Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Tips: Fight Club måste ses två gånger. Första gången ska du inte veta någonting om filmen och andra gången ska du med slutet i bakhuvudet se den och leta efter alla härliga, subtila detaljer som EGENTLIGEN avslöjar slutet. :rolleyes:

Va? 2? Jag har sett den 118 gånger and counting. Måste köpa ny DVD snart, den är rätt repig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg på Populärmusik från Vittula idag. Riktigt bra film, fast vissa scener känns så.. hmm.. "omotiverade" på något sätt. Vad hände egentligen i den när han

satt instängd

i den där

järnlådan

? Eller i den när de

trippade ute i skogen

och

högg av armen på farmor

? Eller i den där det

hälldes mjölk på den skakande mamman

?

Bra film som sagt var, om än lite skum.

När den filmen var slut så slog jag över till fyran, där till min stora glädje Repmånad gick!

Så jävla rolig film alltså, den går att se hur många gånger som helst. :rolleyes:

"Lösen?"

"Päronsoda"

"Äh, larva dig inte!"

*Vänder in huvudet i lastbilen ett tag*

"Paltbröd!"

"Med fläsk! Passera."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När den filmen var slut så slog jag över till fyran, där till min stora glädje Repmånad gick!

Så jävla rolig film alltså, den går att se hur många gånger som helst. :rolleyes:

"Lösen?"

"Päronsoda"

"Äh, larva dig inte!"

*Vänder in huvudet i lastbilen ett tag*

"Paltbröd!"

"Med fläsk! Passera."

Haha, den såg jag med. Skrattade högt flera gånger. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Snatch nyss.

Mycket bra film, det var längesen jag faktiskt skrattade åt en film, har mest sett dödsseriösa dramarullar på sistone, känns det som. Har aldrig gillat Brad Pitt, men efter Fight Club och nu Snatch så börjar jag mjukna, riktigt bra skådis. Snatch är full av vassa dialoger och one-liners, skön musik (Oasis! Stranglers!) och är dessutom väldigt snyggt klippt. Synd bara att

Benicio del Toro's rollfigur dör så tidigt, hade hoppats på mer av honom

.

Fick mersmak på brittiska gangsterrullar, så Lock, Stock and Two Smoking Barrels ska ses härnäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inatt såg jag på filmen Kalifornia igen. Var några år sedan jag såg den men funkade fint att se om den igen. Har inte riktigt greppat vad den har för budskap dock. Favoritrollkaraktären är i vilket fall Adele... hatar hennes öde i den här filmen. :rolleyes:

Handling: Brian Kessler skriver på en bok om massmördare och hans flickvän Carrie är fotograf. De ska göra en resa mot Kalifornien för att samla information om massmördare på vägen. De behöver dock hjälp med kostnaderna och annonserar ut till någon som vill följa med och betala hälften. Svarar på annonsen gör den villkorligt frigivne Early som drar med sig sin sköra flickvän Adele bort från white trash-campingen. Snart inser Brian och Carrie att allt inte står rätt till med de båda medpassagerarna...

Inget mästerverk, men rekommenderar filmen ändå... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår innan jag la mig kollade jag igenom vad som gick på kanalerna och hittade en otroligt bra film som hette Radio, den handlar om en neger som drivit runt på gatorna hela sitt liv och knappt kan prata, hens hobby är att mecka med sin radioapparat (därav kallas han Radio). En dag träffar han en snubbe som är ortens mest inflytelserika fotbollscoach/tränare, han tycker synd om Radio och tar han till skolan där han är lärare och många tycker det är helt fel. Luddig förklaring, såg inte början av filmen så är inte helt säker på vad som hände där, jag blev iallafall lite rörd av filmen, otroligt bra film som fick mig att sita och tänka ett bra tag när den var slut. Baserad på en verklig händelse

EDIT: 5/5

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Snatch nyss.

Mycket bra film, det var längesen jag faktiskt skrattade åt en film, har mest sett dödsseriösa dramarullar på sistone, känns det som. Har aldrig gillat Brad Pitt, men efter Fight Club och nu Snatch så börjar jag mjukna, riktigt bra skådis. Snatch är full av vassa dialoger och one-liners, skön musik (Oasis! Stranglers!) och är dessutom väldigt snyggt klippt. Synd bara att

Benicio del Toro's rollfigur dör så tidigt, hade hoppats på mer av honom

.

Fick mersmak på brittiska gangsterrullar, så Lock, Stock and Two Smoking Barrels ska ses härnäst.

Brad Pitt's karaktär i Snatch är bland de skönaste karaktärerna någonsin!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fight Club

fight-club-dvd-cover_1017706_0.jpg

Såg precis på Fight Club. Filmen är grymt bra! Jävlar, hade ingen aning om att filmen skulle vara så här bra. Jag brukar oftast gilla action filmer med massor av effekter men den här ... den här var bara för bra!. Rekommenderar den starkt! Musiken i filmen är också bäst!

10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fight Club

fight-club-dvd-cover_1017706_0.jpg

Såg precis på Fight Club. Filmen är grymt bra! Jävlar, hade ingen aning om att filmen skulle vara så här bra. Jag brukar oftast gilla action filmer med massor av effekter men den här ... den här var bara för bra!. Rekommenderar den starkt! Musiken i filmen är också bäst!

10/10

Bättre andra om tredje gången ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor