Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Inget mysterium, det fattar man i början av filmen. Ungefär lika uppenbart som att man förstår att James Bond är agent.

Men jag skall spoilervarna bättre nästa gång. Som jag sagt tidigare.

Men sen får man faktiskt oxå acceptera att man tycker olika om vad som är spoliers. Kan tycka det är spoilers att lägga in bilder på monstret från "Cloverfield" tex. Eller avslöja att det finns tentakler i dimman i filmen "The mist" osv, osv...

Du kan ju inte påstå att det var uppenbart att

det var växterna som släppte ut något gift

efter de inledande minutrarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igen :lol:

I rest my jävla case.

Blank-Picard_Facepalm_1025802_0.jpg

All in favor for banning Vice. from this thread say "AYE"!

Sluta bete er som tanter i klimakteriet...

Jag sa att jag skall tänka mig för i fortsättningen 2 sidor bak. Har inte tipsat mer sedan dess, ta upp gnället nästa gång jag tipsar (imorgon eftermiddag troligtvis), om jag skulle vara dum nog att avslöja nått igen. Skulle jag spoila det minsta då, så lovar jag aldrig mera skriva i tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta bete er som tanter i klimakteriet...

Jag sa att jag skall tänka mig för i fortsättningen 2 sidor bak. Har inte tipsat mer sedan dess, ta upp gnället nästa gång jag tipsar (imorgon eftermiddag troligtvis), om jag skulle vara dum nog att avslöja nått igen. Skulle jag spoila det minsta då, så lovar jag aldrig mera skriva i tråden...

jag ser din post framför mig, en ändå stor spoilermarkering. :lol:

Jag tog en titt på Mr.Brooks nyligen, Helt galet bra film! Minst 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade precis klart Cloverfield, och... Jag vet inte, den var ungefär som förväntat. Lite sämre, möjligtvis. Tyckte den började bra, och gillade uppbyggnaden i de typ tjugo första minuterna, men... den släppte aldrig riktigt, utan den fortsatte i mest samma tempo, rätt segt och bitvis ointressant. Creds för orginalitet och foto, minus för

orealistiska nyhetsrapporteringar ("vi ser att det är något stort föremål, och det verkar som det släpper ifrån sig saker" - kom igen, lite mer beskrivande kunde de gott ha varit. "Vi set att det är ett gigantiskt levande monster, som släpper ifrån sig mindre insektsliknande varelser som hoppar på och dödar folk)

. Jag är väl petig, men jag störde mig iallafall rätt mycket på just den grejen. Det blev väl något av ett antiklimax, särskilt efter den gigantiska hajpningen sedan början av den här tråden. Får en tvåa på en skala av fem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Exorcism Of

Emily Rose

Gansca relatiwt gammal film jag såg igår. Ungefär

2-3 år tror jag

. >_>

Handlar om en

tjej

som heter

Emily Rose

, som har blivit

besatt

av

demoner

En

präst

tillkallas för att utföra en

exorcism

, men dessvärre går det

inte

som de velat, utan

Emily dör

.

Prästen

åtalas

och får en

kvinnlig advokat

som jag tyckte var väldigt

snygg

.

Den

snyggt kvinnliga advokaten

måste nu bevisa att

Emily

verkligen var

besatt

och inte hade

överlevt

utan

prästens

hjälp medans

åklagaren

vill få

Prästen

fälld för att inte ha tillkallat

läkare

.

Som sagt, lite

äldre film

, men fortfarande väldigt

spännande

. Bör ni se om ni inte sett den.

[youtube-old]X6l5hp09YrY[/youtube-old]

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Exorcism Of

Emily Rose

Gansca relatiwt gammal film jag såg igår. Ungefär

2-3 år tror jag

. >_>

Handlar om en

tjej

som heter

Emily Rose

, som har blivit

besatt

av

demoner

En

präst

tillkallas för att utföra en

exorcism

, men dessvärre går det

inte

som de velat, utan

Emily dör

.

Prästen

åtalas

och får en

kvinnlig advokat

som jag tyckte var väldigt

snygg

.

Den

snyggt kvinnliga advokaten

måste nu bevisa att

Emily

verkligen var

besatt

och inte hade

överlevt

utan

prästens

hjälp medans

åklagaren

vill få

Prästen

fälld för att inte ha tillkallat

läkare

.

Som sagt, lite äldre film, men fortfarande vädigt spännande. Bör ni se om ni inte sett den.

Now we're talking spoilers! :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Exorcism Of

Emily Rose

FUK IIT

lol, det är okej att du tar till dig men du behöver ju inte överdriva.

En spoiler är till för att dölja information som man själv inte vill veta innan man sett/läst/hört det.

*började editera, men galet vad fel allt blir*

Om än att du glömmer att spoila, men jag insåg nu vad det är som är det stora felet med dina posts Vice.

Du skriver ner hela handlingen och även slutet på filmerna.

Hade det inte räckt med att skriva;

The Exorcist of Emily Rose

Detta är berättelsen om tjejen Emily Rose(skewdespewlarue) som tros ha blivigt besatt av demoner. Med hjälp av en präst(en till skådespelare) så vill hon utföra en exorcism på sig själv, men det går inte som planerat..

..Åklagare <Namn>(zomfg, skådelspelare igen) får till uppdrag att hjälpa prästen i hans fall när han står åtalad för

flickans död.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skojade bara lite med dig.:>

Jag med givetvis.

lol, det är okej att du tar till dig men du behöver ju inte överdriva.

En spoiler är till för att dölja information som man själv inte vill veta innan man sett/läst/hört det.

*började editera, men galet vad fel allt blir*

Om än att du glömmer att spoila, men jag insåg nu vad det är som är det stora felet med dina posts Vice.

Du skriver ner hela handlingen och även slutet på filmerna.

Hade det inte räckt med att skriva;

The Exorcist of Emily Rose

Detta är berättelsen om tjejen Emily Rose(skewdespewlarue) som tros ha blivigt besatt av demoner. Med hjälp av en präst(en till skådespelare) så vill hon utföra en exorcism på sig själv, men det går inte som planerat..

..Åklagare <Namn>(zomfg, skådelspelare igen) får till uppdrag att hjälpa prästen i hans fall när han står åtalad för

flickans död.

Som sagt, överdrev för att vara lite ironisk. Skall tänka mig för i fortsättningen som sagt. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

STREET KINGS

En våldsam historia om en cynisk polis som ställer sig över lagen för att få fast de personer som bryter mot den. En hel del klichéer, förutsägbarheter och stympningar av handlingen till trots, är ”Street Kings” nästan värd en biobiljett.

Handlingen: Den är enkel. En desillusionerad polis tänjer på vad som är tillåtet för att se till att samhällets invånare håller sig på rätt sida av lagen. Hans kollegor bemöter detta agerande med antingen acceptans eller stöd eller fördömande. Efter att hans före detta arbetspartner dödats, börjar polismannen ifråga att föras allt djupare ner i lögnernas och korruptionens spiral.

”Street Kings” ger inte någon särskilt munter bild av oss människor. Egoism, våld och sorg verkar vara det enda som vi ger upphov till. Läsaren av denna recension skall dock inte tolka detta som att ”Street Kings” är en samhällskritisk film. För filmens syfte är att underhålla oss, inte att få oss att grubbla över de dystra moraliska frågorna som filmen tillhandahåller. Dessutom får dessa bara vara med på ett hörn och glöms snabbt bort när handlingen förs framåt mot filmens avslutning, som för övrigt är grovt tillyxad. Den nämnda underhållningen består till stor del i att lista ut vem som är historiens huvudsakliga skurk, ett

[youtube-old]-WmQMnNFKA0[/youtube-old]

6 av 10

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor