P-C Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 (redigerad) Requiem for a Dream Om hur drömmar och framtidshopp hos fyra personer bryts sönder i grunden när de blir offer för sitt drogmissbruk.. "Requiem for a Dream exposes four paralleled individuals and their menacing addiction to heroin, cocaine, and diet pills (speed). Taking place in Brooklyn amidst the waning Coney Island, the drugs are very easily obtained and keep each main character in its cycle of dependence. The protagonist Harry Goldfarb is your typical heroin junky with an ambitious plan of "Getting off hard knocks," with help from his cocaine crazed girlfriend Marion and his long time friend Tyrone. Meanwhile his widowed mother is obsessed with the glamor of television and eventually finds her way to a dietitian who pushes her into the cycle of drug induced enslavement." Fyfan vilken film. Den är som inget annat jag någonsin, någonsin, NÅGONSIN sett. Den är .. obeskrivlig. Sista timmen av filmen satt jag och gungade fram och tillbaka och svettades av ångest och ville bara slå sönder datorn så att eländet slutade .. det här är INGEN film för dom med svagt eller starkt psyke. Jag rekommenderar den samtidigt som jag tycker att det är bäst att hålla sig så långt borta som möjligt från den. [youtube-old]lgo3Hb5vWLE[/youtube-old] Redigerad 8 juli, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Requiem for a Dream Om hur drömmar och framtidshopp hos fyra personer bryts sönder i grunden när de blir offer för sitt drogmissbruk.. "Requiem for a Dream exposes four paralleled individuals and their menacing addiction to heroin, cocaine, and diet pills (speed). Taking place in Brooklyn amidst the waning Coney Island, the drugs are very easily obtained and keep each main character in its cycle of dependence. The protagonist Harry Goldfarb is your typical heroin junky with an ambitious plan of "Getting off hard knocks," with help from his cocaine crazed girlfriend Marion and his long time friend Tyrone. Meanwhile his widowed mother is obsessed with the glamor of television and eventually finds her way to a dietitian who pushes her into the cycle of drug induced enslavement." Fyfan vilken film. Den är som inget annat jag någonsin, någonsin, NÅGONSIN sett. Den är .. obeskrivlig. Sista timmen av filmen satt jag och gungade fram och tillbaka och svettades av ångest och ville bara slå sönder datorn så att eländet slutade .. det här är INGEN film för dom med svagt eller starkt psyke. Jag rekommenderar den samtidigt som jag tycker att det är bäst att hålla sig så långt borta som möjligt från den. Fyfan, bra skrivet. En av mina absoluta favoritfilmer. Den är så grymt fucking bra. Jag var helt förstörd efter filmen. Satt och kollade in i eftertexterna och satt kvar och kollade in i datorskärmen 10 minuter efter allt var slut. Helt sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Fyfan, bra skrivet. En av mina absoluta favoritfilmer. Den är så grymt fucking bra. Jag var helt förstörd efter filmen. Satt och kollade in i eftertexterna och satt kvar och kollade in i datorskärmen 10 minuter efter allt var slut. Helt sjukt. Samma här. Satt svettig, stirrig och apatisk framför skärmen medans texterna flöt på. Livsförändrande film, helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2008 Requiem for a Dream Har hört liknande recensioner från folk som sett den, och när jag i kväll stod vid videohyllan singlade jag slant mellan den och 'Pulp Fiction'. Det blev Pulpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Har hört liknande recensioner från folk som sett den, och när jag i kväll stod vid videohyllan singlade jag slant mellan den och 'Pulp Fiction'. Det blev Pulpen. Vet inte vad, men fick just en väldigt olustig känsla när jag läste din rad. Var det för du var för snål/korkad/inga pengar för att hyra båda filmerna, eller var det att du faktist lånar filmer för cash? Moraliskt dilemma såhär på morgonen är inget bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Vet inte vad, men fick just en väldigt olustig känsla när jag läste din rad. Var det för du var för snål/korkad/inga pengar för att hyra båda filmerna, eller var det att du faktist lånar filmer för cash? Moraliskt dilemma såhär på morgonen är inget bra. Det var min egna videohylla, med filmer jag redan köpt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Requiem for a Dream Om hur drömmar och framtidshopp hos fyra personer bryts sönder i grunden när de blir offer för sitt drogmissbruk.. "Requiem for a Dream exposes four paralleled individuals and their menacing addiction to heroin, cocaine, and diet pills (speed). Taking place in Brooklyn amidst the waning Coney Island, the drugs are very easily obtained and keep each main character in its cycle of dependence. The protagonist Harry Goldfarb is your typical heroin junky with an ambitious plan of "Getting off hard knocks," with help from his cocaine crazed girlfriend Marion and his long time friend Tyrone. Meanwhile his widowed mother is obsessed with the glamor of television and eventually finds her way to a dietitian who pushes her into the cycle of drug induced enslavement." Fyfan vilken film. Den är som inget annat jag någonsin, någonsin, NÅGONSIN sett. Den är .. obeskrivlig. Sista timmen av filmen satt jag och gungade fram och tillbaka och svettades av ångest och ville bara slå sönder datorn så att eländet slutade .. det här är INGEN film för dom med svagt eller starkt psyke. Jag rekommenderar den samtidigt som jag tycker att det är bäst att hålla sig så långt borta som möjligt från den. Ord! Fick samma kännsla, och alla jag kollat på den med har reagerat likadant. Hade dock en kille i klassen som brukade sätta igång denna filmen när han skulle sova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2008 Det var min egna videohylla, med filmer jag redan köpt. Det var det jag visste. Du sa videohyllan så jag tänkte hemma, men sen att singla slant, vilket jag inte tycker man gör själv hemma då man inte brukar ha pengar på sig. Men, i vilket fall.. Du har alltså köpt båda filmerna men inte sett dom, när båda är över 10 år gamla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Såg nyss klart på Stargate: Continuum. Efter att ha följt serien ett tag så kan jag lätt konstatera att jag gillade filmen. Vill inte riktigt sätta ett betyg på den, men klart sevärd för er som sett serien. För er som inte har sett den kan det kanske vara lite halvsvårt att förstå allting, men whatever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Det var det jag visste. Du sa videohyllan så jag tänkte hemma, men sen att singla slant, vilket jag inte tycker man gör själv hemma då man inte brukar ha pengar på sig. Yeah, hittade slanten liggandes på TV-möbeln (som också är en videohylla) Men, i vilket fall.. Du har alltså köpt båda filmerna men inte sett dom, när båda är över 10 år gamla? Ah, Pulp Fiction har jag sett ett par gånger, men aldrig RfaD. Har kanske fem-sex filmer i min hylla jag ännu inte sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Sämsta filmen jag någonsin sett bortsett från Black sheep. Den var så dålig att jag vill sticka ut ögonen på mig med en rostig gaffel. Handlar om att växterna vänder sig människorna, de känner sig hotade och släpper ut giftgas. Töntig, tråkig, löjlig och allmänt dålig. Se den inte... Förlorad tid av mitt liv, c:a -2 h bra där, spoilarN^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 bra där, spoilarN^ Jaja, jag tror han har hajjat! ----------------- Into The Wild Absolut inte första gången jag ser den men såg den ännu en gång idag, tröttnar aldrig på varken filmen eller musiken i den. Nej det är fan något riktigt mäktigt med den här filmen, sen att den är verklighetsbaserad gör inte saken sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Jaja, jag tror han har hajjat! ----------------- Into The Wild Absolut inte första gången jag ser den men såg den ännu en gång idag, tröttnar aldrig på varken filmen eller musiken i den. Nej det är fan något riktigt mäktigt med den här filmen, sen att den är verklighetsbaserad gör inte saken sämre. Nej? han hajjar inte, eftersom han inte har spoliermarkerat det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Nej? han hajjar inte, eftersom han inte har spoliermarkerat det! Nu har jag inte sett filmen i fråga, men det där var väl bara en snabb summering av vad den handlar om? Det behöver man väl ändå inte spoilermarkera... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Nu har jag inte sett filmen i fråga, men det där var väl bara en snabb summering av vad den handlar om? Det behöver man väl ändå inte spoilermarkera... Det är väl det FerkurZ spoilermarkerade som är sjävla mysteriet. Fortsätter det såhär borde Vice. stängas av från den här tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Det är väl det FerkurZ spoilermarkerade som är sjävla mysteriet. Fortsätter det såhär borde Vice. stängas av från den här tråden. De känns lite överdrivet, speciellt eftersom det är vice som står för en stor del av alla film-tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2008 Fortsätter det såhär borde Vice. stängas av från den här tråden. Nackskott dirr imo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 The Knife - Silent Shout, An Audio Visual Experience The Knifes live-DVD med visuella effekter av Andreas Nilsson. Inkluderar även deras kompletta videografi plus den genialiska kortfilmen "When I Found The Knife". Ni som någon gång guppat huvudet till The Knife borde verkligen se till att på något sätt skaffa denna. Själv kom jag över DVDn helt av en slump häromdagen. Sjukt värt, sjukt värt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 (redigerad) Det är väl det FerkurZ spoilermarkerade som är sjävla mysteriet. Fortsätter det såhär borde Vice. stängas av från den här tråden. Inget mysterium, det fattar man i början av filmen. Ungefär lika uppenbart som att man förstår att James Bond är agent. Men jag skall spoilervarna bättre nästa gång. Som jag sagt tidigare. Men sen får man faktiskt oxå acceptera att man tycker olika om vad som är spoliers. Kan tycka det är spoilers att lägga in bilder på monstret från "Cloverfield" tex. Eller avslöja att det finns tentakler i dimman i filmen "The mist" osv, osv... Redigerad 13 juli, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2008 Inget mysterium, det fattar man i början av filmen. Ungefär lika uppenbart som att man förstår att James Bond är agent. Men jag skall spoilervarna bättre nästa gång. Som jag sagt tidigare. Men sen får man faktiskt oxå acceptera att man tycker olika om vad som är spoliers. Kan tycka det är spoilers att lägga in bilder på monstret från "Cloverfield" tex. Eller avslöja att det finns tentakler i dimman i filmen "The mist" osv, osv... Igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts