Tweak Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Mm, jag tyckte den var väldigt tråkig, två jävla timmar med bara japaner haha. Det kan inte bli annat än drygt. Hahaha gillar du inte japaner? När vi såg den så var två bekanta, en kompis kompisa, ett syskonpar med en tjej och en kille, med oss och kollade, och nån av deras föräldrar har asiatiskt ursprung och båda ser asiatiska ut. Och så kommer min kompis lillebror in och ska kolla och säger "Åh, jävla kinesfilm". Det var pinsamt. Grym film, förresten. Tvåan stängde vi av när vi hyrde den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 (redigerad) Jackass 2.5. Jadu. Det är Jackass. Behöver jag nämna något mer? Fick känslan av att 2.5 gjordes för att visa de saker som inte fick plats/inte fick vara med i tvåan. Lite äckligare, lite roligare. Roligt att dom pratade lite om filmen också. 4/5 Redigerad 24 februari, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Jackass 2.5. Jadu. Det är Jackass. Behöver jag nämna något mer? Fick känslan av att 2.5 gjordes för att visa de saker som inte fick plats/inte fick vara med i tvåan. Lite äckligare, lite roligare. 4/5 Riktigt dålig å fjantig var den =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Jackass 2.5. Jadu. Det är Jackass. Behöver jag nämna något mer? Fick känslan av att 2.5 gjordes för att visa de saker som inte fick plats/inte fick vara med i tvåan. Lite äckligare, lite roligare. Roligt att dom pratade lite om filmen också. 4/5 Det är exakt så det var. Riktigt dålig å fjantig var den =) Äsch. Jackass är ju alltid Jackass. Även fast inget kommer kunna slå själva TV-serien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Jackass 2.5. Jadu. Det är Jackass. Behöver jag nämna något mer? Fick känslan av att 2.5 gjordes för att visa de saker som inte fick plats/inte fick vara med i tvåan. Lite äckligare, lite roligare. Roligt att dom pratade lite om filmen också. 4/5 Såg den idag jag också, ger den samma betyg som du. Jag älskar Jackass! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R8N Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Såg den idag jag också, ger den samma betyg som du. Jag älskar Jackass! Ska se den lite senare hade jag tänkt. Som sagt, har sett alla sesonger av jackass alla filmer. And I love it! Dirty Sanchez fungerar också bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Atonement Well, hyffsad. Ganska seg, men själva historien var fin och tänkvärd. Men inte en av mina favoritfilmer. Skulle nog ge den 4 av 10. [youtube-old]zW_PfE56Cuk[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2008 Senast sedda film är nog Into The Wild EDIT: Jag tycker den är sevärd, Ger er även en bild på den riktiga personen som Emile Hirsch spelar: Bilden är vid en övergiven buss som man ser i trailern och som även är med i filmen (Självporträttet fanns oframkallat i han kamera) Cristopher Johnson McCandles Född 12 Februari 1968 Död 18 Agusti 1992 Grymt bra film! Du borde ta bort bilden! Eftersom det är så häftigt när man får se den i slutet av filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 (redigerad) The Invasion http://ww2.beffo.se/upload/pic~/gsgznq7z1iby.jpg Rymdfärjan Patriot's färd hem slutar i tragedi, och på väg ned genom jordens atmosfär kollapsar den och vrakdelar regnar ner över Amerika. Som om inte vore illa nog så visar det sig att färjan innehåller mer än bara jordliga tingester när den väl slår i backen... Mjaaaa. Inte så bra som den hade kunnat bli. Kommer ibland upp till lite wannabe-28 Days Later-känsla, men den blir aldrig riktigt sådär "Wooooh! ". Betyg sätter jag inte då jag inte vet vad den är värd. Relativt medioker film iaf. Redigerad 26 februari, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Grymt bra film! Du borde ta bort bilden! Eftersom det är så häftigt när man får se den i slutet av filmen. Spelar egentligen ingen roll, googlar man på Christopher McCandless så hittar man ju bilden direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Resident Evil Extinction [youtube-old]fkaAi2yQou0[/youtube-old] Film tre i Resident evil serien. Handlar om ett virus, T-virus som Zombifiserar människor, som sedan börjar gå bärsärka gång i jakt på människokött. Spännande och ganska cool film. Men det är samtidigt ingen film som man blir gripen av och vill se om igen. Men som sagt, den är spännande för stunden, och man tappar inte intresset för den när man ser den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 Såg nyss Jackass 2.5. Sådär tyckte jag för att vara Jackass. De andra filmerna har fått 5/5, men denna får endast 3/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2008 La Vie En Rose / La Môme [youtube-old]zQwlWXPsHao[/youtube-old] Underbar, fantastisk, fabulös .. orden räcker inte till! Jag tror jag aldrig har sett en sådan duktig skådespelerska som Marion Cortillard och att hon spelar Edith från ålder 18 till sin död är ju nästan bara coolt. Den får en 9/10 av mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Såg nyss senaste Rocky. Tyckte inte den var någonting i jämfört med de andra. Tyckte den var i princip kass tills fighten började. 2/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 No Country For Old Men En desillusionerad sheriff får ta följderna av att en jägare en dag ramlar på några lik, en hög heroin och 2 miljoner dollar, i hans distrikt. En händelse som får vålsamma konsekvenser. Älskar bröderna Coens filmer, riktigt snyggt gjorda och oftas ett bra soundtrack. No Country For Old Men var inget undantag, gillade den skarpt, även om slutet var lite segt och konstigt så var filmen överlag riktigt bra och förtjänade sin Oscar för bästa film. Skådespelarinsatserna var även dom riktigt bra, speciellt från Javier Bardem (som vann en Oscar för bästa manliga skådespelare) och Josh Brolin (:!!! X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 No Country For Old Men Älskar bröderna Coens filmer, riktigt snyggt gjorda och oftas ett bra soundtrack. No Country For Old Men var inget undantag, gillade den skarpt, även om slutet var lite segt och konstigt så var filmen överlag riktigt bra och förtjänade sin Oscar för bästa film. Skådespelarinsatserna var även dom riktigt bra, speciellt från Javier Bardem (som vann en Oscar för bästa manliga skådespelare biroll) och Josh Brolin (:!!! X Fix'd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 Eternal Sunshine of the spotless mind. Helt plötsligt upptäcker Joel (Jim Carrey) att hans flickvän Clementine (Kate Winslet) efter ett stort gräl har fått hjälp av ett företag att ta bort alla minnen av honom och deras förhållande från hennes minne. I desperation tar han kontakt med samma företag och ber om att få samma procedur gjord på honom för att få bort alla minnen av samma sak. Handlingen antyder att denna rensning gjorts ett par gånger tidigare. Men när minnena tas bort och gås igenom i Joels huvud upptäcker han själv varför han älskade Clementine från första början. Väldigt bra film! Intressanta kameravinklar på vissa ställen, bra gjord. Tja, hela filmen var helt enkelt bra. Dock, så tror jag nästan det är nödvändigt att se filmen två gånger för att hänga med riktigt. Tjejen jag såg filmen med hade sett den innan, men den här gången förstod hon mer av filmen. 4/5. Minst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 (redigerad) Eternal Sunshine of the spotless mind. Väldigt bra film! Intressanta kameravinklar på vissa ställen, bra gjord. Tja, hela filmen var helt enkelt bra. Dock, så tror jag nästan det är nödvändigt att se filmen två gånger för att hänga med riktigt. Tjejen jag såg filmen med hade sett den innan, men den här gången förstod hon mer av filmen. 4/5. Minst. Grymt bra film. Nästan (läs: nästan) så att jag skulle vilja säga att den är lite underskattad - åtminstone inom kretsarna häromkring, då många jag känner inte har gett den en chans. Väldigt djup film som fängslar en, helt enkelt. Starkt tips! Redigerad 27 februari, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 (redigerad) No Country For Old Men [youtube-old]YBqmKSAHc6w[/youtube-old] Våld och kaos bryter ut efter att en jägare snubblar över döda kroppar, heroin och 2 miljoner dollar i kontanter i närheten av Rio Grande. Hyfsat bra film, greps dock aldrig riktigt av den. Mörk, djup och fyndig på sina ställen men det kändes som om Coen-bröderna genom hela filmen har sagt "Nej, nej - inte så! Det händer i alla filmer! Gör tvärtom istället så blir det orginellt och bra!" 5/10 Redigerad 27 februari, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2008 (redigerad) No Country For Old Men [youtube-old]YBqmKSAHc6w[/youtube-old] Våld och kaos bryter ut efter att en jägare snubblar över döda kroppar, heroin och 2 miljoner dollar i kontanter i närheten av Rio Grande. Hyfsat bra film, greps dock aldrig riktigt av den. Mörk, djup och fyndig på sina ställen men det kändes som om Coen-bröderna genom hela filmen har sagt "Nej, nej - inte så! Det händer i alla filmer! Gör tvärtom istället så blir det orginellt och bra!" 5/10 Är 5/10 verkligen ett genomtänkt betyg? Enligt den stora massan (imdb) så är detta världens 38:onde bästa film. 5/10 är iaf för mig ett rätt taskigt betyg i klass med filmer som Eurotrip och Pootie Tang...hur kan man mena att No Country For Old men är lika bra som Eurotrip och Pootie Tang? Obs: du måste inte svara om du inte vill. --- Jag såg Rambo 4 igår. Grymt köttig och man log en hel del åt fenomenet Rambo och den mörka men enkla humorn. Ingen toppfilm såklart men något som skulle passa på en filmkväll. Redigerad 27 februari, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts