Jump to content

Senast sedda film

okka
 Share

Recommended Posts

I Am Legend

Åh, den var bra ju. Jag gillade den verkligen, faktiskt!

Spännande i sina stunder och faktiskt även rätt sorglig vid vissa punkter. Och jag gillar Will Smith.

4/5

Kunde inte hålla med bättre, Will Smith är kung!

Grymt sorgligt förövrigt när

Hunden dör och han tittar vid passagerarsätet utav bilen och det är helt tomt.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte hålla med bättre, Will Smith är kung!

Grymt sorgligt förövrigt när

Hunden dör och han tittar vid passagerarsätet utav bilen och det är helt tomt.

Servett, tack! :unsure::confused::P ... Nej, jag ska inte spy, R2D2. :)

Jag vart lite besviken på filmen i helhet. Jag trodde det skulle vara lite mer War of the Worlds-stuk på den, det vore kanon, lite mer mystisk. Men nu fick man ju reda på allting så det vart inget bra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ställer mig i skaran som sett I Am Legend.

Dom flesta vet vad den handlar om så jag hoppar den biten den här gången.

Tyckte den var helt ok, visst fick man lite 28 days later och War of the Worlds vibbar ibland, men överlag så var den bra, sorglig ibland, "spännande ibland" lite utdragen ibland.

:unsure::confused::P:) X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Requiem For A Dream

Andra gången jag såg den. Tyckte den var värd en andra titt. Nästan om inte bättre än första gången.

Står fast vid att det är en oerhört bra film.

5/5

------

The Bourne Ultimatum

Jag har inte sett första filmen, men fann denna mycket underhållande ändå.

Nu när alla actionfilmer består av b-rullar eller dåliga försök på en bra actionfilm är detta ett undantag.

Den leverar och är nog bästa actionrullen i år. Dock tyckte jag den var orealistisk. För mycket superman och för lite f.d CIA-agent.

4/5

------

Leon: The Proffesional

Jag ger bort för mycket femmor på senaste tiden, men jag har en bra anledning. 9 av 10 filmer har kommit från IMDB:s Top 250-lista. Denna på plats 40. Handlar om en yrkesmördare som kommit till USA och inte kan läsa och jobbar åt en sorts maffiaboss. När grannflickans hela familj blir mördade av en annan så tar Leon hand om flickan som överlevde.

Han bor helt ensam och har svårt att anpassa sig med flickan, men efter ett tag går det...

Han lär ut henne till en mördare också och allt slutar med en grand finale som är i klass med Gangs Of New York.

Ett riktigt bra slut som är både sorgligt, djupt och glatt.

5/5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Requiem For A Dream

Andra gången jag såg den. Tyckte den var värd en andra titt. Nästan om inte bättre än första gången.

Står fast vid att det är en oerhört bra film.

5/5

------

The Bourne Ultimatum

Nu när alla actionfilmer består av b-rullar eller dåliga försök på en bra actionfilm är detta ett undantag.

Den leverar och är nog bästa actionrullen i år. Dock tyckte jag den var orealistisk. För mycket superman och för lite f.d CIA-agent.

4/5

------

Leon: The Proffesional

Jag ger bort för mycket femmor på senaste tiden, men jag har en bra anledning. 9 av 10 filmer har kommit från IMDB:s Top 250-lista. Denna på plats 40. Handlar om en yrkesmördare som kommit till USA och inte kan läsa och jobbar åt en sorts maffiaboss. När grannflickans hela familj blir mördade av en annan så tar Leon hand om flickan som överlevde.

Han bor helt ensam och har svårt att anpassa sig med flickan, men efter ett tag går det...

Han lär ut henne till en mördare också och allt slutar med en grand finale som är i klass med Gangs Of New York.

Ett riktigt bra slut som är både sorgligt, djupt och glatt.

5/5

Se första bourne-filmen, den är mkt bättre.

I övrigt håller jag med dig om betygen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Bourne Ultimatum

4/5

Är det bäst om man ser dom andra bourne filmerna innan man ser denna ? Eller kan man liksom förstå filmen ändå.

Ediiiit: Såg att du inte sett ettan, men ni andra som sett dom e det bäst o se dom andra två först?

Redigerad av MiRRe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shoot 'Em Up

Vad behöver man mer än Stenhårt våld och Prostituerade?

7/10

Värdelös handling, men det behövdes verkligen inte. Masser med dryga citat gjorde att man fnissade ganska ofta. Sexscenen var ju guld värt! :mf_doof:

Betyget sänks eftersom filmen verkligen inte är ett mästerverk samt att vissa scener ser fruktansvärt jättefula ut (Ja, jag pratar om fallskärmsstriden). Att gå in på Smiths förflutna var bara onödigt och det var skönt att det aldrig kom några längre förklaringar.

Iallafall, Skön film.

---

Das Leben Der Anderen

Bästa tyska filmen jag sett. Handlar om Östtyskland åren innan muren föll. Vet inte hur jag ska förklara handligen men filmen är klart sevärd.

8/10

---

Ratatouille

Åh. Jag är kär! Bästa Pixarfilmen på hur länge som hälst! Uuuuuuuuunderbar!

En stark 9 av 10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

300

Jag hade väldigt höga förväntningar på denna film, men de besvarades inte helt. Lite maffigare strider hade inte varit fel. Men den var helt klart sevärt, och bra.

3,5/5

Haha, vafan!?

Fake edit: Trodde jag hade sett det värsta, men, Saw 4 grymt bra film!? Ibland tror jag att ni på GTAsajten trollar hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor