Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Untraceable

Till skillnad från XXXgemageXXX så tycker jag filmen var riktigt cool. Lite "SAW" över filmen, men ändå inte samma tema.

Kortfattat handlar det om en snubbe som visar upp på sin hemsida killwhitme.com hur "han" dödar människor.

Han sätter folk i olika apparater och ju fler besökare sidan får desto snabbare dör personen. Så egentligen är det besökarna som tar livet av offret.

Se den.

8/10

[youtube-old]OLYo5tMylQM[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boot Camp

Hyfsad film med Peter Stormare och Mila Kunis (That '70s Show). Stormare spelar en doktor som driver ett läger för bråkiga ungdomar. Till lägret skickas ungdomarna mot sin vilja, för med hjälp av våld och hjärntvättning lära sig att bli lydiga. Som vanligt baseras filmen på verkliga händelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Untraceable

Till skillnad från XXXgemageXXX så tycker jag filmen var riktigt cool. Lite "SAW" över filmen, men ändå inte samma tema.

Kortfattat handlar det om en snubbe som visar upp på sin hemsida killwhitme.com hur "han" dödar människor.

Han sätter folk i olika apparater och ju fler besökare sidan får desto snabbare dör personen. Så egentligen är det besökarna som tar livet av offret.

Se den.

8/10

Låter väldigt bra, ska kollas upp. Gillar Saw filmerna starkt så lite sånt över det hela är inte fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)

En högt uppsatt amerikansk flygofficer (Sterling Hayden) ger sina flygstyrkor order om att bomba Sovjetunionen med kärnvapen eftersom han är övertygad om att kommunisterna försöker "förgifta amerikanska kroppsvätskor". Han barrikaderar sig på sin förläggning tillsammans med trupperna där och ger dem order att inte släppa in några de inte personligen känner, även om de ser ut som vanliga amerikanska soldater. Säkerhetsarrangemangen som var tänkta att försäkra att endast giltiga order når förbanden, gör nu att ingen information utifrån når in till basen.

För att lösa problemet kallar den amerikanska regeringen in den ryske ambassadören samt ringer kommunistpartiets generalsekreterare, som dessvärre visar sig vara berusad. Till allas förfäran framkommer det är att Sovjetunionen utvecklat ett domedagsvapen som automatiskt utlöses vid ett kärnvapenanfall, och som kommer att gå igång så fort den första atombomben slagit ner.

Totalt fucking underbar! Nog den bästa filmen jag sett på ett bra tag! Den får 9/10 på grund av det lite bristande slutet.

normal_dr_strangelove01_1009692_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heat

Neil McCauley (De Niro) ledaren för en rånarliga planerar en stor stöt. Polisen Vincent Hanna (Pacino) är fast besluten att sätta dit McCauley.

Riktigt tung film, en av dom bästa actionfilmerna som gjorts, allt är så snyggt filmat och Michal Mann har fångat alla delar av Los Angeles, fattiga och rika områden, övergivna områden, hamnen, motorvägar osv... på ett väldigt snyggt sätt, precis som han gjorde under Miami Vice eran.

:confused::):lol::D:)

Semi-Pro

Basketspelaren och coachen Jackie Moon samlar sitt lag, Flint Michigan Tropics, för att fullfölja deras NBA-drömmar.

Sure, en i mängden av Will Ferrell komedier, men ändå kan man sitta och gapskratta åt vissa saker i flera minuter när han är med, hans karaktärer skiljer ju sig inte så mycket från tidigare, i hans förra film så spelade han ju konståkare, i Semi-pro är det samma stil på karaktären bara att han är basketspelare nu.

Man får lita på hans motspelare nu för tiden och hoppas dom gör ett bra jobb, och i Semi-Pro så gör just hans motspelare det (Woody Harrelson och André Benjamin). Sen är det ju som sagt rätt så barnslig, enkel humor som man skrattar åt så det slår aldrig fel.

Konversationen om svensk porr var f.ö rätt så skön, bra soundtrack också.

:) (:!!!:) (:!!!:) (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lars and the Real Girl

Lars är en socialt inkompetent man. Han är inneboende hos sin bror och sin svägerska i deras garage. Hans svägerska, alltså hans brors fru är mycket orolig för honom eftersom han aldrig träffar människor på sin fritid. Men en dag knackar Lars på deras ytterdörr med en glädjande nyhet - han har träffat en tjej! Bianca heter hon och kommer från Braslilen. De blir mycket glada, men det visar sig att Bianca tyvärr inte är en riktig tjej, utan en sexdocka.

lars-and-the-real-girl_1010251_0.jpg

Bra och annorlunda film! Självklart humoristiskt, men seriös och inte tramsig som jag trodde innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Totalt fucking underbar! Nog den bästa filmen jag sett på ett bra tag! Den får 9/10 på grund av det lite bristande slutet.

Det slutet är det näst bästa jag sett (nummer ett är The Usual Suspects). "Mein Führer - I can WALK!" - krasch-boom-bang - Vera Lynn. Jag tycker det är underbart.

Filmen jag såg senast var Walk Hard. Rekommenderar den varmt, det var en riktig skrattfest må ni tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igårkväll tittade jag på filmen Blood Diamond. En stundtals mycket brutal film om s.k. "blodsdiamanter" som utvinns och handlas med under hemska förhållanden i Afrika, och till sist når smyckesbutiker runt om i västvärlden. Tänkvärd film, och ska man någon gång köpa ett diamantsmycke åt någon finns nog filmen kvar i bakhuvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det slutet är det näst bästa jag sett (nummer ett är The Usual Suspects). "Mein Führer - I can WALK!" - krasch-boom-bang - Vera Lynn. Jag tycker det är underbart.

Mja, mja. Lite sådär oestetiskt estiskt kanske. Men jag stör mig på den oavslutade meningen liksom "I have an idea .. Oh .. MEIN FÜHRER I CAN WALK!" bom-krash-boom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igårkväll tittade jag på filmen Blood Diamond. En stundtals mycket brutal film om s.k. "blodsdiamanter" som utvinns och handlas med under hemska förhållanden i Afrika, och till sist når smyckesbutiker runt om i västvärlden. Tänkvärd film, och ska man någon gång köpa ett diamantsmycke åt någon finns nog filmen kvar i bakhuvudet.

Jag har tittat på trailern flera gånger men inte tagit mig i kragen och sett hela filmen. Idag är det måndag, jag har bara lite Engelska att titta på - så ikväll ska jag se den! :blink::doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår såg jag kultrullen Trainspotting för första gången.

Heroinmissbrukaren Mark delar knarkarlya i Edinburgh med sina kompisar Spud, Sick Boy samt Alison. Tillsammans med ett antal mer eller mindre bisarra vänner speglar de en tragikomisk och cynisk generation i dagens Storbritannien.

Riktigt bra var den! Otroligt rolig framförallt, klockrena karaktärer allihop. Gillade särskilt Robert Carcyle's tolkning av Begbie, bra tolkning av den argsinta alkoholisten. Trots att man får se mycket hemskheter gällande drogbruket så känns det inte som en 'anti-drog-propaganda-rulle' utan mer som ett humoristiskt drama med glimten i ögat. Många minnesvärda scener (inkl. monologen såklart). Gillar hur början och slutet knyts ihop, verkligen bra gjort.

4/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trots att man får se mycket hemskheter gällande drogbruket så känns det inte som en 'anti-drog-propaganda-rulle'

Den skildrar ju faktiskt heroinmissbruket precis som det faktiskt är.

Grym film för övrigt, älskar överdos-scenen när 'Perfect Day' med Lou Reed spelas! <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What Happens In Vegas...

Jack och Joy har aldrig träffats förr men vaknar upp efter en blöt kväll i Las Vegas och upptäcker att de inte bara gått och gift sig utan också tillsammans vunnit storvinsten på jackpot... samt att de inte står ut med varandra. Den ena fantasifulla jävligheten följer nu på den andra då de båda försöker komma ur äktenskapet och få pengarna för sig själva.

Trodde den här filmen skulle vara en i mängden av romantiska komedier, men den var faktiskt rätt så charmig, och jag smålog lite då och då, och efter att ha följt That 70`s show i flera år så går det ju inte att ogilla Ashton Kutcher, och Cameron Diaz är riktigt het i filmen, ok det är väl kanske inte filmen dom kommer bli ihågkomna för, men den funkar för en vanlig filmkväll om man är sugen på en komedi.

:) :) :D X X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Halloween 2007 under natten.

Handling:

På Halloween högg han ihjäl sin styvfar samt storasystern och hennes pojkvän. Han var 10 år. Nu har Mike Myers varit tvångsinlagd på ett hårdbevakat sinnessjukhus i 16 år och under tiden har de psykiska såren efter tragedin hunnit läka i Haddonfield , den lilla staden där morden ägde rum. Men ännu en Halloween står inför dörren och utan att Haddonfields invånare anar rycker ännu en makaber massaker allt närmare den lilla staden…

Jag trodde att det här skulle vara en ren remake (ala Motorsågsmassakern) och det är delvis en remake från kultrullen från 1978, till skillnad från orginalfilmen så berättar den här versionen om hans barndom och hur han blev som han blev, man får följa honom på sjukhuset, sen när han rymmer så börjar själva remaken, precis där orginalfilmen börjar.

Tycker faktiskt att Rob Zombie har lyckats att återskapa filmen på ett väldigt bra sätt, det är nog faktiskt den bästa remaken av en gammal film jag sett på väldigt länge, kul också att Malcolm McDowell är med i filmen (mer känd som Alex i A Clockwork Orange och Mr. Linderman i Heroes.)

Den kommer ju aldrig rå på orginalet men tycker den är värd 4/5 ändå.

Så om gillar ni slasherfilmer så tycker jag ni ska kolla in Halloween 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår såg jag kultrullen Trainspotting för första gången.

Heroinmissbrukaren Mark delar knarkarlya i Edinburgh med sina kompisar Spud, Sick Boy samt Alison. Tillsammans med ett antal mer eller mindre bisarra vänner speglar de en tragikomisk och cynisk generation i dagens Storbritannien.

Riktigt bra var den! Otroligt rolig framförallt, klockrena karaktärer allihop. Gillade särskilt Robert Carcyle's tolkning av Begbie, bra tolkning av den argsinta alkoholisten. Trots att man får se mycket hemskheter gällande drogbruket så känns det inte som en 'anti-drog-propaganda-rulle' utan mer som ett humoristiskt drama med glimten i ögat. Många minnesvärda scener (inkl. monologen såklart). Gillar hur början och slutet knyts ihop, verkligen bra gjort.

4/5

5/5*

helt underbar film :)

choose life

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Death Of Ian Stone

Började riktigt bra, men den svävade ut mer och mer och blev slutligen bara löjlig och icke trovärdig. Synd då det hade kunnat vara en riktigt bra film

Kan faktiskt inte rekomendera den för er, det hade helt enkelt känns som om jag hade försökt lura er.

Slösa inte bort 2 timmar av era liv på den här rullen...

-1/10

[youtube-old]hyiO-7RQ30A[/youtube-old]

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor