Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

There Will Be Blood

[youtube-old]f3THVbr4hlY[/youtube-old]

Ja. Trailern ser ju spännande ut. Men i filmen så är jag som många andra kluven. Jag vet inte om den var bra eller dålig. Eller dålig var den absolut inte. Nej, få inte fel uppfattning. Men, det är väldigt svårt att skriva. Det oerhört fantastiskt(!) bra skådespeleriet höjer dock filmen avsevärt och storyn är förstelig och dramat är spännande. Detta är dock inget för de som bara gillar action, spänning osv., utan mer för dom som gillar just drama och bra skådespelare. Från början kändes det väldigt lost-musikaliskt i min mening. Handligen tog ett tag att komma in i,

Jag gillade NCFOM mer, men denna är också suverän, men den tar liksom inte tag i mig trots det. Jag vill inte ge den ett betyg, men enligt mina åsikter ligger den någonstans mellan en sexa och en sjua. Sevärd? Avgör själv.

Mystic River

[youtube-old]nmiA24jwlbM[/youtube-old]

Åh, trailern är så bra. Om ni inte ska se filmen, så se den. Nästan rörande. Vill nästan se om filmen nu.

Men nu till saken. Detta kunde blivit RIKTIG bra om man skulle gjort lite ändringar. Sparar dom för mig själv för att inte möta kritik ( :unsure: ). Dock är inledning väldigt bra och n

är han sen återvänder (som jag trodde han skulle göra i slutet) är ett rörande skede

. Hela filmen går ut på ett drama då

tre barndomsvänner knyts samman efter otaliga år utan att ha varit 'vänner'. En begår ett mord, en annan mister sin dotter och en tredje utreder allting som polis.

Ja, vad ska man säga. Sean Penn gör antagligen en av sina bästa insatser och hela handlingen är bra genomtänkt, speciellt för att vara Clint Eastwood som regisserar den. Svårt att berätta mer än att den var bra, inte överträffande och jag har sett många bättre filmer, men den är helt klart sevärd!

6.5/10

men den oerhört barmhärtige och fasansfulla karaktären i Daniel Plainview (gestaltad av Daniel Day Lewis) är så väldans grym i sina handlingar så samtidigt som det är ett nöje för ögat att se honom, så är det samtidigt lite ont, eller ja, finns ingen bra beskrivning hur han själv beter sig.
Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Into the Wild

Skitbra, extremt snygga kamerasvep över ett oändligt antal olika landskap genom hela filmen. Ett problem dock, den är för lång (2,5 h). Blir väldigt segt efter ett tag... :unsure:

Väldigt sevärd dock, särskilt eftersom den baseras på en verklig historia. Blev sugen på att läsa boken nu!

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg, precis som DrStupid, Into the wild alldeles nyss, och jag är grymt imponerad.

I slutet när jag fick reda på att det var baserad på en verklig historia, och när de

visade fotot på den "riktiga" huvudpersonen

, blev jag helt tyst. Jag pausade filmen och bara satt där, och tittade på fotot. Det hade nästan hänt på riktigt, liksom. Det fick mig att bara ligga i soffan och tänka på någonting djupt.

Inte nog med det; Som DrStupid också sa, så älskade jag hur de visade stora delar av landskapen han levde kring. Grand Canyon, till exempel.

Riktigt bra film, den fick verkligen grepp om mig, och det har inte riktigt släppt ännu. Kan bero på att jag gillar naturen rätt mycket, och ett äventyr likt hans (förutom slutet) är utan tvekan vara någonting jag skulle kunna ge mig ut på.

9/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg, precis som DrStupid, Into the wild alldeles nyss, och jag är grymt imponerad.

Haha, jag läste: "Såg precis Dr Stupid - Into The Wild alldeles nyss" och fick för mig att forumiten i fråga har fått sitt namn från den "filmen". Jag är trött. :unsure:

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Messengers

Tyckte om filmen, slutet var lite så där. Dock väldigt nice att

det var han som jobbade för pappan som hade mördat den förra familjen

Handlar om en familj som flyttar till ett hus där en familj blivit mördad ( dock vet inte familjen om det ) Familjens dotter tycker inte om huset, och hennes lillebror kan se det den förra familjen lämnade kvar.

Påminner mycket om the grudge.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Irréversible.

En otäck, stötande och provocerande men dock väldigt bra film. Den vann 2002 pris för bland annat pris på Stockholms filmfestival. Innehåller både otäcka mord- och våldtäktsscener och utspelar sig baklänges.

Vet inte hur jag ska beskriva den egnetligen, men det är en väldigt bra film. Den är visserligen på franska, men med textning är det inga problem. Se den.

3/4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rambo IV

Stalone ser sönder botoxad och nerknarkad ut, plus så är den en sån sjukt jävla överdriven och övervåldsam att man mår illa. MEN!

"Själv är mannen bakom figuren långt ifrån lika hårdkokt.

– Mitt badrum är som en butik med skönhetsprodukter, säger Sylvester Stallone."

3/10 - bara för att det överdrivna övervåldet var snyggt gjort.

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett två filmer idag. Den första var Die Hard (ettan). Har sett den säkert sju-åtta gånger, men jag gillar den fortfarande. Som någon på forumet uttryckte sig: "Hjärndöd action i mängder, och punchline efter punchline". Riktigt bra film, om någon mot all förmodan skulle ha missat den så föreslår jag att ni bjuder hem några kompisar och tittar på denna. Det får gärna vara snö och jul i luften också.

Den andra var den senaste Rambo-filmen. Jag har aldrig sett någon Rambo-film förr, och efter detta så tänker jag inte göra det heller. Alltså. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag trodde den skulle ha mer handling, faktiskt. Någon slags kärlekshistoria eller så. Men nej, det är bara köttande som gäller, rakt igenom. Och visst, en positiv del av filmern var just att den var snyggt gjord. Jag har ingen aning om vad som är verkligt och inte, men man fick känslan av att det är precis sådär det ser ut när 30 människor och barn sprängs i luften.

Det var så tråkigt att allt var så sjukt förutsägbart. Och att Rambo själv aldrig hamnade i någon fight där han själv hade kunnat dö, vad var grejen med det? Jag trodde alla sådana här filmer innehöll minst en fight där de två huvudpersonerna, en god och en ond, gör upp man-mot-man. Men nej, Rambo är odödlig filmen igenom.

Usch alltså.. Nej, det håller verkligen inte. Tur att filmen inte var längre än 1.30, för mer hade jag inte orkat se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sin City

Tredje gången jag ser den nu, och det har bara blivit bättre och bättre! :)

Filmen är otroligt snyggt gjort och det är många bra skådespelare med i filmen som passar in i rollerna otroligt bra.

Handlingen i filmen kan vara lite svår att förstå den första gången man ser den men efter ett tag faller allt på plats och då är den klockren!

5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg The Tuxedo idag. Jackie Chan kommer över en smoking som ger oanade krafter. Finns egentligen inte mer att säga än så. Jag ger den samma omdöme som jag gav The Medallion (den filmen hade i princip samma stuk, även fast den kanske var aningen sämre):

The Medallion

Haha, skitfilm. :) Fast tjejskådespelaren var snygg. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor