Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring(extended edition) :mf_doof:

The Lord of the Rings: The Two Towers(extended edition) :alien:

The Lord of the Rings: The Return of the King(extended edition) :)

Alla tre i HD-kvalité. Skitfint. Börjarde kolla klockan 16.00 blev klar för en kvart sedan. Filmerna var ju skitlånga, alla mellan 3½ och 4 timmar. 11½ timme med Frodo är bara för mycket. Han måste vara den största fjollan någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Witchcraft 13: Blood of the Chosen

IMDB

Visade sig visst vara del 13 av denna filmserie jag fick tag i. Iaf, det handlar om Will Spanner och hans kamp mot häxor som äter folks hjärtan.

Helt jävla värdelös film.. Dåligt belyst, dåligt spelat, dålig story, dåliga specialeffekter.. Dålig film helt enkelt. Se den inte, ladda inte ner den, ta inte äns emot den om du skulle få den gratis. Bränn skiten och låt den försvinna för evigt.

-1/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Kingdom

Såg den för andra gången idag. Första gången på Bio och nu på datorn. Jag måste säga att det är en av dem bästa filmerna jag sett under 2007, tillsammans med Stardust.

Filmens karaktärer är skitbra och det är inte alls något "hata-islam"-inslag i filmen som man kanske skulle kunna tro.

Vänskapen som byggs upp mellan

Ronald Flurry (Jamie Foxx)

och

Faris Al Ghazi (Ashraf Barhom)

får mig att bli jätteglad! ;)

Filmen får 5/5 av mig. Den passar mig perfekt! ;)

the_kingdom_968597_0.jpg

Edit: Jag satte spoilertaggar för att jag ville att folk skulle upptäcka "det" själva. :mf_doof:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Kingdom

Såg den för andra gången idag. Första gången på Bio och nu på datorn. Jag måste säga att det är en av dem bästa filmerna jag sett under 2007, tillsammans med Stardust.

Filmens karaktärer är skitbra och det är inte alls något "hata-islam"-inslag i filmen som man kanske skulle kunna tro.

Vänskapen som byggs upp mellan

Ronald Flurry (Jamie Foxx)

och

Faris Al Ghazi (Ashraf Barhom)

får mig att bli jätteglad! ;)

Filmen får 5/5 av mig. Den passar mig perfekt! ;)

Edit: Jag satte spoilertaggar för att jag ville att folk skulle upptäcka "det" själva. :mf_doof:

3/5 av mig. Tyckte den var lite töntig på sina ställen

(Ja, jag syftar på dom sista 10 minutrarna när allt våld tog slut.)

och visst var det lite "hata-slam" drag i filmen, men framför allt lite för mycket "love america" och jag tycker sånt är väldigt drygt. All action var asnajs men vafan, det var kanske max 20 minuter våld totalt och filmen låg väl på typ 2 timmar.

Gillade slutet med

"we're gonna kill them all..."

dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

All action var asnajs men vafan, det var kanske max 20 minuter våld totalt och filmen låg väl på typ 2 timmar.

Gillade slutet med

dock.

Det låter som du bara är intresserad av våldet i filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter som du bara är intresserad av våldet i filmen.

Kanske beror det på att resten var ganska dåligt och man ser knappast en film som handlar om amerikaner som åker till saudiarabien för att jaga terrorister om man inte är ute efter våld, eller?

Vad förväntade du dig när du skulle se den, en komedi? Nej, jag ville ha action à la Die Hard, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3/5 av mig. Tyckte den var lite töntig på sina ställen

och visst var det lite "hata-slam" drag i filmen, men framför allt lite för mycket "love america" och jag tycker sånt är väldigt drygt. All action var asnajs men vafan, det var kanske max 20 minuter våld totalt och filmen låg väl på typ 2 timmar.

Gillade slutet med

dock.

The Kingdom

Ett gäng

extremistiska muslimer

begår två

självmordsattentat mot amerikaner

bosatta i Saudiarabien. En specialstyrka från FBI tar sig ner och ska utreda alltihop. Hade förväntat mig en 'America saves the day'-rulle, och det var i princip det jag fick också. Den var fortfarande spännande här och där. Både början med tidslinjen och slutet med de två versionerna av

'We'll kill 'em all'

var väldigt bra.

3/5

Orka ha så jävla rätt hela tiden. Det kändes ibland som att alla araber stod och såg dumma ut medans jänkarna fixade biffen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske beror det på att resten var ganska dåligt och man ser knappast en film som handlar om amerikaner som åker till saudiarabien för att jaga terrorister om man inte är ute efter våld, eller?

Nu har jag inte sett filmen ni diskuterar men jag kan mycket väl tänka mig att se en film "som handlar om amerikaner som åker till saudiarabien för att jaga terrorister" utan att det är så mycket våld i den. Filmens fokus kan då riktas in på drama istället för på action.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inte sett filmen ni diskuterar men jag kan mycket väl tänka mig att se en film "som handlar om amerikaner som åker till saudiarabien för att jaga terrorister" utan att det är så mycket våld i den. Filmens fokus kan då riktas in på drama istället för på action.

"Skulle kunna tänka mig att se" och "förvänta sig" är helt olika saker. Jag skulle med glädje se en sådan film även fast jag tror att det skulle vara väldigt svårt att träffa rätt, och The Kingdom är ett väldigt bra exempel på det. Nu var faktsikt våldet det enda intressanta i filmen (Nästintill. Nu får jag det att låta som om den här filmen är skit men det är den inte, det är en helt OK film, inget mästerverk, ingen skitfilm) och jag tycker det var för lite av det helt enkelt. Hade dom klippt bort 10 minuter av slutet när allt

"buhu jag har just skjutit ihjäl fler människor än vad som dog i den ursprungliga terroristattacken men eftersom en av mina vänner som jag känt i 3 dagar just dog så förlorade jag all kallblodighet och allting blir jättedramatiskt med sorglig musik..."

kom och ändrat det till vadfan som helst så hade jag gett filmen ett poäng mer.

Förövrigt tycker jag att det är konstigt med en seriös film som sedan drar sig till överdrivet våld där över 100 människor skjuts ihjäl, så man inte vet om man ska tro att filmen försökte vara seriös eller bara roande. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HE WAS A QUIET MAN

En kontorsarbetande enstöring blir hjälte efter att han räddat en kvinna från att bli dödad i ett skottdrama på arbetsplatsen. Vad ingen vet är att han egentligen själv velat vara den som höll i vapnet.

Lätt den bästa filmen jag sett i år. Slater spelar så bra att jag grät för första gången sen Bambis morsa dog. Verkligen en tung, genialisk, djup och snygg film. Jag ger 9 tummar upp! SE DEN!

9/10!

screens_string-38358_968759_0.jpg

IMDB

Trailer

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"buhu jag har just skjutit ihjäl fler människor än vad som dog i den ursprungliga terroristattacken men eftersom en av mina vänner som jag känt i 3 dagar just dog så förlorade jag all kallblodighet och allting blir jättedramatiskt med sorglig musik..."

Nu tar du i lite för mycket tycker jag.. :)

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HE WAS A QUIET MAN

En kontorsarbetande enstöring blir hjälte efter att han räddat en kvinna från att bli dödad i ett skottdrama på arbetsplatsen. Vad ingen vet är att han egentligen själv velat vara den som höll i vapnet.

Lätt den bästa filmen jag sett i år. Slater spelar så bra att jag grät för första gången sen Bambis morsa dog. Verkligen en tung, genialisk, djup och snygg film. Jag ger 9 tummar upp! SE DEN!

9/10!

IMDB

Trailer

Z0mg! Elisha Cuthbert! Måste se. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Z0mg! Elisha Cuthbert! Måste se. :)

Jag sa samma sak till P-C på MSN men hon är tydligen rullstolsbunden och ohet i den där filmen (w00t)

Mina senaste sedda filmer är Natural Born Killers, Alien vs Predator 2 (på bio - ingen kommentar), Commando och en fransk actionfilm vid namn Dobermann. Asbra.

Och Commando med Schwarzenegger ägde fan, jag hade inte sett den förrut! :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight

IMDB

Dragonlance är en fantasy i många delar. Detta är en animerad film med lite instag av CGI (drakarna är det) som är baserad på en novell med samma namn. Handlar iaf om att "drakdrottningen" har kommit tillbaka till jorden, och gudarna har stuckit. Ett stort gäng to-be hjältar får ge sig ut på ett äventyr.

Faktist ganska bra för att vara animerad. Skönt flow i filmen, en bra "att somna till" film helt enkelt. Är inte jätte förtjust i extremfantasy och speciellt inte tecknad sådan, men den föll mig ändå lite i smaken. Gillar du tecknad fantasy är den en självklar favorit.

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seven

Såg den för andra gången. Denna gång med klassen. Snacka om bra film.

Brad Pitt, Morgan Freeman, Kevin Spacey spelar så himla bra och handlingen i sig är så oerhört genialisk.

Min recension finns redan någonstans i tråden om man letar, men jag måste kommentera slutet.

Trots att jag hade sett den tidigare låg ändå pulsen på runt 110 i slutskedet. Tillsammans med The Prestige ska detta vara de bästa/bland de bästa filmsluten som gjorts i historien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stone & Ed

IMDB

Stone och Ed är två bröder som är konstant höga. En morgon så hittar dom ett kort på Ed, där det står att han är deras ända son. Bröderna tar upp sökandet efter Stone's riktiga mamma.

Usch. Jag som älskar Half Baked och How High.. Tänkte att detta skulle bli en liknande film. Till min besvikelse så var det rena rama rävgiftet. Totalt jävla uruselt manus och jag fattar inte var dom hittade alla skådisar. Det ända som räddade filmen från att brinna i helvetet för alltid var ett fåtal roliga scener. Dock inte med huvudrollerna, utan biroller. Se den inte, 2008 års sämsta film.. So far.

1/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor