Hummler Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Juno Hade ingenting att göra så hade absolut inga förväntingar på denna, såg den mer som ett tidsfördriv. Tyckte dock att filmen va riktigt bra. Orkar inte berätta vad den handlar om, det kan ni kolla upp själva. Får 8/10 utav mig. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 (redigerad) Final Fantasy: Advent Children Det tog ett tag innnan jag bestämde mig för att se filmen, och nu säger jag bara, alla som ens haft en liten smygtitt in i Final Fantasy-världen borde se den här filmen, skitsnyggt gjort och skön handling. (även fast jag inte förstog precis allting men skitsamma!) Nu längtar jag till nästa coola CGI film: Resident Evil: Degeneration! 4/5 Edit: Vafan en fyra räcker ju inte - 5/5 Måste den ha! Redigerad 26 januari, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 (redigerad) Forrest Gump Första gången på ett år, liksom. Nåja - en av de bästa filmerna någonsin enligt mig, om inte den allra bästa. Fruktansvärd kärlek! Älskar hur han vävs in i historien och väl där träffar massa annat, känt, folk. Och... ah, älskar fan allt med filmen. Och slutet har fått mig att gråta nästan. 10/10. Redigerad 23 januari, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Älskar hur han vävs in i historien och väl där träffar massa annat, känt, folk. Och... ah, älskar fan allt med filmen. Och slutet har fått mig att gråta nästan. 10/10. KÄNSLOKALLA NORRLÄNNING! Hur kan man INTE gråta i slutet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Jag har glömt, vad är det som händer i slutet? Glöm inte att spolier-tagga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Bänken han suttit på hela tiden och berättat är ju i väntan på bussen hem till Jennys hus. En tant berättar att det bara är några hundra meter därifrån, han skyndar dit. Han träffar sin son. Hon berättar om sin sjukdom. De flyttar ut till barndomshemmet (?). Jenny dör. Det slutar med Forrest jr. första skoldag, med samma busschaufför som Forrest hade fast äldre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 KÄNSLOKALLA NORRLÄNNING! Hur kan man INTE gråta i slutet? Första gångerna jag såg den grät jag. Jag har glömt, vad är det som händer i slutet? Glöm inte att spolier-tagga! På slutet så dör tjejen han gillar, Jenny, som är tjejen som han har snackat och kretsat kring i praktiskt taget hela filmen. Hon var den första vän han hade och allt ju - och på slutet då han äntligen "får henne" så dör hon, direkt efter att hon fött Forrest's barn nästan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 (redigerad) För övrigt såg jag American History X nyss. Jag grät i slutet där med.Men jag förstod inte riktigt; killen som sköt honom - var det en Crips-snubbe som hämnades storebrorsans mord eller var det gangstakillarna från skolan som lillebrorsan käftade med i början av filmen? Redigerad 23 januari, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 Så var det ja! Tackar.. Ska nog se den filmen snart igen, den är ju skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2008 gangstakillarna från skolan som lillebrorsan käftade med i början av filmen? Ja, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Juno Oh, jag är typ kär i denna film. Den var precis sådär härligt quirky, utan att dra ner på seriositeten. Väldigt mycket som Garden State på det sättet. Härligt soundtrack, gripande historia, bra skådespeleri. Alla roller kändes verkligen autentiska, och vem trodde att Oz-nazigesturmbartführern J.K Simmons kunde spela förstående familjefar? Inte jag, iallafall! Juno borde ses av alla, om så bara för att öka livsglädjen och få ett fånigt leende på läpparna i lite drygt en och en halv timme. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Hitman. Inte jättebra. Vissa scener förstörde lite, t.ex. när två killar satt och lira spelet Hitman. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Juno Oh, jag är typ kär i denna film. Den var precis sådär härligt quirky, utan att dra ner på seriositeten. Väldigt mycket som Garden State på det sättet. Härligt soundtrack, gripande historia, bra skådespeleri. Alla roller kändes verkligen autentiska, och vem trodde att Oz-nazigesturmbartführern J.K Simmons kunde spela förstående familjefar? Inte jag, iallafall! Juno borde ses av alla, om så bara för att öka livsglädjen och få ett fånigt leende på läpparna i lite drygt en och en halv timme. 5/5 Skoj! Jag såg den igår och den är superhärlig. Junos attityd är så oerhört jätteskön och jag blir skitglad såfort jag tänker på den! Underhållande och gripande, onekligen. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 (redigerad) Juno Oh, jag är typ kär i denna film. Den var precis sådär härligt quirky, utan att dra ner på seriositeten. Väldigt mycket som Garden State på det sättet. Härligt soundtrack, gripande historia, bra skådespeleri. Alla roller kändes verkligen autentiska, och vem trodde att Oz-nazigesturmbartführern J.K Simmons kunde spela förstående familjefar? Inte jag, iallafall! Juno borde ses av alla, om så bara för att öka livsglädjen och få ett fånigt leende på läpparna i lite drygt en och en halv timme. 5/5 Förvisso är det en bra film men att den så OTROLIGT talanglösa Michael Cera som spelade i den OTROLIGT kassa Superbad är med drar ner filmen med MINST tre poäng. Åh, han är så tråkig! Han är så velig! Han är så töntig! Han håller samma ansiktsuttryck genom filmen och surfar fram på andra skådespelares talang. Nej, fy! FY FY FY! Att han dessutom har det där jäkla svettbandet på sig i tid och otid får mig att vilja dunka in huvudet på castingteamet. Redigerad 26 januari, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Förvisso är det en bra film men att den så OTROLIGT talanglösa Michael Cera som spelade i den OTROLIGT kassa Superbad är med drar ner filmen med MINST tre poäng. Åh, han är så tråkig! Han är så velig! Han är så töntig! Han håller samma ansiktsuttryck genom filmen och surfar fram på andra skådespelares talang. Nej, fy! FY FY FY! Att han dessutom har det där jäkla svettbandet på sig i tid och otid får mig att vilja dunka in huvudet på castingteamet. Men gå och lägg dig någonstans! Gärna utan tillgång till internet, ty den som besudlar Michael Ceras skådespelartalang förtjänar inte att använda det! Ända sedan hans småknubbiga dagar i 'Arrested Development', har han med hjälp av en sävlig blick och osammanhängande, smått nervöst tal smugit sig in i mitt hjärta, och stannat där. Så ja, han är så töntig! Ja, han håller samma ansiktsuttryck igenom hela filmen! Ja, han är så velig! Men han är allt det där, och han är det som ingen annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Men gå och lägg dig någonstans! Gärna utan tillgång till internet, ty den som besudlar Michael Ceras skådespelartalang förtjänar inte att använda det! Ända sedan hans småknubbiga dagar i 'Arrested Development', har han med hjälp av en sävlig blick och osammanhängande, smått nervöst tal smugit sig in i mitt hjärta, och stannat där. Så ja, han är så töntig! Ja, han håller samma ansiktsuttryck igenom hela filmen! Ja, han är så velig! Men han är allt det där, och han är det som ingen annan. Om han nu är en sån 'talang' varför kan han inte spela någon annan roll än töntig, nervös high-schoolkille? Nej, det är DU och alla ni som har något till övers för denne mupp som ska gå och lägga sig någonstans! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Om han nu är en sån 'talang' varför kan han inte spela någon annan roll än töntig, nervös high-schoolkille? Nej, det är DU och alla ni som har något till övers för denne mupp som ska gå och lägga sig någonstans! Counter-question! Hur vet du att han inte kan det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Counter-question! Hur vet du att han inte kan det? TYDLIGEN inte eftersom det verkar vara det enda han klarar av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 TYDLIGEN inte eftersom det verkar vara det enda han klarar av. Pff, bra argument där! Och det kan mycket väl vara så att han är en fackskådespelare; han kommer knappast spela skolans jock. Vilket bara hedrar honom, ty det bara är ett tecken på hans äkthet! Varje nervöst ögonflack, varje läpp-darr, varje småklumpigt steg är hundra procent Michael Cera. Och det är så det ska vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2008 Pff, bra argument där! Och det kan mycket väl vara så att han är en fackskådespelare; han kommer knappast spela skolans jock. Vilket bara hedrar honom, ty det bara är ett tecken på hans äkthet! Varje nervöst ögonflack, varje läpp-darr, varje småklumpigt steg är hundra procent Michael Cera. Och det är så det ska vara. Han är ju inte sin karaktär, han är bara Michael Cera. Manuset skrivs baserat på honom eftersom han inte skulle klara av något annat än att vara sig själv. DET är inte att vara talangfull skådis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts