Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

Försökte du säga det genom att ge den 1/5? :doh:

Nja, alltså allt var så jävla dåligt i filmen så den gjorde den bra, men den är inte värd mer än en etta därför den fortfarande var dålig.

Den kan ju inte mäta sig med bra filmer i min mening. Låter som en tragiskt dålig förklaring, men den får duga!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yao har sett två filmer, ska se en till inatt. Hur som helst.

Saving Private Ryan

Har hört mycket från öppningscenen. Att den är en av de bästa som gjorts. Behöver nog inte ens beskriva hur bra den är.

Hur som helst. Efter det känns det som filmen saktas ner och mitt emellan allt kan det kännas lite långtråkigt.

Och det är det oftast, men vid vissa tillfällen. F

ör att ta ett exempel när han killen dör och de inicijerar morfin i honom som fan, men dör

. Den scenen är kraftig och rörande. Efter det är det även bra. Och sådana scener/klipp/(vad?) håller uppe filmen rejält. Sedan är sista

striden oerhört lång med massa pang pang

. Filmen lyckades inte fånga mig så rejält då.

Men ack, slutet ååh.

När kaptenen (John) tar upp sin pistol och bara skjuter mot stridsvagnen

.

Och hur han sakta börjar dö.

Det är riktigt bra och precis

när han dött

hur allt verkar stå stilla för Ryan. Men det är inte förens det riktigt slutet som tar tag i mig. Jag måste säga att det har varit väldigt få filmer jag actually fällt en tår, däremot blivit tårögd. Men när Ryan står där framför

graven

och pratar så känns det helt förfärligt. Fy fan säger jag bara.

P.g.a öppningscenen, filmen emellan och slutet är denna en kanonrulle, men jag vill inte ge den en femma.

4.1/5

---

Eastern Promises

Saleen tipsade mig om minst 8 filmer jag bara måste se. Kommer se dom alla. Denna var först ut för mig.

Handlar om en rysk kriminell organiserad liga. Mycket lik maffian, men inte riktigt. Allt känns krångligt i början, men det som slår mig är realismen i filmen. Det är mycket verkligt och det är så här det ser ut på många ställen. Miljön (London) är bra och Naomi Watts samt Viggo Mortensen spelar riktigt bra. Lite konstigt att en dansk(?) pratar ryska, men ändå.

Filmen i helhet var bra, även slutet. Inget går upp emot en film med ett bra slut har jag lärt mig. Filmen kan ha varit skit (denna var inte det, men som ett exempel), men ett slut kan förvandla hela filmen. Aja, överlag en bra film. Sevärd. Vill ge denna en fyra efter mer tänkande, men något säger emot. Höjer betyget ett snäpp dock.

3.8/5

Edit: Spoilers, om det behövs.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3:10 to Yuma

Värst vad jag har lyckats se bra filmer på sistone. Av en slump kollade jag på Wikipedia vad det här var för film. En western från 2007. Med Russell Crowe. Jag blev nyfiken. Jag är inget stort fan av western-filmer, men jag gav den en chans.

Jag vill inte säga för mycket av handlingen, men jag litar på IMDb och tar därifrån: En ranchägare går med på att eskortera en tillfångatagen brottsling till ett tåg, med vilket han ska transporteras till fängelset i Yuma.

Det är rövargäng, pistoler, hästar, öppna eldar, skjutglada indianer, järnvägsbygge osv. Filmen var högt över mina förväntningar, den har ett bra tempo och är lagom lång. Det som händer, händer plötsligt, vilket gör att det är spännande och det känns aldrig långsamt. Bra skådespeleri, framförallt av Russell Crowe, hans karaktär är bara för härlig. Scenen/delen där Ben Wade (Crowe)

har blivit fångad och äter middag hos Evans

är bara för bra.

8/10

-------

kicken: Säger du nu, som just har sett den för första gången? Eller du kanske skojade, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste jag såg var:

Fear And Loathing in Las Vegas

Filmen var riktigt rolig. Ska försöka att inte spoila någon, men den handlar iallafall om två pundare, som knarkar mer än något jag sett innan, som ska ta sig till Las Vegas för ett jobb. Och... Ja, inte fan går det bra iallafall. Som sagt, ska inte spoila för mycket, men ska citera en sak ifrån filmen, som de flesta lär känna igen, vare sig man sett den eller inte: "We can't stop here. This is bat country!". The Dude, känns detta igen? :)

Baserad på en verklig händelse, också.

Betyg: 8/10:

Filmen var riktigt rolig, men ibland var den bara överdrivet löjlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 nya filmer sedda!

3:10 To Yuma

IMDB

Ben Wade (Russel Crow) är ärkeskurken som har rånat 22 lönetransporter. Dan Evans (Christian Bale) är ranchägaren som efter tillfångatagningen av Ben får ha honom på sin ranch för att lura Bens kumpaner. Detta blir dock svårare än vad dom hade trott.

Bra, härlig western. Gillar Crows skådespeleri som fan. Helt klart sevärd om man gillar westerns.

7/10

Stardust

IMDB

För 18 år sedan (filmens tid dvs.) gick Dunstan förbi muren mellan de två världarna och där träffade han en kvinna som födde hans barn Tristan. Tristan blev överlämnad till sin far, som höll det hemligt i 18 år att hans mor kom från andra sidan muren.

Tristan är förälskad i Victoria, och när han är på date med henne så ser dom en stjärna falla. Tristan får en vecka på sig att hämta stjärnan, annars gifter sig Victoria med en annan kille.

Det visar sig att Stjärnan i själva verket är en tjej på den andra sidan muren, men på den vanliga sidan blir hon bara stjärnstoft(Stardust *hint*).

Stjärnan har dock en häxa som jagar henne, och likaså ett par prinsar som vill ha ett halsband hon har för att kunna bli kungar i den världen.

Låter jävligt skumt och barnsligt när man läser det, inte sant. Tyckte jag också när min polare rekomenderade filmen. Visade sig dock vara en jävligt bra och rolig fantasyfilm. Funkar för dom lite mindre, men även för dom äldre. Se den om nu gillar fantasyfilmer.

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja, glömmer det, har sett en sjukt härlig film D:

Mr. Brooks

Ååh. Den här är så pinsamt fruktansvärt bra. Jag kan inte beskriva den med ord.

Den handlar om en mördare som inte är en mördare, utan en helt vanlig familjefar och intelligent man, men han döljer något. Ett inre. Han är

besatt av att mörda folk

. Handlingen kretsar kring honom men även runt en kvinnlig polis som är tvungen att betala 5 miljoner till sin ex-man. Den är så genialiskt gjord och så bra, med många vändpunkter. Så fort man tror att det är så här det går så vänder det och blir något annat. Tillsammans med Crash vill jag och anser jag den vara min absoluta favorit bland alla filmer jag sett. Den här måste verkligen de flesta se, men ni kanske inte blir lika exalterade som jag, men aja. Tycker den förtjänare ett lite bättre betyg på IMDB, men det är väl bara jag som gillar denna för mycket antar jag. Det är bara två små pyttesaker som jag skulle vilja ändrat.

1) Att slutscenen verkligen skulle varit slutscenen (Ni förstår när ni ser den)

2) Att Peter Stormare spelat Marshall. Tänk hur bra han skulle passat in.

Hur som helst, helt klart sevärd! (Behöver inga spoilers nu (förutom en liten), har korrekturläst och avslöjar ingenting).

10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Léon

The Proffesional

http://img201.imageshack.us/img201/8533/theprofessionalbykungfurs2.jpg

Léon The Professional är en rätt gammal film (1994) som jag lyckats missa på något sätt. Filmen handlar om Léon (Jean Reno), som arbetar som yrkesmördare men en dag så tvingas han ta hand om en liten flicka, Mathilda (Natalie Portman) efter att hela hennes familj blir mördad.

Dem bäda karaktärerna i filmen är klockrena och jag kan säga att jag fastnade för dem efter bara 10 minuter av filmen. :huh:

Jag tror jag sett filmen lite för sent för att kunna ge den en 5:a, hade filmen släpps idag så hade den fått det absolut.

4.5/5 .

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt okej film faktiskt. Dock inte lika bra som jag trodde den skulle vara, men helt klart sevärd.

Handling:En liten isolerad stad i Alaska faller i totalt mörker en månad varje år när solen går ner under horisonten. När de sista solstrålarna slocknar attackeras staden av ett gäng blodtörstiga vampyrer.

Betyg:3/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sett den. *Viftar med händerna*

Jag sällar mig till skaran. Har även planerat att se den, men det har blivit uppskjutet i några... år nu.

Usch. Såg runt tjugo minuter av denna styggelse, men kunde inte förmå mig att fortsätta.

Se den, fort! Schnell!

Det är en helt otroligt bra film. :huh:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor