emo Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 (redigerad) Det kan du säga igen! Baren de är på i första halvan är så satans mysig att jag skulle vilja bosätta mig där och käka nachotallrikar med Kurt Russell i all evighet. Medan regnet vräker ned. Tyckte det var för mycket pladder i filmen, visst tarantinos filmer är väll lite kända för att ha massa skumma/konstiga/bra konversationer men med den här filmen gick det över gränsen, tyckte han har gått nedförsbacke ända han satte sitt namn på Hostel filmerna btw hostel suger balls Redigerad 6 januari, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Tyckte det var för mycket pladder i filmen, visst tarantinos filmer är väll lite kända för att ha massa skumma/konstiga/bra konversationer men med den här filmen gick det över gränsen, tyckte han har gått nedförsbacke ända han satte sitt namn på Hostel filmerna btw hostel suger balls Jag tycker att första Hostel var ganska spännade. Lustigt att du använder uttrycket 'suger balls' när man i någon sekund faktiskt får se en krake som får sina testiklar krossade med en stor jävla isglass tång . Tvåan dock. Värre smörja ser man inte ens på Hallmark. Angående Death Proof så ja, kanske kunde Tarantino skruvat ned på snacket en aning och lagt till fler spänningsscener, som exempelvis den när Stuntman Mike 'letar' efter nycklarna . Första halvan höll hög klass rätt igenom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Jag tycker att första Hostel var ganska spännade. Lustigt att du använder uttrycket 'suger balls' när man i någon sekund faktiskt får se en krake som får sina testiklar krossade med en stor jävla isglass tång . Tvåan dock. Värre smörja ser man inte ens på Hallmark. Angående Death Proof så ja, kanske kunde Tarantino skruvat ned på snacket en aning och lagt till fler spänningsscener, som exempelvis den när Stuntman Mike 'letar' efter nycklarna . Första halvan höll hög klass rätt igenom! Första delen var ju lätt bättre än den andra men jag kan endå inte säga att jag gillar filmen speciellt mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 (redigerad) Suck, fel tråd... Redigerad 6 januari, 2008 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 (redigerad) Rånarna Vilken besvikelse. Titeln Rånarna borde bytts ut mot "Polisen som inte höll måttet". Rollfiguren Klara måste vara den ynkligaste poliskvinna som någonsin framställts på film. Sofia Helin klarar inte rollen som polis, snarare verkar hon vara en tonåring med polisbricka, vapen och körkort med noll handlingsförmåga. Om skådespeleriet är uselt så är inte handlingen bättre. Den är formidabel på att skapa tillfällen för Klara att göra bort sig totalt, agera idiotiskt och bevisa att hon gång på gång inte duger till ett yrke som polis. Detta måste vara den dummaste film jag sett hittils som handlar om det svenska polisväsendet och är i grund och botten ett hån mot polisen och polisskolan då den framställer poliser som menlösa och handlingsförlamade. Hade det inte varit för Sauk och Persbrandt hade jag stängt av direkt. 0.5/5 Redigerad 6 januari, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 (redigerad) Jag sällar mig till skaran. Har även planerat att se den, men det har blivit uppskjutet i några... år nu. Usch. Såg runt tjugo minuter av denna styggelse, men kunde inte förmå mig att fortsätta. Are you kidding? Den är så jäääääääävla bra! Edit : Såg The Guardian igår. Riktigt bra och vacker film. 8/10 Redigerad 6 januari, 2008 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 januari, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 METROPOLITAN en av de roligaste filmer jag har sett på väldigt länge. Från 1990 av Stillman. Allvarligt, helt fantastisk! Länge sedan jag skrattat så mycket! Handlar om preppy-ungdomar på Manhattan som har deb-parties eller vad det nu heter, dansar cha-cha-cha, talar jättepretantiöst och går runt i frack. ÄLSKA!!!!ÄLSKA!!!!ÄLSKA!!!!ÄLSKA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Bättre sent än aldrig... Såg nyss klart på Ratatouille. Årets bästa film, helt klart! Riktigt mysig och en gripande handling. Jag vill veta mer, veta vad som kommer hända i framtiden! 10/10 Det förtjänar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Bättre sent än aldrig... Såg nyss klart på Ratatouille. Årets bästa film, helt klart! Riktigt mysig och en gripande handling. Jag vill veta mer, veta vad som kommer hända i framtiden! 10/10 Det förtjänar den. Du tyckte alltså att den var bättre än t.ex. 300? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Du tyckte alltså att den var bättre än t.ex. 300? Yes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 (redigerad) Yes. Måste kolla den då, om du har fel kommer jag sitta på ditt rum mitt i natten och stirra på dig medans du sover, creapy huh! Redigerad 6 januari, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Måste kolla den då, om du har fel kommer jag sitta på ditt rum mitt i natten och stirra på dig medans du sover, creapy huh! Allt är bättre än 300. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Halloween (2007) - Evil has a destiny En ny version av Halloween filmerna, dom har fått med hur allt började och sen kinda gjort sitt eget. Handlar då om Michael Myers, som vid 10 års ålder gör en riktigt hemsk sak mot sin familj, sitter inlåst i 17 år. Rymmer såklart, och tar sig direkt till Haddonfield för att hitta sin lillasyster. Tycker om dom gamla halloween filmerna, inte alla men iaf 1:an och H20. Och tyckte att denna var väldigt bra. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Halloween (2007) - Evil has a destiny Den där jävla filmen är en droppe från Satans penis. Det enda den är värd att få i betyg är en massa kuk. Jag blir så upprörd när det kommer remakes som smutsar ned det förflutna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Death Proof + Galen. + Underbart soundtrack. + Sjuk story. + Tarantino som bartender. + Tarantino i allmänhet. + Tarantino. + Pulp Fiction-referens med "footmassage". + Jungle Julia. - För kort. - Slutet kom alldeles för snabbt. - Kurt Russell blev ju för feg i slutet. - Utgivaräckel släpper den här och 'Planet Terror' som separata filmer, istället som 'Grindhouse'. 9/10 Jag trodde det hade blivit något fel när jag skaffade mig den men jag testade när jag läste ditt nu. Hade hela. Håller med dig helt och hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Nu har det gått ett tag igen. Saw IV IMDB Same story, död Jigsaw. Ja, det säger väl det. Folk blir utsatta för test än en gång, nu vet man dock inte vem som ligger bakom det hela efter att Jigsaw dog i slutet av III. Mumsigt med ännu en Saw. Visst, man börjar känna att man kan filmerna utantill, men sen kommer det något som inte riktigt är som i dom förra. Helt klart sevärd. 8/10 Death Sentence IMDB Nick och Lucas är påväg hem från en hockeymatch. På en bensinmack händer det doch något som ingen hade kunnat förutspå. Nick tar upp kampen mot gänget. Jadu, halvkass rulle faktist tycker jag. Jag är inget fan av Kevin Bacon som spelar Nick, och det hela blir jävligt klyshigt med pryda pappan som blir Terminator över en dag. Men gillar man att se pangpang så är den helt ok. 6/10 Days of Darkness IMDB Zombierulle, B-kvalitét. Det säger allt. Ja, vet faktist inte varför jag orkade kolla på den. Har faktist inte sett klart hela filmen än, då jag somnat ifrån den två gånger. Så fruktansvärt dålig är den. Det jag iaf fått ut av filmen är att det kommer en komet, och folk blir zombies. Dom får typ barn i pungen, och tjejer blir gravida. Dålig story, utusla karaktärer, värdelösa skådespelare och ja.. En riktigt jävla dålig film. Gillar man dock B-filmer så är detta ändå inget tips. Detta är en B-film som tror sig vara en storfilm. B-film ska vara 80-tal, dåligt filmat, humorblandat. Detta är en ruskig blandning skit i en hink som dom hällt i en video. 1/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Death Sentence IMDB Nick och Lucas är påväg hem från en hockeymatch. På en bensinmack händer det doch något som ingen hade kunnat förutspå. Nick tar upp kampen mot gänget. 6/10 Scenen där hårdaste-av-hårda-Bacon klyver en van itu med sin raggarkärra är ett mäktigt avtryck i filmhistorien, inte sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 Det enda den är värd att få i betyg är en massa kuk. Hahahahahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 I Lagens Namn Haha, gjord eller rättare sagt släppt 1986. Ska vara en sorts thriller om poliser som inte sköter sitt jobb. Polisen ville vid dåvarande tidpunkt inte att denna skulle släppas ut då den ger en förskräcklig bild av dom, men den blev släppt ändå. Till filmen. Den var halvkass tyckte jag. Mycket 80-tal, mycket Stockholm, lite Pulp fiction-känsla i några scener och halvbra skådespelare. Slutet gav oss inte speciellt mycket och den var halvkasst regisserad. Hur som helst ska man inte danka ner på den då den ändå har 22 år på nacken, men den dög faktiskt. 2.7/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2008 (redigerad) Ratatouille Bra film, välgjord med en matig känsla (höhö). Det känns mycket rätt att Disney återvänt till Europa som skådeplats, även om man borde kryddat på känslan lite mer. Upplägget var dock lite småkonstigt. @@@@@ Redigerad 7 januari, 2008 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts