Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Såg den för någon vecka sen, jag kände mig som ett fån under hela filmen och undrade vad fan det är jag kollar på och varför? den var skum. den var inte bra, den var inte dålig.. som du säger är det fan omöjligt och ge den ett betyg för den är bara helt.....^_^

Ja, under vissa delar satt man och gapade och funderade på vad det egentligen var man kollade på. Men som sagt så gick det inte att sluta titta på den. Den var... fängslande, men på något kusligt och morbit sätt. >_<

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, under vissa delar satt man och gapade och funderade på vad det egentligen var man kollade på. Men som sagt så gick det inte att sluta titta på den. Den var... fängslande, men på något kusligt och morbit sätt. ^_^

Fula är att jag hade av någon anledning förväntat mig en skräckrulle med en elak biatch som kan andas under vatten och dränker folk, och när jag väl började kolla på den så insåg jag snabbt att detta kunde vara ett misstag och slöseri med tid men jag fortsatte att kolla på den bara för att jag inte kunde sluta kolla på den, den var förtrollande på ett obehagligt sätt >_<

Några dagar senare edit: kollade nyss klart Hitman, den var okej. visste att filmen inte direkt skulle vara grym eftersom det är en film baserat på ett spel, och personligen skulle jag vilja se Jason Statham (från filmer som 'Crank' och 'The Transporter') i rollen som agent 47 istället för Timothy Olyphant (vem?).

7/10

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Den var rätt bra faktiskt, var rädd att jag skulle bli besviken. Bra action, hela filmen kändes väldigt Indiana Jones. Tyvärr blev filmen alldeles för överdriven mot slutet (Ni som sett den vet vad jag pratar om, vafan liksom?) Nog för att tidigare filmer var orealistska men den här gången gick det över gränsen. Storyn var alltså en besvikelse på grund av dom sista 20-30 minutrarna eller så, medan resten av filmen var bra (väldigt bra till och med). Se den, du kommer inte bli besviken.

Betyg: Stark 7 eller svag 8, ni får välja. Men för att vara snäll så...

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Paranoid Park

Skön film. Inget überbra. Men skön. Betyget från imdb håller jag helt med om. 7.4/10

En sak jag funderade på var när

han tittade på nyheterna och vart helt "Oh my god... =OO" - Reagerar man verkligen så om man ser en sådant reportage (en mördad person, av på mitten) på nyheterna, eller överdriver man lite och vill typ säga att det är stötande att se 23-nyheterna för folk under 18 år? Amerikanerna borde väl vara rätt vana vid att höra/se folk dödas hit och dit.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Paranoid Park

Skön film. Inget überbra. Men skön. Betyget från imdb håller jag helt med om. 7.4/10

En sak jag funderade på var när

han tittade på nyheterna och vart helt "Oh my god... =OO" - Reagerar man verkligen så om man ser en sådant reportage (en mördad person, av på mitten) på nyheterna, eller överdriver man lite och vill typ säga att det är stötande att se 23-nyheterna för folk under 18 år? Amerikanerna borde väl vara rätt vana vid att höra/se folk dödas hit och dit.

Då det var han som var orsaken till att säkerhetsvakten dog och att han då kunde ses som en mördare så blev han självklart så upprörd. Jag menar, vem skulle inte bli chockad av att se att man tagit livet (Halshuggt) en annan människa. Inte verbalt, men subjektivt. Och att det kom på nyheterna, jag skulle bli jätterädd och paranoid om dom visade om jag hade mördat någon på nyheterna.

Sedan tror jag amerikanarna är vana vid just det och jag tror han inte skulle flippat ut om det inte var han som var orsaken till att han dog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Shining

Bra miljöval och idé överhuvudtaget. Tycker dock att karaktärerna kändes lite tunna då man egentligen inte fick reda på så mycket om dem.

@@@@@

- - -

The Big Lebowski

Rolig, skön komedi med hyfsat skruvad handling, karaktärerna och allt omkring dem var helt suveränt. Men den borde vågat vara lite mer "komedifilmigare".

@@@@@

- - -

Donnie Darko

Välgjord i dess tema med bra grafik och stämning, känns lite smått surrealistisk. Men de mer utforskande delarna i filmen når inte riktigt enda fram...

@@@@@

- - -

Memoirs of an Invisible Man

Egentligen rätt uttjatat tema ("experiment går fel"), men den lyckas ändå med nåt nytt. Inte extremt jävla jättebra, men inte heller medelmåttig.

@@@@@

- - -

A Clockwork Orange

Mästerverk...?

@@@@@

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då det var han som var orsaken till att säkerhetsvakten dog och att han då kunde ses som en mördare så blev han självklart så upprörd. Jag menar, vem skulle inte bli chockad av att se att man tagit livet (Halshuggt) en annan människa. Inte verbalt, men subjektivt. Och att det kom på nyheterna, jag skulle bli jätterädd och paranoid om dom visade om jag hade mördat någon på nyheterna.

Sedan tror jag amerikanarna är vana vid just det och jag tror han inte skulle flippat ut om det inte var han som var orsaken till att han dog.

Men fick man inte reda på det föränn lite senare i filmen? Varför flippade han inte tidigare? T.ex. när snuten snackade med honom.

Anyways, bra film men idag ska jag se The Boondock Saints (1999). Återkommer ikväll med en kommentar. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fick man inte reda på det föränn lite senare i filmen? Varför flippade han inte tidigare? T.ex. när snuten snackade med honom.

Anyways, bra film men idag ska jag se The Boondock Saints (1999). Återkommer ikväll med en kommentar. :angry:

Det var till för att höja spänningen i filmen.

Om man skulle vetat direkt att det var han skulle filmen inte varit lika bra

<_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår såg jag en kultrulle jag aldrig sett förut, nämligen Fight Club.

Wow, vilken sjukt bra rulle. Jag anser inte att den behöver någon närmare presentation, alla har nog sett den redan. Gillade den oerhört mycket i alla fall, väldigt unik film. Blev väldigt... "inne" i filmen, och för att hänga med krävs en del koncentration. Man kan tro att det bara är en ultravåldsrulle där hunk-Brad Pitt slåss, men det är ju mer än så. Klockrena dialoger och många starka scener. Gillar... vissa detaljer, t.ex. att man i början med förtexterna, "åker" genom The Narrator's hjärna, när det

senare visar sig att det hela just har utspelat sig därinne - i hans hjärna

. Slutet var väldigt bra om än lite svårtolkat. Where Is My Mind? med Pixies gör ju inte saken sämre.

Jag kan inte sätta ett rättvist betyg, ska se om den (har säkert missat ½ av alla detaljer, referenser osv.) innan. Sjukt bra rulle, hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår såg jag en kultrulle jag aldrig sett förut, nämligen Fight Club.

Wow, vilken sjukt bra rulle. Jag anser inte att den behöver någon närmare presentation, alla har nog sett den redan. Gillade den oerhört mycket i alla fall, väldigt unik film. Blev väldigt... "inne" i filmen, och för att hänga med krävs en del koncentration. Man kan tro att det bara är en ultravåldsrulle där hunk-Brad Pitt slåss, men det är ju mer än så. Klockrena dialoger och många starka scener. Gillar... vissa detaljer, t.ex. att man i början med förtexterna, "åker" genom The Narrator's hjärna, när det

senare visar sig att det hela just har utspelat sig därinne - i hans hjärna

. Slutet var väldigt bra om än lite svårtolkat. Where Is My Mind? med Pixies gör ju inte saken sämre.

Jag kan inte sätta ett rättvist betyg, ska se om den (har säkert missat ½ av alla detaljer, referenser osv.) innan. Sjukt bra rulle, hur som helst.

Tips: Fight Club måste ses två gånger. Första gången ska du inte veta någonting om filmen och andra gången ska du med slutet i bakhuvudet se den och leta efter alla härliga, subtila detaljer som EGENTLIGEN avslöjar slutet. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips: Fight Club måste ses två gånger. Första gången ska du inte veta någonting om filmen och andra gången ska du med slutet i bakhuvudet se den och leta efter alla härliga, subtila detaljer som EGENTLIGEN avslöjar slutet. <_<

Första gången jag såg Fight Club så förstod jag ingenting. [x]

Andra gången så förstod jag lite mer men såg inte hela. Tröttnade (fattade ingenting?) efter halva.

Tredje gången. Imorgon. 720p HD. Då jävlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis på The Signal. Tänker inte säga så mycket än att filmen sög, den sög riktigt hårt. Det måste vara en av de sämsta filmerna jag någonsin har sett. Äckligt dålig. Ge fan i att kolla på den.

Utgår man från trailern verkar den cool, men jag litar på dig. Ser den inte. =)

Någon som vet om den här är värd att se? =/

Har inget att se...

[youtube-old]eSpCWJnnWVI[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Departed

Go fuck yourself.

I'm tired from fucking your wife.

How is your mother?

Good, she's tired from fucking my father.

Faktiskt första gången jag ser den här filmen. Och fy satan så bra den är! Den levde verkligen upp till de smått sagt kolossala förväntningarna jag hade på den, efter alla lovord den fått.

Alla "stjärnor" spelar verkligen på toppen av sin förmåga och det resulterar i ett sjuhelvetes skådespeleri, som tillsammans med en fängslande och snabbt accelerande story får en att verkligen leva sig in. Skitbra film! Och Dropkick Murphys låt "I'm Shipping up to Boston" är verkligen helt klockrent lagd.

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor