Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Pterodactyl, Härlig och lite blodig rysare..

Nåra ungdomar och två lärare är ute i den turkiska skogen för att titta på en vulkan, samtidigt vaknar ett gäng hungriga Pteordactyler, gissa vad dom vill ha till middag.

8/10

När vi ändå talar om pterodactyler, kan jag rekommendera filmen Pterodactyl Woman from Beverly Hills. Jag har själv inte sett den, men kom igen - med en tagline som lyder "A perfect Beverly Hills housewife by day - a prehistoric flying reptile by night." - hur kan den inte vara bra? Enda kruxet är att jag inte var den går att få tag på.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idiocracy

Konstig film, känns väldigt B. Men, den gick att kolla på ändå.

Private Joe Bauers, the definition of "average American", is selected by the Pentagon to be the guinea pig for a top-secret hibernation program. Forgotten, he awakes 500 years in the future. He discovers a society so incredibly dumbed-down that he's easily the most intelligent person alive.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sex and Breakfast

IMDB

Två par har problem med deras förhållanden. För att förbättra detta så går dom med i ett program, där gruppsex ska förbättra deras förhållanden.

Värdelös film faktist. Jag såg att Macaulay Culkin (Ensam Hemma filmerna) var med. En film när han har vuxigt till sig. hjälpte tyvärr inte ett smack. Kändes jävligt krystad. Kärlek/sex-scenerna var värdelösa (och jag menar inte för inget visades). slutet var också en katastrof.

2/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Life Of David Gale

Handlar om en man som är dömd för avrättning,

trots att han är oskyldig

. Han är oerhört smart och begåvad och jobbar på universitet. Men när hans

fru begär skilsmässa så rasar hans liv i samman

. Han finner sig i en värld av miserabla omgivningar och inget att leva för. Alkoholen blir hans vän. Men han har en vän, en vän som kommer visa sig bli

döden

för hans del, trots att han vet det själv.

Alltså, den varken såg eller hörde spännande ut i början och jag var tveksam till om jag skulle kolla. Well, jag ångrade mig inte. Kevin Spacey är sjukt bra som alltid och storyn är bra och har ett bra slut. Det roliga var att man verkligen inte visste hur det skulle sluta. Om det skulle varit en normal film så skulle ju han inte dö, utan bli räddad och om det inte var en normal film så skulle han dö. Och filmen kändes både och, så det var lite klurigt. Men i helhet så var den bra. Absolut sevärd

4/5

--

Täckmantel: Coq Rouge

En av den tidigare om inte den första filmen (jag vet inte) om Carl Hamilton. Årgång 1989.

Carl blir insatt av någon överordnade och polisen gillar honom inte, men han är tydligen specialtränad av CIA.

Hur som helst får han ett uppdrag i Libanon. Det som slog mig efter att filmen var över att den höll bra klass och var verklighetstrogen. Den var inte övermänsklig eller på något annat sätt sådan. Där vid slutet var ju också rätt bra, trots effekterna. Men den var bra i slutändan.

3/5

--

No Country For Old Men

IMDB

För det första hade jag stora föväntningar. Detta är utan tvekan år 2007-s bästa film. Ingen tvekan om det.

Efter bara en månad var den uppe på plats 23 över 'bästa' filmer på IMDB. Och redan 4:a i "Top 10 thriller", efter de två första gudfadern-filmerna och en annan.

Filmen handlar om en man som en dag hittar två bilar, 5(?) döda män, många kilo knark och pengar ute i öknen. Han beslutar sig på att ta pengarna och dra därifrån. Men han återvänder dit och det är då jakten på honom börjar.

Jag har aldrig sett Javier Bardem i en film, men han är gudomlig i sin roll. Om ni ser filmen kommer ni förstå. Han liknar P-C utseendemässigt även. Inte mycket, men det var det första jag tänkte på. Scenen i bensinmacken måste vara en av de mest geniala jag någonsin sett i en film. Vilken scen alltså. Och de finns massor av sådana scener utspridda. Hela filmen är oerhört oförutsägbar. Man undrar om han någonsin får tag på Llewelyn eller om det inte kommer lyckas.

Jag har inga ord för hur bra filmen var. Visserligen var inte slutet något speciellt, men det var känslosamt.

Ett måste för alla gtasajtare!

10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

War med Jet Li och Jason Statham. Stathams karaktär var löjligt stereotypisk, blandat med flertalet andra brister. En film utan djup, slutet var dock lite oväntat.

45/100

Såg även The Kingdom för nån dag sen, med Jamie Foxx och Jennifer Garner. Detta tyckte jag var en riktigt trevlig film faktiskt, inget stereotypiskt muslimhatande trots att det var amerikaner som reste till Saudiarabien. Rekommenderas.

75/100

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Änglagård - Första Sommaren

Fanny får reda på att hennes morfar som hon aldrig träffat har dött i en trafikolycka, hon bestämmer sig ändå att åka på begravningen för att ta farväl av honom.

Men hon blir inte speciellt väl mottagen av resten av invånarna i byn när dom får reda på att hon ska flytta in i herrgården Änglagård, men hon trotsar dom och flyttar in ändå och försöker ändå bli vän med invånarna några ställer sig på hennes sida och några emot henne, sen ger hon sig in i jakten för att hitta hennes riktiga pappa som sägs bo kvar i byn.

Fick ett ryck senaste natten och drog hem Änglagård, har nog inte sett den sen den kom tror jag och vilka barndomsminnen den ger egentligen, riktigt bra film, en av dom bättre svenska som gjorts, visar upp Sverige och dess natur på ett bra sätt.

:) :) :wub: :wub: X

Änglagård - Andra Sommaren

Handlar väl i stort sett om samma sak som den första bara att Fanny inte fått alla svar på sina frågor än....typ.

:wub: :wub: :wub: X X

Beavis & Butt-Head Do America

Någon är så fräck att bryta sig in hos Beavis & Butt-Head när dom sover och snor deras käraste ägodel..deras TV, dom ger sig inte för dom hittat en ny TV och dom är beredda att åka genom hela USA för att hitta en, dom träffar en man som ska betala dom för att "do his wife" och det är inte som dom tror, istället så får dom utan att veta om det med sig ett dödligt virus som kan utplåna en hel delstat och blir på köpet USAs mest eftersökta brottslingar, som sagt utan att veta om det.

Älskar Beavis & Butt-Head, har alltid gjort och kommer alltid att göra, tråkig humor men ack så skön.

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CONTROL: The Ian Curtis Film

Denna brittiska svartvita rulle handlar om Ian Curtis, sångaren i bandet Joy Division. Ni som har någorlunda koll borde veta vilka dessa är. Filmen är baserad på boken Touching From a Distance: Ian Curtis and Joy Division som är skriven av Ians fru. Väldigt skön, opretentiös film som berör. Bra musik också såklart.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2001: A Space Odyssey

Nu har jag då äntligen sett hela filmen, som nog kan räknas som Kubricks riktigt stora genombrott. Psykadelisk och konstnärlig som tusan, och man ska inte förvänta sig några pampiga rymdfighter eller läskiga aliens som får adrenalinet att pumpa som i många andra Sci-Fi filmer.

Från det långa introt med människans uppkomst och pampig musik till den senare delen av filmen med rymdens tystnad och bruset som hörs inne i farkosterna. Dialogerna är få men mycket bra, särskilt dialogen som förs med datorn HAL.

Specialeffekterna är kungligt snygga. Filmen gjordes 1968 och effekterna tar Star Wars i 2an flera gånger om, och episode IV släpptes inte förräns 11 år senare. Nu saknar visserligen denna film action på samma sätt som Star Wars men jag blev ändå imponerad som tusan.

Det finns dock vissa saker jag måste klaga på. Nu var jag visserligen förbannat trött när jag såg den men jag var nära att somna flera gånger om. Detta är visserligen mitt eget fel, men ingen kan påstå att filmen inte är seg med sina 2 timmar och 20 minuter. Se den bara när du är pigg så är detta lugnt dock.

En annan sak är slutet. Vissa kommer säkert gilla det men jag tyckte bara det var... jobbigt. Alla färgerna och annat gav mig nästan huvudvärk. Vissa kommer säkert älska detta men jag vet inte...

Detta är en kanonrulle, men förvänta er inget våld, utan en mer konstnärlig film.

Filmen håller måttet trots att den släpptes för nästan 40 år sedan. Jag vill verkligen ge den 10/10 men den är för lång. Jag vet faktsikt inte ens om jag såg hela filmen eller om jag somnade till för en stund.

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg på The Golden Compass. Känns lite som en rip-off från Sagan om Ringen.

Btw, 3 klipp från Trailern fanns inte med i filmen. Någon som vet varför?

Jag syftar på dessa 3:

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/man2wwce3cki.jpg

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/p2ety7yo21w9.jpg

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/22b9bfhigeei.jpg

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske någon Extended Edition påväg till DVD snart?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rise of the Footsoldier

Är en sann berättelse om Carlton Leach och hans gäng, Carlton Leach startade på 70-talet den ökända fotbollsfirman I.C.F. (Inter city firm) som följde West Ham, där startade allt, sen får man följa han och hans kompisars väg uppåt i den kriminella banan, allt från meningslöst våld, droger och vapeninnehav och lite andra saker.

Hade hört mycket om filmen, att det skulle vara en mörk berättelse och det var det på sätt och vis, den började bra men sen gick det tyvärr lite för utför, hade svårt att hänga med stundtals då dom snackade rå brittisk accent med massa slangord i, och ibland undrade jag om dom hade berättat klart en del innan dom gick över på en annan del i hans liv.

Som sagt, den var lite seg stundtals och ibland var den riktigt bra.

:mf_doof::alien::) X X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Pursuit of Happyness

En förvånansvärt bra film måste jag faktiskt säga. Handlar om en snubbe som måste tjäna in pengar för att han och sin familj ska klara sig. Men saker och ting blir bara värre när frun lämnar han och sonen ensam och han tjänar inte in pengarna, och bla och bla.

En förvånansvärt bra film ja. Har själv alltid haft svårt för Will Smith, hans frisyr och röst går mig bra på nerverna. Men fan, han har växt på mig efter den här. Han ser inte bara normal ut, utan han anänder en normal ton när han pratar också. Filmen är faktiskt jävligt deprimerande, ja det brukar ju bli så när fruar sticker och folk är pank. Men Will Smiths son är med i den här filmen och han ger den någon slags annan dimension. Jag hatar ungar som sjunger i låtar och jag brukar hata ungar i filmer. Men jävlar, den här ungen gör så att man fortsätter orka sig igenom filmen, den vänder själv på deppen och gör filmen bättre, en ungjävel liksom.

Sen är inte filmen klockren, den är en trevlig familjefilm som är varm om hjärtat, men inget mer. Sen stör jag mig som fan på att han alltid ska gå runt och klonka på någon jäla maskin hela tiden. Grymt irriterande.

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fotboll i huve taget suger.

Senaste sedda film var nog american history x. handlar om en rasist som blir sneeel igen, och hans son skriver en uppsats om det.

Dock handlar inte Football Factory så mycket om just fotbollen. I American History X så är det inte sonen som skriver uppsats om det, utan hans bror. Du som fjortis nazi borde veta det? Borde ju vara en av dina favoritfilmer, eller är det kanske Nattbuss 807? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor