Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

A Walk To Remember

Har seriöst aldrig sett någon vackare, finare, sorgligare film. Såg den för 3:e gången idag, men fortfarande grät jag. Första gången jag såg den bara tårarna forsade, herrejävlar.

Det är utan tvekan den känsligate film jag nånsin sett.

Tipsa gärna om filmer man gråter till! I need it :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Count of Monte Cristo

Edmond Dantes har allt man kan önska sig som människa i 1800-talets Frankrike - en vacker fästmö, ett skepp där han är kapten och en trofast vän sedan barndomsben.

Avundsjuka och girighet vänder dock himmel till helvete...

Sjukt bra film! Hämnd? I like it! Några personligheter kan dock kännas aningen kliché alá badguy, men inget som stör nämnvärt.

Om det är någon där ute som inte har sett den och som kan tänka sig finna ett välgjort drama med snäva och hissnande vändningar intressant så beordrar jag dig att se den!

9/10

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en äldre film igår. Har sett den en gång innan för länge sedan men tyckte inte alls om den då. Helt okej nu men lite för flummig för min smak.

Fear and Loathing in Las Vegas

När ett uppdrag för journalisten Raoul Duke (Johnny Depp) och hans medhjälpare Dr. Gonzo (Benicio Del Toro) till Las Vegas bestämmer de sig för att göra det till en maxad affärsresa. Det dröjer dock inte länge förrän allt vad "affärer" heter har glömts och resan omvandlas till en "tripp". Med en resväska full av sinnesutvidgande piller ger sig Duke och Gonzo ut på en fartfylld och febril åktur genom ständigt neonljus, overkliga omgivningar och en uppsättning av tidernas tokdårar (där bland annat Cameron Diaz, Christina Ricci, Gary Busey med flera skymtar förbi). Vart än missödena leder dem upptäcker Duke och Gonzo att den enda vägen ut ibland är att gå för långt

[youtube-old]T5TBS1UOThQ[/youtube-old]

War Games: The Dead Code Trailer

Datahackeren Will Farmer deltar i ett online terrorist-attack simuleringsspel med en av regeringens superdatorer vid namn Ripley. Vad han dock inte vet om är att Ripley designats för att dra till sig till potentiella terrorister...

Helt okej film. Ingen superfilm men den funkar. Värd att se i brist på annat.

[youtube-old]SP4672dSp3o[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg en äldre film igår. Har sett den en gång innan för länge sedan men tyckte inte alls om den då. Helt okej nu men lite för flummig för min smak.

Fear and Loathing in Las Vegas

När ett uppdrag för journalisten Raoul Duke (Johnny Depp) och hans medhjälpare Dr. Gonzo (Benicio Del Toro) till Las Vegas bestämmer de sig för att göra det till en maxad affärsresa. Det dröjer dock inte länge förrän allt vad "affärer" heter har glömts och resan omvandlas till en "tripp". Med en resväska full av sinnesutvidgande piller ger sig Duke och Gonzo ut på en fartfylld och febril åktur genom ständigt neonljus, overkliga omgivningar och en uppsättning av tidernas tokdårar (där bland annat Cameron Diaz, Christina Ricci, Gary Busey med flera skymtar förbi). Vart än missödena leder dem upptäcker Duke och Gonzo att den enda vägen ut ibland är att gå för långt

Väldigt mycket Vice över den där recensionen, på ett negativt sätt... Jag tycker inte att du har förstått filmen. Det enda du skriver är en sammanfattningen av handlingen - som är rätt så oviktig för filmen i fråga - kombinerat med några töntiga kommentarer i klass med vad man bajsar ur sig till en värdelös skoltidning i mellanstadiet...

Lite destruktiv kritik bara :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter ju faktiskt också med den där på DVD men jag har aldrig studerat baksidan. However så står jag fast vid det jag skrev, fast tar tillbaka kritiken mot Vice.

Men när är Gary Busey med egentligen, hur har jag kunnat missa honom?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt mycket Vice över den där recensionen, på ett negativt sätt... Jag tycker inte att du har förstått filmen. Det enda du skriver är en sammanfattningen av handlingen - som är rätt så oviktig för filmen i fråga - kombinerat med några töntiga kommentarer i klass med vad man bajsar ur sig till en värdelös skoltidning i mellanstadiet...

Lite destruktiv kritik bara :)

Håller med, inte världens bästa sammanfattning. Men men, http://www.lovefilm.se/film/42456-Fear+and...in+Las+Vegas.do :>

However så står jag fast vid det jag skrev, fast tar tillbaka kritiken mot Vice.

Haha ingen fara kompis. Var sånt gnällande på mina sammanfattningar om handlingarna så nu tar jag dem från andra istället. =)

Skall tilläggas att jag satt och tänkte på dig under hela filmen. Varje gång han med ciggaretten i munnen dök upp tänkte jag: The Dude, gtasajten. Hade du inte han som avatar innan? Säkert därför

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med, inte världens bästa sammanfattning. Men men, http://www.lovefilm.se/film/42456-Fear+and...in+Las+Vegas.do <_<

Haha ingen fara kompis. Var sånt gnällande på mina sammanfattningar om handlingarna så nu tar jag dem från andra istället. =)

Skall tilläggas att jag satt och tänkte på dig under hela filmen. Varje gång han med ciggaretten i munnen dök upp tänkte jag: The Dude, gtasajten. Hade du inte han som avatar innan? Säkert därför

Jo det hade han.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh majj godd!

TRADE

Bästa filmen jag sett på mycket, mycket länge!!!! SJUKT bra film!!!

Handlar om Jorge som är en småfifflare i Mexico.

Rånar turister och snor.

En dag blir han syster kidnappad och en desperat jakt för att återfinna henne påbörjas.

Spåren leder till USA, och där stöter Jorge på en polis i liknande situation, som hjälper honom att leta efter hans syster. En grymt gripande film om trafficking.

Ni MÅSTE se denna film! Ni kommer inte att bli besvikna!!!

[youtube-old]T5TBS1UOThQ[/youtube-old]

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

War Games: The Dead Code Trailer

Datahackeren Will Farmer deltar i ett online terrorist-attack simuleringsspel med en av regeringens superdatorer vid namn Ripley. Vad han dock inte vet om är att Ripley designats för att dra till sig till potentiella terrorister...

Helt okej film. Ingen superfilm men den funkar. Värd att se i brist på annat.

SP4672dSp3o

Är det en remake/kopia utav den tidigare filmen vid namn War Games?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en remake/kopia utav den tidigare filmen vid namn War Games?

Vet ej. =/

Swordfish

Äldre men riktigt bra film.

En hackare skall hjälpa en snubbe råna en bank mot fet lön. Coola gisslansituationer, snygga tjejer och häfta biljakter, klart godkänd. Rekommenderas.

[youtube-old]yxK0r2ORG9Y[/youtube-old]

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg Swordfish nyss efter tips från Vice, heta skådespelare (John Travolta mfl) och lite småcool till och från men fan vad jag stör mig på filmskapares uppfattning om hur man hackar... Mongot till huvudperson (Hugh Jackman) tappar hakan när han ser 7 sammankopplade plattskärmar till något OS som såg sämre ut än MS DOS... Har för den delen aldrig gillat Hugh Jackman.

Men filmen var ändå bra underhållning och ångrar inte mina 99 spendade minuter på denna. 3/5.

Och nej Vice, daterat 2001 är "äldre".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Requiem for a Dream

OJ. OJ vilken film. Jag införskaffade den på olagliga vis, för att den hade fått.. Ja, jag vet inte. Bra eller dålig kritik, den hade bara fått 'oj' stämpeln. De flesta som läser den här tråden vet redan handlingen, så jag tänker bara skriva mina reaktioner till filmen.

Filmen, i sig.. Ett mästerverk. Jag vet inte om det var själva temat eller om det var storyn eller om det var helt enkelt dramat i filmen. I vilket fall, först så tänkte jag 'Äh, det här har man sett förut..', då började Zooyork-låten att dra igång. Redan då kände jag något inom mig, den här filmen var bra. Filmen gick och gick, jag blev bara mer och mer fascinerad av den. Jag vet verkligen inte varför, men när jag börjar på att känna empati för karaktärer.. Ja, då är det rätt illa.

Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Det finns inte ord att kunna beskriva filmen, det är så mycket omgivande och konstigt men ändå så jävla bra med den så det inte är klokt. Om ni har chansen, se den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men fan vad jag stör mig på filmskapares uppfattning om hur man hackar...

Pff, ska man tala orealistisk hackning, kolla på Jurassic Park! Jag minns inte helt säkert hur det gick till, men lilla tjejen typ åker runt i en 3D-miljö i datorn och klickar på stora pelare som 'låses upp' eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Requiem for a Dream

OJ. OJ vilken film. Jag införskaffade den på olagliga vis, för att den hade fått.. Ja, jag vet inte. Bra eller dålig kritik, den hade bara fått 'oj' stämpeln. De flesta som läser den här tråden vet redan handlingen, så jag tänker bara skriva mina reaktioner till filmen.

Filmen, i sig.. Ett mästerverk. Jag vet inte om det var själva temat eller om det var storyn eller om det var helt enkelt dramat i filmen. I vilket fall, först så tänkte jag 'Äh, det här har man sett förut..', då började Zooyork-låten att dra igång. Redan då kände jag något inom mig, den här filmen var bra. Filmen gick och gick, jag blev bara mer och mer fascinerad av den. Jag vet verkligen inte varför, men när jag börjar på att känna empati för karaktärer.. Ja, då är det rätt illa.

Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Det finns inte ord att kunna beskriva filmen, det är så mycket omgivande och konstigt men ändå så jävla bra med den så det inte är klokt. Om ni har chansen, se den.

Det är betyg 'oj', alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor