Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Igår såg jag (äntligen) Mulholland Drive, något som jag inte har vågat före The Dude's och kicken's recensioner. Jag kände mig tvungen.

Jag ångrar absolut inte att jag såg filmen, och precis som jag trodde kände jag mig som ett lobotomiserat spädbarn, åtminstone i slutet av filmen. Jag förstod vissa grejer, men det mesta kändes som en komplett röra. Egentligen borde jag ha kollat om filmen, så hade jag kanske förstått mer, men jag var så nyfiken så jag kollade på IMDb hur vissa saker låg till. För det här är verkligen en film som 'mindfuckar' en. Totalt. Det är en oerhört 'snygg' och 'smart' film. Miljöerna, dialogerna, musiken, fotot och inte minst den osäkra känslan som genomsyrar filmen är oerhört bra gjorda, och vid många tillfällen ryser man, så jävla snyggt gjord är den här filmen. Skådespeleriet är på topp, förutom hos Naomi Watts'

första karaktär, Betty,

som jag stör mig på. Det kanske är meningen, men det drar ner helhetskänslan.

Väldigt svårt att sätta ett rättvist betyg. Jag behöver ofta kolla en film två gånger för att uppskatta den till 100%. Med Mulholland Drive behöver jag nog 10. Jag ger den 8/10 tillsvidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte allt för ofta jag kollar film, men när jag väl gör det så verkar det som att skitfilmer dras tills mig, den senaste var Venom, filmen handlade om att någon snubbe blev utsatt av lite voodoo och går runt och dödar folk, manuset var dåligt, dialogerna var dåliga, skådespelarna kunde inte agera... hur bra är en skräckfilm om du kan lista ut exakt när någon dör varrenda gång... och såklart i slutet när voodoo monster dör så ser man såklart att det fortfarande finns ett tecken på liv, ingen spoiler för du gör bäst i att aldrig ens läsa vad jag har att säga om filmen...

Betyg: 0/Oändligt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte allt för ofta jag kollar film, men när jag väl gör det så verkar det som att skitfilmer dras tills mig, den senaste var Venom, filmen handlade om att någon snubbe blev utsatt av lite voodoo och går runt och dödar folk, manuset var dåligt, dialogerna var dåliga, skådespelarna kunde inte agera... hur bra är en skräckfilm om du kan lista ut exakt när någon dör varrenda gång... och såklart i slutet när voodoo monster dör så ser man såklart att det fortfarande finns ett tecken på liv, ingen spoiler för du gör bäst i att aldrig ens läsa vad jag har att säga om filmen...

Betyg: 0/Oändligt

Sparad tid av mitt liv +2 h

Thank you... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ger den 8/10 tillsvidare.

Nice! :P

Mulholland.Dr.2001.720p.HDDVD.x264-SiNNERS :whistling::P

Återkommer...

Edit: Senaste filmen jag såg var DefinitlyMaybe, i brist på annat. Den var väl.. bra. Lite typisk Hollywoodfilm men den dög för tillfället. Säger inte att ni absolut inte får se den men har inte för höga förväntningar. ^_^

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P-C Tipsade om He Was Quite A Man för ett tag sen ;D

Jag har sett lite filmer nu på senaste tiden:

In bruges, Prom Night och Street Kings.

In bruges var väll sådär, Ger den 4/5. Prom night skräckis. Kunde man ungefär lista ut vad som skulle hända så den får 3/5.

Och Street kings har jag inte sett färdig ^_^))))))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår kväll kollade jag på svenska filmen Om jag vänder mig om. Det är en film fylld med olösta konflikter, vredesutbrott och falskhet mellan människor. Filmen faller säkert inte alla i smaken, i alla fall inte far som tyckte det var citat "-värre än Bergman-drama" :) Bra skådespelarprestationer. Det handlar om ganska många människor som gestaltas samtidigt. Men alla situationer dem hamnar i kanske inte känns helt verklighetstrogna (som paret som murar in sig själva, Ingvar Hirdwall är skön!), men vad vet jag om vad som pågår ute i dem svenska stugorna... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Happening

Sämsta filmen jag någonsin sett bortsett från Black sheep.

Den var så dålig att jag vill sticka ut ögonen på mig med en rostig gaffel. Handlar om att växterna vänder sig människorna, de känner sig hotade och släpper ut giftgas.

Töntig, tråkig, löjlig och allmänt dålig. Se den inte...

Förlorad tid av mitt liv, c:a -2 h

[youtube-old]rFU6Qyjb8aA[/youtube-old]

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEN SPOILERVARNA FÖR FAN

Andra gången. ^_^

MEN FOOOOOOOOOOOOKING SPOILERTAGS DIN /R/TARD!!

Ursäkta igen. Men nu tänkte jag mig faktiskt för. Det är nått du i princip får veta i början. Men okej ni som inte sett den...

Ska inte nämna nått avslöjande alls nästa gång.. Skall vara ännu mer uppmärksam. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en hel drös intressanta filmer som det har tipsats om under de fem senaste sidorna! :) Dags att ta mig i film-letar-kragen. (Skriver det här mest som en påminnelse till mig själv)

Kung Fu Panda

Handling:

Låter toppen, precis som en film för mig! ;) Den ska jag se!

Såg inatt 'The Bank Job'

Intressant film om några som ska råna en bank genom att bygga en tunnel. Sen hamnar dem i trubbel pga vad dem stal i valvet.

Bra film

3.5/5

Låter toppen, precis som en film för mig! ;) Den ska jag se!

Andra filmer jag ska se:

• Lock Stock and Two Smoking Barrels (Det är så många som har lovordat den, inklusive min syster)
  • Snatch (Ifall jag gillar Lock Stock..)
  • In Bruges (Ifall jag gillar Lock Stock.. och Snatch)
  • 21
  • The Bourne Ultimatum (Har haft den utbränd och klar i månader, jag älskar de två föregångarna och kan verkligen inte förstå varför jag inte tar mig tid att se denna)
  • Roadtrip/Eurotrip (JA, jag gillar kassa filmer som American Pie, och är rätt så säker på att jag gillar de här med)
  • Airplane (Har sett småsnuttar av den på youtube sedan förr, och nu när jag såg P-C:s kommentar om den så blev jag påmind. Tack! Vet att jag kommer gilla den.
  • da Vinci-koden (Mest för att kunna flasha med att jag har läst boken och att den är sååå mycket bättre än filmen)

Hur som helst, jag har sett lite filmer den här helgen. Är helt genomusel på att skriva recensioner (läs: jag tycker det är skittråkigt :) ), men ska i alla fall skriva lite på varje.

8 Mile

Det var länge sedan jag såg 8 Mile nu, men jag gillar den än. Något som slog mig, och som jag inte har tänkt på innan, är att den handlar om en alldeles för kort tid i hans liv och att filmen i sig är ganska innehållsfattig. Man får följa hans liv i några dagar, det händer lite småsaker, och sedan är filmen slut. Nåja, den är helt klart sevärd och jag ryser alltid lite i slutet när

han totaläger Papa Doc

- hur förutsägbart och tråkigt det än må vara. ^_^

Jönsonligan och Dynamit-Harry

Man måste ju bara älska Jönssonligan! Har sett de filmerna hur många gånger som helst, och även fast de är så larviga så är de helt klart underhållande och..bra. Det finns så mycket små klockrena kommentarer i filmerna som man inte uppfattar förrän man har sett dem några gånger. Jönssonligan är bra grejer! :)

Sällskapsresan eller "Finns det svenskt kaffe på grisfesten?"

Det jag skrev om Jönssonligan passar även in här. Grym film!

Sällskapsresan 2 - Snowroller

Se föregående.. :) Fast jag måste säga att den är lite vassare än ettan.

National Treasure

Förvånansvärt bra film! Alltså, verkligen! Det kändes som världens kalkonrulle bara när jag kollade på skivfodralet, men det var det inte! Bortsett från ett fåtal genomusla Hollywood-slisk-kärleksscener (och några andra scener med) så var den kanonbra. Man slängdes in i storyn direkt och sedan var det fullt ös ända fram till slutet. Jag måste säga att de faktiskt fick den att kännas någolunda verklig. Stort plus på denna film. Har dock känslan av att tvåan är jättekass (som uppföljare oftast är). Borde jag se den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har det gått år sen jag ville se Kill Bill, men det har aldrig blivit av. Har kollat runt hos polare om dom haft filmerna utan framgång. Jag har sett dom trackers men inte hans utrymme. Nu hade jag turen att för någon vecka sedan att få ett litet hål att klämma in ett boxset med Kill Bill 1 & 2 i. Dock var det från en värdelös tracker så det tog ett par dagar.

Jag hade ännu mer tur när det visade sig att jag bara hade 2 tomma dvdskivor kvar att bränna ut på, så det var väl menat för att Kill Bill skulle ta dom sista.

Börjar med att komma på Vol 1, och den var precis som en QT film ska vara. Underbar från början till slut och cliffhangern gjorde att jag inte kunde vänta på att Vol 2 skulle bli klar. Det negativa om man ska dra upp sånt är väl isf scenerna med c88, viket kan tyckas vara överdrivna. Nu är ju dock detta något som hör till en QT-rulle, så jag tycker inte det ska dra ner betygen.

Sen kommer Vol 2, vilket jag tycker är en utmärkt avslutning på denna maffiga QT-rulle. Att hämnd att vara så underhållande, och vilket slut! Underbart!

KB Får nöja sig med en 8/10, då det fattas lite för att komma upp i 10/10 alá Pulp Fiction-klass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Andra filmer jag ska se:

• 1) Lock Stock and Two Smoking Barrels (Det är så många som har lovordat den, inklusive min syster)
  • 2) Snatch (Ifall jag gillar Lock Stock..)
  • 3) In Bruges (Ifall jag gillar Lock Stock.. och Snatch)
  • 4) 21
  • 5) The Bourne Ultimatum (Har haft den utbränd och klar i månader, jag älskar de två föregångarna och kan verkligen inte förstå varför jag inte tar mig tid att se denna)
  • 6) Roadtrip/Eurotrip (JA, jag gillar kassa filmer som American Pie, och är rätt så säker på att jag gillar de här med)
  • 7) Airplane (Har sett småsnuttar av den på youtube sedan förr, och nu när jag såg P-C:s kommentar om den så blev jag påmind. Tack! Vet att jag kommer gilla den.
  • 8) da Vinci-koden (Mest för att kunna flasha med att jag har läst boken och att den är sååå mycket bättre än filmen

8 Mile

Det var länge sedan jag såg 8 Mile nu, men jag gillar den än. Något som slog mig, och som jag inte har tänkt på innan, är att den handlar om en alldeles för kort tid i hans liv och att filmen i sig är ganska innehållsfattig. Man får följa hans liv i några dagar, det händer lite småsaker, och sedan är filmen slut. Nåja, den är helt klart sevärd och jag ryser alltid lite i slutet när

han totaläger Papa Doc

- hur förutsägbart och tråkigt det än må vara. ^_^

1. Bra!

2. Fantastiskt bra!

3. Väldigt bra!

4. Sevärd!

5. Bra!

6. Haha!

7,8) Inte sett

Och angående slutet på 8 Mile. Jag håller med till fullo, jag fick gåshud vad jag minns första gången jag såg det. Det är bara så....tillfredsställande bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Unbreakable

David Dunn (Bruce Willis) är den enda överlevande efter en stor tågolycka och möter en mystisk seriesamlare (Samuel L. Jackson) som är övertygad om att David är en levande superhjälte.

M. Night Shyamalan har gjort det igen. Nu har jag visserligen sett denna en gång innan men den lämnade mig återigen med öppen mun, gåshud över hela kroppen och spår av tårar i ögonen. Oerhört mörk och kraftfull thriller med grymt bra skådespelare, manus, bild och stämning.

Sen den!

[youtube-old]R_f1uCWKZQs[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mr. Brooks

En film om en framgångsrik företagsman som har ett mordlystet alter ego. Konversationen han håller med sitt alter ego är ibland mycket roliga. Självklart finns det brister som i alla andra filmer, men den är fortfarande mycket bra. Efter två timmar ville jag fortfarande se mer.

79/100 får den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor