The Dude Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Har funderat på att kika in den men har inte tagit mig tid än... Vilken av skådisarna personifierade Bob Dylan bäst tycker du? Cate Blanchett tycker jag gör det bäst, pressintervjuerna med Christian Bale och hans karaktär känns också väldigt Dylan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Jag skulle tanka hem Harold and Kumar Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay idag, men det råkade visst bli Harold & Kumar go to White Castle. Andra gången jag såg den och den var kuuuuuul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 10 000 BC... Bra, Dålig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 (redigerad) 10 000 BC... Bra, Dålig? Började sen den, stängde av efter 20 minuter. Jag har som motto, att aldrig bestämma om en film är dålig eller ej förrens att jag sett hela. En film som verkar sjukt dålig kan vara jätte bra när man kommit till slutet. Men 10 000 BC blev för mycket. Redigerad 15 juni, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 10 000 BC... Bra, Dålig? Såg den på bio i våras i Malmö, och well... Det var två timmar jag aldrig kommer få tillbaka Dålig film i mitt tycke - Den försökte vara episk och allt sådant, men misslyckades rätt fatalt. Kan dock få sig några goda skratt då och då, men på det stora hela var det en skräpig filmupplevelse. Oerhört ostigt slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 In Bruges Fockin love it! http://www.imdb.com/title/tt0780536/ Var från början skeptisk till denna rulle då jag aldrig tyckt om Colin Farrell (antagligen pga USA-glorifierande filmen SWAT). Men jag har insett att jag måste tänka om efter att ha sett honom i en rad bra filmer (Tigerland, Phone Booth och nu In Bruges). Filmen påminner ganska mycket om Lock Stock och Snatch, både i uppbyggnad och i humorn, vilket gör filmen helt jävla underbar! Jag gillar inte att betygsätta filmer då jag inte vet vad jag ska sätta betyg på, humor, action, story, skådespel? Jag säger istället SE DEN! Kolla inte trailern, den är både spoilande och missvisande på samma gång. "like a big fat fucking retarded fucking black girl on a see-saw opposite...a dwarf. " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Harold & Kumar escape from Guantamo bay var jätteroligt om man är lite omogen som mig. Titta på den om ni gillade första filmen även om den inte riktigt har samma känsla som första filmen har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Dumma hollywoodfilmer som toppar TPB-listan. Be Kind Rewind Alltså.. den filmen har så jäävla mycket potential men .. nej .. det håller inte. Mysig javisst, men kändes ändå väldigt halv-färdig och ihopslängd. 4/10 Chaos Theory En man med hela sitt liv strukturerat med listor hamnar i en kedja av oplanerade händelser och bestämmer sig för att låta slumpen styra hans liv. En liten remake av Tärningsspelaren kanske? Halvt okej, dum drama-komedi och jag erkänner att jag faktiskt grät i det sliskiga slutet .. men det var för att jag råkade sticka en nagel i ögat. 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 In Bruges Fockin love it! http://www.imdb.com/title/tt0780536/ Var från början skeptisk till denna rulle då jag aldrig tyckt om Colin Farrell (antagligen pga USA-glorifierande filmen SWAT). Men jag har insett att jag måste tänka om efter att ha sett honom i en rad bra filmer (Tigerland, Phone Booth och nu In Bruges). Filmen påminner ganska mycket om Lock Stock och Snatch, både i uppbyggnad och i humorn, vilket gör filmen helt jävla underbar! Jag gillar inte att betygsätta filmer då jag inte vet vad jag ska sätta betyg på, humor, action, story, skådespel? Jag säger istället SE DEN! Kolla inte trailern, den är både spoilande och missvisande på samma gång. "like a big fat fucking retarded fucking black girl on a see-saw opposite...a dwarf. " Håller med, underbar film. Såg den precis. - Igår såg jag Charlie Bartlett. Jätteskön rulle. Klyschig, men det gjorde inte så mycket. Sedan blev jag sugen på att se Ondskan. Den var lika bra som sist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 In Bruges Fockin love it! http://www.imdb.com/title/tt0780536/ Var från början skeptisk till denna rulle då jag aldrig tyckt om Colin Farrell (antagligen pga USA-glorifierande filmen SWAT). Men jag har insett att jag måste tänka om efter att ha sett honom i en rad bra filmer (Tigerland, Phone Booth och nu In Bruges). Filmen påminner ganska mycket om Lock Stock och Snatch, både i uppbyggnad och i humorn, vilket gör filmen helt jävla underbar! Jag gillar inte att betygsätta filmer då jag inte vet vad jag ska sätta betyg på, humor, action, story, skådespel? Jag säger istället SE DEN! Kolla inte trailern, den är både spoilande och missvisande på samma gång. "like a big fat fucking retarded fucking black girl on a see-saw opposite...a dwarf. " Tänkte se den imorgon. Fint att den är bra. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Ja, se verkligen In Bruges. Underbart härlig film, på alla sätt och vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Lordi - Dark Floors Ja...eh...hmm...Det finns sämre filmer, men jag skulle inte vilja kalla den bra. Helt okej som tidsfördriv om man nu inte ahr nått bättre att se. Men det finns liksom ingen poäng med filmen, dessutom ganska tunn story. Så den är ganska neutral rakt igenom. Funkar som sagt som "slö-film". Lordi, är det verkligen han som är med i filmen? Nån som, vet? [youtube-old]ALf--XqkRiI[/youtube-old] Edit: Jodå, det var dem som var med i filmen: ...och de håller på att spela in en egen skräckfilm, Dark Floors, och den har premiär 8 februari 2008. Efter filmen kommer det ut ett nytt album, och bandet har... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Lordi är töntigt slulle vara kul om typ Decide eller några lite finare grabbar gjorde en skräkfilm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 (redigerad) Lordi är töntigt slulle vara kul om typ Decide eller några lite finare grabbar gjorde en skräkfilm! Sliplnot ftw Ontopic: Såg south park filmen idag för säkert 16:e gången och den har inte blivit sämmre med åren Redigerad 17 juni, 2008 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Har hamnat efter med filmtittandet som sagt och det var dags för mig idag och igår att ta efter med fyra superbra filmer. Lock, Stock and Two Smoking Barrels IMDB TRAILER En film som jag redan införskaffat innan KalleR halvtipsade om den, men som jag bara haft liggande, väntandes på att bli sedd. Nu i efterhand så är jag inte besviken av vad jag såg. Början var till en början ypperligt svår att förstå. Något som jag irriterade mig på en del. Men när väl filmen kommit in i det skedet där man börjar förstå och njuta av filmen så blev allt så harmoniskt. En fantastiskt bra story, för att inte tala om klippningen och redigeringen. Klippningen var gjord med omsorg och det höjde filmer många snäpp. Ett mästerverk är dock inte detta, men helt klart en film som man kan se och bara älska skådespelarna med den oerhört klipske Jason Statham i en av spetsarna. Det finns verkligen många scener jag kommer minna från den här och ta mig på baken, den var t.o.m rolig, något som man egentligen inte skulle kunna få in i en sådan actionladdad handling. Slutet? Det var originellt. Eller, mja. Visst brukar filmer sluta med att man själv får tänka efter hur allting slutar eller att man inte får ett klart slut (t.ex There Will Be Blood för att nämna en), men så solklart som dom gjorde det här. Man fick helt enkelt två alternativ, ta den du gillar bäst och låt den spelas om och om i ditt huvud. Det var faktiskt riktigt genialt gjort. Bra film, men inget mästerverk! 7.1 / 10 Trainspotting IMDB TRAILER Jag vet inte. Nej, jag vet inte. Många har hyllat denna så kallade pärla. Jag vet inte hur långt jag vill gå, då de flesta redan har sett den. Den påminner mig en hel del om Requiem For A Dream (Som för övrigt verkligen är en måste-film för alla). Många säger att detta är en av 90-talets bästa filmer. Bästa och bästa. Top 10 kan den säkerligen slå sig in i. Många säger även att detta är Englands genom tiderna bästa film. Där kan jag hålla med. Trainspotting känns väldigt karismatisk på något sätt. Den innehåller scener som är hur roliga, dramatiska, actionfyllda och mystiska som helst. Toalett-scenen är ju bara den helt sjukt bra. Men det är inte det som jag lät mig bli fångad av i Trainspotting. Det som jag blev fångad av var det fullkomligt fasansfulla bra skådespeleriet från dessa människor som inte var så kända alls på den tiden och hur dom verkligen skapar en sorts aura kring varje personlighet. Det är det som är bäst gjort i denna rulle. Alla personligheter, alla citat och alla händelser. Det känns som man levde sig in i filmen på ett någorlunda konstigt sett. Det var hur intressant som helst att följa allas liv och äventyr. Även här kommer jag komma ihåg en del scener pga hur fint upplagda dom var. Toalett-scenen som jag redan nämnt, matt-scenen, intervju-scenen m.fl. Mer än sevärd! 7.5 / 10 Futurama: The Beast with a Billion Backs IMDB TRAILER Den nya Futurama-rullen är ute och självklart var jag på den direkt. Är dock inte en som följt Futurama sådär jättemycket, men den här filmen har velat att få mig att se mer. Jag trodde den skulle vara medioker, men den var mycket mer än medioker. En film som jag för en gångs skull skrattar en hel del i. Alla karaktärer är otroligt sköna och det finns en handling som faktiskt fyller en sorts tomburk till en burk med en mycket eftertraktad dryck i. Vilken skildring, men det är så det känns. Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer än att den var bra och för alla som gillar eller någonsin sett ett endaste avsnitt av Futurama så är det här ett måste. Sevärd! 6.7 / 10 Mulholland Drive IMDB TRAILER Det finns egentligen bara ett ord som kan sammanfatta hela filmen: Obehagligt. Men vilken film. Jag älskade den. Så mycket! Från första början till sista scenen. Ett stort tack till Dude som fick mig att uppmärksamma denna film. Nu kanske jag ska berätta mer om varför jag föll för den. Hela filmen är så fruktansvärt obehaglig så det inte är sant. Obehagliga miljöer, händelser, personer och scener. Hela jag spände nästan fast mig när man hörde den där smått skrämmande musiken krypa upp för ryggraden för att till slut nå kulmen av alltihopa. Vilka dialoger, vilket skådespel. Hela filmen byggs egentligen upp i 4/5 av filmen. Ni som sett den förstår. Det är detta som man som person kan känna sig mycket frustrerad av. Jag blev helt tom sista 1-2/5 av filmen. Det kändes som ett nytt kapital och man förstog verkligen ingenting. Det krävs en oerhört skicklig och intelligent person för att förstå hela filmen första gången man ser den. Det skulle inte hjälpa att se den en andra eller tredje gång. Eller jo, möjligtvis lite, men inte hela filmen. David Lynch lade själv till 10 stycken ledtrådar på DVD:n som kom ut hur man kan lösa denna thriller. Något som bara det indikerar på att det är som ett stort pussel. Jag funderade minst trettio minuter efter filmen var slut vad som kunde ha hänt och vad för scenarion som man kunde fått. Jag antecknade, tänkte och såg om vissa delar men förstog fortfarande inte. Var till slut tvungen att gå in på IMDB och se hur man hade tänkt och då lyste det upp för mig. Jag hade klargjort en liten del och till min lycka var jag på rätt väg, men långt från att jag hade klarat "pusslet". Men wow. Bara det gladde mig. Hur man kan göra en film till ett enormt tankespel. Alla miljöer var fullkomligt älskvärda. Jag njöt nästan varenda sekund. Så galant gjord som den är. Trots att den i princip är omöjlig att förstå den sista halvtimmen så tycker jag fortfarande att den är unik på sitt eget sätt. Allting kändes bara så bra och skrämmande. Jag vet att många ogillar filmen pga den här handligen som får en enorm vändning och jag kan helt hålla med dom. Jag själv blev en smutta irriterad och förstog verkligen ingenting. Men trots det så grep hela den tag i mig och bara höll fast mig i ett järngrepp. Denna film är helt klart sevärd och jag ger den en tia då jag inte ser att den kan få någonting annat. Kanske inte en film för exakt alla. Antingen älskar man den, eller så hatar man den. 10/10 Nu ska jag se Magnolia och somna. Hejjs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2008 Fina recensioner Kicken! Finns massor av mer bra material av David Lynch så du vet, har du lust att fastna vid en TV-serie så är Twin Peaks mer än servärd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 20 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2008 Fina recensioner Kicken! Finns massor av mer bra material av David Lynch så du vet, har du lust att fastna vid en TV-serie så är Twin Peaks mer än servärd! Tack! Ska absolut checka in den då jag behöver en ny tv-serie att följa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 (redigerad) Tittade precis på 10,000 BC. Helt okej film faktiskt. Slutet var bra! Redigerad 22 juni, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Superhero Movie Handling: Dom driver helt enkelt med filmer som Batman, X-Man, Spiderman och Fantastic Four. Filmen sög rakt igenom, dom två första Scary Movie var rätt roliga på vissa ställen, nu är konceptet urmjölkat och tråkigt. Den får ett minus i betyg, se den inte, lägg tiden på annat. Kung Fu Panda Handling: Po är en stor, entusiastisk men lite klumpig Panda som älskar kung fu. Tråkigt nog får han aldrig tid att öva på sin favoritsport, eftersom han måste slita i familjens nudelbutik. Men en dag händer det oväntade. Tack vare en urgammal profetia går Pos dröm i uppfyllelse och han får möjlighet att studera kampsporten tillsammans med några av de största; de legendariska De Fruktade Fem, bestående av Tigrinnan, Tranan, Syrsan, Viper och Apan. Gruppen tränas av sin guru, Mästare Shifu. Men deras uppdrag hotas av den ondskefulle snöleoparden Tai Lung. Pandan Po måste nu visa att han verkligen är den kung fu mästare som profetian förutspått och vända sin största svaghet till en oväntad tillgång. Tycker faktiskt att Kung-Fu Panda är en av dom bättre animerade filmerna som kommit på sistone, men den vart lite utdragen på några ställen tyvärr, imponerande röstlista dock...Jack Black, Dustin Hoffman, Angelina Jolie, Jackie Chan, Seth Rogen, Lucy Liu, David Cross och Michael Clarke Duncan. X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 22 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2008 Någon som sett Juno, något att se? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts