kicken Skrivet 30 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2008 Street Kings Well, såg aningen lovande ut. Den var helt okej, men inte mer än det. Keanu Reeves och Forest Whitaker gör som vanligt väldigt bra roller och fullföljer varenda scen med magnifikt skådespel. Handlingen som allt utspelar sig kring är aningen klurig till en början och den är inte sådär jätteinbjudande heller. Jag skulle gärna sett en liknande handling, med annat stuk på det. Nu blev det alldeles för många twists och till slut blev slutet så som man nästan anade. Dock var det lite nervpirrigt vid slutscenen då man verkligen inte hade en enda aning om han skulle "göra" det eller inte. Jag trodde fel, men var glad ändå. Men fortfarande, ingen höjdarfilm. Möjligtivs sevärd. Eller mjo, det är den nog. 4/10 -- Office Space Har sett en del filmer senaste tiden, men kommer längre inte ihåg alla och har helt enkelt inte haft orken att recensera här. Dock var detta en höjdarkomedi. Påminde mig mycket om He Was A Quiet Man i stilen, dock med en helt annan handling och genre. Tycker att de flesta agerar bra och Jennifer Aniston är grymt söt. En komedi som är värd att se. Klassiska stereotyper, roliga konversationer och ett slut som man blir mer än tillfredsställd av. Tyckte så sjukt synd om Milton (tror jag det var), helt sjukt. Hade lust att slå sönder chefen, men slutet rättade till det. En amerikansk komedi i sann kontorsanda. Sevärd, med eller utan polarna. 6.7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2008 Starship Troopers 3. Fruktansvärt dålig. Specialeffekterna och dataanimationerna är sämre en första filmen, och den är från 97. Allt annat var dåligt också. Slutet var så drypt i kristna budskap att jag höll på att spy (värre än We Were Soldiers). Det gör filmen lite sevärd faktiskt, bara för att det är det värsta jag sett någonsin. Men jag fattar inte om det var seriöst eller inte. Jag skulle nästan kunna rekommendera sista halvtimmen till religionsintresserade människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Street Kings Well, såg aningen lovande ut. Den var helt okej, men inte mer än det. Keanu Reeves och Forest Whitaker gör som vanligt väldigt bra roller och fullföljer varenda scen med magnifikt skådespel. Handlingen som allt utspelar sig kring är aningen klurig till en början och den är inte sådär jätteinbjudande heller. Jag skulle gärna sett en liknande handling, med annat stuk på det. Nu blev det alldeles för många twists och till slut blev slutet så som man nästan anade. Dock var det lite nervpirrigt vid slutscenen då man verkligen inte hade en enda aning om han skulle "göra" det eller inte. Jag trodde fel, men var glad ändå. Men fortfarande, ingen höjdarfilm. Möjligtivs sevärd. Eller mjo, det är den nog. En scen gjorde filmen bra för mig. När han kastar solstolen på latino-killen på taket. Det var helt klart klockrent, jag tjöt av skratt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Starship Troopers 3. Fruktansvärt dålig. Specialeffekterna och dataanimationerna är sämre en första filmen, och den är från 97. Allt annat var dåligt också. Slutet var så drypt i kristna budskap att jag höll på att spy (värre än We Were Soldiers). Det gör filmen lite sevärd faktiskt, bara för att det är det värsta jag sett någonsin. Men jag fattar inte om det var seriöst eller inte. Jag skulle nästan kunna rekommendera sista halvtimmen till religionsintresserade människor. Hämskt dålig film. och varför var dom tvungna att ta av sig alla kläder helt plötsligt? kändes ju också helt stört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Wanted Starring Morgan Freeman, Angelina Jolie, James McAvoy, Common mfl. Ny actionrulle, hyfsat bra betyg på IMDb och positiva kommentarer där jag laddade ner den men tyvärr riktigt usel. "Plot: A frustrated office worker learns that he is the son of a professional assassin, and that he shares his father's superhuman killing abilities." Vad trodde jag egentligen? 2/5 pga. rätt cool trickfilmning och att jag faktiskt inte var hundraprocentigt uttråkad när jag kollade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Wanted Starring Morgan Freeman, Angelina Jolie, James McAvoy, Common mfl. Ny actionrulle, hyfsat bra betyg på IMDb och positiva kommentarer där jag laddade ner den men tyvärr riktigt usel. "Plot: A frustrated office worker learns that he is the son of a professional assassin, and that he shares his father's superhuman killing abilities." Vad trodde jag egentligen? 2/5 pga. rätt cool trickfilmning och att jag faktiskt inte var hundraprocentigt uttråkad när jag kollade. Det enda som är bra med filmen är att man får se Angelina Jolies heta kropp bakifrån! Annars suger filmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) Harold and Kumar go to White Castle Mysig film, komedi som handlar om två stoners vid namn Harold och Kumar och deras resa för att äta hamburgare på White Castle. Dom hamnar i massa trubbel på vägen och inget blir som tänkt. Väldigt påhittiga och fåniga händelser, och ganska "typiska" skämt för såna här filmer. Måste dock säga att jag skrattade röven av mig, så inget var på något dåligt vis. IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0366551/ Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay Den nyligen utkommna uppföljaren, som handlar om hur dom blir misstagna för terrorister och blir satta i fängelse på Guantanamo Bay. Dom flyr, och precis som i den första filmen händer massa upptåg på vägen därifrån. IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0481536/ Båda dessa filmer innehåller massa stereotyper och skämt kring dessa, omvända stereotyper t.o.m. Förövrigt är humorn ganska typisk för sådana här filmer, där allt är random och helt galet löjligt. Dock skulle jag vilja påstå att dom tagit det till en helt annan nivå, för knäppare än såhär blir det nog inte. Tror inte det var en endaste sekund av denna film som var varken uttråkande eller bara seg. Hände saker hela tiden och man var lika förvånad över varje händelse hela tiden. Sjukt sevärda filmer. 8.7/10 Avstår från att skriva mer om handlingen, vill inte spoila något. Redigerad 31 juli, 2008 av IceCandy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Det enda som är bra med filmen är att man får se Angelina Jolies heta kropp bakifrån! Annars suger filmen Jag hatar Angelina Jolie som skådespelare och är inte mycket för hennes feta läppar och stora bröst heller. Eller ja, det är klart hon är het men på tok för överskattad! Har fixat klassikern Dr. Strangelove också, sett fem minuter av den och jag känner att det är något i min smak! Men ska bränna ut den och se den på projektor i rätt sällskap vid tillfälle istället för vid datorn med massa störningsmoment. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay COCKMEAT SANDWICH Håller med, H&K G-Bay var riktigt bra. Måste se den (de?) tidigare filmen också! En av kommentarerna på Pwrbits till White Castle: "- Man ska helst ha lite weed till denna." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 COCKMEAT SANDWICH Håller med, H&K G-Bay var riktigt bra. Måste se den (de?) tidigare filmen också! En av kommentarerna på Pwrbits till White Castle: "- Man ska helst ha lite weed till denna." ain't called "THE BEST STONER MOVIE EVAR" for nothing. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) ain't called "THE BEST STONER MOVIE EVAR" for nothing. Jag hoppas det funkar lika bra med man har, dvs. en trött tonåring med sjuk humor. Edit: The Girl Who Leapt Through Time, skrev om den i animetråden men säger ett ord om den även här: Se! Redigerad 31 juli, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 (redigerad) Såg The Dark Knight igår på bio (som förövrigt var jävligt bra) så blev sugen på att se fler filmer med Ledger. Därför kollade jag nu på 10 Things I Hate About You, gillar den rätt mycket, förmodligen min favorit inom den genren (ett extra plus för att Julia Stiles är rätt söt i filmen) Edit: Saleen, såg The Girl Who Leapt Through Time för några veckor sen och håller med om att den var rätt bra. Blev dock inte lika känslomässig i slutet som min kompis, kanske pga att han hade hypat upp det ganska mycket Redigerad 2 augusti, 2008 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2008 (redigerad) World Trade Center Helgrym film, fast det är något med den som jag ogillar. Kan inte riktigt sätta fingret på vad. Jag är lite omskakad, faktiskt. Vill aldrig se den igen. Edit: Fast jag rekommenderar den. Absolut. Redigerad 2 augusti, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 Wanted Starring Morgan Freeman, Angelina Jolie, James McAvoy, Common mfl. Ny actionrulle, hyfsat bra betyg på IMDb och positiva kommentarer där jag laddade ner den men tyvärr riktigt usel. "Plot: A frustrated office worker learns that he is the son of a professional assassin, and that he shares his father's superhuman killing abilities." Vad trodde jag egentligen? 2/5 pga. rätt cool trickfilmning och att jag faktiskt inte var hundraprocentigt uttråkad när jag kollade. Precis min åsikt. Skräpfilm verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 Harold and Kumar go to White Castle Mysig film, komedi som handlar om två stoners vid namn Harold och Kumar och deras resa för att äta hamburgare på White Castle. Dom hamnar i massa trubbel på vägen och inget blir som tänkt. Väldigt påhittiga och fåniga händelser, och ganska "typiska" skämt för såna här filmer. Måste dock säga att jag skrattade röven av mig, så inget var på något dåligt vis. IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0366551/ Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay Den nyligen utkommna uppföljaren, som handlar om hur dom blir misstagna för terrorister och blir satta i fängelse på Guantanamo Bay. Dom flyr, och precis som i den första filmen händer massa upptåg på vägen därifrån. IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0481536/ Båda dessa filmer innehåller massa stereotyper och skämt kring dessa, omvända stereotyper t.o.m. Förövrigt är humorn ganska typisk för sådana här filmer, där allt är random och helt galet löjligt. Dock skulle jag vilja påstå att dom tagit det till en helt annan nivå, för knäppare än såhär blir det nog inte. Tror inte det var en endaste sekund av denna film som var varken uttråkande eller bara seg. Hände saker hela tiden och man var lika förvånad över varje händelse hela tiden. Sjukt sevärda filmer. 8.7/10 Avstår från att skriva mer om handlingen, vill inte spoila något. Måste tacka för tipsen. Underbara filmer! Älskar verkligen Escape from Guantanamo Bay!. Ikväll ska The Dark Knight ses, återkommer kanske senare under natten med en recension. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Linus127 Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Batman dör i slutet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Batman dör i slutet Ja, men tack så jävla mycket då här har man precis tankat filmhelvetet och tror att du har postat en bild eller något som tar lång tid att ladda och tänker 'quotea' för att få reda vad det är för länk och så är det ett jävla horskit om slutet i Batman-filmen. Använd spoilerfunktionen, jävla pucko. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Ja, men tack så jävla mycket då här har man precis tankat filmhelvetet och tror att du har postat en bild eller något som tar lång tid att ladda och tänker 'quotea' för att få reda vad det är för länk och så är det ett jävla horskit om slutet i Batman-filmen. Använd spoilerfunktionen, jävla pucko. Gjorde exakt samma sak. Härligt, jag menar, någon som vill ha en biocheck? Jag fick nyligen en till övers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Såg nyss Pigs. Den var faktiskt riktigt dålig. Det var dåliga skådespelare och man sögs aldrig med i filmen, allt kändes så ointressant. 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 (redigerad) Ja, men tack så jävla mycket då här har man precis tankat filmhelvetet och tror att du har postat en bild eller något som tar lång tid att ladda och tänker 'quotea' för att få reda vad det är för länk och så är det ett jävla horskit om slutet i Batman-filmen. Använd spoilerfunktionen, jävla pucko. Men batman dör inte? , om jag minns rätt iallafall. Så, lyssna inte på kuklinus Redigerad 7 augusti, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts