Sniper Skrivet 10 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 Battle Royale Den här filmen har väl "alla" sett, antar jag. Den handlar om ett framtida Japan där eleverna i en dåligt presterande skolklass blir skickade till en ö där de ska ägna sig åt s.k. Battle Royale, dvs ett alla-mot-alla "spel" där det gäller att döda varandra. Den som är sist kvar vinner. Själva utbildningsprincipen är det ju naturligt inget fel på och den kunde imho gott kunna börja tillämpas i världens skolor för att motivera eleverna ( http://img.flashback.info/images/smilies2/yes.gif) men vad gäller mitt omdöme om filmen så nja... Den oinvigde kan ju lätt, pga beskrivningen, tro att Battle Royale är ett typiskt exempel på en film ur den monotonaste av "film"-genrer - nämligen slashern, men så är inte fallet. Trots det rikliga dödandet finns det ett visst djup i själva filmen och även om det ibland t.ex. skjuts överdrivet mycket och skvätter blod hit och dit så blir det aldrig så där smaklöst tokbrutalt som i slasherfilmerna. Jag tror inte det här är en film som man ser enbart för att få se människor bli dödade och det betyder ju givetvis automatiskt några plus i kanten i min lilla bok. Problemen med den här filmen är först och främst att den är väldigt repetitiv - ja, tänk själv, några dussin ungar springer omkring på en ö och försöker ha ihjäl varandra. Pang! Slash! Yukiyoko I love you! Hugg! Spring! Karakura, noo! *Skriik!* Pang! Ho-hum.. Är det många kvar? Ett annat problem är att karaktärerna imo inte är speciellt intressanta eller djupa, man har iofs försökt ge dem lite bakgrund genom korta flashbacksekvenser men det räcker inte, jag tror filmen hade blivit bättre om det hade funnits färre personer på ön, då hade de kunnat ge karaktärerna mer tid och man hade som tittare lättare fått en förbindelse till dem - nu vet man knappt vem som är vem. 70% Du borde läsa boken! Den är riktigt bra och har mer djup Det är inte riktigt lika som filmen heller. (Boken kom före ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2008 Idag såg jag på den andra filmen i Bourne-triologin; nämligen The Bourne Supremacy. En mycket bra uppföljare, även fast jag gillade miljöerna i ettan mer. Något jag gillar starkt med filmen är att allt känns så trovärdigt. Storyn är grym, och man slås av tanken att allt i filmen skulle kunna hända på riktigt. Fler action-filmer borde vara så. Jag gillar även hur Bourne för det mesta ser så likgiltig ut, och aldrig skämtar, ler eller droppar småfyndiga macho-kommentarer. Det är vanligtvis sådana actionfilmer jag brukar se på nämligen. Både ettan och tvåan var riktigt bra filmer som sagt var. Tråkigt att jag bara har en kvar att kolla på nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2008 Jumper Lite rolig. The Mist Cool jäkla film. Inte skitbra, men cool. Absolut sevärd. Mycket oväntat skoj! Handlar om en dimma som lägger sig över en liten amerikansk ort. Dimman är inte bra. Gillar verkligen att filmen handlar om nåt helt annat än vad man tror den handlar om. Den hade inte ens behövt några ailens. Slutet var helt sjukt. Skrek av glädje när den carolaliknande kristna tanten blev skjuten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ice Cube Skrivet 14 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2008 We Own The Night såg jag igår. Riktigt skön rulle om en snutfamilj, pappa (Robert Duvall) och två bröder (Joaquin Phoenix och Mark Wahlberg) som får problem med ryska maffian. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 14 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2008 (redigerad) Apocalypto Har haft den skräpandes i hårddisken flera månader nu och har inte velat se den för jag tänkte mig att den skulle vara skräp som "The Passion of the Christ" men gosse vad fel jag hade Kort och gott handlar filmen om 'Jaguar Paw' som med resten av männen i sin stam blir till fångatagna av krigare och blir förda till "the great Mayan city" för att användas som offer till krigarnas gud, och efter det nu han för hans liv, och för att kunna komma tillbaka till sin fru och son som han ironiskt lämnade i ett hål i marken. var faktiskt en bra rulle som lyckades dra mig in utan att kännas löjlig som Mel Gibsons tidigare jesus film, den är helt klart sevärdig 8/10 Redigerad 14 mars, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2008 The Mist Cool jäkla film. Inte skitbra, men cool. Absolut sevärd. Mycket oväntat skoj! Handlar om en dimma som lägger sig över en liten amerikansk ort. Dimman är inte bra. Gillar verkligen att filmen handlar om nåt helt annat än vad man tror den handlar om. Den hade inte ens behövt några ailens. Slutet var helt sjukt. Skrek av glädje när den carolaliknande kristna tanten blev skjuten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 såg också the mist, märktes att det var från stephen king, helt okej.. De som har lite tid över bör se Without a paddle som går 14;55 på tv4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 American Gangster handlar om Frank Lucas (Denzel Washington) som jag tycker är helt klockren som vanligt, också i den här filmen. Han är en gangster som importerar stora mängder knark med hjälp av amerikanska militärtransportplan under Vietnamkriget från Vietnam. Han får en väldigt lojal polis efter sig vid namn Richie Roberts (Russel Crowe). Filmen är baserad på en verklig händelse vilket gör filmen extra bra och mer verklighetstrogen såklart. Den är rätt lång men det händer alltid nya saker så man tröttnar aldrig. 4/5 Pistoler. IMDB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 (redigerad) The Mist Cool jäkla film. Inte skitbra, men cool. Absolut sevärd. Mycket oväntat skoj! Handlar om en dimma som lägger sig över en liten amerikansk ort. Dimman är inte bra. Gillar verkligen att filmen handlar om nåt helt annat än vad man tror den handlar om. Den hade inte ens behövt några ailens. Slutet var helt sjukt. Skrek av glädje när den carolaliknande kristna tanten blev skjuten. Woow. Såg den jag med och allt jag har att säga att slutet är... Helt sjuk somsagt... Tala om total failure Det största felet med filmen var att dom lät äcklet leva så länge... Skulle strypt henne direkt om jag varit där... Redigerad 16 mars, 2008 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2008 (redigerad) *borta* Redigerad 27 april, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Shoot 'Em Up 2/10 .. För det var väl ett skämt, right? Rush Hour 3 3/10 .. Jackie Chan, du är typ 50 år! Och Christ Tucker - HÅLL KÄFTEN! The Mist 6/10 Mycket bra film på det psykologiska planet. "Man is civilized as long as the machines do the work and you can call 911 but take that away, you throw them in the dark .. you scare the SHIT out of them!" Annars var den inte så mycket att hänga i julgranen. Snyggt slut dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ice Cube Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 (redigerad) In The Valley of Elah (2007) Crime / Drama / Mystery Tommy Lee Jones ... Hank Deerfield Charlize Theron ... Det. Emily Sanders Jason Patric ... Lt. Kirklander Susan Sarandon ... Joan Deerfield Handlar om en familjefar (Tommy Lee Jones) som får ett meddelande om att sin son är mysteriskt försvunnen från en militärbas efter att ha kommit hem från tjänst under Irakkriget. Han anar oråd och åker till militärbasen för att få reda på mer. Tommy Lee Jones gör en mycket bra skådespelarinsats (som vanligt) och Charlize Theron är även mycket bra i denna gripande film. Filmen berör på ett sätt som får en att tänka efter på vad vi människor egentligen håller på med (krig). 9/10 i betyg Redigerad 17 mars, 2008 av Ice Cube Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Såg Hills Have Eyes 2 hos en polare i lördags, är inget jättefan av skäckfilmer eller vad man nu vill klassa den som. Den var ändå rätt intressant med sköna splatterscener, fast där nån snubbe blir avhuggen armen när han klättrar ner för berget, fan vilken miss, blodet sprutar ur hans arm på ett väldigt.... trovärdigt sätt . var väl ganska okej annars, är det nån som vet om den är basead på nån verklig händelse? med tanke på texten i det ganska plötsliga slutet? 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Såg Hills Have Eyes 2 hos en polare i lördags, är inget jättefan av skäckfilmer eller vad man nu vill klassa den som. Den var ändå rätt intressant med sköna splatterscener, fast där nån snubbe blir avhuggen armen när han klättrar ner för berget, fan vilken miss, blodet sprutar ur hans arm på ett väldigt.... trovärdigt sätt . var väl ganska okej annars, är det nån som vet om den är basead på nån verklig händelse? med tanke på texten i det ganska plötsliga slutet? 7/10 De flesta skräckfilmer är iofs "baserade" på riktiga händelse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 De flesta skräckfilmer är iofs "baserade" på riktiga händelse Oj. Det tvivlar jag starkt på. Vad baserar du det på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Oj. Det tvivlar jag starkt på. Vad baserar du det på? Jag tror han menar att de ofta tar varenda liten detalj i en skräckfilm, typ att mördaren i likhet med en verklig mördare har ett ärr på kinden, och använder det till att hävda att filmen "baseras på en verklig händelse" för att på så sätt göra filmen ännu läskigare. Jag upplever det som relativt vanligt i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 (redigerad) Eller så menar jag att de oftast skriver/säger så i slutet/början av skräckfilmer, för att man ska blir mer taggad/skrämd. Vilket också förmodligen bara är bs. Hejdå/ses jag skriver som en stjärtröv, jag orkar inte.. Redigerad 17 mars, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Robocop När en polis vid namn Alex Murphy blir mördad i tjänsten utav ett gatugäng ser företaget sin chans att komma i bättre dager hos allmänheten. Murphys kropp får ett skal av stål och får namnet RoboCop. RoboCop blir en succé och lyckas trycka tillbaka vågen av kriminalitet vilket gör honom till en måltavla för superskurken Boddicker. Filmen i sig är egentligen jävligt töntig men samtidigt rätt ball, och den har ju en riktig kultstatus på sig. Kom ihåg att jag "tjuvkollade" på filmen när den gick på TV1000 när jag var liten också, så den väcker barndomsminnen hos mig eller vad man ska säga Betyg är överflödigt när det kommer till Robocop, låter trailern tala för sig själv. [youtube-old]clqK5OC3BWE[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 [youtube-old]clqK5OC3BWE[/youtube-old] Inget om filmen men om trailern.. Varför spelas Terminator-temat i bakrunden egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2008 Inget om filmen men om trailern.. Varför spelas Terminator-temat i bakrunden egentligen? Tänkte också på det faktiskt, men jag läste kommentarerna om trailern på youtube för att kolla om det verkligen vara samma låt, står så här. Its real. Back when Robocop was released by Orion, Orion also released the first terminator movie, hence the tie in with the terminator music. they used the terminiator theme because the robocop music score wasnt complete yet when the trailer was made Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts