Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Såg The Tuxedo idag. Jackie Chan kommer över en smoking som ger oanade krafter. Finns egentligen inte mer att säga än så. Jag ger den samma omdöme som jag gav The Medallion (den filmen hade i princip samma stuk, även fast den kanske var aningen sämre):

Haha. Nu The Tuxedo har faktiskt sina stunder. Men usch vad The Medallion var dålig. Troligtvis sämsta filmen någonsin. :)

--

The Sixth Sense (aka Sjätte Sinnet).

Denna filmen var väldigt bra. Har inte riktigt vågat se den förut då jag fått höra av folk att den är väääldigt läskigt. Dock så kunde jag inte hålla med om det, men den var spännande och underhållande ändå. Bruce Willis prestation som barnpsykologen Malcolm Crowe är skrämmande bra. Även Haley Osment gjorde väldigt bra ifrån sig som barnet som kan se döda människor, Cole Sear.

Fem spöken av fem möjliga.

ghost_990744_0.gifghost_990744_0.gifghost_990744_0.gifghost_990744_0.gifghost_990744_0.gif

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Space Jam

Michael Jordan bestämmer sig för att hjälpa Snurre Sprätt och gänget i en basketmatch mot läskiga utomjordingar som hotar deras frihet.

Klassisk barndomsfilm. Vet inte hur många gånger jag sett den förut men det kändes konstigt att se den på engelska. Väldigt bra animerad för att vara gjord -96 med sköna karaktärer och klockrena skämt i sann Looney Tunes-anda. Mycket sköna gästskådisar som t ex. Bill Murrey och Danny DeVito.

4 basketbollar av fem

X

[youtube-old]Hr81VwaWoOE[/youtube-old]

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nattbuss 807

Lite ironiskt är det nog. Så fort man frågar en vuxen så vet majoriteten av dom inte vad eller vilken typ av film detta är.

Så fort man frågar en tonåring i högstadiet eller gymnasiet vet de direkt vilken film det är.

Iaf, varför ens se denna? Hmm, för det första var det länge sedan jag såg den och hade totalt glömt bort denna. För det andra blev den ett samtalsämne efter idrotten av någon anledning och jag bestämde mig för att se om den.

Vad jag totalt hade glömt var hur hemska scener det fanns. Visst, Hostel och alla andra 'äckelhets-filmer' visar ju mer blod och hemskare scener, men t.ex den som placerade sig i inledningen av filmen där

Kalle och de andra misshandlar killen

. Fyfan säger jag bara. Men man tål ju det, men inte roligt att se precis. Skådespeleriet sög totalt. Förstår inte hur SiXxe kunde skriva att skådespeleriet var bra. Den enda som dög var Johan Svangren och det ser man i deras karriärer efter den filmen också, trots att allas blev väldigt kortvariga.

Allt är dåligt egentligen. Allt. Men, vad är det som är bra? Det finns två saker. Fotot är faktiskt rätt bra för att vara en svensk film på 90-talet och det var en av de få sakerna som jag gillade. Och sedan atmosfären. Sommar. 1998. Det känns väldigt nostalgiskt på något väldigt konstigt sett. Så fort man ser bilderna från ett somrigt Stockholm så känns det bara, så ... ja. Men överlag då? Egentligen är hela filmen fantastiskt oerhört krånglig. En som ser den första gången lär inte förstå den alls. Så, ljuspunkterna var som sagt Johan Svangren, fotot och miljön. Det blir trots allt inte en etta, en tvåa duger bra.

2/5

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis klart Jumper och eftersom jag inte hade några förväntningar så blev jag inte heller besviken.

Handlar om en kille som märker att han kan teleportera sig, men sen upptäcker han att där finns dom som inte gillar det lika mycket som han själv gör.

Samuel L Jackson håller upp hela filmen enligt mig, utan han och rollen han spelar hade den varit värdelös.

2.5/5 No more, no less.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag såg jag Juno. Skön film, men ändå lite innehållsfattig på något sätt. Känns som att de kunde förlängt den en halvtimma och slängt in lite sköna (fast för storyn irrelevanta) scener. Men som sagt, bra film. Bleeker och junos pappa var lätt de skönaste karaktärerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AVP: Aliens vs Predator 2 - Requiem

Måste säga att jag var positivt överaskad av filmen. Jag hade hört att den skulle vara så dålig att den knappt gick att se men jag tycker faktiskt att den var bra.

Visst, den hade sina dåliga sidor och mot slutet så blev den sämre (t ex

att Jesse dog, som var helt onödigt, att de dödade Predatorn och aldrig lät en lära känna honom trotts att han var en av de absolut största huvudrollerna samt för många likheter med Resident Evil: Apocalypse

).

En annan dålig grej var att karaktärerna aldrig utvecklas tillräckligt för att bli intresanta och de man tycker har potensial misshandlas och tappar senare. T ex

Kelly O'Brien som hade potensial att vara en ny Ripley men som man fick se aldeles för lite av och som hamnade i skuggan av de andra. De fokuserade en massa på Pizzakillen och hans tjej bara för att sedan låta dem bli bi-karaktärer och/eller dö. Dallas var väl den ända de ligentligen lyckades bra med.

En annan dålig sak var att där var alldeles för lite möte mellan

Predatorn och människorna.

Men utöver det så var det en bra, spännande, underhållande, rolig film att se på av typen som göras aldeles för sällan nu för tiden.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AVP: Aliens vs Predator 2 - Requiem

Måste säga att jag var positivt överaskad av filmen. Jag hade hört att den skulle vara så dålig att den knappt gick att se men jag tycker faktiskt att den var bra.

Visst, den hade sina dåliga sidor och mot slutet så blev den sämre (t ex

att Jesse dog, som var helt onödigt, att de dödade Predatorn och aldrig lät en lära känna honom trotts att han var en av de absolut största huvudrollerna samt för många likheter med Resident Evil: Apocalypse

).

En annan dålig grej var att karaktärerna aldrig utvecklas tillräckligt för att bli intresanta och de man tycker har potensial misshandlas och tappar senare. T ex

Kelly O'Brien som hade potensial att vara en ny Ripley men som man fick se aldeles för lite av och som hamnade i skuggan av de andra. De fokuserade en massa på Pizzakillen och hans tjej bara för att sedan låta dem bli bi-karaktärer och/eller dö. Dallas var väl den ända de ligentligen lyckades bra med.

En annan dålig sak var att där var alldeles för lite möte mellan

Predatorn och människorna.

Men utöver det så var det en bra, spännande, underhållande, rolig film att se på av typen som göras aldeles för sällan nu för tiden.

8/10

Jag kollade nyss klart den, jag tyckte det var najs att Jesse

dog

, i början av filmen när pizzapojken var untanför Jesse's hus tänkte jag för mig själv "it's always about a girl" och trodde allting skulle bli förutsägbar smörja men filmen var helt okej. Fasst det jag skulle vilja se är lite mer av den där Predalien (den där mixen mellan predator och en alien). innerst inne önskade jag nästan att Predalien skulle vinna.

Jag ger den samma som du 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shining - The Stephen King version

Mycket bättre än orginalet imo, i den här filmen får man följa familjen ända från början och man får uppleva mycket som det skrevs om i boken.

När Jack bryter armen av Danny och blir aggresiv mot eleven som punkterade hans bildäck

etc.

Én till sak som höjer filmens värde är Wendys insats, Rebecca De Mornay är SÅ mycket bättre än hon som spelade Wendy i orginalet.

Den förra Wendå var så plastig tycker jag, ingen känsla alls och hon såg ut som en slapp fisk under hennes repliker (dom få som hon hade.)

Rebecca De Mornay har en otrolig inlevelse och fyller ut rollen som Wendy till punkt och pricka.

Den var dock för lång, nära på 5 timmar och det var mycket som skulle kunna klippas bort.

Menmen, i det stora hela var den en riktig höjdare :lol:

4\5

Så som i Himmelen

Jag vet att vi alla är tuffa grabbar, och tuffa grabbar gråter inte....Men i den här filmen så är dammen nära att spricka.

Helt underbar och sticker ut sådär lite extra från andra Svenska filmer med samma stuk.

Jag ger den 5+\5 utan att ens blinka. :ermm:

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

THE GREEN MILE

10/10

Så som i Himmelen

Jag vet att vi alla är tuffa grabbar, och tuffa grabbar gråter inte....Men i den här filmen så är dammen nära att spricka.

Helt underbar och sticker ut sådär lite extra från andra Svenska filmer med samma stuk.

Jag ger den 5+\5 utan att ens blinka. :ermm:

Gamla filmer, men ack så sanna betyg.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Vantage Point

Under ett politiskt toppmöte, som äger rum i Spanien, blir THE PRESIDENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA skjuten. Och det blir han precis då han ska ska börja framföra sitt tal, vars syfte är att försöka få de flesta utav jordens länder att starta ett samarbete mot terrorismen.

Under filmen får man följa 8 olika individers perspektiv på skjutningen och dess följder, inklusive skurk- och biljakt. Från att inte på något sätt höra samman vävs sedan dessa 8 personer ihop på antingen det ena eller det andra sättet.

Och då ska betyget delas ut. Suuuck... dålig film, imo. Käns lite "plastig" och klichéfylld, och rätt förutsägbar. Men de vändningar som finns i filmen var å andra sidan inte så intressanta ändå. :blink:

5/10

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor