Valle-Ball Skrivet 4 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2008 Aramageddon aldeles för mycket ttramsande och "känsloladdade" scener, utan sånt hade det var en toppenfilm 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Utgår man från trailern verkar den cool, men jag litar på dig. Ser den inte. =) Någon som vet om den här är värd att se? =/ Har inget att se... [youtube-old]eSpCWJnnWVI[/youtube-old]Ja, den var rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Populärmusik från Vittula går på TV ikväll, borde jag kolla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Populärmusik från Vittula går på TV ikväll, borde jag kolla? Jag blev illamående utav den. På ett negativt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Populärmusik från Vittula går på TV ikväll, borde jag kolla? Absolut inte lika bra som boken, men fortfarande sevärd. En bra svensk film, vilket det inte finns många av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Tips: Fight Club måste ses två gånger. Första gången ska du inte veta någonting om filmen och andra gången ska du med slutet i bakhuvudet se den och leta efter alla härliga, subtila detaljer som EGENTLIGEN avslöjar slutet. Va? 2? Jag har sett den 118 gånger and counting. Måste köpa ny DVD snart, den är rätt repig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Jag såg på Populärmusik från Vittula idag. Riktigt bra film, fast vissa scener känns så.. hmm.. "omotiverade" på något sätt. Vad hände egentligen i den när han satt instängd i den där järnlådan ? Eller i den när de trippade ute i skogen och högg av armen på farmor ? Eller i den där det hälldes mjölk på den skakande mamman ? Bra film som sagt var, om än lite skum. När den filmen var slut så slog jag över till fyran, där till min stora glädje Repmånad gick! Så jävla rolig film alltså, den går att se hur många gånger som helst. "Lösen?" "Päronsoda" "Äh, larva dig inte!" *Vänder in huvudet i lastbilen ett tag* "Paltbröd!" "Med fläsk! Passera." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 När den filmen var slut så slog jag över till fyran, där till min stora glädje Repmånad gick! Så jävla rolig film alltså, den går att se hur många gånger som helst. "Lösen?" "Päronsoda" "Äh, larva dig inte!" *Vänder in huvudet i lastbilen ett tag* "Paltbröd!" "Med fläsk! Passera." Haha, den såg jag med. Skrattade högt flera gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Såg Snatch nyss. Mycket bra film, det var längesen jag faktiskt skrattade åt en film, har mest sett dödsseriösa dramarullar på sistone, känns det som. Har aldrig gillat Brad Pitt, men efter Fight Club och nu Snatch så börjar jag mjukna, riktigt bra skådis. Snatch är full av vassa dialoger och one-liners, skön musik (Oasis! Stranglers!) och är dessutom väldigt snyggt klippt. Synd bara att Benicio del Toro's rollfigur dör så tidigt, hade hoppats på mer av honom. Fick mersmak på brittiska gangsterrullar, så Lock, Stock and Two Smoking Barrels ska ses härnäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Haha, den såg jag med. Skrattade högt flera gånger. "Grabbar har någon sett min ena strumpa?" "Jamen, den andra strumpan då?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Inatt såg jag på filmen Kalifornia igen. Var några år sedan jag såg den men funkade fint att se om den igen. Har inte riktigt greppat vad den har för budskap dock. Favoritrollkaraktären är i vilket fall Adele... hatar hennes öde i den här filmen. Handling: Brian Kessler skriver på en bok om massmördare och hans flickvän Carrie är fotograf. De ska göra en resa mot Kalifornien för att samla information om massmördare på vägen. De behöver dock hjälp med kostnaderna och annonserar ut till någon som vill följa med och betala hälften. Svarar på annonsen gör den villkorligt frigivne Early som drar med sig sin sköra flickvän Adele bort från white trash-campingen. Snart inser Brian och Carrie att allt inte står rätt till med de båda medpassagerarna... Inget mästerverk, men rekommenderar filmen ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 (redigerad) Igår innan jag la mig kollade jag igenom vad som gick på kanalerna och hittade en otroligt bra film som hette Radio, den handlar om en neger som drivit runt på gatorna hela sitt liv och knappt kan prata, hens hobby är att mecka med sin radioapparat (därav kallas han Radio). En dag träffar han en snubbe som är ortens mest inflytelserika fotbollscoach/tränare, han tycker synd om Radio och tar han till skolan där han är lärare och många tycker det är helt fel. Luddig förklaring, såg inte början av filmen så är inte helt säker på vad som hände där, jag blev iallafall lite rörd av filmen, otroligt bra film som fick mig att sita och tänka ett bra tag när den var slut. Baserad på en verklig händelse EDIT: 5/5 Redigerad 8 juni, 2008 av Valle-Ball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Jag behöver tips på skräckfilmer som skrämmer skiten ur en! Riktiga äckliga skräckfilmer! Gief tips! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Jag behöver tips på skräckfilmer som skrämmer skiten ur en! Riktiga äckliga skräckfilmer! Gief tips! REC. Trailer postad nån sida tillbaka. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Såg Snatch nyss. Mycket bra film, det var längesen jag faktiskt skrattade åt en film, har mest sett dödsseriösa dramarullar på sistone, känns det som. Har aldrig gillat Brad Pitt, men efter Fight Club och nu Snatch så börjar jag mjukna, riktigt bra skådis. Snatch är full av vassa dialoger och one-liners, skön musik (Oasis! Stranglers!) och är dessutom väldigt snyggt klippt. Synd bara att Benicio del Toro's rollfigur dör så tidigt, hade hoppats på mer av honom. Fick mersmak på brittiska gangsterrullar, så Lock, Stock and Two Smoking Barrels ska ses härnäst. Brad Pitt's karaktär i Snatch är bland de skönaste karaktärerna någonsin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Fight Club Såg precis på Fight Club. Filmen är grymt bra! Jävlar, hade ingen aning om att filmen skulle vara så här bra. Jag brukar oftast gilla action filmer med massor av effekter men den här ... den här var bara för bra!. Rekommenderar den starkt! Musiken i filmen är också bäst! 10/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 kollade just igenom Radio. Hyfsat usel film 2/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Fight Club Såg precis på Fight Club. Filmen är grymt bra! Jävlar, hade ingen aning om att filmen skulle vara så här bra. Jag brukar oftast gilla action filmer med massor av effekter men den här ... den här var bara för bra!. Rekommenderar den starkt! Musiken i filmen är också bäst! 10/10 Bättre andra om tredje gången ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Jag behöver tips på skräckfilmer som skrämmer skiten ur en! Riktiga äckliga skräckfilmer! Gief tips! Creep tyckte jag var läskig för några år sedan iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 9 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Fight club. 10/10 Se den, vad mer kan man säga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts