L_Voll Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 Death Of Ian Stone Såg den i höstas. Jag har för mig att jag tyckte den var bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 (redigerad) Såg den i höstas. Jag har för mig att jag tyckte den var bra. Tyckte den spårade ur när hans andra tjej dödade honom. Han kommer inspringande och tror att folk ville döda honom, hon kramar honom bakifrån för att sedan sticka tentakeln genom magen på honom. Efter det gick det bara utför... Redigerad 23 maj, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 Tyckte den spårade ur när hans andra tjej dödade honom. Han kommer inspringande och tror att folk vill döda honom, hon kramar honom bakifrån för att sedan sticka tentakeln genom magen på honom. Efter det gick det bara utför... MEN FOOOOOOOOOOOOKING SPOILERTAGS DIN /R/TARD!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 (redigerad) Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull Fantastiskt bra! Karen Allen, Harrison Ford och Shia LaBeouf har en fantastisk kemi i filmen. Bra slut också med att Indy och Marion gifter sig. Det är mycket passande fortsättning för Indy och de lyckades dessutom nästan bokstavligt "pass the hat". Henry "Mutt" Jones III Williams lyckades de verkligen med att etablera som huvudkaraktär. Han börjar som sidekick men blir sedan en huvudroll. Fäktnings scenen mellan bilarna var riktigt jäkla bra. Nog bästa i hela filmen. Shia LaBeouf är en fantastisk skådespelare och han var ju knappast sämre här. När det gäller Cate Blanchett så tycker jag att hon övertygade väldigt mycket. Ärligt talat, jag slutade se henne som Cate Blanchett och såg henne som karaktären istället. Mycket bra. Hon var verkligen Irina Spalko. De andra skådespelarna ska ha sagt att Cate Blanchett var Irina Spalko under hela inspelningen (även när de inte filmade) och vägrade umgås med de andra skådespelarna och att de var mycket förvånande när de träffade henne efter all inspelning var klar och såg att hon igentligen var en totalt annorlunda person privat. Harrison Ford var i toppform. Det syntes att han fortfarande gjorde de flesta stunten själv och lika bra. Och så Aliens... mycket överaskande. Hade aldrig på alvar väntat mig det men det passade förvånande bra. Mycket tackvare att Aliens, Crystalskull och högteknologi är mycket sammankopplad med Maya-mytologin och passar på så vis. Dessutom känns det rätt att Indy var inblandad i Roswell och att nu verkligen har sett allt. Dessutom, Aliens är mycket närmare verkligheten än de Gudar som visat sig existera i tidigare filmer. Dock tycker jag att det var onödigt att förklara en massa i slutet om vilka varelserna var. Det hör inte till Indy att får det serverat sådär. Men troligen ville de klargöra att de INTE kom från Rymden eftersom en hel del folk är alergiska mot "rymdvarelser". Men de lyckades behålla mystiken genom att göra varelsen väldigt mystisk, kraftfull och magisk. Mycket bra, en av de bästa. Den slår inte Last Crusade men kommer inte heller för långt bakom. 9,5/10 Redigerad 22 maj, 2008 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2008 The Mist Töntig och dålig. Låt bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 MEN FOOOOOOOOOOOOKING SPOILERTAGS DIN /R/TARD!! Ursäkta, verkligen. Tänkte att det kanske inte var så viktigt då folk kanske inte ens ser filmer man pratar om. Skall vara nogrannare i fortsättningn. Sorry än en gång... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 The Mist Töntig och dålig. Låt bli. Så farlig var den väl inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Shia LaBeouf... lalalala Är snorungen-med-The-Strokes-tröja från Transformers med? Bevare mig väl. ----- Har tredagars-helg nu, tänkte se två långa filmer jag har tänkt se ett tag, Into the Wild och There Will Be Blood. Är sugen som fan på TWBB, då forumets Dalai Lama sa att det var en av vår tids största filmer. Återkommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Ursäkta, verkligen. Tänkte att det kanske inte var så viktigt då folk kanske inte ens ser filmer man pratar om. Skall vara nogrannare i fortsättningn. Sorry än en gång... Ska du inte editera och lägga in spoilertags? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 (redigerad) Ska du inte editera och lägga in spoilertags? Nee, känns som om jag redan har sabbat, då kan jag lika gärna låta det vara. Edit: eller jo... Redigerad 23 maj, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EET FUK Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 Senast sedda film är det inte direkt. Såg denna film nångång under mitten av 90-talet. Kommer svagt ihåg att filmen handlade om ett monster som fångade barn och förtrollade dom till guld pokaler. Om det finns någon snäll person här som känner igen denna film får ni gärna skriva! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 (redigerad) Senast sedda film är det inte direkt. Såg denna film nångång under mitten av 90-talet. Kommer svagt ihåg att filmen handlade om ett monster som fångade barn och förtrollade dom till guld pokaler. Om det finns någon snäll person här som känner igen denna film får ni gärna skriva! Ja jag känner igen det. Det var ett barnprogram kommer dock inte ihåg vad det hette. Hade varit kul att veta faktiskt. Redigerad 23 maj, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 The Mist Töntig och dålig. Låt bli. Jag garvade som fan i slutet Tyckte hela filmen var skön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2008 (redigerad) Diving bell and the butterfly/Fjärilen i glaskupan Baserad på en san historia. Handlar om en kille som jobbar på tidningen den franska modetidningen Elle. Han får en hjärnblödning vid 42 års ålder och blir totaltförlamad. Kan inte ens prata, det enda som fungerar är hans vänstra ögo, och det är med hjälp av det som han kommunicerar med omvärlden. Svårt att betygsätta en sådan här film. Den är gripande och tanvärd, rekommenderas. X/10 [youtube-old]G69Zh7YIg8c[/youtube-old] Redigerad 23 maj, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2008 Unbreakable M. Night Shyamalan fortsätter att vara en av mina favorit regissörer. Skitbra film som handlar om David Dunn (Bruce Willis) som efter en tragisk tågolycka finner sig själv att vara... speciell. Mystisk och med fina och oväntande vändningar. Five thumbs up! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 24 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2008 Jag garvade som fan i slutet Tyckte hela filmen var skön. Haha, slutet är så underbart. Verkligen " " Fast så var inte slutet i boken men man ska inte underskatta manusförfattarens konstnärliga frihet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2008 (redigerad) Lady in the Water Wow... vad är denna film egentligen? Psykadelisk är den iaf, och... jag finner inte ord. Inte på det "den är så bra att jag inte finner ord!"-sättet utan jag kan verkligen inte slå fast vad denna film egentligen är för något. Något jag kan slå fast är att den sannerligen är djupare än marianergraven. Regissör är alltså M. Night Shyamalan. Filmen är kanske inte lika bra som hans tidigare verk - Sixth Sense, Signs, Unbreakable - men fortfarande rätt bra. Tror jag. Kan omöjligt sätta ett betyg på denna rulle. Men just ja, soundtracket är helt fakking underbart! Redigerad 26 maj, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 26 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2008 Lady in the Water Wow... vad är denna film egentligen? Psykadelisk är den iaf, och... jag finner inte ord. Inte på det "den är så bra att jag inte finner ord!"-sättet utan jag kan verkligen inte slå fast vad denna film egentligen är för något. Något jag kan slå fast är att den sannerligen är djupare än marianergraven. Regissör är alltså M. Night Shyamalan. Filmen är kanske inte lika bra som hans tidigare verk - Sixth Sense, Signs, Unbreakable - men fortfarande rätt bra. Tror jag. Kan omöjligt sätta ett betyg på denna rulle. Men just ja, soundtracket är helt fakking underbart! Såg den för någon vecka sen, jag kände mig som ett fån under hela filmen och undrade vad fan det är jag kollar på och varför? den var skum. den var inte bra, den var inte dålig.. som du säger är det fan omöjligt och ge den ett betyg för den är bara helt..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2008 (redigerad) Hitman (2007) Baserad på spelserien med samma namn. Mycket bra film och mycket trogen spelen. De går inte in på mycket detaljer om 47 eller hans bakgrund vilket nog är en bra idé. Rätt bra också att filmen utspelar sig i samma universum som spelen och är alltså en händelse som utspelar sig under en okänd tidpunkt i, eller mellan, spelen. Filmen är mycket bra regiserad och Timothy Olyphant gör en riktigt bra Agent 47. Det dåliga i filmen är väl igentligen att filmen är för kall och för humorbefriad (speciellt Agent 47) som folk som inte spelat spelen kanske inte skulle uppskatta. Jag gillar verkligen hur de utvecklar Agent 47 utan att gå förlångt med det. Han är alltid Agent 47 och trots sin utveckling så blir han aldrig mjukis eller så. Ang. slutet och det alternativa slutet så känner jag mig en aning splittrad vilket jag föredrar. Det alternativa ger det tragiska med att Nika dör och att Agent 47 inte lyckas rädda henne och på så vis förlorar sin koppling till känslor. Dessutom hade det öppnat för en uppföljare där han ska hämnas. Men samtidigt så ger orginalet ett sorts lyckligt slut som passar som bra avslutning med att han vakar över henne. Jag menar, sorgliga slut är aldrig trevliga. Effektiva men aldrig trevliga och det känns skönt att allt är OK i slutet. Som sagt, känner mig kluven vilket jag föredrar. Men som sagt, riktigt bra actionfilm och riktigt bra värdig tolkning av spelen. 9/10 Redigerad 27 maj, 2008 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2008 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts