Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon

Grymt fin film. Filmen handlar om ett filmcrew som ska få följa med en seriemördare och filma honom när han förbereder sig och hur han planerar sina mord. Älskar vinkeln hur man får se från mördarens håll, hur han planerar att stå gömd i skuggorna och bara synas gradvis, skrämselmomenten och hur han planerar vilket offer han ska ta.

Förtjänar 5/5! Dock tycker jag att slutet blev lite, nej, jag ska inte nämna. Men klippet i eftertexterna var underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ETT ÖGA RÖTT

Är denna film något sorts skämt, eller? En film som rakt igenom är fylld med mångkulturella klichér som endast de mest inbitna PK- fjantarna kan mysa till. Svensk kultur förlöjligas på ett sånt vis att om det varit arabisk kultur istället hade filmen varit rasistisk (även om jag själv inte tyckte det var rasistiskt reagerade jag på den dubbelmoralen). Patetisk, orkade bara med de första 30 minuterna.

@@@@@

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rush Hour II

Man bara måste ju älska det klassiska, men totalsmarta upplägget "Ett omaka polispar gör en tabbe och blir avsatta ett fall som de dock fortsätter att bekämpa i hemlighet". Jag älskar både ettan och tvåan, måste få ur tummen så att jag tar mig tid och se trean också. Denna film rekommenderas av undertecknad.

Edit:

ETT ÖGA RÖTT

Är denna film något sorts skämt, eller? En film som rakt igenom är fylld med mångkulturella klichér som endast de mest inbitna PK- fjantarna kan mysa till. Svensk kultur förlöjligas på ett sånt vis att om det varit arabisk kultur istället hade filmen varit rasistisk (även om jag själv inte tyckte det var rasistiskt reagerade jag på den dubbelmoralen). Patetisk, orkade bara med de första 30 minuterna.

@@@@@

Ante säger (00:59):

vad har du gjort idag?

Sara säger (01:16):

[...] och sen har jag tittat på film: Ett öga rött

Ante säger (01:17):

åhå, var den bra?

Sara säger (01:18):

Jaa, jag tycker den var mysig och rolig

Jag har PK-kompisar :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hitman

Visst, inte lika dålig som jag trodde den skulle bli efter man väl vant sig vid Timothy Olyphant som 47. Men så har jag ju även en förkärlek till spelen, så kan vara därför jag diggade den här lite. En scen ville jag bara stänga av vid,

katana-fighten. Då lackade jag ur.

Och så var det ju rätt så många roliga saker med den. Den är OKEJ, men inte BRA. Bra att slösa tid på skulle jag nog säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny helg, nya filmer.

Corpse Bride

Den här har jag tänkt se i ett år nu. I fredags var det dags. Mina förväntningar var höga, älskar Tim Burtons filmer. Jag måste säga att jag vart smått besviken. :( Jag hade förväntat mig en ny Nightmare Before Christmas, men så vart det inte. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var som inte stämde. Det ska dock sägas att jag var väääääldigt trött, så det kan ha dragit ner upplevelsen. Hur som helst så var den fortfarande bra och intressant. Snyggt gjord och fin musik. Ska snart se Burtons nya, Sweeney Todd.

6.5/10

----------

Requiem for a Dream

Min systers pojkväns favoritfilm. Mycket bra film. Handlar om några människors droganvändande och hur det påverkar deras liv. Snygg klippning och läckert foto. Clint Mansells musik är fantastisk och passar verkligen in. Innehåller många starka scener som jag tror att jag kommer minnas ett bra tag framöver. Väldigt skrämmande på sina ställen, och väldigt sorglig. Fint slut som lämnar eftertankar.

8/10

----------

The Big Lebowski

Jag såg den här för 4-5 år sen och tyckte den var bra. Har tänkt se om den i åratal men det har aldrig blivit av. Nu fick jag dock tummen ur röven och den var ännu bättre än vad jag minns. Så otroligt skön stil genom hela filmen. Walter är en av de skönaste karaktärerna någonsin, utan tvekan. Pluspoäng för Tara Reid och Steve Buscemi också. Klockrena karaktärer rakt igenom. Man sitter med ett flin på läpparna genom hela filmen, två timmar känns som... en timme. Det här är en sån film som man bara måste se för att förstå vad som är så bra med den. Har inte sett så många av Coen-brödernas filmer, känner att det är dags nu. Ska se Oscarsnominerade No Country For Old Men här närmast.

Yeah... Well, that’s just like... your opinion, man...

9.5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A Knights Tale

Såg precis den, en väldigt bra film med Heath Ledger i huvudrollen. Jag tyckte att den var väldigt bra, och man blir nästan tårögd vid tanken på vilken underbar människa som har gått bort. Helt brilliant var han. Det är synd och skam.

9/10

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ACROSS THE UNIVERSE

9/10

Vad händer om man tar hippies, massor av Beatles-låtar, Eddie Izzard och en historia om vänskap och kärlek för att sen göra det till en stor färgsprakande musikal? Ja, då har du Across The Universe! Jag är helt tagen, faan vilken bra film. Underbart foto, klockrena Bealtes-låtar, duktiga skådisar och gripande manus! En av de bättre filmerna jag sett i år. Se den nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon

Grymt fin film. Filmen handlar om ett filmcrew som ska få följa med en seriemördare och filma honom när han förbereder sig och hur han planerar sina mord. Älskar vinkeln hur man får se från mördarens håll, hur han planerar att stå gömd i skuggorna och bara synas gradvis, skrämselmomenten och hur han planerar vilket offer han ska ta.

Förtjänar 5/5! Dock tycker jag att slutet blev lite, nej, jag ska inte nämna. Men klippet i eftertexterna var underbart!

Såg den för några veckor sen. Sjukt bra film.

-----------------

Kollade nyss på The Sweetest Thing. Ganska bra när man är trött, tror dock den inte är lika kul om man inte är trött. 7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Garden State

Okej, jag är för trött för att skriva något längre om handlingen eller så... Skitbra film i vilket fall, Zach Braff är otroligt cool. Soundtracket är superb och resten av filmen likaså.

9/10 bara för att jag inte kan sluta förknippa Ian Holm med Bilbo, samt att filmen var liiite för kort. :lol:

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Garden State

Bättre än jag väntat mig. Dock så tycker jag att Zach Braff är en dryg jävel och soundtracket (oh-so-indie!) var bortom all kritik. Dialogen var närmast pinsam ett antal gånger. Annars var det mys rätt igenom, han som spelade Braffs far var duktig tycker jag.

6/10

Ikväll fortsätter vi på självgod-fronten med Juno. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meet the spartans

Jag såg denna parodi på 300 och diversa andra filmer igår och det var fan det sämsta jag har sett. Iofs hade jag inte speciellt höga förväntningar på filmen men jag kunde ine föreställa mig att en film kunde vara så dålig.

Den får 0/10 helt enkelt värdelös. Gör dig själv en tjänst och se den inte och spara en timme av din värdefulla tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har under helgen sett I am Legend och Juno.

Jag tycker om båda filmerna skarpt. I am Legend är spännande rakt igenom, kanske att slutet kune varit bättre men annars är det en toppenfilm! (4/5)

Juno, vad kan man säga om Juno? En riktigt mysig film helt enkelt, med bra skådespeleri, speciellt Ellen Page(Juno). Gillar också att humorn ligger inbakat på det snygga sätt som man ser i Junor, verkar genomtänkt. (4,999/5)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyligen klart på 'The Last King of Scotland'. Riktigt, riktigt bra, och skrämmande. Ap-bra kameraarbete och filmning, och bra skådespelande från både James McAvoy och såklart, Forest Whitaker. Värdig vinnare av Oscar, säger jag. Ioförsig har jag bara sett en av de andra filmerna som var nominerade, men ändå! En film som förtjänar att ses. Både som en tankeställare om hur skört läget är i många delar av Afrika (se bara nu senast på Kenya), men också som en tok-bra film.

5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stardust

En härligt mysig film om kärlek och en förtrollad värld. Ungefär en timme in i filmen var jag helt fast. Luftskeppet och bergsstaden det dockar med ger en enorm Final Fantasy IX-känsla. Det är ungefär synonymt med att mitt hjärta smälter. Första timmen var dock lite medelseg men den fick mig ändå att titta vidare, vilket jag verkligen inte ångrar.

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor