Kebab Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Fasiken vad förtjusta alla är i Fight Club. Jag får nog ta och ge den en chans till... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Fasiken vad förtjusta alla är i Fight Club. Jag får nog ta och ge den en chans till... Den var nog en aning bättre när den kom. Vissa av Brad Pitts repliker är oerhört skitnödiga. Faktiskt såg jag den också häromdagen, och jag ger den en svag åtta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Mulholland Drive Ren filmkonst av David Lynch, jävligt obehaglig till och från och väldigt knepig att förstå. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Mulholland Drive Ren filmkonst av David Lynch, jävligt obehaglig till och från och väldigt knepig att förstå. 5/5 Wäääh, jag har varit sugen att se på den där länge nu, jag är dock rädd för att sitta som ett lobotomiserat spädbarn framför skärmen genom hela filmen. Finns det någon som helst röd tråd? ----- Jag såg Lock, Stock and Two Smoking Barrels igår, föregångaren till Snatch. Jag vet inte om det berodde på att jag såg Snatch före, men LSaTSB kändes inte lika vass. Storymässigt så är Lock, Stock... bättre, men det blir inte alls lika hilarious som det blir i Snatch. Genomförandet känns helt enkelt sämre. Okej att Guy Ritchie återanvänder Jason Statham, men när man börjar känna igen 3-4 st från Snatch, då blir det hela lite tråkigt (vice versa då för de som sett den här före Snatch). Visst finns det minnesvärda citat och roliga dialoger (och underbar musik!), men Snatch känns mycket mer välgjord, och med bättre skådis-insatser. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 (redigerad) Wäääh, jag har varit sugen att se på den där länge nu, jag är dock rädd för att sitta som ett lobotomiserat spädbarn framför skärmen genom hela filmen. Finns det någon som helst röd tråd? 7/10 Jodå, det finns en röd tråd genom nästan hela filmen. Jag har börjat se den här filmen tidigare men sket typ ner mig ca. 10 minuter in när två män går bakom en diner för att se vad/vem som finns där... Dialogen innan bygger upp så extremt obehaglig stämning. Här är klippet: [youtube-old]LrO3pztBMHg[/youtube-old] edit: eh, här är ljudet lite osynkat och bildkvallen halvdan så inte lika effektfullt, men men. Redigerad 10 juni, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Futurama The Beast With A Billion Backs DVDRip XViD-HooKah Orkar snart inte vänta på en DVDR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Futurama The Beast With A Billion Backs DVDRip XViD-HooKah Orkar snart inte vänta på en DVDR! KOllar på den as we speak, sådär är den väl. långt avsnitt typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2008 Futurama The Beast With A Billion Backs DVDRip XViD-HooKah Orkar snart inte vänta på en DVDR! Äh, HooKah-releasen var helt okej. Bra film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Såg "The Girl Next Door" häromdagen. Helt okej film, dock lite dryg. Men helt klart sevärd. 3.5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 KOllar på den as we speak, sådär är den väl. långt avsnitt typ Jao, lite seg emellanåt, men bättre än förra filmen. Uppstod portalen i första filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Mordet på Orientexpressen (1974) Spännande filmatisering av Agatha Christies deckarklassiker. Man lyckades hålla intresset uppe filmen igenom, och Poirots monolog i slutet är enastående. Fantastisk skådespelarensemble, ändå känns det inte fullt ut som en tiopoängare. För mycket av det goda, helt enkelt, och Albert Finney spelar över så det skriker om det. Om man dock inte läst boken och har ett par timmar att slå ihjäl rekommenderar jag den varmt. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Jao, lite seg emellanåt, men bättre än förra filmen. Uppstod portalen i första filmen? Tidsportalkoden stod tatuerad på fry's skinka. Det var ganska mycket det Benders Big Score handlade om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Tittade precis klart på Arn. Tänker inte säga så mycket annat än att filmen var okej. Det är inte direkt någon spektakulär film, men den håller väl ändå måttet. Den får 5/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 11 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2008 Rear Window (1954) Skön film, en av Hitchcocks bästa. Filmen utspelar sig nästan helt i en och samma lägenhet med utsikt mot gården och andra lägenheter genom ett fönster. Det kanske låter lite tråkigt och enkelt men den är bättre än vad man kan tro om man ser trailern. [youtube-old]-B6rfV_wH4U[/youtube-old] Den är enligt mig väldigt bra för att vara från 1954. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Rear Window (1954) Skön film, en av Hitchcocks bästa. Filmen utspelar sig nästan helt i en och samma lägenhet med utsikt mot gården och andra lägenheter genom ett fönster. Det kanske låter lite tråkigt och enkelt men den är bättre än vad man kan tro om man ser trailern. [youtube-old]-B6rfV_wH4U[/youtube-old] Den är enligt mig väldigt bra för att vara från 1954. 8/10 Haha skön trailer. Håller med, bra film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2008 Rear Window (1954) *trailer* 8/10 Måste dem använda en låt som är tre år nyare än filmen! Jag måste se fler av Hitchcocks filmer. Tror bara jag har sett De 39 stegen, I sista minuten, och Psycho i sin helhet. Sedan har jag sett segment av Studie i brott och då Fönstret åt gården. Men det räcker inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2008 (redigerad) Blood In Blood Out (1993) Kan börja med att säga att Blood In Blood Out är en av de bästa filmer jag sett. Ändå är jag inte så intresserad av den mexikanska gängvärlden i Los Angeles. Men BIBO är väldigt speciell. Den är dramatisk, spännande och har även lite action så att man aldrig blir uttråkad. De våldsamma scenerna är väldigt våldsamma och brutala, så är du känslig kanske du ska blunda när de kommer . Handling i kort: Miklo, Paco och Cruz är alla släkt och bor i East Los Angeles, ett kvarter där nästan bara personer med mexikanskt ursprung bor (så kallade Chicanos). Paco och Cruz är helmexikaner, men Miklo har en vit pappa och en mexikansk mamma och har det därför svårt att bli helt accepterad av Pacos och Cruz gäng, Vatos Locos (typ Galna Polare på svenska). Men efter att ha visat att han har lite stake i sig genom att slå sönder rutan på en bil med några rivaliserande gäng medlemmar i (Tres Puntos) så blir han till slut medlem i VL. Men när Cruz blir brutalt misshandlad och får ryggen knäckt (väldigt otrevlig scen kan jag säga) och Miklo råkar döda ledaren för Tres Puntos så går allt väldigt fel. Miklo hamnar i San Quentinfängelset där han än en gång måste kämpa för att bli accepterad samtidigt som han blir trakasserad av bla Nazister och Svarta frihetskämpar, Paco väljer Marinkåren istället för fängelse och blir senare polis, och Cruz går ner sig i knarket för att lindra sin ryggsmärta. I filmen får vi också se hur karaktärerna åldras och mognar. Det finns gott om tragiska och dramatiska plot-turns, tex när Paco som polis skadar Miklo för livet. Filmen är lång (över tre timmar) och har många budskap, den är långt ifrån lika stereotypisk som många andra gängfilmer. Det märks att regissören och hela filmteamet har lagt ner hela sin själ i filmen. Även om du inte är intresserad av gäng så kommer du nog beröras av Blood In Blood Out. Köp eller hyr den idag. Du blir inte besviken. /Renard Redigerad 13 juni, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Jag såg I'm Not There igår. Får inte högre betyg än 3/5 av mig, även om jag är/har varit ett Dylan-fan. Första timmen var jävligt bra men under andra halvan av filmen spelades bara massa låtar jag aldrig lyssnat på och massa referenser jag inte förstod (förutom de självklara som Judas-grejen och MC-krashen som gjorde honom kristen). Jäkligt hattig fram och tillbaka och Richard Gere och hans karaktär var bara lam. Men den är i alla fall värd att kolla in om man är intresserad av Bob Dylan och hans liv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Jag såg I'm Not There igår. Får inte högre betyg än 3/5 av mig, även om jag är/har varit ett Dylan-fan. Första timmen var jävligt bra men under andra halvan av filmen spelades bara massa låtar jag aldrig lyssnat på och massa referenser jag inte förstod (förutom de självklara som Judas-grejen och MC-krashen som gjorde honom kristen). Jäkligt hattig fram och tillbaka och Richard Gere och hans karaktär var bara lam. Men den är i alla fall värd att kolla in om man är intresserad av Bob Dylan och hans liv! Har funderat på att kika in den men har inte tagit mig tid än... Vilken av skådisarna personifierade Bob Dylan bäst tycker du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 14 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2008 Jag såg I'm Not There igår. Får inte högre betyg än 3/5 av mig, även om jag är/har varit ett Dylan-fan. Första timmen var jävligt bra men under andra halvan av filmen spelades bara massa låtar jag aldrig lyssnat på och massa referenser jag inte förstod (förutom de självklara som Judas-grejen och MC-krashen som gjorde honom kristen). Jäkligt hattig fram och tillbaka och Richard Gere och hans karaktär var bara lam. Men den är i alla fall värd att kolla in om man är intresserad av Bob Dylan och hans liv! Vad gäller referenserna så bringar antagligen 60-talsdokumentären Dont Look Back lite klarhet. Fast även om man lusläst sig på Dylans liv, ser man nog filmen som ganska luny. Mysig men luny. Soundtracket är fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts