L_Voll Skrivet 14 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring(extended edition) The Lord of the Rings: The Two Towers(extended edition) The Lord of the Rings: The Return of the King(extended edition) Alla tre i HD-kvalité. Skitfint. Börjarde kolla klockan 16.00 blev klar för en kvart sedan. Filmerna var ju skitlånga, alla mellan 3½ och 4 timmar. 11½ timme med Frodo är bara för mycket. Han måste vara den största fjollan någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 Witchcraft 13: Blood of the Chosen IMDB Visade sig visst vara del 13 av denna filmserie jag fick tag i. Iaf, det handlar om Will Spanner och hans kamp mot häxor som äter folks hjärtan. Helt jävla värdelös film.. Dåligt belyst, dåligt spelat, dålig story, dåliga specialeffekter.. Dålig film helt enkelt. Se den inte, ladda inte ner den, ta inte äns emot den om du skulle få den gratis. Bränn skiten och låt den försvinna för evigt. -1/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2008 11½ timme med Frodo är bara för mycket. Han måste vara den största fjollan någonsin. Damned right; tacka vet jag Sam, mänsklighetens lille knubbige räddare! Den riktige hjälten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 (redigerad) The Kingdom Såg den för andra gången idag. Första gången på Bio och nu på datorn. Jag måste säga att det är en av dem bästa filmerna jag sett under 2007, tillsammans med Stardust. Filmens karaktärer är skitbra och det är inte alls något "hata-islam"-inslag i filmen som man kanske skulle kunna tro. Vänskapen som byggs upp mellan Ronald Flurry (Jamie Foxx) och Faris Al Ghazi (Ashraf Barhom) får mig att bli jätteglad! Filmen får 5/5 av mig. Den passar mig perfekt! Edit: Jag satte spoilertaggar för att jag ville att folk skulle upptäcka "det" själva. Redigerad 16 januari, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 The Kingdom Såg den för andra gången idag. Första gången på Bio och nu på datorn. Jag måste säga att det är en av dem bästa filmerna jag sett under 2007, tillsammans med Stardust. Filmens karaktärer är skitbra och det är inte alls något "hata-islam"-inslag i filmen som man kanske skulle kunna tro. Vänskapen som byggs upp mellan Ronald Flurry (Jamie Foxx) och Faris Al Ghazi (Ashraf Barhom) får mig att bli jätteglad! Filmen får 5/5 av mig. Den passar mig perfekt! http://mira.film.nu/upload/re182_350_1.jpg Edit: Jag satte spoilertaggar för att jag ville att folk skulle upptäcka "det" själva. 3/5 av mig. Tyckte den var lite töntig på sina ställen (Ja, jag syftar på dom sista 10 minutrarna när allt våld tog slut.) och visst var det lite "hata-slam" drag i filmen, men framför allt lite för mycket "love america" och jag tycker sånt är väldigt drygt. All action var asnajs men vafan, det var kanske max 20 minuter våld totalt och filmen låg väl på typ 2 timmar. Gillade slutet med "we're gonna kill them all..." dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 (Ja, jag syftar på dom sista 10 minutrarna när allt våld tog slut.)All action var asnajs men vafan, det var kanske max 20 minuter våld totalt och filmen låg väl på typ 2 timmar. Gillade slutet med "we're gonna kill them all..." dock. Det låter som du bara är intresserad av våldet i filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Det låter som du bara är intresserad av våldet i filmen. Kanske beror det på att resten var ganska dåligt och man ser knappast en film som handlar om amerikaner som åker till saudiarabien för att jaga terrorister om man inte är ute efter våld, eller? Vad förväntade du dig när du skulle se den, en komedi? Nej, jag ville ha action à la Die Hard, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 3/5 av mig. Tyckte den var lite töntig på sina ställen (Ja, jag syftar på dom sista 10 minutrarna när allt våld tog slut.) och visst var det lite "hata-slam" drag i filmen, men framför allt lite för mycket "love america" och jag tycker sånt är väldigt drygt. All action var asnajs men vafan, det var kanske max 20 minuter våld totalt och filmen låg väl på typ 2 timmar. Gillade slutet med "we're gonna kill them all..." dock. The Kingdom Ett gäng extremistiska muslimer begår två självmordsattentat mot amerikaner bosatta i Saudiarabien. En specialstyrka från FBI tar sig ner och ska utreda alltihop. Hade förväntat mig en 'America saves the day'-rulle, och det var i princip det jag fick också. Den var fortfarande spännande här och där. Både början med tidslinjen och slutet med de två versionerna av 'We'll kill 'em all' var väldigt bra. 3/5 Orka ha så jävla rätt hela tiden. Det kändes ibland som att alla araber stod och såg dumma ut medans jänkarna fixade biffen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 Vad förväntade du dig när du skulle se den, en komedi? Nej, jag ville ha action à la Die Hard, typ. Det är klart jag förväntade mig det, men hur mycket våld som är med spelar ingen roll för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 15 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2008 (redigerad) Kanske beror det på att resten var ganska dåligt och man ser knappast en film som handlar om amerikaner som åker till saudiarabien för att jaga terrorister om man inte är ute efter våld, eller? Nu har jag inte sett filmen ni diskuterar men jag kan mycket väl tänka mig att se en film "som handlar om amerikaner som åker till saudiarabien för att jaga terrorister" utan att det är så mycket våld i den. Filmens fokus kan då riktas in på drama istället för på action. Redigerad 15 januari, 2008 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 Nu har jag inte sett filmen ni diskuterar men jag kan mycket väl tänka mig att se en film "som handlar om amerikaner som åker till saudiarabien för att jaga terrorister" utan att det är så mycket våld i den. Filmens fokus kan då riktas in på drama istället för på action. "Skulle kunna tänka mig att se" och "förvänta sig" är helt olika saker. Jag skulle med glädje se en sådan film även fast jag tror att det skulle vara väldigt svårt att träffa rätt, och The Kingdom är ett väldigt bra exempel på det. Nu var faktsikt våldet det enda intressanta i filmen (Nästintill. Nu får jag det att låta som om den här filmen är skit men det är den inte, det är en helt OK film, inget mästerverk, ingen skitfilm) och jag tycker det var för lite av det helt enkelt. Hade dom klippt bort 10 minuter av slutet när allt "buhu jag har just skjutit ihjäl fler människor än vad som dog i den ursprungliga terroristattacken men eftersom en av mina vänner som jag känt i 3 dagar just dog så förlorade jag all kallblodighet och allting blir jättedramatiskt med sorglig musik..." kom och ändrat det till vadfan som helst så hade jag gett filmen ett poäng mer. Förövrigt tycker jag att det är konstigt med en seriös film som sedan drar sig till överdrivet våld där över 100 människor skjuts ihjäl, så man inte vet om man ska tro att filmen försökte vara seriös eller bara roande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 (redigerad) HE WAS A QUIET MAN En kontorsarbetande enstöring blir hjälte efter att han räddat en kvinna från att bli dödad i ett skottdrama på arbetsplatsen. Vad ingen vet är att han egentligen själv velat vara den som höll i vapnet. Lätt den bästa filmen jag sett i år. Slater spelar så bra att jag grät för första gången sen Bambis morsa dog. Verkligen en tung, genialisk, djup och snygg film. Jag ger 9 tummar upp! SE DEN! 9/10! IMDB Trailer Redigerad 16 januari, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 (redigerad) "buhu jag har just skjutit ihjäl fler människor än vad som dog i den ursprungliga terroristattacken men eftersom en av mina vänner som jag känt i 3 dagar just dog så förlorade jag all kallblodighet och allting blir jättedramatiskt med sorglig musik..." Nu tar du i lite för mycket tycker jag.. Redigerad 16 januari, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 Good Luck Chuck, Den var ganska bra. Men förutsägbar. Men mycket humor. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 HE WAS A QUIET MAN En kontorsarbetande enstöring blir hjälte efter att han räddat en kvinna från att bli dödad i ett skottdrama på arbetsplatsen. Vad ingen vet är att han egentligen själv velat vara den som höll i vapnet. Lätt den bästa filmen jag sett i år. Slater spelar så bra att jag grät för första gången sen Bambis morsa dog. Verkligen en tung, genialisk, djup och snygg film. Jag ger 9 tummar upp! SE DEN! 9/10! IMDB Trailer Z0mg! Elisha Cuthbert! Måste se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 Nu tar du i lite för mycket tycker jag.. Det tycker jag med nu när jag läser det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2008 Z0mg! Elisha Cuthbert! Måste se. Jag sa samma sak till P-C på MSN men hon är tydligen rullstolsbunden och ohet i den där filmen Mina senaste sedda filmer är Natural Born Killers, Alien vs Predator 2 (på bio - ingen kommentar), Commando och en fransk actionfilm vid namn Dobermann. Asbra. Och Commando med Schwarzenegger ägde fan, jag hade inte sett den förrut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight IMDB Dragonlance är en fantasy i många delar. Detta är en animerad film med lite instag av CGI (drakarna är det) som är baserad på en novell med samma namn. Handlar iaf om att "drakdrottningen" har kommit tillbaka till jorden, och gudarna har stuckit. Ett stort gäng to-be hjältar får ge sig ut på ett äventyr. Faktist ganska bra för att vara animerad. Skönt flow i filmen, en bra "att somna till" film helt enkelt. Är inte jätte förtjust i extremfantasy och speciellt inte tecknad sådan, men den föll mig ändå lite i smaken. Gillar du tecknad fantasy är den en självklar favorit. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2008 Seven Såg den för andra gången. Denna gång med klassen. Snacka om bra film. Brad Pitt, Morgan Freeman, Kevin Spacey spelar så himla bra och handlingen i sig är så oerhört genialisk. Min recension finns redan någonstans i tråden om man letar, men jag måste kommentera slutet. Trots att jag hade sett den tidigare låg ändå pulsen på runt 110 i slutskedet. Tillsammans med The Prestige ska detta vara de bästa/bland de bästa filmsluten som gjorts i historien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2008 Stone & Ed IMDB Stone och Ed är två bröder som är konstant höga. En morgon så hittar dom ett kort på Ed, där det står att han är deras ända son. Bröderna tar upp sökandet efter Stone's riktiga mamma. Usch. Jag som älskar Half Baked och How High.. Tänkte att detta skulle bli en liknande film. Till min besvikelse så var det rena rama rävgiftet. Totalt jävla uruselt manus och jag fattar inte var dom hittade alla skådisar. Det ända som räddade filmen från att brinna i helvetet för alltid var ett fåtal roliga scener. Dock inte med huvudrollerna, utan biroller. Se den inte, 2008 års sämsta film.. So far. 1/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts