L_Voll Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 "The Ten". Tio små historier, med tema från de tio budorden, i en film. Berättelserna flätas samman efter ett tag. Vågade sex- och gayskämt som var ganska roliga. Men ganska meningslös film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 "The Ten". Tio små historier, med tema från de tio budorden, i en film. Berättelserna flätas samman efter ett tag. Vågade sex- och gayskämt som var ganska roliga. Men ganska meningslös film. Oh, missade den när den gick på Filmfestivalen. Var fick du tag på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 Balls of Fury Denna är bara totalt fånig rakt genom, men humorn är genialisk! Betyg: 5/5 King of Califonia Tyckte storyn verkade som en riktig skön komedi, men nej.. den var bara allmänt tråkig. Betyg: 1/5 No Country for old Men Hoho.. Riktigt bra och rätt så spännande! Men extremt seg i vissa stunder. Betyg: 4/5 Eastern Promises ZZzzzZZzzzzzZZZ.. Betyg: 1/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 No Country for old Men Hoho.. Riktigt bra och rätt så spännande! Men extremt seg i vissa stunder. Betyg: 4/5 Scenen när han köper vapen och sågar av hagelgeväret gillar jag extra. Det är nåt speciellt med ritualen att såga av ett hagelgevär och tejpa kolven, fila bort ojämnheterna i pipan och stoppa der det i en svart bag. Känslan av mord är så påtaglig =D Bra film, jag ger den också 4/5. Lite mer nästan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 (redigerad) Såg nyss Death Wish 4: The Crackdown. Ungefär som de tidigare Death Wish-filmerna. Anser dock att tvåan var bäst. Gjorde en fanvideo, förvänta er dock inget speciellt. <a href="http://www.youtube.com/watch?v=pMXMzHssuhQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=pMXMzHssuhQ</a> EDIT: Inget slår tvåan. Den klockrenaste och bästa filmen med Charles Bronson. De andra filmerna kunde varit lite våldsammare. Dock var våldtäkten och misshadeln av hans fru i tvåan lite väl lång. DEATH WISH 2 - HE's DOING IT FOR YOU. DEATH WISH 3 - KERSEY KILLS FOR FREE DEATH WISH 4: CRACKERS ON THE FLOOR Redigerad 19 januari, 2008 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Open Season http://i.imdb.com/Photos/Ss/0400717/1.jpg Den tama björnen Boog blir utslängd i skogen eftersom stadens polis anser honom farlig. Med sig har han sin nyfunna, efterflugna hatkärlekskompis, hjorten Elliot. Tillsammans försöker de ta sig tillbaka till staden, men de stöter på hinder (i form av jägare och andra djur) på vägen:P'>... Helt underbar film det här, jag älskar verkligen animerat. Det finns så mycket smådetaljer som gör att jag gärna skulle se om den redan ikväll igen. Man måste ju bara älska de olika karaktärerna i filmen 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 The Bucket List Två dödligt cancersjuka män (Jack Nicholson och Morgan Freeman) som är i stort sätt helt olika varandra skriver en lista om saker dom vill göra innan dom dör och åker sedan på en resa och utför dom. Riktigt bra film! Jag satt och log genom nästan hela filmen, samtidigt som jag var nära att falla i tårar vissa gånger. En annorlunda film som borde ses av alla. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Vase de Noces (2/10) Vad är det? En svartvit film från 70-talet utan dialog och i stort sett utan handling. Men fortsätt läsa! Den lilla handling som finns är kakofoniskt katastrofal! Vad handlar den om? En enstörig bonde som trär dockhuvuden på fåglar, sparar sitt bajs i noga sorterade burkar samt även använder bajset som föda. Filmen i sig handlar om bondens förälskelse i gårdens enda sugga och hans våldtäkt av denna, vilket producerar tre små människokultingar ("spelade" av riktiga griskultingar). Bonden försöker uppfostra kultingarna som människor, vilket syns i scenen då han försöker lära dem bordsskick (istället promenerar de bara omkring på bordet och äter ur varandras tallrikar). Bonden misslyckas och blir så förbannad att han mördar sina barn. Suggan blir ledsen och springer in i skogen och hoppar ner i ett träsk och dör. Bonden ses sedan hämta upp kadavret och begrava det i jorden tillsammas med bonden själv. Han beslutar sig senare för att kliva upp ur graven och hänga sig istället. Nämnbar kuriosa? I Vase de Noces finns både tidelag, koprofagi och djurplågeri. Inget av dessa är trickfilmade. Ljudet utgörs mest av obskyr 70-tals proto-darkwave som alterneras med domedagssiande kyrkokörer. Slutplädering: Se inte denna film om du är känslig. Om du däremot klarar av det jag beskrev ovan och samtidigt har en lika morbid nyfikenhet som jag så är det bara att sätta igång! Filmen är oerhört svår att få tag på då den aldrig visats på bio eller släppts i butikerna. Jag hittade den själv som torrent: http://thepiratebay.org/tor/3594809/Pig_Fucking_Movie_[Reseed] . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 (redigerad) Vase de Noces (2/10) Vad är det? En svartvit film från 70-talet utan dialog och i stort sett utan handling. Men fortsätt läsa! Den lilla handling som finns är kakofoniskt katastrofal! Vad handlar den om? En enstörig bonde som trär dockhuvuden på fåglar, sparar sitt bajs i noga sorterade burkar samt även använder bajset som föda. Filmen i sig handlar om bondens förälskelse i gårdens enda sugga och hans våldtäkt av denna, vilket producerar tre små människokultingar ("spelade" av riktiga griskultingar). Bonden försöker uppfostra kultingarna som människor, vilket syns i scenen då han försöker lära dem bordsskick (istället promenerar de bara omkring på bordet och äter ur varandras tallrikar). Bonden misslyckas och blir så förbannad att han mördar sina barn. Suggan blir ledsen och springer in i skogen och hoppar ner i ett träsk och dör. Bonden ses sedan hämta upp kadavret och begrava det i jorden tillsammas med bonden själv. Han beslutar sig senare för att kliva upp ur graven och hänga sig istället. Nämnbar kuriosa? I Vase de Noces finns både tidelag, koprofagi och djurplågeri. Inget av dessa är trickfilmade. Ljudet utgörs mest av obskyr 70-tals proto-darkwave som alterneras med domedagssiande kyrkokörer. Slutplädering: Se inte denna film om du är känslig. Om du däremot klarar av det jag beskrev ovan och samtidigt har en lika morbid nyfikenhet som jag så är det bara att sätta igång! Filmen är oerhört svår att få tag på då den aldrig visats på bio eller släppts i butikerna. Jag hittade den själv som torrent: <a href="http://thepiratebay.org/tor/3594809/Pig_Fucking_Movie_" target="_blank">http://thepiratebay.org/tor/3594809/Pig_Fucking_Movie_</a>[Reseed] . hahah, låter ju verkligen som en topprulle.. Skulle nog fått tag på den, om den inte varit svart vit.. Jag, förövrigt behöver seriösa filmtips, (orkar inte kolla igenom 122 sidor) Gärna nånting som påminner The Butterfly effect Fy fan va vitkol är äckligt.. Redigerad 19 januari, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 No Country for old Men Uh, gillade inte alls denna. Var alldeles för... märklig, för min smak. Grymt djup film dock. Men slutet var inte alls något jag gillade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 hahah, låter ju verkligen som en topprulle.. Skulle nog fått tag på den, om den inte varit svart vit.. Jag, förövrigt behöver seriösa filmtips, (orkar inte kolla igenom 122 sidor) Gärna nånting som påminner The Butterfly effect Fy fan va vitkol är äckligt.. Donnie Darko - Och varför äter du vitkål halv tolv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 (redigerad) The Medallion Okay, Kebab. Förlåt att jag inte trodde på dig. Denna var verkligen sjukt kass. Pretty Woman Aldrig sett denna förut heller faktiskt. Var helt okay, indeed. Just Married Precis som vilken annan kärlekskomedi. Shaun of the Dead Skrattade mig igenom hela filmen, sånna här vill jag se fler av. National Treasure 2 Bra film, håller nästan samma klass som första. 3:10 to Yuma Bläää. Redigerad 19 januari, 2008 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nikolai Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Såg nyss A Better Tomorrow på tv6. Kollar nu på A Better Tomorrow II på tv6. Den började nyss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 The Bucket List Är redan förälskad i filmen, och då har jag bara läst din beskrivning. Ska se snarast, tack gullet. American Gangster Den här såg jag igår kväll. En polare har tjatat om att jag ska se den ett bra tag nu. Jag har dock haft svårt för att ta mig mod - jag associerar nämligen filmen med Jay-Z's skiva (gillar inte honom). Jag tyckte filmen var bra. Den verklighetsbaserade storyn var väldigt bra upplagd, och trots filmens längd (2h 35min) blev det sällan tråkigt. Jag tyckte dock inte om Denzel Washington. Det kändes inte som att han "levde sig in" i rollen som Frank Lucas. Allmänt så kändes karaktärerna lite ytliga, och vissa saker kändes lite osannolika, som när Frank avrättade killen med ett skott i pannan mitt på ljusa dagen. Ingen ny Gudfadern, men helt klart sevärd! 7/10 ------------- 12 Angry Men Den här gamla klassikern från 1957 såg jag ikväll. Den ligger som #13 på IMDb's Top 250-lista, och Filmtipset.se trodde jag skulle ge den full pott, så då tyckte jag att det var dags att se den. Och det var inte en dag för tidigt. Mycket bra film! Den handlar om 12 jurymedlemmar som ska bestämma om en ung 18-åring är skyldig till mordet på sin far eller inte. Juryn måste vara enig - antingen blir det elektriska stolen eller så går han fri. Allt eller inget. Andra filmer från 40/50-talet jag har sett känns ofta pinsamma och fjantiga idag, men inte den här. Filmen är alltså 51 år gammal, men det kändes verkligen inte så. Att den var svartvit var bara mysigt. Filmen utspelar sig till ~95% i samma rum, men det blir aldrig långsamt eller tråkigt. Det var spännande att se hur karaktärerna, deras tålamod, humör och åsikter förändrades allteftersom. Alla 12 jurymedlemmar spelar väldigt bra, även om någon karaktär kunde kännas stereotypisk i vissa stunder. Det ska visst finnas en remake från 1997 av den här filmen, men jag tror jag skippar att se den. Det blir nämligen inte mycket bättre än såhär! 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Var på bio idag och såg We Own The Night Handlar om två bröder som står på varsin sida om lagen, ena är nattklubbschef och ser genom fingrarna att knarket flödar på hans klubb som ägs av ryska maffian, den andra brodern är polis, precis som resten av familjen. Bobby (som är nattklubbschefen) håller tyst om att han tillhör familjen som styr New Yorks poliskår, men när hans bror blir skjuten så blir allt personligt och han ska ha sin hämnd på dom. Tyckte den var ok, började bra men i slutet vart det lite för klichèfylld, bra skådespelerier av Joaquin Phoenix, Mark Wahlberg, Robert Duvall och Eva Mendes. X X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 The Medallion Okay, Kebab. Förlåt att jag inte trodde på dig. Denna var verkligen sjukt kass. Gillade du inte slutscenen, när de tar varandra i hand och flyger iväg ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Gillade du inte slutscenen, när de tar varandra i hand och flyger iväg ? Ho ho ho. Åjo, den var ju lätt bäst i hela filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 The Medallion Okay, Kebab. Förlåt att jag inte trodde på dig. Denna var verkligen sjukt kass. Pretty Woman Aldrig sett denna förut heller faktiskt. Var helt okay, indeed. Just Married Precis som vilken annan kärlekskomedi. Shaun of the Dead Skrattade mig igenom hela filmen, sånna här vill jag se fler av. National Treasure 2 Bra film, håller nästan samma klass som första. 3:10 to Yuma Bläää. Sämsta posten jag sett. När ska folk lära sig recensera? Bläää. Okej, så filmen handlar om Bläää, som är ett Bläää. Filmen får Bläää/Bläää. Fy fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Sämsta posten jag sett. När ska folk lära sig recensera? Bläää. Okej, så filmen handlar om Bläää, som är ett Bläää. Filmen får Bläää/Bläää. Fy fan. Om du inte förstår vad jag menar med Bläää så är det faktiskt en aning synd om dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2008 Om du inte förstår vad jag menar med Bläää så är det faktiskt en aning synd om dig. Berätta varför det är bläää istället för att bara skriva bläää. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts