DrStupid Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Vad var det egentligen som hände när de sjöng karaoke? Var svårt att se. Hennes påse där all avföring samlas (glömt namnet) fylldes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 Day of the Dead (2008). Typ remake, om det går att kalla den så. Det gör det väl inte. Pinsamt dålig film emellanåt. Snacka om att förstöra en riktig klassiker. Fattar inte hur detta kunde ske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 3 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2008 The Hills Have Eyes 2. Dålig film, men underhållande ändå. Mycket blod och gore, skoj att kolla på. 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 4 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2008 'No Country for Old Men' sågs igår. Definitivt en av de bättre filmerna jag såg från 2007 och visst är den nog en värdig Oscar-vinnare. Javier Bardem var fantastisk som lönnmördaren Anton Chigurh och var en av de mest obehagliga filmkaraktärerna på mycket länge. Josh Brolin var även han bra i huvudrollen, dock var jag inte så värst förtjust i scenerna med Tommy Lee Jones. Men en stark; 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Namn: The Thing Kom år: 1982 Regi: John Carpenter Skådespelare: Kurt Russel, Wilford Brimley, Thomas G Waites mm Ett amerikanskt forskarteam utplacerat på Antarktis blir en dag vittne till hur en Norsk helikopter i en vild jakt försöker skjuta en hund som springer för sitt liv. Hunden springer in på den amerikanske utposten och helikoptern landar. En norrman springer efter hunden och börjar skjuta efter både den och amerikanerna, som snabbt tvingas skjuta honom. När två av amerikanerna åker till norrmännens utpost så får de en chock. döda kroppar ligger överallt och någonting som inte är av denna världen ligger på ett bord redo för obduktion. Amerikanerna tar med sig dena "sak" hem till deras utpost och snart står det klart för dem alla att detta är en främande organism som kan kopiera allt den dödar. Snart vet ingen i teamet vem som är människa och vem som är "saken" som gömmer sig i form av någons kropp. Jag kan efter att ha sett denna över två timmar långa skräckfilm säga att det utan tvekan är den läskigaste film jag sett. Specialefekterna ligger långt före sin tid och skådespelarna är utmärkta. En viss kliché finns ju i och med att en av amerikanerna (Kurt Russel) måste vara den tuffa actionhjälten, men det är något som jag aldrig störde mig på eftersom även han blir tydligt rädd ibland. Riktigt spännande och läskig film med mycket blod och äckel peckel. Av mig får den 9 av 10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 (redigerad) State Property Roc-a-fella's egna gangsterulle. Sämsta smörjan jag någonsin sett, jag finner inte äns rätt ord för att kunna förklara hur dålig den va.. Betyg: 0/1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 Redigerad 6 mars, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Namn: The Thing Riktig klassiker! Härligt underbar paranoia-film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Riktig klassiker! Härligt underbar paranoia-film. Fy fan för när den där hunden sprack. Sket nästan ner mig. Älskar effekterna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 There Will Be Blood Ska tydligen vara ett mästerverk, jag tycker att den var värdelös. Jag orkade knappt se klart filmen, så tråkig och seg var den. Folk som ger den högsta betyg måste göra det bara för att visa att de kan film, eller om det finns någon här som kan förklara varför filmen tydligen är så bra får ni gärna berätta. Näe, usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 There Will Be Blood Ska tydligen vara ett mästerverk, jag tycker att den var värdelös. Jag orkade knappt se klart filmen, så tråkig och seg var den. Folk som ger den högsta betyg måste göra det bara för att visa att de kan film, eller om det finns någon här som kan förklara varför filmen tydligen är så bra får ni gärna berätta. Näe, usch. Skön känsla, extremt bra skådespeleri och en intresseväckande story? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Skön känsla, extremt bra skådespeleri och en intresseväckande story? Innebär det direkt 10/10? Jag håller med om att känslan var speciell och skådespeleriet var bra. Storyn var delvis intresseväckande, men inte mycket mer. Jag blev besviken. Hade hoppats på att filmen skulle ge mig mer än en uppvisning i bra skådespeleri, mer och bättre underhållning saknade jag alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 mer och bättre underhållning saknade jag alltså. Explosioner och biljakter eller vad? Tycker att det är en utmärkt film som i varje fall fick mig att sugas in i berättelsen på direkten och under hela filmen, en film som även har en del historisk anknytning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Fy fan för när den där hunden sprack . Sket nästan ner mig. Älskar effekterna! HAHAHAHA FAN DE VA ROLITT!!! Vill slå dig på näsan så du börjar grina, sluta spoila skitunge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2008 Explosioner och biljakter eller vad? Tycker att det är en utmärkt film som i varje fall fick mig att sugas in i berättelsen på direkten och under hela filmen, en film som även har en del historisk anknytning. Nej, menar inte explosioner och biljakter förstås. Jag sögs inte in berättelsen så som du gjorde helt enkelt, filmen fångade mig inte alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2008 There Will Be Blood Ska tydligen vara ett mästerverk, jag tycker att den var värdelös. Jag orkade knappt se klart filmen, så tråkig och seg var den. Folk som ger den högsta betyg måste göra det bara för att visa att de kan film, eller om det finns någon här som kan förklara varför filmen tydligen är så bra får ni gärna berätta. Näe, usch. Alla jag har pratat med om den filmen sa att den var kass eller har hört att den är det. Verkligen konstigt, den är ju #30 på imdb. Jag måste verkligen se den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2008 HAHAHAHA FAN DE VA ROLITT!!! Vill slå dig på näsan så du börjar grina, sluta spoila skitunge. , tänkte inte på att spoila. Men det vet du ju redan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2008 Rush Hour 3 Alltså. Jag gillar verkligen dessa "två-omaka-poliser-spöar-upp-en-hel-hög-med-kineser-samtidigt-som-de-drar-kassa-skämt"-filmer. Man får ta dem med en nypa salt, precis som American Pie-filmerna. Jag höll dock på att dö lite varje gång den pinsamt dåliga skådespelerskan som spelade ambassadörens dotter öppnade munnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2008 High School Musical 2. Lite halvmysig film, vet inte varför men jag tänkte på Kebab då jag såg Troy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 10 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 (redigerad) Battle Royale Den här filmen har väl "alla" sett, antar jag. Den handlar om ett framtida Japan där eleverna i en dåligt presterande skolklass blir skickade till en ö där de ska ägna sig åt s.k. Battle Royale, dvs ett alla-mot-alla "spel" där det gäller att döda varandra. Den som är sist kvar vinner. Själva utbildningsprincipen är det ju naturligt inget fel på och den kunde imho gott kunna börja tillämpas i världens skolor för att motivera eleverna ( http://img.flashback.info/images/smilies2/yes.gif) men vad gäller mitt omdöme om filmen så nja... Den oinvigde kan ju lätt, pga beskrivningen, tro att Battle Royale är ett typiskt exempel på en film ur den monotonaste av "film"-genrer - nämligen slashern, men så är inte fallet. Trots det rikliga dödandet finns det ett visst djup i själva filmen och även om det ibland t.ex. skjuts överdrivet mycket och skvätter blod hit och dit så blir det aldrig så där smaklöst tokbrutalt som i slasherfilmerna. Jag tror inte det här är en film som man ser enbart för att få se människor bli dödade och det betyder ju givetvis automatiskt några plus i kanten i min lilla bok. Problemen med den här filmen är först och främst att den är väldigt repetitiv - ja, tänk själv, några dussin ungar springer omkring på en ö och försöker ha ihjäl varandra. Pang! Slash! Yukiyoko I love you! Hugg! Spring! Karakura, noo! *Skriik!* Pang! Ho-hum.. Är det många kvar? Ett annat problem är att karaktärerna imo inte är speciellt intressanta eller djupa, man har iofs försökt ge dem lite bakgrund genom korta flashbacksekvenser men det räcker inte, jag tror filmen hade blivit bättre om det hade funnits färre personer på ön, då hade de kunnat ge karaktärerna mer tid och man hade som tittare lättare fått en förbindelse till dem - nu vet man knappt vem som är vem. 70% Rosemary's baby Det här är då en gammal klassisk skräckfilm från 68, eller skräck och skräck - ytterst få kommer att pissa på sig av rädsla och ångest pga den här filmen och jag skulle väl snarare kalla den en lite småövernaturlig skräckthrillerdramafilm än ren skräckfilm. Men i alla fall, filmen handlar om Rosemary och Guy Woodhouse som flyttar in i ett gammalt hyreshus. I grannlägenhet bor det gamla paret Minnie och Roman Castevet och de visar sig snart vara ett par väldigt påträngande grannar som snabbt börjar lägga sig i Rosemarys och Guys liv och vardag. En tid efter inflyttningen drömmer Rosemary en mystisk dröm och efter det blir hon gravid. Castevetarna blir extremt intresserade av barnet och snart börjar det hända märkliga saker kring Rosemary. (Flämt!) Ja-a, detta är en av de bättre skräckfilmer jag har sett, den är intelligent och samtidigt obehagligt intensivt paranoid. Den är osynlig. Man skall inte förvänta sig roterande flickhuvuden, spökkommunikation via en flimrande tv-ruta eller några here's Johnnies; nej, nej - det här närmare t.ex. Blair Witch-skräck, dvs något osynligt ont finns där ute men man får aldrig riktigt reda på vad det är, imho är det den bästa skräckvarianten av dem alla. Som tittare sitter man och är konfunderad - ÄR det ens något övernaturligt som händer eller är det bara Rosemary som långsamt faller in i en allt djupare galenskap? Vem kan hon lita på? Man vet inte. Karaktärerna i filmen är starka och självständiga och skådespeleriet är till huvudparten förstklassigt. 80% There will be blood Oj, vilken fantastisk film! Det här är den bästa nya film jag har sett på väldigt länge. "Officiellt" handlar There Will Be Blood om en ensamförsörjande gruventreprenör som åker till Californien för att leta olja. Han blir framgångsrik men märker att rikedom för med sig många motstridigheter och problem. Det är dock bara på ytan filmen handlar om det ovan nämnda, under fasaden är detta en film om konflikter och relationer mellan familj, religion, rikedom och framför allt girighet. Det är alltså en mycket djup och flerdimensionerad film, man kan se den som en film om den explosiva utvecklingen under industrialiseringen som ledde till ett sorts dumdristigt övermod hos lycksökarna men man kan också se den som en enkel och privat saga om en far och hans son. Jag vill ändå påstå att det inte är storyn som gör den här filmen till en underbar film, om sanningen skall fram så är storyn faktiskt lite so-so men det gör egentligen ingenting för allt annat är så välgjort. Det är skådespeleriet och den efterhängsna musiken som lyfter den här filmen till nya höjder och dimensioner, huvudrollsinnehavaren Daniel Day-Lewis är givetvis den som förtjänar de största elogerna. Hans karaktär Plainview är en skrämmande personlighet men samtidigt en representation av en "vanlig" människas ondaste och mörkaste sidor och det är antagligen därför som rollen känns så övertygande och effektfull. There will be blood är en av vår tids största filmer och den kommer att bli en klassiker. 91% Redigerad 10 mars, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 10 mars, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2008 Beowulf En bra film helt klart. Jag sa efter att jag sett Rattatouille att jag skulle vilja se en CGI-film där de faktiskt försökte göra realistiska människor, och här är en sådan film. Imponerande, helt klart men fortfarande en bit kvar innan man kan börja tveka vare det är CGI eller äkta. Själva filmen var riktigt bra och actionsekvenserna var även dom bra. 7/10 Transformers Ännu bättre! En riktigt, riktigt bra action med även en hel del komedi. Älskade Transformers när jag var liten, mer än jag älskade Turtles, och jag rös av välbehag varje gång man fick se Optimus Prime som var min idol på den tiden. Fantastiska specialeffekter och så härligt nostalgiskt när man kunde peka ut Prime, Bumblebee, Starscream och Megatron (som man fick se för lite av). Jag sa att jag rös av välbehag när jag såg Prime, gissa vad jag rös av varje gång jag såg Megan Fox 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts