DrStupid Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 I am Legend Den första delen av filmen kändes nästan som ett mästerverk med New Yorks tomma gator. Filmen tappade klart mot slutet och "slutet" av filmen kom alldeles för snabbt. Dom sista 30 minutrarna var det alldeles för mycket Zombievåld i också. 8/10 Mer av det vackra och mindre våld, ja tack. Ett bättre slut hade inte varit helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 I am Legend Den första delen av filmen kändes nästan som ett mästerverk med New Yorks tomma gator. Filmen tappade klart mot slutet och "slutet" av filmen kom alldeles för snabbt. Dom sista 30 minutrarna var det alldeles för mycket Zombievåld i också. 8/10 Mer av det vackra och mindre våld, ja tack. Ett bättre slut hade inte varit helt fel. Dito. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 I am legend var bland det sämre jag sett. Varför använde inte herr hjälte uvlampor som vapen och försvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 3 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2008 Codename: Cleaner Sämsta filmen jag någonsin sett. Amerikansk neger-humor på sämsta nivån som går att få ned den på. Den var inte ett dugg rolig. Överdriven och den absolut mest tydliga reklamföringen jag någonsin sett. -8/10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 I am legend var bland det sämre jag sett. Varför använde inte herr hjälte uvlampor som vapen och försvar? Mhm. Tänkte det samma. Hade ju varit fett smart att sätta en UV-lampa på sitt vapen istället för en vanlig ficklampa. - Bee Movie Den var väl sådär. Fnissade till några gånger. Bra familjefilm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 (redigerad) Saving Private Ryan Fick ett ryck igår och köpte två DVD-filmer, O Brother, Where Art Thou?, samt Saving Private Ryan. Såg alltså den sistnämnda idag och jag fattar inte hur jag kan ha missat att se den innan! Skitbra film. Nu blev jag sugen på att se Band of Brothers. O Brother, Where Art Thou? är ocskå en kanonfilm, tyckte det kunde vara värt att ha den på DVD. Redigerad 4 januari, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 Nu blev jag sugen på att se Band of Brothers. Jag har varit sugen på att se Band of Brothers i ungefär 5 år nu... ----- Igår såg jag Mr. Brooks. Bara läst gott om den, dessutom gillar jag Kevin Costner, så mina förväntningar var väl ganska höga. Filmen var väl ungefär vad jag förväntade mig, riktigt bra. Costner var bra som vanligt, men främst var det hans... alter ego (eller vad ska man kalla honom?) , Marshall, som imponerade. Filmen kändes aldrig förutsägbar och själva storyn kändes väldigt originell. Och Demi Moore såg ut att vara 10 år yngre än vad hon är. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 3:10 To Yuma Bra film, jag gillade den! Christian Bale börjar figurera lite som en favoritskådis för min del, tycker verkligen han är bra. Och Russel Crowe ska - självklart - inte glömmas. Bra western, smått sagt. 7/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 4 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2008 (redigerad) Full Metal Alchemist - The Conqueror of Shamballa Riktigt bra! Dock inte lika bra som serien och ett tråkigt slut... Rekommenderas till alla som sett serien! 9.5/10 Redigerad 4 januari, 2008 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Jag har varit sugen på att se Band of Brothers i ungefär 5 år nu... ----- Igår såg jag Mr. Brooks. Bara läst gott om den, dessutom gillar jag Kevin Costner, så mina förväntningar var väl ganska höga. Filmen var väl ungefär vad jag förväntade mig, riktigt bra. Costner var bra som vanligt, men främst var det hans... alter ego (eller vad ska man kalla honom?) , Marshall, som imponerade. Filmen kändes aldrig förutsägbar och själva storyn kändes väldigt originell. Och Demi Moore såg ut att vara 10 år yngre än vad hon är. 4/5 Filmen skulle känts mycket bättre om den faktsikt hade slutat med att hans dotter hade dödat honom , imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Gladiator Kan innehålla spoilers Marcus Aurelius, kejsare av Rom, ligger i krig med de hädiska barbarerna och deras ledare Hannibal - men kriget går mot sitt slut, och det enda som återstår utav den tidigare hotfulla germanska barbarstammen är nu bara ett litet fäste, och erövringen utav det förväntas leda till en välbehövlig fred i det utslitna Rom. Generalen Maximus Decimus Meridius - älskad utav kejsaren och folket - är den som skall hänföra Rom in i den sista striden, så som han har gjort de senaste tre åren. Och det som driver honom är kejsarens ord om att så fort slaget är vunnet och kriget slut, då ska Maximus få återvända hem till sin fru och son, som har varit hans drivkraft genom hela kriget. Slaget vinns - och Maximus tar då för givet att han skall få återvända hem till sina älskade, men då kejsaren plötsligt avlider efterträds han utav sin son, Commodus, en människa förvriden utav att aldrig ha blivit älskad utav sin far och som avskyr Maximus då den tidigare kejsaren såg honom mer som son än vad han gjorde till Commodus. Commodus väljer därför att slå Maximus liv totalt i spillror. Maximus blir tagen som slav utav en lokal handlare som hittar honom liggandes medvetslös, och han fängslas. Han säljs vidare som Gladiator till en mindre arena i södra Romerska riket - där han fullkomligt krossar allt motstånd, något som leder honom till självaste Coloseum, där han sedan genom att vinna folket av Rom's hjärta försöker att ställa allt till rätta igen... Fruktansvärt bra film. Jag själv vill sträcka mig så pass att jag tycker att det är en av de bästa filmerna någonsin. Detta är inte bara action, våld och blod - djupet och allvaret sticker igenom. 10/10 - "My name is Maximus Decimus Meridius, commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Har sett två riktigt orealistiska filmer, den ena mer än den andra. Börjar väl med den jag såg först. Okej, filmer ska vara orealistiska, men här gick man väl lite för långt. Filmen var ändå riktigt dåligt bra. Det var en sorts moralfilm där man gjorde allt precis tvärtom. Det var man glad över. Annars var den mer en b-rulle. Huvudkaraktären var väl det enda man gillade, även morötterna han dödade människor med. Sevärd? Om man gillar morötter, bebisar, skjutvapen och döda kroppar så ja, annars nej. Själv gillar jag shoot 'em up. Bättre än majoritetan av all action som släppts de senaste åren. Senaste filmen jag har sett är: xXx 2 Vad säger man? Den är sopig. Storyn är dålig, specialeffekterna är dåliga, och actionscenerna som ska vara den här filmens hjärta är alldelles för censurerade. Nyckelorden är: en president som överspelar, stridsfordon som liknar leksaker, skurkar som är urkorkade, datoranimerade sekvenser som ligger på ungefär samma nivå som i Flykten från LA (som var kassa redan när filmen kom 1996), ett citat av Tupac som upprepas tio gånger genom filmen... Vad har filmen då kvar att leva på? Att den innehåller Ice Cube och Xzibit? Nej tack! 1/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Alien VS Predator 2 Bättre än ettan och helt klart sevärdig. Såg den tillochmed på bio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Filmen skulle känts mycket bättre om den faktsikt hade slutat med att hans dotter hade dödat honom, imo. Precis. Det var riktigt dåligt, men allt annat var så bra, så det är det ändå ingenting att göra åt. Sett tre filmer under tiden jag vart borta. Fearless Min första helkinesiska(?) film jag ser. Jet Li's sista Material-arts film. Andra gången jag har sett honom i en film. Först såg jag han i War, men där fick man knappast se vad han kunde utföra. Fearless är en orgie av olika kampsportstekniker och man riktigt njuter när dom slåss, för det är så himla snyggt. Storyn kändes mycket vanlig och den var lite förutsägbar, men fightingscenerna var så bra och skådespeleriet med. Värd en fyra. 4/5 --- Arn Läs i Arn-tråden 2/5 --- Alexander Många bra skådespelar i denna film. Kändes lite 300 över den trots att jag aldrig sett 300, haha. Hur kan jag säga det. Hur som helst. Jag orkade inte se den till slut, men det jag märkte var hur bra skådespeleriet var av dessa stjärnor. Allt annat kändes tråkigt. Vill inte ge den ett betyg då jag inte sett klart den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) I Am Legend Ett botemedel för cancer slår fel och värkar istället som ett virus som gör människor till 'monster', Robert Neville är nu till sin vetskap den sista människan på jorden han är på något sätt imun mot viruset och han han bor i new york i förhoppning att hitta ett botemedel. Skådespelare: Will Smith Betyg: 7.5/10, den är inte keff nog för en 7'a och inte bra nog för en 8'a Redigerad 5 januari, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 (redigerad) Såg två filmer idag. Först såg jag Balls of Fury. Den sög. 1/10. Bajs var den. Sen såg jag Simpsons-filmen. Den var bra.8/10.Rolig var den. Redigerad 5 januari, 2008 av _EmiL_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2008 Fearless Min första helkinesiska(?) film jag ser. Jet Li's sista Material-arts film. Andra gången jag har sett honom i en film. Först såg jag han i War, men där fick man knappast se vad han kunde utföra. Fearless är en orgie av olika kampsportstekniker och man riktigt njuter när dom slåss, för det är så himla snyggt. Storyn kändes mycket vanlig och den var lite förutsägbar, men fightingscenerna var så bra och skådespeleriet med. Värd en fyra. 4/5 Håller med dig. Såg den för några månader sedan, men jag förväntade mig lite mer av den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Eastern Promises Skitbra maffiafilm med Viggo Mortensen. Innehåller en skitgrym scen där Viggo slåss naken i en bastu. Alla borde se den. Häftigt att en sån framgångsrik skådespelare ställer upp på en sådan grej. Många detaljerade cuttascener. Oväntad vändning i slutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 Death Proof + Galen. + Underbart soundtrack. + Sjuk story. + Tarantino som bartender. + Tarantino i allmänhet. + Tarantino. + Pulp Fiction-referens med "footmassage". + Jungle Julia. - För kort. - Slutet kom alldeles för snabbt. - Kurt Russell blev ju för feg i slutet. - Utgivaräckel släpper den här och 'Planet Terror' som separata filmer, istället som 'Grindhouse'. 9/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 6 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2008 + Underbart soundtrack. Det kan du säga igen! Baren de är på i första halvan är så satans mysig att jag skulle vilja bosätta mig där och käka nachotallrikar med Kurt Russell i all evighet. Medan regnet vräker ned. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts