Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Gone Baby Gone

Handlar om ett kidnappat barn. Okej film, inte överdrivet fet men som sagt helt okej.

[youtube-old]f99Ep0koG84[/youtube-old]

Rendition

Betydligt bättre film! Lite annorlunda film tycker jag. Absolut sevärd. +++

[youtube-old]IaK-HKIdv1E[/youtube-old]

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rendition

Betydligt bättre film! Lite annorlunda film tycker jag. Absolut sevärd. +++

Nice, jag har inte riktigt "vågat" se den för jag inte trott att den skulle vara så bra, men nu när någon annan har gett den bra betyg så blir jag lite nyfiken. Iaf nu så tank.. erhm.. "köper" jag filmen och ska se den sen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cloverfield

(Kopierade recensionen från min bilddagbok)

Filmen börjar med ett överraskningsparty för Robert Hawkins som ska flytta till Japan, men festen övergår i kaos när ett monster attackerar staden...

En sak som måste nämnas är att hela filmen är filmad med en vanlig handkamera och av samma person. Kameramannen har alltså en av huvudrollerna i filmen. Detta gör att allt känns så verkligt och man känner närvaro under hela filmen. Ett bra exempel på detta är när huvudpersonerna ska ta sig från en ca 150 meter hög skyskrapa till en annan. Jag fick nästan svindel och satt och kramade händerna och bet mig i läppen. Något sådant har jag aldrig upplevt i en film förut.

Eftersom det bandet som ligger i kameran redan har varit använt ser man ibland sekundskorta klipp från en vanlig dag i New York (där filmen utspelar sig). Detta gör att filmen känns, om möjligt, ännu verkligare.

Det är svårt att hitta något negativt med filmen, men det skulle i så fall vara att storyn känns lite klichéartad. En man som måste ge sig tillbaka in i farozonen för att hitta och rädda sin flickvän. Detta räcker dock inte för att sänka betyget.

Mina förväntningar på filmen var extremt höga men den lyckades att överträffa dem. Cloverfield är ingen vanlig monsterfilm, det är en nytänkande film med klass lika hög som en skyskrapa. Maxbetyget är ett faktum.

10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, jag har inte riktigt "vågat" se den för jag inte trott att den skulle vara så bra, men nu när någon annan har gett den bra betyg så blir jag lite nyfiken. Iaf nu så tank.. erhm.. "köper" jag filmen och ska se den sen. :naughty:

Finns ju bättre filmer, men de är som sagt helt klat sevärd.

Det är ingen rå action i den men det är ändå intressant och man tröttnar inte på filmen och tycker den är seg.

Nej, den skall du absolut våga se. =)

What's Eating Gilbert Grape

Hade bara sett filmen en gång förrut. för länge sedan men mindes att den var bra, och det var den! Riktigt riktigt bra, har ni inte sett den, gör det!

Hittade ingen bra trailer, =/ så ni får hålla er med denna.

[youtube-old]6cNATl0INNg[/youtube-old]

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju bättre filmer, men de är som sagt helt klat sevärd.

Det är ingen rå action i den men det är ändå intressant och man tröttnar inte på filmen och tycker den är seg.

Nej, den skall du absolut våga se. =)

Hehe, jag har sett den nu och kan säga att jag gillar den! Absolut ingen superfilm men den var bra helt enkelt. Det finns inte mycket att säga om den. Filmen målar inte upp några som onda eller goda, och det kan vara rätt svårt att göra tror jag. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1/5? Skojar du? :naughty:

Exakt!

Vad snackar han om, en av de absolut coolaste filmerna jag någonsin sett!

2:an därremot, ja den förtjänar inte en 1:a men bra är den inte!

Saleen: Gött att du gillade den.

Tyckte själv den var en lite anorlunda film, inte ofta man ser filmer som handlar just om dagens terrorister osv.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej fyfan, äckligt dryg och dålig. Fast dock ser japanarna lite roliga ut ibland :naughty:

Filmen är absolut inte dålig. Det må vara din personliga åsikt men jag förstår inte, när är den är dryg? Klart att den är sjuk, det är liksom meningen.

Den har mer djup en vad som syns på det blodiga ytan.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller inte alls med om att den är sjuk, den är ju så genialiskt genomtänkt! Ett absolut mästerverk!

Med sjuk så menar jag varför alla dör, på sättet dom dör, all kallblodighet osv. Battle Royale är en sjuk film, försök inte säga något annat. Tänk dig, ett överbefolkat japan där vuxna är så desperata att dom skickar ungdomar till en ö för att döda varandra, är inte det sjukt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med sjuk så menar jag varför alla dör, på sättet dom dör, all kallblodighet osv. Battle Royale är en sjuk film, försök inte säga något annat. Tänk dig, ett överbefolkat japan där vuxna är så desperata att dom skickar ungdomar till en ö för att döda varandra, är inte det sjukt?

Jo, jag förstår hur du menar, irl skulle det ju nog ansetts som sjukt. Men samtidigt är det ju en genialisk genomtänkt story i filmen.

Helt underbart, de skickar stökiga kidds till en ö, och läraren som egentligen inte är ond, osv.

Ah, ja filmen är bara helt underbar. :naughty:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senast sedda film är nog Into The Wild

[youtube-old]2LAuzT_x8Ek[/youtube-old]

Med Emile Hirsch i huvudrollen.

Kan bli lite seg då och då men när man ser den när han padlar i gran canyon i the colorado river .. det ser EXTREMT härligt ut.

Ser det inte härligt ut? :o

EDIT:

Jag tycker den är sevärd, :)

Ger er även en bild på den riktiga personen som Emile Hirsch spelar:

Bilden är vid en övergiven buss som man ser i trailern och som även är med i filmen

(Självporträttet fanns oframkallat i han kamera)

Cristopher Johnson McCandles

Född 12 Februari 1968

Död 18 Agusti 1992

Redigerad av R8N
Länk till kommentar
Dela på andra sidor