Eudoros Skrivet 24 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2007 I Am Legend Åh, den var bra ju. Jag gillade den verkligen, faktiskt! Spännande i sina stunder och faktiskt även rätt sorglig vid vissa punkter. Och jag gillar Will Smith. 4/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 I Am Legend Spännande i sina stunder och faktiskt även rätt sorglig vid vissa punkter. Och jag gillar Will Smith. 4/5 Det enda jag kan hålla med om. Inte superbra, men dock sevärd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 (redigerad) I Am Legend Åh, den var bra ju. Jag gillade den verkligen, faktiskt! Spännande i sina stunder och faktiskt även rätt sorglig vid vissa punkter. Och jag gillar Will Smith. 4/5 Kunde inte hålla med bättre, Will Smith är kung! Grymt sorgligt förövrigt när Hunden dör och han tittar vid passagerarsätet utav bilen och det är helt tomt. Redigerad 25 december, 2007 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Kunde inte hålla med bättre, Will Smith är kung! Grymt sorgligt förövrigt när Hunden dör och han tittar vid passagerarsätet utav bilen och det är helt tomt. Servett, tack! ... Nej, jag ska inte spy, R2D2. Jag vart lite besviken på filmen i helhet. Jag trodde det skulle vara lite mer War of the Worlds-stuk på den, det vore kanon, lite mer mystisk. Men nu fick man ju reda på allting så det vart inget bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 Det enda jag kan hålla med om. Inte superbra, men dock sevärd. http://www.gubbklubben.se/modules/Forums/images/smiles/sign5.gif Helt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 (redigerad) Saw 4 Riktigt jävla bra var den. Näst bäst av dom fyra, efter 2:an som bara är bäst Har man sett dom andra filmerna, och gillar dom så MÅSTE man se denna. Jigsaw is still playing games - The game has just begun! Redigerad 25 december, 2007 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2007 (redigerad) 3:10 to Yuma Asbra westernrulle med bla. Russell Crowe och Christian Bale. Redigerad 25 december, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Ställer mig i skaran som sett I Am Legend. Dom flesta vet vad den handlar om så jag hoppar den biten den här gången. Tyckte den var helt ok, visst fick man lite 28 days later och War of the Worlds vibbar ibland, men överlag så var den bra, sorglig ibland, "spännande ibland" lite utdragen ibland. X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2007 Firewall Gillade den ganska mycket (kan bero på att det var en slöfilm jag såg medans jag käkade frukost), men dock för mycket americanhero över det. 3/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Requiem For A Dream Andra gången jag såg den. Tyckte den var värd en andra titt. Nästan om inte bättre än första gången. Står fast vid att det är en oerhört bra film. 5/5 ------ The Bourne Ultimatum Jag har inte sett första filmen, men fann denna mycket underhållande ändå. Nu när alla actionfilmer består av b-rullar eller dåliga försök på en bra actionfilm är detta ett undantag. Den leverar och är nog bästa actionrullen i år. Dock tyckte jag den var orealistisk. För mycket superman och för lite f.d CIA-agent. 4/5 ------ Leon: The Proffesional Jag ger bort för mycket femmor på senaste tiden, men jag har en bra anledning. 9 av 10 filmer har kommit från IMDB:s Top 250-lista. Denna på plats 40. Handlar om en yrkesmördare som kommit till USA och inte kan läsa och jobbar åt en sorts maffiaboss. När grannflickans hela familj blir mördade av en annan så tar Leon hand om flickan som överlevde. Han bor helt ensam och har svårt att anpassa sig med flickan, men efter ett tag går det... Han lär ut henne till en mördare också och allt slutar med en grand finale som är i klass med Gangs Of New York. Ett riktigt bra slut som är både sorgligt, djupt och glatt. 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Requiem For A Dream Andra gången jag såg den. Tyckte den var värd en andra titt. Nästan om inte bättre än första gången. Står fast vid att det är en oerhört bra film. 5/5 ------ The Bourne Ultimatum Jag har inte sett första filmen, men fann denna mycket underhållande ändå. Nu när alla actionfilmer består av b-rullar eller dåliga försök på en bra actionfilm är detta ett undantag. Den leverar och är nog bästa actionrullen i år. Dock tyckte jag den var orealistisk. För mycket superman och för lite f.d CIA-agent. 4/5 ------ Leon: The Proffesional Jag ger bort för mycket femmor på senaste tiden, men jag har en bra anledning. 9 av 10 filmer har kommit från IMDB:s Top 250-lista. Denna på plats 40. Handlar om en yrkesmördare som kommit till USA och inte kan läsa och jobbar åt en sorts maffiaboss. När grannflickans hela familj blir mördade av en annan så tar Leon hand om flickan som överlevde. Han bor helt ensam och har svårt att anpassa sig med flickan, men efter ett tag går det... Han lär ut henne till en mördare också och allt slutar med en grand finale som är i klass med Gangs Of New York. Ett riktigt bra slut som är både sorgligt, djupt och glatt. 5/5 Se första bourne-filmen, den är mkt bättre. I övrigt håller jag med dig om betygen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 (redigerad) The Bourne Ultimatum Jag har inte sett första filmen, men fann denna mycket underhållande ändå. Nu när alla actionfilmer består av b-rullar eller dåliga försök på en bra actionfilm är detta ett undantag. Den leverar och är nog bästa actionrullen i år. Dock tyckte jag den var orealistisk. För mycket superman och för lite f.d CIA-agent. 4/5 Är det bäst om man ser dom andra bourne filmerna innan man ser denna ? Eller kan man liksom förstå filmen ändå. Ediiiit: Såg att du inte sett ettan, men ni andra som sett dom e det bäst o se dom andra två först? Redigerad 27 december, 2007 av MiRRe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Shoot 'Em Up Vad behöver man mer än Stenhårt våld och Prostituerade? 7/10 Värdelös handling, men det behövdes verkligen inte. Masser med dryga citat gjorde att man fnissade ganska ofta. Sexscenen var ju guld värt! Betyget sänks eftersom filmen verkligen inte är ett mästerverk samt att vissa scener ser fruktansvärt jättefula ut (Ja, jag pratar om fallskärmsstriden). Att gå in på Smiths förflutna var bara onödigt och det var skönt att det aldrig kom några längre förklaringar. Iallafall, Skön film. --- Das Leben Der Anderen Bästa tyska filmen jag sett. Handlar om Östtyskland åren innan muren föll. Vet inte hur jag ska förklara handligen men filmen är klart sevärd. 8/10 --- Ratatouille Åh. Jag är kär! Bästa Pixarfilmen på hur länge som hälst! Uuuuuuuuunderbar! En stark 9 av 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Hade tråkigt igår så jag leta reda på någon film som jag kunde sitta har kul med i några timmar. Det slutade med att jag såg på: Sunes Sommar och Drömkåken! Två svenska klassiker! 10/10 på båda! "Jag är elektrikern!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 300 Jag hade väldigt höga förväntningar på denna film, men de besvarades inte helt. Lite maffigare strider hade inte varit fel. Men den var helt klart sevärt, och bra. 3,5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Eastern Promises. http://www.imdb.com/title/tt0765443/trailers-me60241462 Jävligt bra rulle, Viggo Mortensen spelar riktigt bra! Filmen är extremt rå och våldsam, finns ett par scener som är riktigt vidriga och verklighetstroga. Rekommenderas starkt! 5/5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Saw 4 Grymt bra film... Det grymmaste i filmen tycker jag var i början när dom opererade Jigsaw!! Så jävla grymt (Lite synd att jag käka då ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 300 Jag hade väldigt höga förväntningar på denna film, men de besvarades inte helt. Lite maffigare strider hade inte varit fel. Men den var helt klart sevärt, och bra. 3,5/5 Haha, vafan!? Fake edit: Trodde jag hade sett det värsta, men, Saw 4 grymt bra film!? Ibland tror jag att ni på GTAsajten trollar hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 Haha, vafan!? Fake edit: Trodde jag hade sett det värsta, men, Saw 4 grymt bra film!? Ibland tror jag att ni på GTAsajten trollar hela tiden. De var iofs ganska så maffiga, men jag fick aldrig den mäktiga känslan som jag förväntade mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2007 De var iofs ganska så maffiga, men jag fick aldrig den mäktiga känslan som jag förväntade mig. Du borde sett den på bio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts