KvaddadPadda Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Har sett två filmer under helgen. No Country For Old Men Först ut var Coen-brödernas nya tulle. Åttafaldigt Oscarsnominerad, bl.a. för bästa film. Ligger redan som 32:a på IMDb's Top-250-lista, så jag hade höga förväntningar. Och jag tyckte de infriades ganska bra. Filmen inleds med att Tommy Lee Jones som sheriff berättar om hur tiderna förändras. Man introduceras till filmens ärkeskurk, Chirgurh med sin bultpistol. Sedan får man möta Llewelyn Moss, som filmen kretsar kring. Gillar verkligen karaktären Moss. Man vet inte så mycket om honom, men ändå känns det som att man... äsch, jag fastnade för honom i alla fall. Chigurh (spelad av Javier Bardem) står för en utomordentlig insats som skådis, han känns verkligen som ett "evil genius". Själva storyn är intressant, och filmen ligger på toppnivå fram tills sista 30 min, då filmen tappar lite i mina ögon. Still, en jättebra film! 8/10 Psycho Jag har för första gången i mitt liv sett en Hitchcock-film. En mycket bra sådan också! En av (om inte den största) filmvärldens största skräckklassiker. Jag har tänkt se filmen ända sen Misterwhoopee fällde denna (15:e posten) kommentar. Filmen var mycket, mycket bra! Trots att den har 48 år på nacken lyckas den skrämma mig ordentligt vid vissa (läs:många) tillfällen. Tyckte dock inte att den kultförklarade duschscenen var väldigt läskig (kanske för att jag har sett just den scenen förut), men slutet däremot. Huvva! Förbaskat oförutsedd twist också. Tyckte att filmen var lite seg i början, men sista 45 min var fantastiska. Det faktum att filmen är svartvit förstärker kusligheten en aning. Minuspoäng åt stela konversationer, t.ex. när Sam pratar med Norman medans Marion söker igenom huset. 8.5/10 Nu vill jag ha tips på andra, braiga Hitchcock-rullar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 Såg Juno för några dagar sen. Trevlig rulle fast overrated. 3,5/5. Såg American Gangster idag. Häftig, intressant och jäkligt bra skådespelarinsatser! 4/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 4 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2008 The Man From Earth Jag vet att jag är sen med att se den, men det har inte blivit av förän nu. Den var bra, men inte mer. Jag tyckte det blev riktigt intressant när han kom in på bibelområdet. Det var filmens höjpunkt helt klart. Annars så var den ganska seg, stundtals. Jag kanske inte är tillräckligt mogen för att uppskatta denna sortens filmer fullt ut, men den höll mig koncenrerad från början till slut och jag tycker helt klart att den är sevärd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 5 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2008 Såg Beowulf igår, den var... Sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 5 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2008 Såg precis Juno på order av en polare. Dom flesta vet väl vad den handlar om nu när en del redan recenserat den så jag hoppar den punkten. Tyckte den var bra, mysig stämning i den och väldigt bra skådespeleri av Ellen Page (Juno) och från dom andra också, bra soundtrack också. :D , 5 x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Führerns Elit En film om en ung, boxande tysk pojke som blir antagen till NaPolA, där man utbildar tredje rikets elit redan från ung ålder. Han blir lovad att få tillhöra de främsta i Tyskland, men skolan är inte så perfekt som han hade hoppats... Kan beskrivas som citatet på omslaget, "Som ett tyskt Ondskan, fast ondare". Intressant film, men jag fastnade dock aldrig för någon av karaktärerna. Men en stark 6/10 är den värd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Såg Shoot 'em up igår. Jag gillade den, den var rolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Såg Shoot 'em up igår. Jag gillade den, den var rolig. Sexscenen är underbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Supersugen/Superbad. Njaa. Den var.. en film i alla fall. Varken bra eller dålig, mer åt det dåliga hållet. Känns som en dålig ripoff av American Pie. Var inte så tydligt vad som hände. -- Längtar dock tills på fredag! Cloverfield med ett antal klasskompisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Sexscenen är underbar! Det har du nämnt tidigare. Hur? Jag satt och längtade tills den förra gången när du sa det, men blev besviken när jag väl såg den. Men hey, thats just me. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Sexscenen är underbar! Får man ens se någonting i den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Njaa. Den var.. en film i alla fall. Varken bra eller dålig, mer åt det dåliga hållet. Känns som en dålig ripoff av American Pie. Var inte så tydligt vad som hände. Men din mamma! 'Superbad' är vad American Pie vill vara. Superbad är mycket smartare, och gjord med mer finess. Dessutom är Michael Cera med i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Men din mamma! 'Superbad' är vad American Pie vill vara. Superbad är mycket smartare, och gjord med mer finess. Dessutom är Michael Cera med i den. Haha, verkligen! Svara i vardagssnack nu, SnällaAxel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Phone Booth. Hade faktiskt inte sett den här filmen innan, men jag såg att den gick på tv så jag kollade på den. Missade dock en halvtimme i början. Den var rätt så bra! Spännande, och stundtals lite humoristisk. 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Phone Booth. Hade faktiskt inte sett den här filmen innan, men jag såg att den gick på tv så jag kollade på den. Missade dock en halvtimme i början. Den var rätt så bra! Spännande, och stundtals lite humoristisk. 3/5 Jag såg den första gången den gick på 4:an, var ett bra tag sedan. Jag gillade den skarpt! Riktigt bra faktiskt. Skulle jag våga mig på ett betyg så skulle det nog bli 4/5 eller något i den stilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2008 Jag såg den första gången den gick på 4:an, var ett bra tag sedan. Jag gillade den skarpt! Riktigt bra faktiskt. Skulle jag våga mig på ett betyg så skulle det nog bli 4/5 eller något i den stilen. Samma här, såg på bio i sexan. ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2008 Får man ens se någonting i den? Nä. Men personligen tycker jag att sexscenen är hysteriskt rolig. (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2008 Heh, av en ren slump såg jag American Pie: The Naked Mile och American Pie: Beta House idag. Och ja.. jag gillar dem faktiskt. Självklart känns hela konceptet sjukt uttjatat och larvigt, och visst handlar det hela om råare och plumpnare sexrelaterade scener för varje film som kommer men.. Man får inte se på det med så stort allvar. Och vem skulle inte vilja ha sådana där fester varje kväll? Tänkte faktiskt se American Pie: Band Camp (så har jag sett alla sedan) och Supersugen imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Cloverfield Kom precis hem från bion. Vilken jäkla film, fet som fan. Första timmen satt jag och analysera filmen och funderade på hur de hade fått till saker och ting, då var det svårt att sugas in i filmen. Men sista halvtimmen kändes det verkligen som om man var där. Rekommenderar filmen starkt, bra bioupplevelse. Akta er för spoilers! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 februari, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2008 Cloverfield Kom precis hem från bion. Vilken jäkla film, fet som fan. Första timmen satt jag och analysera filmen och funderade på hur de hade fått till saker och ting, då var det svårt att sugas in i filmen. Men sista halvtimmen kändes det verkligen som om man var där. Rekommenderar filmen starkt, bra bioupplevelse. Akta er för spoilers! Kom nyss hem från den jag med. UNDERBAR! Så jävla bra rätt igenom. Effekter, spänningen, allt! Jobbigt några gånger då kameran flög omkring överallt, men det gav ändå något till filmen Rekommenderas verkligen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts