tittade på Mr. Beans semester igår och den var ju rätt mysig. Jag tyckte inte alls att den var så dålig som folk har påstått att den är. Fast det är ju min åsikt och jag är ju knäpp. Är det den när han är konstkännare och bor hos en familj? Den har vi haft här hemma flera år och den har aldrig blivit mindre bra än den var de första 37 gångerna jag såg den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 Är det den när han är konstkännare och bor hos en familj? Den har vi haft här hemma flera år och den har aldrig blivit mindre bra än den var de första 37 gångerna jag såg den. Nej det är inte den. Men den äger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 Ping pong kingen Såg den också härom dagen, ganska mysig film och skildrar verkligheten ganska bra om hur det är att bo sådär långt upp i landet Den blir väldigt utdragen på vissa ställen dock, men jag gillar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 Är det den när han är konstkännare och bor hos en familj? Den har vi haft här hemma flera år och den har aldrig blivit mindre bra än den var de första 37 gångerna jag såg den. Det är Bean: The Ultimate Disaster Movie eller Bean: The Movie eller Bean. Den vi tittade på är den han då han åker till Frankrike. Underbart mysig om jag får säga så. Men det kanske jag inte får för majoriteten hatar ju den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 Hancock. Åh.. underbar film enligt mig. Starkt slut. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 Ping pong kingen Ja, udda film. Handlar om två bröder som bor i Luleå. En av dem är fet och en är smal. Och de spelar pinigis. Deras mamma är också abnormt fet. Och den feta killen mår lite dåligt för han blir lite mobbad och sådär. Sen hans brossa, den smala, är lite tuffare. Men de gillar varandra och stöttar varandra. Deras föräldrar är skilda och de gillar inte mammans nya gubbe och deras egen pappa har en del problem med alkohol. Så hela situationen är lite jobbig för dem. Ganska så händelselös film, men tänkvärd. Helt okej film. =) Man kan tro att den filmen handlar om familj jag känner om man går efter din beskrivning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 The Thomas Crown Affair (1999) Thomas Crown (Pierce Brosnan) är en förmögen och uttråkad man. Han har egentligen allt förutom att han saknar en tavla i sin samling. Det är en dyr Monet och den befinner sig i Metropolitan museum. Så han genomför en smaskigt smart stöt för att få tag på målningen. Han lyckas och polisen har självklart ingen aning vart tavlan tagit vägen. Försäkringsbolaget gillar dock inte att ersätta för så dyra tavlor, så de skickar sin främsta utredare Catherine Benning (Rene Russo) för att hjälpa polisen Michael McCann (Dennis Leary). De lyckas komma fram till att det är Thomas Crown som ligger bakom det. Dock saknas bevis, så Catherine försöker förföra honom, men saker går inte som de ska. (Källa) Finns inte så mycket att säga, bra film! Verkligen sevärd! 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 Såg Control ikväll, fick mig att gilla Joy Division mer åtminstone. Ska sätta tänderna i I'm not there imorgon (idag), sägs att den är lite knepigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2008 (redigerad) DARK CITY (1998) Plot: A man struggles with memories of his past, including a wife he cannot remember, in a nightmarish world with no sun and run by beings with telekinetic powers who seek the souls of humans Kommentar: Väldigt cool science fiction-rulle med liknande tema som The Matrix, fast kändes mycket mer retro. Grymma skådespelarinsatser, svinsnygg kamera, bra regisserad. Japp. 5/5. Länk: http://www.imdb.com/title/tt0118929/ Editering: Bör tilläggas att det var Director's Cut jag såg. Redigerad 11 augusti, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Cidade de Deus (2002) IMDB TRAILER Huvudpersonen i Guds stad är inte en person, det är en plats. Guds stad är resultatet av ett bostadsprojekt, som satte i gång under 1960-talet och i början av 1980-talet hade området utvecklats till en av Rio de Janeiros farligaste platser. Allt ses genom vår berättare, Busca-Pés, ögon. Busca-Pé är en fattig svart kille, för rädd och vek för gangsterlivet och för intelligent för att nöja sig med ett underbetalt jobb. Han växer upp i en otroligt våldsam miljö och har alla odds emot sig. Han upptäcker dock att han kan se på verkligheten på ett annat sätt, med ett annat öga, artistens. Han blir professionell fotograf, vilket är hans räddning. Detta är en grym, hjärtlös och verkligen brutal film på många sett. Jag känner efter att jag sett filmen att den är nästan bättre när jag spelar om den i tanken. När jag såg filmen så tyckte jag väl att den inte var så bra som jag förväntade mig, men jag tror det är en film som man kan tänka sig se två gånger då den är aningen, nej, mycket krånglig. Omgivningarna, miljön och den ständiga tanken att detta bygger på en riktig händelse, samt att det fortfarande går till så här i Brasiliens och sydamerikas slumområden gör filmen ännu mer värde i sig själv. Man vill verkligen inte tro på det, men filmens hemska scener och skådespelarnas bra prestationer gör att filmen höjer sig till en nivå som är riktigt hög. Denna två timmar och elva minuter långa film är en film som kommer ge dig insyn i ett och annat. Det finns scener som är brutala på ett eller annat sätt och hjärtskärande på ett eller annat sätt. Hela filmatiseringen påminner en del om Requiem For A Dream, men kommer riktigt inte upp i RFAD-klass enligt mig, trots att den ligger ytterst nära. Filmen är väldigt bra regisserad och handlingen som går kring de två olika gängen och hur dom byggts upp, hur dom hanteras och ö.h.t om gängledarna och dess liv. Egentligen finner jag hela den handlingen som kan liknas vid den i Gangs Of New York aningen repetiv, men det är handlingen kring en av huvudkaraktärerna Rocket som får allt att bli genialiskt. Och som om det inte räcker, så är Lil' Ze en karaktär som är fruktansvärd, men som är så hemskt bra gjord och spelad. Samtidigt som det finns många brutala scener, så finns det även värme, humor och ett viktigt budskap gömt i hela Cidade de Deus. Det är en film som berör och en film som verkligen är sevärd! 5/5 ---- Carlito's Way (1993) IMDB TRAILER Han är en legend. Nu, efter fem år i fängelse har Carlito Brigante kommit hem. Året är 1975 och gatan är sig lik, men de gamla höjdarna är borta - utslagna, utbrända eller begravda. Carloto har bestämt sig, han skall härifrån sig. Men han behöver ett starkapital. En chans dyker upp när hans vän och advokat David Kleinfeld ber om en sista gentjänst. Carlito bestämmer sig för att hjälpa sin vän eftersom David fick ut honom ur fängelset. Ett beslut han kommer att ångra bittert Hmm. Vad ska man skriva om denna film. Jag hade faktiskt ganska höga förväntningar på denna rulle då den av en viss sida listats som den 25e bästa crimefilmen genom tiderna, precis före Donnie Brasco. Jag kan direkt börja med att säga att Donnie Brasco är längder bättre än denna smått långtråkiga filmrulle. Början ser faktiskt riktigt lovande ut, men efter runt 20 minuter töjer filmen ut på det hela och så känns det fram till de tio-tjugo sista minutrarna. Al Pacino som var en riktigt bra skådespelare fram till början av 90-talet gör här en helt okej roll och han håller faktiskt filmen uppe en hel del, men i min åsikt så kretsar hela handlingen alldeles för mycket kring honom och inte om de andra som medverkar i filmen. En karaktär som jag dock blev smått förälskad i var David Kleinfeld, spelad av Sean Penn. En karaktär som påminner väldigt mycket om Ken Rosenberg i GTA: Vice City. Hans stil och hela tiden försämrade attityd gör att han blir en intressant man att följa ju längre in i filmen man kommer. Men trots honom så kommer aldrig filmen riktigt upp i den dära "jättebra-film-känslan", utan förblir en helt okej film. Slutet och slutscenerna är dock gripande och det gladde mig åtminstone att den fick ett värdigt slut Egentligen vill jag nästan gå så lågt och ge den en tvåa, men pga att Al Pacino gör ett bra jobb som Carlito, att en så intressant karaktär som David Kleinfeld finns och för att slutet faktiskt är bra så blir det en trea. 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Kollade/spolade snabbt igenom Uwe Boll's Zombiegeddon. Äckligt dålig film. Är Uwe Boll bög eller? Han verkar gilla att göra bögiga scener och samtidigt skämta om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Jag såg just Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay, och den var fan bra! Man borde nog avnjutit den med some of that sticky icky, men men, underhållande i alla fall. http://www.imdb.com/title/tt0481536/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 (redigerad) Jag såg just Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay, och den var fan bra! Man borde nog avnjutit den med some of that sticky icky, men men, underhållande i alla fall. http://www.imdb.com/title/tt0481536/ Den näste senaste filmen jag såg, asrolig Senaste filmen var "The Blair Witch Project" som jag avnjöt med Antepanteboy, riktigt ruggig! Redigerad 12 augusti, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Den näste senaste filmen jag såg, asrolig Senaste filmen var "The Blair Witch Project" som jag avnjöt med Antepanteboy, riktigt ruggig! Som fan, riktigt vidrig! För övrigt såg jag också Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay för nån kväll sedan med Ma_Cipriani och en annan kompis och det var verkligen jättebra. Älskar sånadär filmer, håller på att se den första filmen nu och hitills verkar den bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 (redigerad) Doomsday Ett virus har spritt sig på skottland, (eller så var det irland, kommer inte ihåg.) ett farligt virus. Det finns inget vaccin mot viruset, så regeringen bestämmer sig för att spärra av den infekterade delen av skottland/irland med hjälp av en stor mur, och lämna de infekterade åt sitt öde. 30 år senare så har viruset trotts allt dykt upp utanför muren och nu blir regeringen skrajsen. Men som tur är har de via satellitbilder sett att det fakriskt FINNS *överlevande i det infekterade området. (<---*EJ spoiler, det ser man på trailern + att det även står på andra recensioner, så truten med er... ) Detta innebär då givetvis att de som var innanför muren måste ha kommit på ett vaccin. En grupp militärer, leda av en cyklop, skickas in för att hitta vaccinet innan det är för sent. Dessvärre är folket innanför muren nu mera laglösa och våldsamma så uppdraget blir inte lätt... Helt okej film, lite orealistiskt på sina ställen, men ändå en bra film. Så har ni inte nått att se kan jag rekomendera den här rullen. =) [youtube-old]mJMjiCxHLdg[/youtube-old] Redigerad 13 augusti, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Son of Rambow komedi/drama Skitsöt film. Det är en engelsk sommar runt 80-talet då Will Proudfoot, en pojke med en välutvecklad fantasi, och Lee Carter, en trubbelmakare på skolan, stöter på varandra och råkar ha sönder en guldfiskskål i skolan. Lee, som är van vid att bli skickad till rektorn, hittar på lögner om tortyr så att Will ska betala Lee för att ta emot smällen. Efter skolan möts dom igen och Will följer med hem till Lee som berättar som sin nya film han gör och Will ställer upp på att göra den. Samtidigt så har en fransk klass kommit på besök och en kille som heter Didier blir snabbt populär och snabbare uttråkad. Jag nominerar den till GTAsajtens filmfestival under kategorin "2007 - årets sötaste film" tillsammans med Bill Milner som "2007 - bästa barnskådespelare" i rollen som Will Proudfoot. 5/5 - "En fullpottare!" - Maimblaskan :D (:!!! "Helt klart en av de finaste filmerna i år" -Streambladet "Den söta Bill Milner och den hårda Will Poulter skulle få vem som helst att vilja skaffa barn" - SSF Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts