RavenE Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 Bee Movie Tyckte den var lite småseg, skratta väl lite då och då men i stora hela var den rätt töntig och om man jämför med andra animerade filmer som kommit på sistone som tex Rattatouille och Shrek the Third så håller inte Bee Movie måttet. X X X Second that. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 He Was a Quiet Man Bästa filmen jag sätt på mycket länge. Fylld med svart humor samtidigt som det aldrig går överstyr och blir oseriöst. Grymt skådespeleri och kamerarbetet är klart imponerande. Bör ses! 9/10 Äntligen någon som ser den! Förstog du slutet btw? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 Äntligen någon som ser den! Förstog du slutet btw? Att han sköt sig själv på samma plats som han sköt Coleman, alltså avsluta vad Coleman startade? Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 Att han sköt sig själv på samma plats som han sköt Coleman, alltså avsluta vad Coleman startade? Eller? Som jag förstått det så var hela filmen från att han tappade den sista kulan någon slags dröm av något slag. Varför? För i början så ser man massa poliser går upp till hans hus och i denna 'drömvärld' så inser han att det inte är fel på världen utan det är HAN som är felet. (när psykiatrikern pratar med honom) och då inser han att han måste skjuta sig själv istället. Knasigt slut men bra film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 Som jag förstått det så var hela filmen från att han tappade den sista kulan någon slags dröm av något slag. Varför? För i början så ser man massa poliser går upp till hans hus och i denna 'drömvärld' så inser han att det inte är fel på världen utan det är HAN som är felet. (när psykiatrikern pratar med honom) och då inser han att han måste skjuta sig själv istället. Knasigt slut men bra film. Kollade på början och slutet nu och det där låter väldigt logiskt. Knasigt slut somsagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 (redigerad) Kollade på början och slutet nu och det där låter väldigt logiskt. Knasigt slut somsagt. För övrigt älskar jag scenen när han "spränger" hela byggnaden. Han ser så underbart fridfull ut i kontrast till all förstörelse. Eller när han åker gräsklipparen och alla scener som följer efter. Första gången så började seriöst snyfta, helt otroligt bra bara. Redigerad 18 februari, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 18 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2008 För övrigt älskar jag scenen när han "spränger" hela byggnaden. Han ser så underbart fridfull ut i kontrast till all förstörelse. Ja. Den och scenen där hon spottar honom i ansiktet är skitbra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2008 Ja. Den och scenen där hon spottar honom i ansiktet är skitbra! Om du är intresserad av vad som VERKLIGEN hände kolla: http://www.imdb.com/title/tt0760311/faq#.2.1.2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2008 (redigerad) Och om de nu var fast i 30 dagar .. varför växte aldrig deras skägg? Var fick de mat ifrån när de satt på vinden? Tidshoppen var fan väldigt luddiga genom hela filmen. Jo, precis. Om de nu var 10 personer från början och satt på den där vinden, livrädda för att gå ut borde ju maten tagit slut. Hoppade inte storyn typ en vecka när de satt där också, så det var ju inget kort tag heller Tyckte det verkade som att två av vampyrerna var lite kära i varandra, det var ju lite sött. Redigerad 20 februari, 2008 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2008 Jo, precis. Om de nu var 10 personer från början och satt på den där vinden, livrädda för att gå ut borde ju maten tagit slut. Hoppade inte storyn typ en vecka när de satt där också, så det var ju inget kort tag heller Tyckte det verkade som att två av vampyrerna var lite kära i varandra, det var ju lite sött. Menar du chef-vampyren och hans följeslagare. Dom verkade inte så kära när han skar halsen av henne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2008 Menar du chef-vampyren och hans följeslagare. Dom verkade inte så kära när han skar halsen av henne. Ja, men innan han gjorde det såg de på varandra med googlyeyes tyckte jag. De kanske var gifta innan de blev vampyrer, höhö. Värt att fundera över. Nåja, ska sluta fundera och skriva om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Om du är intresserad av vad som VERKLIGEN hände kolla: http://www.imdb.com/title/tt0760311/faq#.2.1.2 Wooow! Intressant läsning, onekligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Jumper En kille upptäcker att han har förmågan att teleportera sig men i och med detta så har han fått ett 500 år gammalt sällskap med mord i sinnet på halsen. Hyfsat, fast ändå inte. Cool idé, kasst utförande. 3/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Har sett många bra filmer den senaste tiden. I förrgår såg jag en till: Into the Wild, med Emile Hirsch i huvudrollen. En stillsam, gripande och väldigt vacker film om en ung man som tröttnar på samhället och "rymmer" från sin familj ut till Alaskas vildmark. Där bor han i en gammal övergiven buss som gjorts om till jaktstuga eller liknande. Genom hela filmen får man, genom tillbakablickar, följa hans resa till Alaska. Under resans gång träffar han människor som berörs mycket av lära känna honom. Filmen ska tydligen basera sig på en sann historia. Rekommenderas. IMDB Såg denna filmen igår, mycket bra film. 9/10 av mig. Historien filmen handlar om är mycket riktigt sann, bilden innan eftertexterna är på den riktiga Christopher aka Alexander Supertramp som hittades i hans kamera som låg i bussen där han bodde. Han hade även skrivit en dagbok som hittades. Jävligt sorglig film men mycket ,mycket bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2008 Jumper En kille upptäcker att han har förmågan att teleportera sig men i och med detta så har han fått ett 500 år gammalt sällskap med mord i sinnet på halsen. Hyfsat, fast ändå inte. Cool idé, kasst utförande. 3/10 Den var verkligen skit kass Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Der Untergang Välgjord film och intressant. Känns dock som den försökte få med lite för mycket med alla karaktärer (både i eller utanför bunkern). Mer fokus borde lagts på Hitler och hans delaktighet i slagets händelseförlopp. Men det känns ändå inte som filmen saknar något. @@@@@ He was a quiet man Jag behövde filmtips och vände mig direkt till den här tråden, och såg denna titel. Gav den ett försök och det var helklart värt det! Jävligt bra uttänkt, bra atmosfär, bra miljöer och genuin huvudkaraktär. Hans "värld" är bra fångad, en värld fylld med hat, frustration och sorg orsakad av den oacceptans och oförståelse för honom. Det går väldigt bra ihop med hur de känslorna verkligen är. Enda nackdelen är att den inte griper tag i en så mycket som den verkar vilja. @@@@@ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Eagle vs Shark Mysig film. Lite Napoleon Dynamite vibbar, något långdragen ibland. Kul med stopmotioninslag. Och man måste älska dialekten (Nya Zeeland). 6/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Alltså, förra året när alla affischer om The Bourne Ultimatum kom ut tyckte jag att den verkade mycket intressant. Det skumma är att jag aldrig någonsin hade hört talas om de två tidigare filmerna i serien. Vet faktiskt inte hur jag lyckades med det. Hur som helst, så bestämde jag mig för att se alla filmerna i kronologisk ordning. Jag glömde dock bort allt detta tills för någon vecka sedan då jag snubblade över The Bourne Identity (den första filmen i serien). Jag såg på den idag. Jag gillade den mycket! Riktigt härlig film, jag vill nästan se den igen. Gillar att se tung action, grym story och och så lite kärlek, i ett snöigt Centraleuropa. Grym film, jag tycker alla ska se den. Nu ska jag ta och kika in The Bourne Supremacy och The Borune Ultimatum med, hoppas de inte gör mig besviken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Rambo 4 Rambo rekryteras av en grupp kristna missionärer som jobbar för mänskliga rättigheter i kritiska delar av världen. När de är på väg till det utsatta Karenfolket i Burma, kidnappas några av missionärerna av sadistiska soldater. Rambo bestämmer sig för att med hjälp av en specialutvald kommandogrupp sätta hårt mot hårt. Rambo är ju machofilmernas machofilm helt klart, och detta var inget undantag i serien, rätt så tung film med många kroppsdelar som flög och blod som sprutade, och egentligen mer action än handling. Filmen har förövrigt blivit totalförbjuden i Asien. Men den får ändå X Skönt med lite hjärndöd action ibland och en liten hint av hyllning till 80-talsaction utan datoranimeringar och skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2008 Eagle vs Shark Mysig film. Lite Napoleon Dynamite vibbar, något långdragen ibland. Kul med stopmotioninslag. Och man måste älska dialekten (Nya Zeeland). 6/10 Jemaine Clement är bara... Bäst. Den filmen är så på min 'att se'-lista, missade den totalt på Stockholms Filmfestival när den gick. Likaså gjorde jag med 'We Own the Night', som jag dock såg igår kväll. Handlingen kretsar kring de två bröderna Mark Wahlberg och Joaquin Phoenix. Joe (Mark Wahlberg) går i sin fars fotspår, och är en prisad polis. Bobby (Phoenix) har gått sin egen väg, bytt efternamn, jobbar som någon hotshot på någon klubb, och är i stort sett motsatsen till sin bror. Filmen var ganska bra. Den har bra ambitioner, men något gör att den inte riktigt räcker till. Den kändes stundvis smått plastig, och ibland ertappade jag mig själv säga "Va?" högt, när karaktärerna inte var trovärdiga. Men jag gillar Joaquin Phoenix. Mark Wahlberg likaså, de är båda bra skådespelare. Jag gillade också filmens upplägg, och vissa scener var väldigt snygga. Biljakten, till exempel. Den får 3/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts