eliizar Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 24 dagar senare, helt ok uppföljare men dög att döda tid med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Arn Fucking skitbra film! Jag hade inga förväntningar över huvud taget, är egentligen inte intresserad av sådana filmer. Men den var verkligen jättejättebra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Snakes On A Plane' Haha, detta var snarare en komedi en thriller. Allt annat kändes också som trams. Men jaa, vad ska man få ur denna film, kändes inte så tilldragande. Fanns en del bra punkter, men dessa var väldigt få. 1.5/5 ---- War Jag älskar verkligen Jason Statham, men här var han inte så lysande. Hela storyn kändes som en lång mening utan ett slut. Men slutklämmen var faktiskt bra och till och med jag blev förvånad. Och som jag sa kan ett bra slut förgylla en hel film. Visserligen inte hela här, men det kändes lite så. Dock ingen höjdarfilm. 2.4/5' ---- 25th Hour Första tanken som slog mig var att jag sett öppningscenen någonstans tidigare. Sedan slog det mig att jag redan sett denna. Dock var det så länge sen, så jag tittade genom den ändå. Handlingen är väl knappast så bra och spänningen byggs inte upp rejält mycket, men självaste filmandet, skådespeleriet och dragen i handlingen gör denna till en bra film. Sedan så är slutet så otroligt fint. Jag menar. Först blir han totalt nermosad av sin bästa kompis och sedan åkandes bara bort därifrån och när han sitter där med sina barn och berättar sanningen. Bra! Hade gett den en fyra om det var första gången. 3.7/5 Skrattade så gott när han kastade hunden åt ormarna och när den andra slängde ormen i mikron. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Fan vad du glor på film. Se på Once Upon a Time in America, min absoluta favoritfilm. 3h 43min lång. ------ Idag kollade jag och en polare på den första Sagan om Ringen-filmen. Vi tänkte först ha maraton, alltså se alla filmer i sträck, men vi skippade idén och kollar en film/dag istället. Vet inte om det finns så mycket att skriva om den här filmen (alla har väl sett den?). Den är väldigt bra, men den har tappat mycket nu när man har blivit äldre. När den var ny var den ju såååå bäst. 4/5 (det enda betyget jag ger filmer nowadays ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Fan vad du glor på film. Se på Once Upon a Time in America, min absoluta favoritfilm. 3h 43min lång. ------ Idag kollade jag och en polare på den första Sagan om Ringen-filmen. Vi tänkte först ha maraton, alltså se alla filmer i sträck, men vi skippade idén och kollar en film/dag istället. Vet inte om det finns så mycket att skriva om den här filmen (alla har väl sett den?). Den är väldigt bra, men den har tappat mycket nu när man har blivit äldre. När den var ny var den ju såååå bäst. 4/5 (det enda betyget jag ger filmer nowadays ) Haha, räknade just ut att jag sett 17 filmer sen 17 December. Och 10 de 3 senaste dagarna tror jag det var. De flesta har varit runt eller över 2 timmar. 17 * 2 = 34 timmar. Så jag har slösat nästan 2 dagar på film. Ska nog se den du Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 ------ Idag kollade jag och en polare på den första Sagan om Ringen-filmen. Vi tänkte först ha maraton, alltså se alla filmer i sträck, men vi skippade idén och kollar en film/dag istället. Vet inte om det finns så mycket att skriva om den här filmen (alla har väl sett den?). Den är väldigt bra, men den har tappat mycket nu när man har blivit äldre. När den var ny var den ju såååå bäst. 4/5 (det enda betyget jag ger filmer nowadays ) Haha, sammanträffande. Jag har precis sett De två tornen och Konungens återkomst. Tillsammans har vi alltså återsett alla tre filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Jag såg min första(!) Star Wars film ikväll, originalet från -77 aka episod IV, främst för att jag vill spela KOTOR-spelen och då kan det ju vara bra att ha vissa grundkunskaper om SW-världen. Det var en bra film, ganska actionfylld, fin atmosfär osv., ibland kändes filmen kanske något barnslig men det spelar nästan ingen roll. Det är lätt att se att den här filmen var så tekniskt och effektmässigt revolutionerande som den var. 4 dödsstjärnor av 5: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Jag såg min första(!) Star Wars film ikväll, originalet från -77 aka episod IV, främst för att jag vill spela KOTOR-spelen och då kan det ju vara bra att ha vissa grundkunskaper om SW-världen. Det var en bra film, ganska actionfylld, fin atmosfär osv., ibland kändes filmen kanske något barnslig men det spelar nästan ingen roll. Det är lätt att se att den här filmen var så tekniskt och effektmässigt revolutionerande som den var. 4 dödsstjärnor av 5: Epoken som KotOR-serien utspelar sig i smiskar stjärten utav epoken filmerna är belagd i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 Epoken som KotOR-serien utspelar sig i smiskar stjärten utav epoken filmerna är belagd i. MÅSTE man ha sett filmerna för att förstå kotor-spelen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 MÅSTE man ha sett filmerna för att förstå kotor-spelen då? Har inte spelat kotor, men jag skulle tro att man inte behöver ha sett filmerna, men om man gjort det skulle man känna sig mer "hemma". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 MÅSTE man ha sett filmerna för att förstå kotor-spelen då? Nä, det tror jag inte alls ska vara så viktigt. Visst kan filmerna lära dig lite basics om Star Wars, typ om raser och sådant, men i övrigt så tycker då inte jag det iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 MÅSTE man ha sett filmerna för att förstå kotor-spelen då? KotoR utspelar sig flera tusen år innan SW filmerna. Men som sagt, SW filmerna ger dig lite basics om vad som är vad, vilka som är vilka och sådant. Men det är inte LIVSVIKTIGT, och inte ens viktigt. Men det kan vara till din fördel i spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 KotoR utspelar sig flera tusen år innan SW filmerna. Men som sagt, SW filmerna ger dig lite basics om vad som är vad, vilka som är vilka och sådant. Men det är inte LIVSVIKTIGT, och inte ens viktigt. Men det kan vara till din fördel i spelen. 4000år t.o.m. -- Hitman Bra film. Inte riktigt Hitman, men den dög. 8/10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 4000år t.o.m. Långsamt deras utveckling måste gått Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 31 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2007 Långsamt deras utveckling måste gått De BEHÖVER inte mer uteckling. Typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Rush Hour 3 Skrattade bara en gång. I Am Legend Bra film, tills slutet det vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2008 Rush Hour Jag gillar den. Måste se till att se trean snart med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 (redigerad) The Kingdom Ett gäng extremistiska muslimer begår två självmordsattentat mot amerikaner bosatta i Saudiarabien. En specialstyrka från FBI tar sig ner och ska utreda alltihop. Hade förväntat mig en 'America saves the day'-rulle, och det var i princip det jag fick också. Den var fortfarande spännande här och där. Både början med tidslinjen och slutet med de två versionerna av 'We'll kill 'em all' var väldigt bra. 3/5 *edit* Spoilermarkerade lite till för säkerhets skull. Redigerad 2 januari, 2008 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 (redigerad) Såg två filmer som gick igår på TV: POLISSKOLAN (1) underbar kultrulle, ganska seg iofs men mot slutet tar det riktig fart 3/5 TILLBAKA TILL FRAMTIDEN (1) Har faktiskt inte sett den förut, eller kanske för mycket länge sen för vissa sekvener kändes bekanta. Den var urtuff, coolt att ändra historiens gång sådär ^^ EDIT: 4½/5 Redigerad 2 januari, 2008 av Valle-Ball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 2 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2008 I Am Legend Orkade tillslut se denna film. Tyckte inte den var riktigt så bra som jag trodde den skulle vara. Lite sorligt när hans hund blev smittad och attackerade honom, det var ledsamt 2.8/5 - Sevärd, Ja men inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts