eXotic Skrivet 13 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 På rättskunskapen har vi sett The Life of David Gale http://www.imdb.com/title/tt0289992/ En högt uppsatt professor är dömd till döden för våldtäkt och mord på en av hans närmaste kollegor och vänner. Tre dagar innan hans avrättning ber han att få bli intervjuad av reportern Bitsey Bloom. Han hävdar att han är oskyldig och att hon måste hjälpa honom. Mycket bra film, även fast min lilla summering inte gör storyn riktigt rättvisa. Hur som helst, kan inte säga så mycket mer än att det var en väldigt bra film och att slutet var både väntat och oväntat på samma gång.. Vad fan, jag har alltid kommit ihåg det som att han inte ville att hon skulle hjälpa till. Utan att han bara ville... Ja, du vet. Visa att dödsstraff inte är bra,för att man kan dömma oskyldiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 Vad fan, jag har alltid kommit ihåg det som att han inte ville att hon skulle hjälpa till. Utan att han bara ville... Ja, du vet. Visa att dödsstraff inte är bra,för att man kan dömma oskyldiga. Det var ju det han ville. Men han ville att hon skulle hitta originalbandet(trots att han bonden skulle släppa den ändå :S) så han behövde henne, eller? Nu blev jag osäker. Men du har rätt, det var det han ville. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2008 (redigerad) Ja, efter att ha sett den sista minuten av filmen blir man väldigt fundersam över det där. Jag förstår fortfarande inte varför han bad om hennes hjälp. Tycker den var bra hur som helst. Redigerad 13 februari, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 Eastern Promises Anna är en idealistisk ung barnmorska som inte skyr några medel för att ta reda på sanningen om en rysk flicka som dör i hennes armar under en förlossning. De enda ledtrådarna som Anna har är innehållet i flickans handsväska – en dagbok och en tändsticksask. Det hela leder Anna rätt till den ryska maffians innersta kretsar där hon presenteras för dess nyaste medlem Nikolai. Vad Anna inte har en aning om är att Nikolai är den som tar hand om ”det som blir över”, det vill säga, han är mannen som säkerställer att lik är omöjliga att identifiera och som ser till att mördarna inte går att spåra. För att göra det hela ännu värre visar det sig att dagboken Anna har tagit hand om innehåller bevis mot Nikolais chef, samtidigt som det i den finns information som kan hjälpa till att rädda livet på många människor. Rätt så segdragen rulle men samtidigt bra, Viggo Mortensen och Naomi Watts var riktigt bra i filmen, sen var den rätt så våldsam i vissa scener mycket halsar som skars upp och knivar i ögon osv. Segdragen som sagt och sen när dom hade konversationer med varandra så blandade dom mycket ryska med engelska mitt i allt, vart lite irriterande ibland. (:!!! (:!!! X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2008 30 Days of Night En liten by i Alaska upplever årligen 30 dagar utan solsken men denna gången får de besök av ganska .. ljusskygga varelser. VÄLDIGT o-läskig. Skräckis my ass. Annars var den ganska mysig. 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 (redigerad) Conspiracies - Titanic The ship that never sank Ingen film, egentligen, men ändå väldigt intressant. Ett antal konspirations-människor berättar om att det inte var Titanic som sjönk, utan det var hennes systerskepp "Olympics" som sjönk. De har bra argument om varför, och såklart i den här typen av dokumentärer så måste det vara motståndarargument. Intressant, som sagt. Redigerad 15 februari, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Vi har sett Beowulf på engelskan. De första 20 minutrarna tyckte jag den var både fjantig och kass, men sedan blev jag mer och mer intresserad. Faktum är att jag tyckte den var ganska bra, trots den ganska tunna storyn och det förutsägbara slutet. 7/10 förtjänar den helt klart. Förresten, det tog några minuter innan jag fattade att den var animerad! (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Förresten, det tog några minuter innan jag fattade att den var animerad! (:!!! :) (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Jag såg Michael.Clayton.720p.Blu-Ray.x264-SEPTiC senast och jag tyckte det var en riktigt bra film. Inte något überkonstverk men helt okej att se. Det fanns en del rätt fina scener som jag fastnade för, t.ex. när han går upp på kullen till hästarna eller när han sätter sig i taxin i slutet och man får se alla credits. Michael Clayton, 3.9/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 (redigerad) Jag såg Michael.Clayton.720p.Blu-Ray.x264-SEPTiC senast och jag tyckte det var en riktigt bra film. Inte något überkonstverk men helt okej att se. Det fanns en del rätt fina scener som jag fastnade för, t.ex. när han går upp på kullen till hästarna eller när han sätter sig i taxin i slutet och man får se alla credits. Michael Clayton, 3.9/5. Dom var de enda fina scenerna i hela filmen imo. Redigerad 15 februari, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 (redigerad) Dom var de enda fina scenerna i hela filmen imo. Hmm. Det är sant. De var dem enda som stack ut lite, But I really liked them! Edit: Woho! Post nr. 1000. Redigerad 15 februari, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 30 Days of Night En liten by i Alaska upplever årligen 30 dagar utan solsken men denna gången får de besök av ganska .. ljusskygga varelser. VÄLDIGT o-läskig. Skräckis my ass. Annars var den ganska mysig. 5/10 Aarrgh, jag också just sett den. Riktigt dålig var den, kändes som att det pågick i två dagar, inte 30. Snön såg typ ut som bomullstussar, det störde jag mig på. 3,5/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2008 Kom precis hem från premiärvisningen av Sweeney Todd - The Demon Barber of Fleet Street. Den var bra. Väldigt mörk, på alla sätt och vis. Mörk humor, mörk historia, mörk film. Men bra. Depp sjunger bättre än man tror, och Helena Bonham Carter gör en aldrig besviken. Alan Rickman var även han jättebra som den onde domare Turpin; skulle dock gett honom lite mer air-time om jag var Burton, man lärde inte riktigt känna honom. Iochmed att ST från början redan var en musikal, var all musik skapad sedan tidigare. Inte av Danny Elfman, utan någon annan snubbe. Väldigt synd; Burton borde skriva på ett livslångt kontrakt att bara ha musik gjord av Danny Elfman i sina filmer. Men den var bra, som sagt. En stark trea. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Haha, såg två filmer idag. En bra och en bradålig! Den första hette We own the night, handlar om en kille som äger en nattklubb. Hans far och bror är poliser och de tycker inte om nattklubbsägaren av någon anledning. Förmodligen för att de är laglydiga och har jättebra karriärer och tycker att nattklubbsbrorsan inte kommit någonstans i livet. Hur som helst så hamnar polisbrorsan i trassel med en rysk maffia efter att ha försökt sätta dit ledaren för droginnehav. Nattklubbsbrorsan försöker då att rädda honom. Det här var den bra filmen, välgjord och med ett par fina gråtscener att sitta och lipa till. JAg skulle nog våga ge den en sjua. Men det är nog max. Sedan kommer vi till Hatchet! Jag tror ärligt talat att jag aldrig har skrattat så mycket när jag kollat på en skräckfilm. Det måste vara den fulaste, idiotiska, mest komiska, sämsta splatterskräckfilm jag någonsin sett. I korta drag så handlar det om en missbildad person som har dött och går efter sin död runt och dödar folk i ett träsk. Hursom, den är lite smått läskig ibland, men det man ser mest är att filmen är dåligt gjord, konstigt vald musik, skrattretande och att det ser konstigt ut när folk dör. Jag trodde aldrig jag skulle skratta när en kille blev jagad av en krokodil, när han nådde stranden så fortsatte han springa och sprang förbi alla som stog och väntade på honom. Det var det fulaste jag någonsin sett! Om jag ska sätta betyg på filmen så blir det väl tre - fyra av tio. Bara för att den var så otroligt rolig. Ni ska lätt se den om ni känner för ett gott skratt. Bättre än en komedi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Superbad Superbad är en komedi som handlar om att vara tonåring och allt vad detta innebär. Filmens huvudpersoner Seth (Jonah Hill) och Evan (Michael Cera) är två socialt odugliga och lite nördiga killar som går sista året på high school. De båda kompisarna är löjligt beroende av varandra och de ska snart gå skilda vägar eftersom deras college ligger långt ifrån varandra. Evan är söt, smart och alltid lite rädd och försiktig, medan Seth är grov i munnen, impulsiv och helt uppslukad av tjejer och sex. Men ett mål har de gemensamt – att bli av med oskulden innan de skiljs åt. Eftersom de inte direkt är skolans coolaste killar så får de kämpa hårt och använda all sin fantasi för att få tjejer. Vi får följa dem och deras misslyckande på väg till & under en vild fest – en fest som de sent lär glömma. Fan vilken skön film, hade haft den på datorn hur länge som helst utan att ha sett den och det ångrar jag ju nu, garvade som fan åt poliserna, vilka jävla typer , nästan så man går och köper filmen. >_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Aarrgh, jag också just sett den. Riktigt dålig var den, kändes som att det pågick i två dagar, inte 30. Snön såg typ ut som bomullstussar, det störde jag mig på. 3,5/10. Och om de nu var fast i 30 dagar .. varför växte aldrig deras skägg? Var fick de mat ifrån när de satt på vinden? Tidshoppen var fan väldigt luddiga genom hela filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2008 Hitman En helt okej film. Väldigt mycket action. Påminner lite om James Bond. Helt klart värt att se! 7/10 88 Minutes En hyffsad okej film. Al Pacino var som vanligt grym, men resten var usla skådespelare. 5/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 Bee Movie Ett bi vid namn Barry B. Benson, som just lämnat college, upptäcker att människan står för den största konsumtionen av honung och tar ett stort och viktigt beslut. Han bestämmer sig för att stämma hela människosläktet. Tyckte den var lite småseg, skratta väl lite då och då men i stora hela var den rätt töntig och om man jämför med andra animerade filmer som kommit på sistone som tex Rattatouille och Shrek the Third så håller inte Bee Movie måttet. X X X In the Land of Women Carter bor i Los Angeles och skriver manus till porrfilmer, han är tillsammans med den snygga skådespelerskan Sofia Buñuel, men när hon dumpar honom så bestämmer han sig för att åka till Detroit och ta hand om sin sjuka mormor. Väl på plats så lär han känna mor och dotter i huset brevid och dom bygger upp en speciell relation med varandra. Tyckte den här filmen var hur bra som helst, den hade humor, "intriger" och var till och med lite sorglig och Adam Brody spelade hur bra som helst (som vanligt...faktiskt). Ett måste att kolla in om ni inte gjort det. Den får lätt (:!!! (:!!! av 5 möjliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 In the Land of Women Carter bor i Los Angeles och skriver manus till porrfilmer, han är tillsammans med den snygga skådespelerskan Sofia Buñuel, men när hon dumpar honom så bestämmer han sig för att åka till Detroit och ta hand om sin sjuka mormor. Väl på plats så lär han känna mor och dotter i huset brevid och dom bygger upp en speciell relation med varandra. Tyckte den här filmen var hur bra som helst, den hade humor, "intriger" och var till och med lite sorglig och Adam Brody spelade hur bra som helst (som vanligt...faktiskt). Ett måste att kolla in om ni inte gjort det. Den får lätt av 5 möjliga. Låter jätteintressant, skaffar. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 17 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2008 He Was a Quiet Man En kontorsarbetande enstöring blir hjälte efter att han räddat en kvinna från att bli dödad i ett skottdrama på arbetsplatsen. Vad ingen vet är att han egentligen själv velat vara den som höll i vapnet. Bästa filmen jag sätt på mycket länge. Fylld med svart humor samtidigt som det aldrig går överstyr och blir oseriöst. Grymt skådespeleri och kamerarbetet är klart imponerande. Bör ses! 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts